XXL Nutrition

Jbremers Strongmanlog

Lekker bezig zo!

Waarom zo veel reps op de dead?

Hahaha, jullie kennen Nafzger ook..... hahaha, wat een vent he.... vertelt je in zijn eerste 3 zinnen meteen dat hij 3 x wereldkampioen is en in het guinnes book of records staat.... en idd bijna niet teverstaan.... :D

wereld kampioen waarin dan en het guinnes book of records met wat dan

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zo veel reps op de dead?

Eigenlijk wil ik maar tot 6 reps trainen om top te verhogen.
Maja die 6 gingen zo lekker dat ik er maar 8 van heb gemaakt...
Volgende keer ga ik weer maar tot 6 reps max. kan ik tenminste wat zwaarder gaan. Heb wel zelf het gevoel als ik iedere week tot bv mn 2-3 rep max ga dat het herstel te lang duurt... kan ook misschien zijn dat ik eraan moet wennen... Maar wat zou jij me adviseren?
Heb nu een max 6 rep 160, 2 rep 185, 1 rep 190...

wereld kampioen waarin dan en het guinnes book of records met wat dan

Het is een ontzettende ouwehoer.... Als je m een keer ontmoet hebt dan weet je wat ik bedoel, je kunt m beter vermijden want anders kom je niet meer van m af.... Vraag maar aan Stahmixson en Viking....
Hij zegt dat hij 200 kg bankdrukt en wereldkampioen vrachtwagen trekken is, en in het guinnes book staat met een trein trekken.... Dat van die trein trekken is wel waar alleen dat van het guinnes book en wereldkampioen zijn echt niet.....
Als hij staat te vertellen hoe sterk die is, dan ga je bijna denken wat een monster, haha, is wel de laatste 5 jaar iedere keer laatste geworden op sterkste man van limburg... Voor de rest is het wel een aardige vent hoor... maar je moet alles met een korrel zout nemen...

Het is een ontzettende ouwehoer.... Als je m een keer ontmoet hebt dan weet je wat ik bedoel, je kunt m beter vermijden want anders kom je niet meer van m af.... Vraag maar aan Stahmixson en Viking....
Hij zegt dat hij 200 kg bankdrukt en wereldkampioen vrachtwagen trekken is, en in het guinnes book staat met een trein trekken.... Dat van die trein trekken is wel waar alleen dat van het guinnes book en wereldkampioen zijn echt niet.....
Als hij staat te vertellen hoe sterk die is, dan ga je bijna denken wat een monster, haha, is wel de laatste 5 jaar iedere keer laatste geworden op sterkste man van limburg... Voor de rest is het wel een aardige vent hoor... maar je moet alles met een korrel zout nemen...

yep :) Hij schijnt ooit een keer van Wout te hebben gewonnen met vrachtwagentrekken. Alleen Wout weet van niets ;)

wereldkampioen met 200kg wat woog hij toen 40kg hahaha

Nice training Jules! Sterke presses en mooie deadlifts!

Je zou ook eens voor deadlifts 2x2 of 3x3 kunnen doen. dus 3 sets x 3 reps.

28-3-2007

EZ stang-curl
10x30
10x40
8x50
8x60
3x70
2x80 PR (tot en met 70 redelijk strict, 80 waren niet helemaal strict maar ook echt geen slinger)

Dumbbell curl
8x22 p. kant
8x24 ''
8x26 ''
4x30 '' (normaal haal ik hier wel een set mee, had alleen al erg pijn in de biceps van EZ curl)

Chin ups (BW: +-91kg)
8xBW
10xBW
10xBW
8xBW

Weer een snel traininkje maar wel weer een PR gescoord...:D

Eigenlijk wil ik maar tot 6 reps trainen om top te verhogen.
Maja die 6 gingen zo lekker dat ik er maar 8 van heb gemaakt...
Volgende keer ga ik weer maar tot 6 reps max. kan ik tenminste wat zwaarder gaan. Heb wel zelf het gevoel als ik iedere week tot bv mn 2-3 rep max ga dat het herstel te lang duurt... kan ook misschien zijn dat ik eraan moet wennen... Maar wat zou jij me adviseren?
Heb nu een max 6 rep 160, 2 rep 185, 1 rep 190...

JB ik zou op de eerste plaats wat variatie aanbrengen in je deadlifts en zeker niet elke week van de grond trekken. Doe in plaats daarvan rack pulls en pulls van een platform.
Je kan dan een rotatie maken als je van een vast schema houd waarbij je week 1 rack pulls doet, week 2 platform deads en week 3 pulls van de grond. Op die manier train je de "hele" deadlift en eventueel zwakke punten. Ook heb je zo wat variatie en dat houd het ook leuker lijkt me.

Het aantal reps maakt niet zo heel erg veel uit als je jezelf maar verbetert. Ik zou wel voor een meer "powerlift" rep schema gaan. En daar bedoel ik mee 5x5 of 3x3. Je kan dr ook voor kiezen om naar een max triple toe te werken en dat ziet er dan bv zo uit:

Reps:
5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x max triple nieuwe pr.

Voor een max single doe je:

5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x "
1x " boven 90% max,
1x "
1x max single.

Elke week van de grond deadliften en zware sterksteman training is heel erg zwaar.

Als je sterker word en de gewichten zwaarder dan gaat dit nog meer vergen van je ZNS. En zou het wel eens te veel kunnen worden voor een hoop jongens.
Je ZNS ontwikkel je namelijk niet mee. Die heb je van huis uit mee gekregen en daar moet je het meedoen. Hoe zwaarder de belasting (gewichten en volume) des te langer het duurt voor je herstelt.

Vandaar ook de variatie in Pull. Over het algemeen vind ik Rack Pulls, Platform deadlifts en ook Romanian of stiff legg dead lifts minder zwaar. Door dus te varieren in Pulls kan je je deadlift blijven ontwikkelen en ook sterksteman trainen blijven doen.

Het aantal reps maakt niet zo heel erg veel uit als je jezelf maar verbetert. Ik zou wel voor een meer "powerlift" rep schema gaan. En daar bedoel ik mee 5x5 of 3x3. Je kan dr ook voor kiezen om naar een max triple toe te werken en dat ziet er dan bv zo uit:

Reps:
5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x max triple nieuwe pr.

Voor een max single doe je:

5x niet tot falen
5x "
5x "
3x "
3x "
3x "
1x " boven 90% max,
1x "
1x max single.

Bedankt kerel, ga het zeker proberen.:thumbup: Gewoon 1 x per week houden he?

Elke week van de grond deadliften en zware sterksteman training is heel erg zwaar.

Als je sterker word en de gewichten zwaarder dan gaat dit nog meer vergen van je ZNS. En zou het wel eens te veel kunnen worden voor een hoop jongens.
Je ZNS ontwikkel je namelijk niet mee. Die heb je van huis uit mee gekregen en daar moet je het meedoen. Hoe zwaarder de belasting (gewichten en volume) des te langer het duurt voor je herstelt.

Vandaar ook de variatie in Pull. Over het algemeen vind ik Rack Pulls, Platform deadlifts en ook Romanian of stiff legg dead lifts minder zwaar. Door dus te varieren in Pulls kan je je deadlift blijven ontwikkelen en ook sterksteman trainen blijven doen.

Begrijp het helemaal, bedankt, ga het zeker volgende keer proberen, heb namelijk idd een sticking point en dat is van de grond los trekken, dus ben nu van plan om van verhoging te gaan trekken om onderste punt sterker te maken.

Ben op dreef nu...

Als je een schema zoekt waarbij je in de gym kan trainen en sterksteman trainingen kan blijven doen dan zal ik gaan voor:

Dag 1) upperbody,
Dag 2) lowerbody,
Dag 3) onderdelen,
Dag 4) extra,

Bij upperbody train je voornamelijk overhead dus PP, MP, Boom (als je die hebt) Pin Presses, overhead lockouts..etc. Gevolgd door acc werk. Bv Incline benches of Small grip vlakke bank. Daarna weer triceps werk. Je rond af met pulldowns voor lats en je kan wat curls doen voor biceps.

Bij lowerbody train je je Dead en Squat. Ik zou de ene week zwaar deadliften (variaties daarvan) en lichter squatten. En de andere week draai je dat om.
Na dead en squat pak je je hamstrings en onderrug verder aan met Pull Throughs, Legg Curls , GM's GH's (als je die kan doen) etc..

Bij onderdelen train je 3, 4 of 5 onderdelen.

Bij de extra dag train je alles waar je niet aan toe gekomen bent. Of zwakke punten. Bv buik en gripp. Of je doet curls voor bicep prehab. Je kan speed pulls doen voor je dead of cardio vul het gewoon in wat jij nodig vind.

Reps:

Eerste oefening werk je naar een max triple toe of max single. Je kan ook 3x3 of 5x5 doen.

Het acc werk bestaat voornamelijk uit herhalingen maken 5x5, 4x8 of 4x10 3x12 kan ook maakt niet zo veel uit.

Ik doe 1 x per 3 weken sterkste man training in Itteren en daar doen we altijd deadliften vanaf de grond. Dan ga ik dat alleen nog daar doen en dan in de tussentijd de variaties op de lift doen.

Begrijp het helemaal, bedankt, ga het zeker volgende keer proberen, heb namelijk idd een sticking point en dat is van de grond los trekken, dus ben nu van plan om van verhoging te gaan trekken om onderste punt sterker te maken.

Dat sticking point van de grond komt vaak voor. Je moet leren "triggeren" op het juiste moment al je kracht aan spreken. Explosiviteit is heel erg belangrijk om zwaar te tillen.
Ik zou 1x per week speed pull toevoegen of box squats om je te leren "triggeren" vooral box squat werken goed hiervoor. Je zit nadat je naar beneden bent gesquat op de box alle spanning van je benen af en dan moet je exploderen naar boven. Bij je dead moet je het zelfde principe gaan gebruiken!

Check Kevin Nee zn deadlift filmpje wat ik hier gepost heb. Je ziet dan precies wat ik bedoel met "triggeren". Het is echt pats!! En de stang is los van de grond.

Terug
Naar boven