XXL Nutrition

Jbremers Strongmanlog

Hé Jules,

Leuke foto's;)...maar geloof me ik zie er ook altijd zo uit na een training in shirt...wat wil helpen is je na het trainen insmeren met babyzalf van Zwitsal...wat goed is voor babybilletjes is ook goed voor strongman/powerlifers:D

Het shirt zat overigens nog vrij ruim...met een strakker shirt zul je nog meer kilo's kunnen halen...tis een kwestie van wennen, niet alleen aan de spanning op je lichaam maar ook een andere manier van drukken (wide grip met de ellebogen uit elkaar).
Een goed zittend shirt scheelt bij mij ruim 30kg...er zijn mensen die 50kg en meer uit zo'n shirt weten te halen, dus reken uit je winst.
Ik schat dat je wel zo'n 175kg zou kunnen drukken in shirt.

Ik merk aan de reacties dat er meerdere mensen zijn die wel interesse hebben om eens in zo'n shirt te drukken...wellicht dat we in de nabije toekomst eens een afspraak met Leon maken dat hij met wat powerliftequipment naar jou sportschool komt zodat geïnteresseerden eens kunnen "proeven" aan powerliftgear.

Wellicht dat we (zonder te hard van stapel te willen lopen) in de toekomst paar man hebben die ook eventueel aan bankdrukwedstrijden zouden willen meedoen? Het seizoen van de NPB loopt van oktober t/m april...en dan zijn er vrij weinig strongmanwedstrijden...dus het ene hoeft het andere niet in de weg te staan lijkt me.
We hebben het er beslist nog wel over...zie je vrijdag!

Ha Rene,

ik moet eerlijk bekennen dat het mij best wel eens leuk lijkt om zo'n shirt eens uit te proberen. Mocht het mij bevallen, dan zou een bankdrukwedstrijd best interessant kunnen zijn. Ik druk momenteel 160kg raw, dus ben benieuwd wat ik uit een shirt zou kunnen halen.

Ik kom regelmatig bij Jules langs om te trainen, dus als er een keer geregeld kan worden om wat gear mee te nemen ofzo, dan zal ik zeker van de partij zijn.

Hey Jules,

Elke powerlifter heeft regelmatig plaatselijk een "zebralook":D. Hebben je liezen en je bovenbenen dezelfde look? Zal best.... Rene heeft gelijk over dat smeren. Helpt wel.

Ik denk ook dat als je wat vaker getraint hebt in het shirt en je je techniek aanpast aan het shirt die 175 die Rene in gedachten heeft er zeker in zit. Of dit shirt echt te groot was weet ik niet, daar we toch wat gewicht eraan moesten hangen voordat de borst werd geraakt....

Het lijkt mij ook geen gek idee om mensen die interesse hebben een keer aan het powerliften te laten proeven. Misschien slaat het wel aan. "Benchpressteam Haefland" of "Powerliftteam Haefland" klinkt niet gek;)

Het was een leuke training. Er zullen zeker meerdere volgen....

Ha Rene,

ik moet eerlijk bekennen dat het mij best wel eens leuk lijkt om zo'n shirt eens uit te proberen. Mocht het mij bevallen, dan zou een bankdrukwedstrijd best interessant kunnen zijn. Ik druk momenteel 160kg raw, dus ben benieuwd wat ik uit een shirt zou kunnen halen.

Ik kom regelmatig bij Jules langs om te trainen, dus als er een keer geregeld kan worden om wat gear mee te nemen ofzo, dan zal ik zeker van de partij zijn.

Hoi Ruben,

Ik weet dat je 160kg raw drukt ( ik lees ook je log;) en die 160kg is best wel indrukwekkend hoor!) en als je optimaal gebruik weet te maken van zo'n shirt schat ik ook dat een gewicht tussen 190 en 200kg haalbaar moet zijn.
Een shirt helpt inderdaad onderin...de verklaring is vrij simpel...als je je armen buigt neemt de spanning in zo'n shirt toe, naarmate je de armen strekt neemt de spanning weer af...om met een halter op je borst in shirt te komen moet je overigens trekken aan de halter,hetgeen best wel een vreemde ervaring is:eek:
Ik denk niet dat jullie als strongman problemen met de lockout (eindfase) zullen hebben, omdat jullie meestal vrij sterke triceps hebben.
Het is alleen anders duwen...in zo'n shirt heb je het meeste aan een wide grip (wijsvinger op de merklijnen van de halter) met de ellebogen uit elkaar.

Bankdrukwedstrijden zijn leuk om te doen...het zou heel leuk zijn als we met een paar sterke jongens uit Limburg weer een echt Limburgs team op poten zouden kunnen zetten (je hebt 5 man nodig, om als team aan de bankdrukcompetitie mee te doen). Ik moet je wel eerlijk bekennen, dat wedstrijdbankdrukken heel wat anders is dan drukken op een sportschool...je moet op een wedstrijd luisteren naar de commando's van de scheidsrechter (Start - Press - Rack) en het gewicht moet echt stilliggen op je borst voordat je het weer omhoog mag drukken. Tevens moeten hoofd, schouders en billen gedurende de lift in contact met de drukbank blijven en de voeten plat op de grond staan...dat zijn dingen waar je echt goed op moet trainen.

Leon Smeets heeft aangegeven dat hij in de toekomst eens naar Brunssum wil komen en Jules heeft al aangegeven dat dat geen probleem is...je zult zeker op de hoogte worden gesteld als het zover is!

haha nice battlescars jules.

leuk dat je zo positief bent over je eerste powerlift ervaring. Ik ga ervan uit dat wanneer je doorzet je snel zult groeien in het behalen van mooie resultaten in de squat, bench en deadlift. Er is nog veel te halen uit het pak en bandages, je zult het niet geloven maar als je ze nog strakker kunt verdragen je nog meer kan buigen. Maar dat heeft wel even tijd nodig te lezen uit je reactie.

Ik help je graag verder mocht daar interese in zijn. het zou leuk zijn als er meer Limburgers op het powerlift plankier terecht komen.

grt Leon

leuk dat je zo positief bent over je eerste powerlift ervaring. Ik ga ervan uit dat wanneer je doorzet je snel zult groeien in het behalen van mooie resultaten in de squat, bench en deadlift. Er is nog veel te halen uit het pak en bandages, je zult het niet geloven maar als je ze nog strakker kunt verdragen je nog meer kan buigen. Maar dat heeft wel even tijd nodig te lezen uit je reactie.

Ik help je graag verder mocht daar interese in zijn. het zou leuk zijn als er meer Limburgers op het powerlift plankier terecht komen.

grt Leon

Leon heeft uiteraard groot gelijk!
Veel jongens wat strongman gericht trainen, kunnen meestal ook wel met vrij aardige gewichten al KB en DL...het is een kwestie van wennen aan powerliftgear waardoor de gewichten wat gelift kunnen worden nog indrukwekkender zullen zijn. Maar tegenwoordig wordt er door de NPB ook weer rawwedstrijden georganiseerd...waarbij enkel polsbanden, kniebandages en een riem zijn toegestaan.

En zoals ik alreeds aangaf...het powerliftseizoen loopt van oktober t/m april...als dus de "R" in de maand is;)...de strongmancompetitie heeft dan grotendeels een "winterstop".

Daarbij zijn de powerliftonderdelen KB & DL gewoon als basisoefeningen ook uitermate geschikt voor mensen die aan strongman doen...Meestal is het wel zo dat de meeste strongman meer Overhead press dan Bench press doen, maar ook dat hoeft geen probleem te zijn...sterke schouders en triceps dragen ook bij aan een sterke bank! In de zomermaanden doe je meer de nadruk leggen op de Overhead Press en in de wintermaanden meer de nadruk op de Bench Press, zo simpel zou het kunnen zijn!

@Rene en Leon: Thanks voor de uitleg en jullie behulpzaamheid! Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig om eens in zo'n benchshirt te kruipen en ook om eens een Deadlift suit aan te trekken. Zowiezo heb ik toch ooit een deadlift suit nodig, want ook voor sterkste man zijn er wedstrijden waarin een max deadlift zit en waar je een suit aan mag.

Hoeveel zou je bv. uit een suit kunnen halen? En is het daar ook zo dat voornamelijk onderin de spanning zit?

gr ruben

De grootste winst behaal je uit een perfecte techniek, combineer je dat met een pak en eventueel bandages zul je nog meer winst boeken.
je squat blijft in verhouding met je deadlift achter, van squaten ga je ook beter deadliften andersom werkt dat niet. meestal laat men de slechtste oefening links liggen om met de sterkste oefening verder te gaan. dus met meer aandacht aan de squat behaal je dubbel winst.

in watvoor shirt heb je gedrukt?
ik heb een rage X daardoor heb ik wel es bloed uit me oksels gehad!
maar wel nice pressing!

oke, duidelijk! thanks! meer squatten dus!

Hey Jules....

Als je dit toevallig nog leest, kunnen ik en Johan morgen events komen trainen?

grtz

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.473
Ja is goed, ik begin zelf om 13uur binnen met wat overhead werk, dan om 14u de sportschool dicht en buiten wat onderdelen doen... Grtzz tot morgen

Hey Jules....

Als je dit toevallig nog leest, kunnen ik en Johan morgen events komen trainen?

grtz

• #1.474

grt Leon

Hey kerel, leuk dat je nu ook hier post! Vond het absoluut een leuke ervaring! Zo'n squatsuit is serieus ff wennen, had gedacht dat dat makkelijker zou zijn! Benchen in shirt viel me erg mee, had hiervan juist wel verwacht meer moeite met techniek te hebben...
Maar die kniebandages volgende keer maar op 1/4 kracht want dit kan ik echt niet verdragen.... Damned wat heb ik nu een pijn aan mn hamstring aanhechtingen....
Zal zeker binnenkort weer eens langskomen met Rene en het lijkt me leuk om volgende winter eens een tijd meer hierop gericht te trainen. Bedankt en tot binnenkort!

• #1.476
7-3-2009

Pushpress met logbar (stuk zwaarder dan normale stang)
5x40
5x70
5x80
4x90
1x100
1x105

Clean en strict press (iedere rep clean)
3x70
3x80
1x90

Strict press seated
5x70
2x80

One handed dumbbell press
5x50 R (fat handled dumbbell)
5x55 R (fat handled dumbbell) PR en easy nog
5x44 L
5x44 L

Farmerswalk
40m 65kg
40m 110kg
40m 110kg

Stones @ 1.10m
5x1x100 zonder tacky
1x120 zonder tacky PR

Heb mn container daarna compleet opnieuw ingericht en ziet er nu super uit! Heb nu 2 platforms naast elkaar gemaakt voor 4 stenen. 1.50m voor de eerste 2 en dan 1.30m voor de andere 2 stenen. Volgende week eens een run maken met tacky..
De dumbbell press was met mn 50kg Thomas Inch Dumbbell, 2 x 2,5kg schijfjes met ducktape eraan gemaakt en bleef prima zitten... Mn zwaardere dumbbell is nog in de maak maar zo kan ik nu alvast wat zwaarder trainen. De 5 reps met 55 gingen prima... voelde nog niks zwaarder dan de 50... Volgende week eens 60 ervan maken.

Wat is een tacky?

Hars.

• #1.479
10-3-2009

One handed dumbbell press
8x10 strict L en R
8x20 strict L en R
8x30 strict L en R
5x44 L en R
8x56 Thomas Inch dumbbell R PR! (1 set aan een stuk)
5x51 Thomas Inch dumbbell L PR! (1 set aan een stuk)
3x64 Thomas Inch dumbbell R PR!!! (2reps, ff neerleggen, 30sec later nog 1 rep)

Voelde nog steeds goed te doen... Beloofd wat.....

Push press (uit rack)
5x50
5x70
5x90
4x100

Jerk (uit rack)
1x100
1x110
1x120 (easy en zonder sleeves)

Laatst bewerkt:
Goeie jerk.. Zonder nadrukken?

Terug