AndroidHealthClinic

J-Wheydoetookmee's lief dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Haha nee i know. Maar als ik voor twaalven m'n bed uit kom, krijg ik op een gegeven moment wel honger. Ga niet vrijwillig wachten tot 16.00. 9 sets abs, 2x per week vind ik aardig wat. Merk jij verschil in je mid sectie als je abs wel/niet aanpakt?

Nja gisternacht half uur voor slapengaan heb ik even vrolijk 2000 kcal weggewerkt, dus lag kokhalzend in bed..:P was niet chill, dus had absoluut geen honger vanmorgen.
Die buiktraining op vrijdag is optioneel. Doe ik als ik er zin in heb, dus meestal doe ik maar 1 keer per week buik. En qua kracht merk ik ze-ker verschil in mn midsectie sinds ik buik train. Veel stabieler. Probeer die hanging leg twists maar eens met gestrekte benen, zal in het begin erg tegenvallen, maar je core wint er flink wat kracht mee!

in
is je voeding daar echt ~ 3500 kcal? ik eet me rot om 3500

Chocola heeft een energiedichtheid van ~550-600 kcal per 100 gram, dus met 1 reep per dag kom je dr makkelijk. Of fl**ker een paar eetlepels olijfolie door je shakes. 1 eetlepel is ~ 100 kcal

Log dinsdag 18 december
Voeding:
16:00 60gr brinta + 40gr whey
19:10 50 gr dextro + 40gr whey
20:45 80gr ongekookte rijst (ha-ha natuurlijk wel eerst gekookt butyouknowwhatimean) + 200gr rundergehakt + half ui + teen knoflook + 2 tomaten + 150 gr bruine bonen + chilisaus

In de loop van de avond zal ik verder nog een pot magere kwark, liter volle melk, 75 gr extra pure chocola, en nog ergens ong 300 kcal vandaan toveren (schoolkrijtjes marsepijn of speculaas ofzo, wenie wat ik heb liggen.)

Dan kom ik vandaag uit op give or take 3200 kcal en ~170 gr hoogwaardig eiwit.

Nice voedingsschema :o

buikspieren zouden in elk schema getraind moeten worden, gewoon de tegenhanger van je onderrug, volledige core dient belast te worden. Sinds ik half jaar geleden weer flink mn core ben gaan trainen zie ik ook stuk strakker uit :)

Chocola heeft een energiedichtheid van ~550-600 kcal per 100 gram, dus met 1 reep per dag kom je dr makkelijk. Of fl**ker een paar eetlepels olijfolie door je shakes. 1 eetlepel is ~ 100 kcal
hehe, doe ik bro maar ik krijg denk ik buikpijn van olijfolie eet nu 3x biefstuk en fl**ker er 2 eetlepels olijfolie op. Met chocola kom je er wel :p

Dit at ik vandaag en ik weet niet eens of ik de 3500 kcal heb gehald
150 biefstuk - 2 eetlepels olijfolie 50g rijst ongekookt
kom cornflakes+melk
2 whey soops 2 banaan, wicky
Biefstuk - 2 eetlepels olijfolie
cornflakes + melk
4 sneen brood + 2 plakken kaas

zo 2 whey en biefstuk

got problems with my schedule brah??

:D

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 23:14 ----------

hehe, doe ik bro maar ik krijg denk ik buikpijn van olijfolie eet nu 3x biefstuk en fl**ker er 2 eetlepels olijfolie op. Met chocola kom je er wel :p

dit at ik vandaag en ik weet niet eens of ik de 3500 kcal heb gehald
150 biefstuk - 2 eetlepels olijfolie 50g rijst ongekookt
kom cornflakes+melk
2 whey soops 2 banaan, wicky
biefstuk - 2 eetlepels olijfolie
cornflakes + melk
4 sneen brood + 2 plakken kaas

zo 2 whey en biefstuk

duuuuurrrrrrrr

jah man... pff en de cornflakes ook xD 3 euro 500g heb je zo leeg

olijfolie is per kcal prima goeikoop.
huismerk chocola ook prima.

En ipv die cornflakes kan je dan beter die teeeeeeringgoedkope brintazooi pakken van 37cent per halve kilo. Blauw pak met een tarwe-aar erop ofzo. Zit ook nog eens geen zout in.

buikspieren zouden in elk schema getraind moeten worden, gewoon de tegenhanger van je onderrug, volledige core dient belast te worden. Sinds ik half jaar geleden weer flink mn core ben gaan trainen zie ik ook stuk strakker uit :)

Op squat dag en deadlift dag wat hanging leg raises toevoegen, vind je dat niet genoeg? En hoe staan jullie tegenover (weighted) chrunches?

http://www.buikspier-training.nl/buikspiertraining_sit_up_crunches.htm

Dan vind ik cable crunches fijner, (ook een soort van weighted crunch)
En vind dat je schuine buik toch best wel apart kan aanpakken.
Hanging leg raises vind ik niet echt zwaar. Niet het gevoel dat ik daarmee verzuur

Doelde meer op het volgende stukje tekst:

Alle herhalingen die gemaakt worden bij oefeningen als de sit up ten spijt want deze worden niet eens uitgevoerd door de buikspieren!
De beweging wordt gemaakt door de heupspieren; zij trekken als het ware het bovenlichaam naar voren. De buikspieren kunnen deze beweging helemaal niet uitvoeren omdat deze slechts een stabiliserende functie hebben. De conclusie is vrij duidelijk en wetenschappelijk bewezen, de beweging van de sit up wordt niet door de buikspieren gedaan en het is nog eens heel erg slecht voor je wervelkolom en rugspieren .......

Hoe staan jullie hier tegenover?

In!

Crunches en situps zijn k*t om te doen maar ik voel ze toch zeker wel in mn buikspieren.

Hanging Leg Raises vind ik best zwaar! Misschien een teken dat ik een core van niks heb..

In!

Crunches en situps zijn k*t om te doen maar ik voel ze toch zeker wel in mn buikspieren.

Hanging Leg Raises vind ik best zwaar! Misschien een teken dat ik een core van niks heb..

goed dat jij hier ook bent, als je zijn voedinggschema ziet en zijn vetpercentage misschien geloof je me dan :p
GI is dus niet zo belangrijk voor je BF (sorrie JW voor het Jacken van je topic)

Doelde meer op het volgende stukje tekst:

Alle herhalingen die gemaakt worden bij oefeningen als de sit up ten spijt want deze worden niet eens uitgevoerd door de buikspieren!
De beweging wordt gemaakt door de heupspieren; zij trekken als het ware het bovenlichaam naar voren. De buikspieren kunnen deze beweging helemaal niet uitvoeren omdat deze slechts een stabiliserende functie hebben. De conclusie is vrij duidelijk en wetenschappelijk bewezen, de beweging van de sit up wordt niet door de buikspieren gedaan en het is nog eens heel erg slecht voor je wervelkolom en rugspieren .......

Hoe staan jullie hier tegenover?

Situps zijn sowieso een k*toefening in mijn ogen, dr zijn oefeningen die je inderdaad velen malen beter voelt branden in je buikspieren.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 10:27 ----------

goed dat jij hier ook bent, als je zijn voedinggschema ziet en zijn vetpercentage misschien geloof je me dan :p
GI is dus niet zo belangrijk voor je BF (sorrie JW voor het Jacken van je topic)

np brah. Houdt t gesprek een beetje op gang:)

Haha, discussion moved.

Hmmm. Als je dit zo ziet lijkt het niet zoveel uit te maken idd, dextro is bijna glucose, hoger GI kan bijna niet. Punt voor jou!

Situps zijn sowieso een k*toefening in mijn ogen, dr zijn oefeningen die je inderdaad velen malen beter voelt branden in je buikspieren.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 10:27 ----------

np brah. Houdt t gesprek een beetje op gang:)

Word volgens mij een hele interresante log, vooral met jouw kijk op de sport! Is ook één van de weinige die ik zal volgen ;)

In het stukje tekst gaat het over elke vorm van buikspieroefening waarbij je rug bol staat, dus ook cable crunches

Lekkere trainingen hier ik volg!
En qua voeding ben ik t met je eens, ik hou ook niet van die fancy pancy 4 x per dag kip en beef enz. hou t lekker bij shakes met havermout melk, broodjes met pindakaas en de kip of bef enz lekker bij t avondeten:D

situps zijn de slechtste ab-oefeningen die er zijn, al meerdere malen bezwezen!

Doe crunches, cable crunches, reverse crunches, bicycle crunches als je graag crunches doet....verder hanging leg raises en windshield wipers.....ab roller is ook top oefening......de plank en side plank niet te vergeten........wil je het echt zwaar hebben, doe dan de dragonflag!

verder adviseer ik zeker de vacuüm oefening :)

Laatst bewerkt:
Haha, discussion moved.

Hmmm. Als je dit zo ziet lijkt het niet zoveel uit te maken idd, dextro is bijna glucose, hoger GI kan bijna niet. Punt voor jou!

Een insulinespike na een training schijnt niet negatief te zijn.
Verder geeft een hoog GI-product dat ingenomen wordt samen met vetten alsnog geen insulinespike omdat de aanwezigheid van vetten in de maag de maaglediging vertraagt

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 12:36 ----------

Word volgens mij een hele interresante log, vooral met jouw kijk op de sport! Is ook één van de weinige die ik zal volgen ;)

In het stukje tekst gaat het over elke vorm van buikspieroefening waarbij je rug bol staat, dus ook cable crunches

Ah, dat moet ik dan wel even door gaan nemen.. Heb zometeen toets dus niet echt tijd, maar wat raden zij aan dan? Windshield wipers enzo?

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 12:37 ----------

Lekkere trainingen hier ik volg!
En qua voeding ben ik t met je eens, ik hou ook niet van die fancy pancy 4 x per dag kip en beef enz. hou t lekker bij shakes met havermout melk, broodjes met pindakaas en de kip of bef enz lekker bij t avondeten:D

Thanks welkom! En ik ben ook van mening dat velen VEEL te krampachtig denken.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 12:38 ----------

situps zijn de slechtste ab-oefeningen die er zijn, al meerdere malen bezwezen!

Doe crunches, cable crunches, reverse crunches, bicycle crunches als je graag crunches doet....verder hanging leg raises en windshield wipers.....ab roller is ook top oefening......de plank en side plank niet te vergeten........wil je het echt zwaar hebben, doe dan de dragonflag!

verder adviseer ik zeker de vacuüm oefening :)

http://www.youtube.com/watch?v=yAoJm3-3f1U&list=LL71bgXueVSR39DZf70hisQQ&feature=mh_lolz
:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven