AndroidHealthClinic

Je favoriete game aller tijden topic!

Ik heb ook het idee dat games steeds gecompliceerder worden, maar gecompliceerder is niet altijd beter. Er komen in games (behalve allicht de shooters) steeds meer opties en er wordt steeds meer van games verwacht, waardoor je in de game steeds meer kan doen. Ik kon me eindeloos vermaken met simpele hack & slash games zoals Diablo II. Als een producer de basis goed kan uitwerken is het wat mij betreft al een perfecte game. Een game met superveel opties, waarvan er maar een paar goed zijn uitgewerkt (denk aan bijvoorbeeld The Witcher met dat ****ed up combat systeem) trekken me niet zo.

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Ik vind dat de moeilijkheidsgraad van heel veel games zaaddodend laag ligt, vooral bij populaire titels. Denk aan Assassin's Creed, of Mafia II. Allemaal veeeeeel te simpel.

Makkelijk uit te spelen over het algemeen, omdat de gameplay vlot is en je nog moeilijk game over kan raken. Maar als je echt het onderste uit de kan wil halen, indien je dat zou willen als purist, dan zijn de meeste games vandaag wel redelijk moeilijk. Doorgaans heb je de keuze. Om een spel uit te spelen ga je niet meer hard moeten zweten, maar om alles er uit te halen mag je je doorgaans wel aan een uitdaging verwachten. Terwijl vroeger (tot 16 bit periode) games gewoon onrechtvaardig moeilijk waren en dat dit zeker tot de 8bitters gewoon de norm was. Dat is mijn ervaring.

Mario kart op de Nitendo 64
Final fantasy 10 op de ps2

Vroeger zaten we dat altijd met heel de buurt te spelen.

Flatout 2. Gewoon lekker raggen en beuken

• Topic Starter Topic Starter
Makkelijk uit te spelen over het algemeen, omdat de gameplay vlot is en je nog moeilijk game over kan raken. Maar als je echt het onderste uit de kan wil halen, indien je dat zou willen als purist, dan zijn de meeste games vandaag wel redelijk moeilijk. Doorgaans heb je de keuze. Om een spel uit te spelen ga je niet meer hard moeten zweten, maar om alles er uit te halen mag je je doorgaans wel aan een uitdaging verwachten. Terwijl vroeger (tot 16 bit periode) games gewoon onrechtvaardig moeilijk waren en dat dit zeker tot de 8bitters gewoon de norm was. Dat is mijn ervaring.

Ook gewoon makkelijk. 100% synchronisation halen bij brotherhood missies is een eitje. Mafia II was op de hoogste moeilijkheidsgraad een lachertje dat ik in 3 uur had uitgespeeld, inclusief cutscenes. Dat is ook de reden waarom ik laatstgenoemde een onvoorstelbare k*tgame vind. Zelfde geldt voor black ops singleplayer, alhoewel CoD natuurlijk eigenlijk een multiplayer game is.

Maargoed, ik denk dat inderdaad veel mensen het prima vinden zo. Ik vind het leuker om een missie / zone verschillende keren opnieuw te moeten proberen omdat je faalt. Dan voelt het behalen 100 x beter.

Laatst bewerkt:
alhoewel CoD natuurlijk eigenlijk een multiplayer game is.

.

Hoe kom je daar nu bij, cod1 t/m cod 4 hadden perfecte single players, daarna zakte alles in en werd de multiplayer het enige wat te doen was.

Ben zoiezo van mening dat mw2 en blackops alleen voor fun gamers zijn en niet voor mensen die graag een beetje competetief spelen

Hoe kom je daar nu bij, cod1 t/m cod 4 hadden perfecte single players, daarna zakte alles in en werd de multiplayer het enige wat te doen was.

Ben zoiezo van mening dat mw2 en blackops alleen voor fun gamers zijn en niet voor mensen die graag een beetje competetief spelen

Heb ook 3 jaar non stop cod 2 gespeeld (2000 no-life speeluren, ja ik weet het). Welke nickname had je online?

GTA Vice City
Mass Effect
Carmageddon

Shit zeg, ben ik zo'n ontspannen gamer of niet. Ik heb zeker 3x zo lang gedaan over maffia 2, als het al niet langer is. :p

Ik vind het zelf erg lastig om een recente game te kiezen die echt een classic is. Ik kan zo een paar games van 5+ jaar terug kiezen die ik zo nog een keer zou willen spelen, maar vind het erg lastig om een lijstje recente titel te noemen die ik over 5 jaar weer zou doorwerken.
Misschien ook wel omdat het steeds moeilijker wordt om een revolutionaire game te maken ten opzichte van vroeger.

zoiezo fifa 98 voor de pc!
-Masterlijke soundtrack (blur, the crystal method)
-zag er erg goed uit voor die tijd!
-zaalvoetballen
-en niet te vergeten kon je in deze fifa's bergkamp nog naar psv halen :D

Heb ook 3 jaar non stop cod 2 gespeeld (2000 no-life speeluren, ja ik weet het). Welke nickname had je online?

Kilteam, ik ben ooit nog "pro gamer" geweest op cod4, gratis reisje naar denemarken en een geeky computer, vond mezelf erg stoer toen :p

Nu vind ik gamers best zielig, aangezien ik in het buitenland met allemaal gasten van 18-30 jaar spelletjes zat te spelen voor geld, hoe triest! :p

Half-Life 2. Een game die zijn tijd in alle opzichten ver vooruit was, en het zeven jaar later nog steeds wint van de meeste shooters.

Neeee je brengt me 10 jaar terug in de tijd!!!! Instagib FTW!

Kilteam, ik ben ooit nog "pro gamer" geweest op cod4, gratis reisje naar denemarken en een geeky computer, vond mezelf erg stoer toen :p

Nu vind ik gamers best zielig, aangezien ik in het buitenland met allemaal gasten van 18-30 jaar spelletjes zat te spelen voor geld, hoe triest! :p

Idd, vroeger was ik precies hetzelfde met me clan in UT domineren lan partys voor geld e.d. elke week clan wars via Clanbase.
als ik zo terug kijk denk ik er precies het zelfde over als jou.

Laatst bewerkt:
Legend of Zelda , Ocarina of Time N64
Gran Turismo 3, PS2
Day of Defeat Source, PC

Ik heb wel respect voor die gasten die geld kunnen verdienen met gamen...

Laatst bewerkt:
Super Mario Bros. 1.

Geen argumentatie nodig.

Ook gewoon makkelijk. 100% synchronisation halen bij brotherhood missies is een eitje. Mafia II was op de hoogste moeilijkheidsgraad een lachertje dat ik in 3 uur had uitgespeeld, inclusief cutscenes. Dat is ook de reden waarom ik laatstgenoemde een onvoorstelbare k*tgame vind. Zelfde geldt voor black ops singleplayer, alhoewel CoD natuurlijk eigenlijk een multiplayer game is.

Maargoed, ik denk dat inderdaad veel mensen het prima vinden zo. Ik vind het leuker om een missie / zone verschillende keren opnieuw te moeten proberen omdat je faalt. Dan voelt het behalen 100 x beter.

Je haalt er natuurlijk wel twee games uit. Mario Galaxy, Gears of war, god of war, L4D, etc... zijn ook heel makkelijk... maar wil je zulke games echt helemaal uitmelken (alle achievments, ster, whatever,...) dan ga je tandenknarsen. Ik vind het leuk dat ze de keuze laten aan de mensen. In die zin is gameplay veel flexibeler geworden dan vroeger.

Met kop en schouders boven alles uit voor mij.

METAL GEAR SOLID
[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

MGS games zijn zo een mxed bag voor mij:
Beginnen altijd heerlijk, maar vervallen te diep in het absurde naar het einde toe.
Weinig gameplay, veel (super coole) fimpjes.

fifa **

phoe..

Meest gespeeld denk toch wel Diablo 2,

total annihalation & Gothic(jammer genoeg veel bugs) vond ik ook wel goed

- Diablo2
- Streetfighter

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

phoe..

Meest gespeeld denk toch wel Diablo 2,

total annihalation & Gothic(jammer genoeg veel bugs) vond ik ook wel goed

me 2. Heel wat jaren van me leven aan versleten. Speel je nog?

Terug
Naar boven