XXL Nutrition

Je favoriete game aller tijden topic!

Magic Carpet
Golden Sun
Final Fantasy 5
Unreal Tournament 2004
Warcraft III (the frozen throne)
Blood & Magic

Goed topic

De Metal Gear Solid reeks(1 tm 4) behoren echt tot mijn favoriete games aller tijde. Een verhaal wat zo enorm goed is en alles zat dan ook goed in elkaar. Ik denk nog regelmatig aan deze games en het zou best eens kunnen dat deze games je kijk op bepaalde dingen in het leven iets veranderd. GENIAAL

FF VIII (omdat ik VII in die tijd nog niet gespeeld had).
COD 2 heb ik online echt versleten.
En de Kessen-reeks blijft ook geweldig.

• Topic Starter Topic Starter
Opvallend is dat iedereen games noemt die minimaal 5 jaar oud zijn. Is de gaming industrie slechter geworden, zijn we te veeleisend geworden of zijn we allemaal zwaar nostalgisch?

Medal of honor allied assault (inclusief breakthrough en spearhead), wat een goed verhaal!

Call of duty 2, ook geweldig verhaal en heel veel lol gemaakt online met mijn 'internet vrienden' (for ever alone :()

Cod4 was ook leuk

MOHAA oneeeeindig gespeeld op de pc! Bruutste shooter ooit!

Opvallend is dat iedereen games noemt die minimaal 5 jaar oud zijn. Is de gaming industrie slechter geworden, zijn we te veeleisend geworden of zijn we allemaal zwaar nostalgisch?

Ik heb juist het idee dat de gaming industrie beter is geworden en je daarom niet echt meer een bijzondere band krijgt met een game. Als ik kijk naar mezelf toen ik op mn ps1 speelde vond ik een handvol games echt super. Nu komt er bijna elke maand op de ps3 wel een game uit waar ik veel plezier aan kan beleven en die ik als super zou kunnen bestempelen.

Competitie Manager 97/98 en WK '98. Bij CM zat Hans Kraay en kon je je met financieen bezig houden, wat ik toen heel vet vond. Bij WK kon je praten met 'bobos' zoals Prins Bernhard, Cruyff, Ratelband e.d.

imo worden de games almaar beter. Moeilijkheidsgraad ligt zelden nog tandenknarsend hoog of zaaddodend laag. Gameplay wordt vlotter en vlotter. Grafisch beter en beter. Regie wordt strakker en strakker, ...

Maar Final fantasy 7 is gewoon de beste game. Zelfs nu nog even speelbaar. Grafisch heeft het de tand des tijds niet doorstaan, maar dat is dan ook alles.

- Zelda OoT & MM
- Oblivion & Fallout
- Counter Strike t/m 1.5
- Battlefield reeks
- Syberia I + II

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb juist het idee dat de gaming industrie beter is geworden en je daarom niet echt meer een bijzondere band krijgt met een game. Als ik kijk naar mezelf toen ik op mn ps1 speelde vond ik een handvol games echt super. Nu komt er bijna elke maand op de ps3 wel een game uit waar ik veel plezier aan kan beleven en die ik als super zou kunnen bestempelen.

Ik heb ook het idee dat games steeds gecompliceerder worden, maar gecompliceerder is niet altijd beter. Er komen in games (behalve allicht de shooters) steeds meer opties en er wordt steeds meer van games verwacht, waardoor je in de game steeds meer kan doen. Ik kon me eindeloos vermaken met simpele hack & slash games zoals Diablo II. Als een producer de basis goed kan uitwerken is het wat mij betreft al een perfecte game. Een game met superveel opties, waarvan er maar een paar goed zijn uitgewerkt (denk aan bijvoorbeeld The Witcher met dat ****ed up combat systeem) trekken me niet zo.

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

imo worden de games almaar beter. Moeilijkheidsgraad ligt zelden nog tandenknarsend hoog of zaaddodend laag. Gameplay wordt vlotter en vlotter. Grafisch beter en beter. Regie wordt strakker en strakker, ...

Maar Final fantasy 7 is gewoon de beste game. Zelfs nu nog even speelbaar. Grafisch heeft het de tand des tijds niet doorstaan, maar dat is dan ook alles.

Ik vind dat de moeilijkheidsgraad van heel veel games zaaddodend laag ligt, vooral bij populaire titels. Denk aan Assassin's Creed, of Mafia II. Allemaal veeeeeel te simpel.

Oh en GTA 3 moet er natuurlijk bij. Dat is toch wel mijn #1 game.

Blijven toch de games die ik vroeger speelde, Carmageddon 2 en Goldeneye.

fifa zowiezo en call of duty

Trouwens, nu ik denk over moeilijkheidsgraad vind ik Dragon Age: Origins wel het vermelden waardig. Geweldige klassieke RPG in de NWN stijl. Als je die op hard zet, kun je over een gebied echt uren doen, dat vind ik echt heerlijk. Ik vind dat regelmatig falen bij een goede game hoort. Als het dan met je (haha) superieure strategische inzicht lukt om een paar groepen mobs verder te komen, voelt dat geweldig.

Civ V is nog geen jaar oud, principe van het game is wel 20 jaar oud.

Denk dat het eerder er mee te maken heeft dat veel spelconcepten over het algemeen relatief oud zijn en er vaak een hang is naar games die als eerst een spelconcept volledig wisten uit te buiten. Tegenwoordig is het toch vaak vooral een verbetering van de graphics die zorgt voor vernieuwing, de dynamics van een spel wordt meestal niet veel aan gedaan.

Zie een Crysis dat in Crysis II een andere setting kreeg en wat andere controls maar in feite hetzelfde spel is als Crysis zelf. De COD-serie is al 7 delen in feite meer van hetzelfde met hooguit betere graphics en andere settings.

Vroeger werd veel meer aandacht besteed aan de diepgang van een spel, vooral ook omdat mede door processorkracht en GPU-kracht er toch meestal niet veel tijd nodig was om het grafische gedeelte voor elkaar te krijgen. Dat is bij een Civilization-reeks zelfs te merken, eerdere delen hadden meer diepgang en lastigere te doorgronden dynamics dan het gragische superieure Civ V.

Ik denk ook dat developers zo proberen meer publiek aan te spreken. De doelgroep was vroeger veel kleiner en beperkte zich tot een ehm.. "bepaald soort mensen" die into games waren. Die groep is veel groter, gamen is sociaal veel meer geaccepteerd, waardoor de doelgroep steeds groter wordt. Daardoor worden games ook expres met minder diepgang gemaakt, denk ik. Volgens mij is de beperkte diepgang van Civ 5 vooral daar een gevolg van.

Terug
Naar boven