Suicide Sid
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 252
Ik heb ook het idee dat games steeds gecompliceerder worden, maar gecompliceerder is niet altijd beter. Er komen in games (behalve allicht de shooters) steeds meer opties en er wordt steeds meer van games verwacht, waardoor je in de game steeds meer kan doen. Ik kon me eindeloos vermaken met simpele hack & slash games zoals Diablo II. Als een producer de basis goed kan uitwerken is het wat mij betreft al een perfecte game. Een game met superveel opties, waarvan er maar een paar goed zijn uitgewerkt (denk aan bijvoorbeeld The Witcher met dat ****ed up combat systeem) trekken me niet zo.
---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------
Ik vind dat de moeilijkheidsgraad van heel veel games zaaddodend laag ligt, vooral bij populaire titels. Denk aan Assassin's Creed, of Mafia II. Allemaal veeeeeel te simpel.
Makkelijk uit te spelen over het algemeen, omdat de gameplay vlot is en je nog moeilijk game over kan raken. Maar als je echt het onderste uit de kan wil halen, indien je dat zou willen als purist, dan zijn de meeste games vandaag wel redelijk moeilijk. Doorgaans heb je de keuze. Om een spel uit te spelen ga je niet meer hard moeten zweten, maar om alles er uit te halen mag je je doorgaans wel aan een uitdaging verwachten. Terwijl vroeger (tot 16 bit periode) games gewoon onrechtvaardig moeilijk waren en dat dit zeker tot de 8bitters gewoon de norm was. Dat is mijn ervaring.