- Waardering
- 97
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hahaha, jullie kennen Nafzger ook..... hahaha, wat een vent he.... vertelt je in zijn eerste 3 zinnen meteen dat hij 3 x wereldkampioen is en in het guinnes book of records staat.... en idd bijna niet teverstaan....![]()
duurt nog wel ffwereld kampioen waarin dan en het guinnes book of records met wat dan
Het is een ontzettende ouwehoer.... Als je m een keer ontmoet hebt dan weet je wat ik bedoel, je kunt m beter vermijden want anders kom je niet meer van m af.... Vraag maar aan Stahmixson en Viking....
Hij zegt dat hij 200 kg bankdrukt en wereldkampioen vrachtwagen trekken is, en in het guinnes book staat met een trein trekken.... Dat van die trein trekken is wel waar alleen dat van het guinnes book en wereldkampioen zijn echt niet.....
Als hij staat te vertellen hoe sterk die is, dan ga je bijna denken wat een monster, haha, is wel de laatste 5 jaar iedere keer laatste geworden op sterkste man van limburg... Voor de rest is het wel een aardige vent hoor... maar je moet alles met een korrel zout nemen...
Hij schijnt ooit een keer van Wout te hebben gewonnen met vrachtwagentrekken. Alleen Wout weet van niets 

Eigenlijk wil ik maar tot 6 reps trainen om top te verhogen.
Maja die 6 gingen zo lekker dat ik er maar 8 van heb gemaakt...
Volgende keer ga ik weer maar tot 6 reps max. kan ik tenminste wat zwaarder gaan. Heb wel zelf het gevoel als ik iedere week tot bv mn 2-3 rep max ga dat het herstel te lang duurt... kan ook misschien zijn dat ik eraan moet wennen... Maar wat zou jij me adviseren?
Heb nu een max 6 rep 160, 2 rep 185, 1 rep 190...
Het aantal reps maakt niet zo heel erg veel uit als je jezelf maar verbetert. Ik zou wel voor een meer "powerlift" rep schema gaan. En daar bedoel ik mee 5x5 of 3x3. Je kan dr ook voor kiezen om naar een max triple toe te werken en dat ziet er dan bv zo uit:
Reps:
5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x max triple nieuwe pr.
Voor een max single doe je:
5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x "
1x " boven 90% max,
1x "
1x max single.
Elke week van de grond deadliften en zware sterksteman training is heel erg zwaar.
Als je sterker word en de gewichten zwaarder dan gaat dit nog meer vergen van je ZNS. En zou het wel eens te veel kunnen worden voor een hoop jongens.
Je ZNS ontwikkel je namelijk niet mee. Die heb je van huis uit mee gekregen en daar moet je het meedoen. Hoe zwaarder de belasting (gewichten en volume) des te langer het duurt voor je herstelt.
Vandaar ook de variatie in Pull. Over het algemeen vind ik Rack Pulls, Platform deadlifts en ook Romanian of stiff legg dead lifts minder zwaar. Door dus te varieren in Pulls kan je je deadlift blijven ontwikkelen en ook sterksteman trainen blijven doen.
Begrijp het helemaal, bedankt, ga het zeker volgende keer proberen, heb namelijk idd een sticking point en dat is van de grond los trekken, dus ben nu van plan om van verhoging te gaan trekken om onderste punt sterker te maken.