Fitness Seller

Its easier to run

daan1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo DBB'ers!
Na hier 1,5 jaar als stille lezer te hebben fungeert wordt het nu tijd voor het bijhouden van een log! Even een korte update over mezelf:

Mijn naam is Daan, 20 jaar. Ben ooit begonnen met het 'fitnessen' op apparaten waar ik een FB schema hanteerde. Had absoluut geen verstand van BB en van voeding, en kwam er dus uit met slechts geringe krachtwinsten. Na de zomer van 2007 ben ik me er eens echt in gaan verdiepen en een actieve lezer geworden op dit forum. Met een steeds breder wordende kennis begonnen met het echte werk, maar eigenwijs als ik was lag de nadruk op borst en armen. In die tijd had ik wel een redelijk voedingschema, wat ertoe leidde dat ik van 60 naar ongeveer 72 kg ging in de zomer van 2008. Die zomer 2 maanden in Spanje gewerkt waar trainen er helemaal bij inschoot. Omdat de voeding daar ook ruk was kwam ik terug met een 73kg, waarvan vooral wat extra vet de oorzaak was van de lichte gewichtstoename. Toen besloten om het eens ECHT aan te gaan pakken. Vanaf toen gaan trainen volgens een 5daagse split, met een goed voedingsschema. Begin januari 2009 terrecht gekomen op een aardige 78 kilo. Daarna echter twee weken flinke griep gehad, en daarna een peesje in mn pols gescheurd met snowboarden.. resultaat: deze ecto kon half april 2008 weer beginnen op 72 kg...
opgeven? NO WAY, keihard terugknallen en er overheen!
vandaar mijn log: ''Its so much easier to run, replacing the pain with something numb''

Ok, genoeg geluld over toen, tijd om te knallen!
Doel van deze log: motivatie, bijhouden gains

mijn schema ziet er per week ongeveer zo uit:

Borst/tricepsdag:
- 4 sets decline BP
- 3 sets incline Dumbbell Press
- 3 sets flys
- 2 sets dips
- 4 sets triceps extension of close-grip BP

Rugdag:
- 4 sets bend over barbell row
- 3 sets deadlift
- 3 sets chinnen breed
- 3 sets dumbbell row
- 2 setjes machine preacher curl

Benendag:
- 4 sets parralel squat (smithmachine helaas)
- 4 sets leg press (horizontaal)
- 4 sets extensions
- 4 sets curls

Schouder/trapsdag
- 3 sets dumbbell press
- 3 sets upright row
- 3 sets side raises (strict)
- barbell shrugs

Biceps/kuitendag

- 4 sets barbell curl
- 3 sets dumbbell curl
- 6 sets calf raises

Reprange bij alle oefeningen is tussen 10 en 5.
Voeding is dik in orde, ongeveer 3500 Kcal verdeelt over 8 maaltijden:
voornamelijk volkoren brood, kipfilet, rosbief, tonijn, pinda's, whey, brinta, magere kwark.

supplementen: whey (2x daags), creatine monohydraat, No-Xplode

OK, Lets Go!

• Topic Starter Topic Starter
schouderdag

Weer eerste schouderdag achter de rug na blessure:

Dumbbell Press (breed):
- 11x 12 kg
- 9x 12 kg
- 5x 14 kg
(redelijk, volgende keer knallen met 14)

Upright Row:
- 12x 30 kg
- 10x 32,5 kg
- 6x 35 kg
(viel mee, volgende keer 35 pakken)

Side raises:
- 11x 7 kg
- 8x 7 kg
- 6x 7g kg
(viel beetje tegen, besloten om ze strict uit te voeren, dus vrijwel rechte armen in lijn met je schouders)

Shrugs in Smith:
2x Supersetje voor-achter 80 kg
10 herhalingen
(Zwaar maar ging prima, volgende keer 85 kg proberen)

Buik:
wat buikwerk bestaande uit incline crunch en leg raises

Al met al redelijke training, volgende week hier weer overheen!

Veel succes! Knallen maar!

vandaag klein biceps/kuitentrainingtje gedaan.
gelukkig maar, want zo vroeg op de zondag ontbrak het me volledig aan concentratie en kracht

biceps alternate curl:
- 12x 12 kg
- 8x 14 kg
- 5x 14 kg

barbell curl:
- 8x 30 kg
- 6x 30 kg
- 5x 30 kg

reverse barbell curl:
- 10x 18kg
- 6x 18 kg

Calf raises:
-3x 10x 95 kg (Smith)
-3x calfmachine

nog allerminst om over naar huis te schrijven, maar het beginnetje om weer terug te krabbelen is er. morgen maar extra knallen dan met borst/triceps!!

Leuk logje zo.
Kracht ontbreekt bij jou, maar bij mij net zo zeer!
Lekker doorgaan man, ik houd het hier allemaal in de gaten :thumb:

thanx mannen!
ben voor mn griep en blessure wel stukje sterker geweest, dus hoop dat het snel goed komt!

Ben je eindelijk op de weg terug, kom in je in de nachtmerrie van iedere bodybuilder terecht. ik kan wel janken... hier een korte samenvatting

vandaag borstdag, had er echt super zin in!

decline BP (smith)
- 10x 75 kg
- 6x 77,5 kg
- 5x 77,5 kg
- 4x 77,5 kg
(best behoorlijk, oude gewicht van 80 kg kwam in de buurt. was superblij en wilde snel doorknallen)

Incline dumbbell press
- 11x 18 kg (yes, doorknallen naar de 20 dacht ik)
hier ging het mis, bij de vijfde herhaling zette ik me helemaal schrap, en kwam het gewicht een kleine 2 seconde op een doodpunt terwijl ik vastberaden was hem nog 1x omhoog te krijgen. rechtarm verloor echter de controle en schoot horizontaal weg. Ik hoorde een vrij harde knak en een pijnscheut in mn voorste schouderkop. EINDE oefening... had het gevoel dat er iets helemaal mis schoot en gelijk(hopenlijk) weer terug schoot. kan hem nu 30 min later nog redelijk bewegen, maar de boel tintelt behoorlijk...
je gaat me toch niet vertellen dat ik na mn polsblessure op de weg terug weer een nieuwe blessure oploop... ik zit op mn knieen, het zou echt een persoonlijk drama zijn..
laten we het beste hopen en de boel even een weekje ontzien. ben morgen een paar dagen weg, en wil vrijdag een beentraining proberen. hoop dat ik maandag weer een borstdag kan knallen, maar ik vrees het ergste..
ik houd jullie op de hoogte

Balen man! kijk het even aan, misschien valt het allemaal mee!

hoop het! het lijkt nu allemaal mee te vallen, alleen het scheelde echt niet veel!
leermomentje voor met failure trainen zonder spotter, het dode punt niet langer dan 1,5 seconde vasthouden, had de spanning niet zo ver moeten laten oplopen!
komt goed uit dat ik t/m donderdag van huis ben. even goede voeding en vrijdag sowieso beendag. hopen dat ik na het weekend weer helemaal pijnvrij ben en weer kan gaan knallen, die gewichten moeten echt weer omhoog

hehe, hier ben ik weer. Kan gelukkig zeggen dat ik na ongeveer 6 weken schouderleed, alweer een maandje hard aan het knallen ben! was vanochtend 80 kg precies dus dat gaat de goede kant op (+2kg)! voeding is nu 4000kcal. qua kracht ben ik sterker dan ooit! ga morgenochtend op vakantie, maar vanaf volgende week donderdag ga ik dit log iedere dag bijwerken! aan motivatie heb ik geen gebrek, maar een beetje extra motivatie van jullie kant is natuurlijk niet erg! ik zou zeggen, tot over 1,5 week!

zo ben lekker terug van vakantie, en slechts halve kg afgevallen.
vandaag weer voor het eerst naar de gym geweest voor introductie van nieuwe apparatuur.
nieuwe decline bench, squatrek en cablestation zijn nu tot mn beschikking, niceeee
maandag weer beginnen met schema, heb er zin in!

vanavond borst-triceps dag yeah

thanx!
eindelijk weer 100% pijnvrij

eerste training weer achter de rug!
redelijk tevreden!!

voeding: OPTIMAAl, + 4000 kcal

Smith bench press
12x 75 kg
8x 77,5 kg
6x 77,5 kg
5 77,5 kg

pak deze volgende keer toch weer decline, voelt beter

incline dumbbell press
10x 20 kg
6x 20 kg
4x 20 kg
hier moet weer aan gewerkt worden..

fly's
12x 14 kg
10x 14kg
6x 16kg
tevreden, volgende keer met 16 beginnen

dips
6x BW
5x BW
is weer even wennen

CGBP
10x 30kg
6x 35kg
eerste keer, zal snel omhoog gaan

rope triceps extension
2x 36 kg tot failure

3x 10x incline crunches + 5 kg
2x 10x leg raise

op zich lekkere training, doel is elk setjes minstens rep pr elke training
woensdag rugdag!

vandaag ongeplande rugtraining, van het weekend weg, dus even optimaal van de doordeweekse dagen profiteren

BOR 45 graden
11x 55kg
7x 57,5 kg
4x 57,5
5x 55 kg

deze moet nog iets op niveau komen

Deadlift 1 sec deadstop
10x 85 kg
8x 87,5 kg
6x 90 kg
tevreden

chinnen breed
11x
6x
5x
na eerste setje vloeide kracht snel weg

Dumbbell Row superstrict en langzaam
9x 20kg
8x 20kg
6x 20kg

2 setjes cable curl

commentaar:
redelijk tevreden, minder kracht in rug verloren dan ik had verwacht

morgen benendag:D er is een nieuw squatrek, dus de Smith kan het voortaan bekijken

hehe dat is zeker heel mooi!
verder nieuw cable station, decline bench station en zo'n 150 kg aan nieuwe schijven

Terug
Naar boven