AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Wat mijn vader zegt is dat het heel erg uitmaakt waarvoor je het wilt gebruiken..
Als je gewoon leuk muziek of film wilt kijken is het natuurlijk onzin om een set van 4-5k te kopen.
Als je muziek luistert en zelf maakt waar bepaalde geluiden inzitten (Vangelis oid), is het het geld in ieder geval zeker wel waard.

Het kan best lonen om een dure set in huis te zetten hoor.
Mijn vader heeft een Jamo digital 120 set speakers staan, waren toen de tijd (heeeeel lang geleden) 3k ong.

Ze doen het nog steeds perfect en er zit echt prachtig geluid in, jammer genoeg is het niet het mooiste model omdat het natuurlijk al wel oud is.
Heb nooit gezegd dat het niet loont om een dure set in huis te hebben. Over het algemeen geldt voor audio apparatuur hoe duurder hoe beter: you get what you pay for.
Maar meneer ryan moet niet doen alsof 1k neerleggen voor zo een systeem niets is, want je zit bij 1k al tegen de high end consumenten audio aan. Alles daarboven is ultra high end en gemaakt voor audiofielen.

Laatst bewerkt:
Wat mijn vader zegt is dat het heel erg uitmaakt waarvoor je het wilt gebruiken..
Als je gewoon leuk muziek of film wilt kijken is het natuurlijk onzin om een set van 4-5k te kopen.
Als je muziek luistert en zelf maakt waar bepaalde geluiden inzitten (Vangelis oid), is het het geld in ieder geval zeker wel waard.

Bro scientist in audio wereld.

Als je goed luistert hoor je makkelijk t verschil tussen speakers van een paar 100 euro en bijvoorbeeld een paar bowers 803 van 7000 per paar.

T is gewoon wat je tevreden stelt. Logitec setjes klinken gewoon ****ed up in mijn ogen :roflol:

Als je goed luistert hoor je makkelijk t verschil tussen speakers van een paar 100 euro en bijvoorbeeld een paar bowers 803 van 7000 per paar.

T is gewoon wat je tevreden stelt. Logitec setjes klinken gewoon ****ed up in mijn ogen :roflol:

Je moet ook niet luisteren met je ogen

:orly:

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Heb nooit gezet dat het niet loont om een dure set in huis te hebben. Over het algemeen geldt voor audio apparatuur hoe duurder hoe beter: you get what you pay for.
Maar meneer ryan moet niet doen alsof 1k neerleggen voor zo een systeem niets is, want je zit bij 1k al tegen de high end consumenten audio aan. Alles daarboven is ultra high end en gemaakt voor audiofielen.

Het was ook niet een aanval of zo hoor. :)

Maar inderdaad, je hebt gelijk.

Heb nooit gezet dat het niet loont om een dure set in huis te hebben. Over het algemeen geldt voor audio apparatuur hoe duurder hoe beter: you get what you pay for.

Pls boven 1k voor audiofiel?

Mijn subwoofer kost al 600 euro en mijn set is gewoon bovengemiddeld maar absoluut geen audiofiel set. Eerder bovengemiddeld. :o

Daar hoef je nie eens goed voor te luisteren :roflol:

Ik ben het wel eens met CXLBV, je gaat geen 1000 euro uitgeven als het je niet zo veel uitmaakt hoe het klinkt..

Dan wil je dus wel iets wat goed klinkt en niet een simpel setje.

Pls boven 1k voor audiofiel?

Mijn subwoofer kost al 600 euro en mijn set is gewoon bovengemiddeld maar absoluut geen audiofiel set. Eerder bovengemiddeld. :o
:roflol: hoe verder je erboven gaat hoe meer je richting audiofiel gaat duh. Zo een set van 7k gaat weer te ver.

Ik ben het wel eens met CXLBV, je gaat geen 1000 euro uitgeven als het je niet zo veel uitmaakt hoe het klinkt..

Dan wil je dus wel iets wat goed klinkt en niet een simpel setje.

1000 euro klinkt niet goed, 1000 euro is gewoon geluid :o . Nouja stereo 1000 euro heb je wel wat redelijks.

Goed heb je voor paar duizend.

Bij audiofiel kun je voor 1000 euro misschien de bekabeling kopen :o

:roflol: hoe verder je erboven gaat hoe meer je richting audiofiel gaat duh. Zo een set van 7k gaat weer te ver.

Mwaa denk dat rond 5k je top range consumenten surroundsysteem zit. krijg je de meeste kwaliteit voor je geld, daar boven gaat de meerprijs sterk omhoog daar onder lever je weer in in geluidskwaliteit.

Al is t wel discutabel want 1 euro voor mij is ongetwijfeld minder waard (in mijn ogen) dan die van een ander..

---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 16:22 ----------

Helaas is dat wel de realiteit, een kleine 7500 dollar voor een kabeltje:cool::
http://www.moon-audio.com/cardas-clear-beyond-speaker-cable.html

:roflol: mijn oom heeft 50 euro per meter kabels. Tikt wel aan als je ff 5.1 surround aan wilt leggen.

Hij heeft t overigens wel allemaal ingebouwd enz dus dan kun je wel beter goed spul neerleggen.

Een surround set van rond de 5000 euro is niks audiofiel imo. Dan heb je niet eens echte top kwaliteit. Kijk eens hoeveel speakers je moet aanschaffen. Hoeveel versterkers er in het systeem zitten en dan nog eens de software (decoders) waarvoor je betaald maar geen hardware kwaliteit voor terugkrijgt (THX, dolby, etc).
Dat is een van de redenen dat ik voor stereo ben gegaan, ben meer muziek liefhebber dan film liefhebber. Voor bijvoorbeeld 3000 euro heb je echt een geweldig geluid. Wil je deze kwaliteit terugzien in surround dan moet je toch wel aan minimaal 10.000 denken.

Een surround set van rond de 5000 euro is niks audiofiel imo. Dan heb je niet eens echte top kwaliteit. Kijk eens hoeveel speakers je moet aanschaffen. Hoeveel versterkers er in het systeem zitten en dan nog eens de software (decoders) waarvoor je betaald maar geen hardware kwaliteit voor terugkrijgt (THX, dolby, etc).
Dat is een van de redenen dat ik voor stereo ben gegaan, ben meer muziek liefhebber dan film liefhebber. Voor bijvoorbeeld 3000 euro heb je echt een geweldig geluid. Wil je deze kwaliteit terugzien in surround dan moet je toch wel aan minimaal 10.000 denken.
ja man, daar krijg je ook een poolse schoonmaakster bij neem ik aan

Jeez.. Knap geld.. De t*ring.

ja man, daar krijg je ook een poolse schoonmaakster bij neem ik aan

Bij een set van 10.000 euro? Kun je proberen zou ik zeggen.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat een stereo set van 500 euro meer kwaliteit bevat dan een surround set van 500 euro. Je kunt ze niet met elkaar vergelijken.

Ik heb in een audio zaak een blinde test gedaan op advies van de verkoper dat een dure surround set niet per definitie beter muziek afspeelt dan een stereo versterker. De surround versterker was 4000 euro en de stereo versterker van hetzelfde merk 500 euro. Mijn muziek cd's klonken beter op de stereo versterker. Hoe vaak kom je zo'n eerlijke verkoper tegen.

Ga je puur voor surround dan is stereo natuurlijk geen optie.

Heb jij thuis ook een set van 1k of meer dan?
Brah ik heb hier speakers van 250 euro per stuk liggen, met je stoere knipoog. Niet veel mensen leggen 1k neer voor een geluidssysteem in huis, de meeste gaan voor een gaar logitech setje oid ;).
Haha damn, ik wist niet dat ik zoveel olie op het vuur zou gooien met mijn opmerking.. Laat ik vooropstellen dat ik geen hifi expert ben, denk dat Jasper er veel meer vanaf weet ;) Qua overige audio ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen. Niet iedereen koopt ook in 1x een complete set bro.. Ik ken genoeg hobbyisten die om diverse redenen liever in delen hun gewenste set kopen (bijvoorbeeld eerst de basisonderdelen en 2 speakers, en later pas uitbreiden met meer speakers en/of als laatste de subwoofer erbij kopen).

Ik heb zelf een 5 jaar oud Logitech 2.1 setje aangesloten op mijn pc, couldn't care less want ik heb toch altijd een headset op :roflol: Maar daarnaast een Sennheiser headphones (600 serie) en de monitors die ik voor mijn muziekproductie gebruik zijn ook niet echt goedkoop (KRK VXT serie, wat door velen wordt gezien als budget speakers) Wat iemand voor kwaliteitsaudio wilt uitgeven moeten ze uiteraard zelf weten, maar ik zie het als een eenmalige investering en gaat jaren mee zonder al te veel afschrijving. Ik heb op zolder ook nog een compleet 20 jaar oud Pioneer systeem staan (receiver, voorversterker, filters, zelfs nog cassette en cd deck) dat ik allang niet meer gebruik, maar waar indien nodig nog prima geluid uit komt, zeker gezien de leeftijd.

Ik ben het er uiteraard mee eens dat de gemiddelde consument gewoon iets koopt gewoon wat de beste bang for buck value heeft en 'mooi' klinkt, maar 'mooi' is voor iedereen anders natuurlijk.. Het Bose spul wordt door veel consumenten als acceptabel gezien en daar betalen ze rustig 2-3k voor terwijl het niet zoveel voorstelt :rolleyes: Een gemiddelde consument overtuigen van de waarde van een high segment product is gekkenwerk. Vaak zal het een audiofiel of iemand met een audio engineering achtergrond zijn die echt op basis van specs en op gehoor kan bepalen of het geluidsbeeld daadwerkelijk compleet is.

Laatst bewerkt:
Ja jonges, wat een bullshit voor te lezen hier. Het begon nog zachtjes maar na een paar posts lezen we zelfs dat we voor 5000€ nog inééns geen topkwaliteit hebben en pas na paar duizend euro gewoon goed geluid hebben :roflol:

Maar ok, laten we besluiten dat we voor een 1000€ speakersetje gewoon brol kopen, dat we allemaal een lul hebben van 23cm en toch minstens elks een maserati voor de deur hebben staan, want ja, een bmw of audi van 50000€ is dus ook brol en geen topkwaliteit. Yolo

Wat is de reden voor je keuze voor KEF? Ruimte gebrek? Dali Zensor serie past perfect bij je set en dan heb je grote frontspeakers :)

Ik woon nog thuis en voor op men kamer méér dan genoeg vermogen. Zuilen is serieus overkill hier.

:o ik kijk sinds tijdje films ook op stereo.. Veel rustiger geluidsbeeld. Even afwachten wat voor kamer ik in terecht kom en misschien upgraden naar de 803/4 vloerstaanders van b&w

---------- Post added at 18:17 ---------- Previous post was at 18:17 ----------

Ja jonges, wat een bullshit voor te lezen hier. Het begon nog zachtjes maar na een paar posts lezen we zelfs dat we voor 5000€ nog inééns geen topkwaliteit hebben en pas na paar duizend euro gewoon goed geluid hebben :roflol:

Maar ok, laten we besluiten dat we voor een 1000€ speakersetje gewoon brol kopen, dat we allemaal een lul hebben van 23cm en toch minstens elks een maserati voor de deur hebben staan, want ja, een bmw of audi van 50000€ is dus ook brol en geen topkwaliteit. Yolo

Ik woon nog thuis en voor op men kamer méér dan genoeg vermogen. Zuilen is serieus overkill hier.

1000 euro is gewoon prima geluid maar niet goed. Brol is logitec/bose

Nieuwe accessoires voor m'n telefoon :)

fd6hp0.jpg

Terug
Naar boven