daan1988
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 34
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 12%
Hallo DBB'ers!
Na hier 1,5 jaar als stille lezer te hebben fungeert wordt het nu tijd voor het bijhouden van een log! Even een korte update over mezelf:
Mijn naam is Daan, 20 jaar. Ben ooit begonnen met het 'fitnessen' op apparaten waar ik een FB schema hanteerde. Had absoluut geen verstand van BB en van voeding, en kwam er dus uit met slechts geringe krachtwinsten. Na de zomer van 2007 ben ik me er eens echt in gaan verdiepen en een actieve lezer geworden op dit forum. Met een steeds breder wordende kennis begonnen met het echte werk, maar eigenwijs als ik was lag de nadruk op borst en armen. In die tijd had ik wel een redelijk voedingschema, wat ertoe leidde dat ik van 60 naar ongeveer 72 kg ging in de zomer van 2008. Die zomer 2 maanden in Spanje gewerkt waar trainen er helemaal bij inschoot. Omdat de voeding daar ook ruk was kwam ik terug met een 73kg, waarvan vooral wat extra vet de oorzaak was van de lichte gewichtstoename. Toen besloten om het eens ECHT aan te gaan pakken. Vanaf toen gaan trainen volgens een 5daagse split, met een goed voedingsschema. Begin januari 2009 terrecht gekomen op een aardige 78 kilo. Daarna echter twee weken flinke griep gehad, en daarna een peesje in mn pols gescheurd met snowboarden.. resultaat: deze ecto kon half april 2008 weer beginnen op 72 kg...
opgeven? NO WAY, keihard terugknallen en er overheen!
vandaar mijn log: ''Its so much easier to run, replacing the pain with something numb''
Ok, genoeg geluld over toen, tijd om te knallen!
Doel van deze log: motivatie, bijhouden gains
mijn schema ziet er per week ongeveer zo uit:
Borst/tricepsdag:
- 4 sets decline BP
- 3 sets incline Dumbbell Press
- 3 sets flys
- 2 sets dips
- 4 sets triceps extension of close-grip BP
Rugdag:
- 4 sets bend over barbell row
- 3 sets deadlift
- 3 sets chinnen breed
- 3 sets dumbbell row
- 2 setjes machine preacher curl
Benendag:
- 4 sets parralel squat (smithmachine helaas)
- 4 sets leg press (horizontaal)
- 4 sets extensions
- 4 sets curls
Schouder/trapsdag
- 3 sets dumbbell press
- 3 sets upright row
- 3 sets side raises (strict)
- barbell shrugs
Biceps/kuitendag
- 4 sets barbell curl
- 3 sets dumbbell curl
- 6 sets calf raises
Reprange bij alle oefeningen is tussen 10 en 5.
Voeding is dik in orde, ongeveer 3500 Kcal verdeelt over 8 maaltijden:
voornamelijk volkoren brood, kipfilet, rosbief, tonijn, pinda's, whey, brinta, magere kwark.
supplementen: whey (2x daags), creatine monohydraat, No-Xplode
OK, Lets Go!
Na hier 1,5 jaar als stille lezer te hebben fungeert wordt het nu tijd voor het bijhouden van een log! Even een korte update over mezelf:
Mijn naam is Daan, 20 jaar. Ben ooit begonnen met het 'fitnessen' op apparaten waar ik een FB schema hanteerde. Had absoluut geen verstand van BB en van voeding, en kwam er dus uit met slechts geringe krachtwinsten. Na de zomer van 2007 ben ik me er eens echt in gaan verdiepen en een actieve lezer geworden op dit forum. Met een steeds breder wordende kennis begonnen met het echte werk, maar eigenwijs als ik was lag de nadruk op borst en armen. In die tijd had ik wel een redelijk voedingschema, wat ertoe leidde dat ik van 60 naar ongeveer 72 kg ging in de zomer van 2008. Die zomer 2 maanden in Spanje gewerkt waar trainen er helemaal bij inschoot. Omdat de voeding daar ook ruk was kwam ik terug met een 73kg, waarvan vooral wat extra vet de oorzaak was van de lichte gewichtstoename. Toen besloten om het eens ECHT aan te gaan pakken. Vanaf toen gaan trainen volgens een 5daagse split, met een goed voedingsschema. Begin januari 2009 terrecht gekomen op een aardige 78 kilo. Daarna echter twee weken flinke griep gehad, en daarna een peesje in mn pols gescheurd met snowboarden.. resultaat: deze ecto kon half april 2008 weer beginnen op 72 kg...
opgeven? NO WAY, keihard terugknallen en er overheen!
vandaar mijn log: ''Its so much easier to run, replacing the pain with something numb''
Ok, genoeg geluld over toen, tijd om te knallen!
Doel van deze log: motivatie, bijhouden gains
mijn schema ziet er per week ongeveer zo uit:
Borst/tricepsdag:
- 4 sets decline BP
- 3 sets incline Dumbbell Press
- 3 sets flys
- 2 sets dips
- 4 sets triceps extension of close-grip BP
Rugdag:
- 4 sets bend over barbell row
- 3 sets deadlift
- 3 sets chinnen breed
- 3 sets dumbbell row
- 2 setjes machine preacher curl
Benendag:
- 4 sets parralel squat (smithmachine helaas)
- 4 sets leg press (horizontaal)
- 4 sets extensions
- 4 sets curls
Schouder/trapsdag
- 3 sets dumbbell press
- 3 sets upright row
- 3 sets side raises (strict)
- barbell shrugs
Biceps/kuitendag
- 4 sets barbell curl
- 3 sets dumbbell curl
- 6 sets calf raises
Reprange bij alle oefeningen is tussen 10 en 5.
Voeding is dik in orde, ongeveer 3500 Kcal verdeelt over 8 maaltijden:
voornamelijk volkoren brood, kipfilet, rosbief, tonijn, pinda's, whey, brinta, magere kwark.
supplementen: whey (2x daags), creatine monohydraat, No-Xplode
OK, Lets Go!

er is een nieuw squatrek, dus de Smith kan het voortaan bekijken