XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Pfff ik heb gewoon mijn eigen mening hoor. Moet alleen even aan mijn vrouw vragen welke mening ik mag hebben.

Happy wife, happy life.

Al denk ik niet zozeer dat instant happyness op de lange termijn voor tevredenheid gaat zorgen. Er zijn verschillen in karakters enzovoorts, die moet je niet helemaal uitonderhandelen in een relatie. Vertrouwen, integriteit, respect, kwetsbaarheid en blijvende communicatie horen bij liefde voor elkaar en zijn mijns inziens een vereiste om het lang met elkaar uit te kunnen houden.

• Like
Waarderingen: 040B
Happy wife, no life?
Fappy life, no wife?

We hebben beide gelijk.

Waar de man woon draagt hij de kroon !!!!!

Behalve als de man met een kat woont. De kat owned the place en de man is slechts een slaaf.

Hier een foto van mijn kat op haar bank en haar deken. Op mijn favoriete spot, maar ik moest plaats maken voor haar zodat ze in de lengte kon gaan liggen om maximaal ruimte in beslag te nemen.

x608c5.jpg

Thanks. Persoonlijk vind ik het mooier om het zelf te bedenken dan dat mijn visuele ingesteldheid wordt verstoord door de social media realiteit. Een vrouw in lingerie heb ik ook liever dan gelijk naakt. Ik vind dat geduld leren opbrengen een niet te onderschatten factor is in de aantrekkingskracht. Het strelen van de netvliezen is in die zin, mijns inziens, een voorbode voor wat komen gaat. Daarnaast is geur ook erg belangrijk. En de huid, toch het grootste orgaan, de eerste kennismaking met de ander, eerst verkennen met de vingertoppen, lippen en tong. Ik lees bovenstaande zojuist terug en kan niet anders zeggen dat het bier goed aanslaat.

Klinkt bekend ;)
latest?cb=20150529164713.jpg

• Like
Waarderingen: 040B
Ik vraag me af wat de “messen kenners” hier van vinden.

88D0BBCE-7201-4C96-B953-8D7CD4DD4DE8.jpeg

Een Morakniv, €10 voor een vlijmscherp rvs mes.

Ik vraag me af wat de “messen kenners” hier van vinden.

88D0BBCE-7201-4C96-B953-8D7CD4DD4DE8.jpeg

Een Morakniv, €10 voor een vlijmscherp rvs mes.
Not my cup of tea :) (qua kleuren en shape) Maar zal zn werk wel doen.

Rvs beter bestand tegen roest makkelijker te scherpen. Nadeel: zachter en behoud zn scherpte minder.Wordt dus sneller bot bij gebruik.

Laatst bewerkt:
Ze zijn er ook in donkere kleuren en koolstofstaal, dan kosten ze dacht ik nog iets minder.

Deze is voor ik de gereedschapskist dus een fel kleurtje en rvs is dan wel handig.

Not my cup of tea :) (qua kleuren en shape) Maar zal zn werk wel doen.

Rvs beter bestand tegen roest makkelijker te scherpen. Nadeel: zachter en behoud zn scherpte minder.Wordt dus sneller bot bij gebruik.

Rvs is een stuk harder dan staal. Of dit makkelijker te scherpen is weet ik niet. Maar omdat het harder metaal is zal het daarom ook minder slijten dan "normaal" staal

Voor zover ik weet blijft rvs langer scherp, maar is minder scherp en lastiger te slijpen dan koolstofstaal.

Edit, dit staat op de mora site:

Stainless steel (S)
Knife blades made of hardenable stainless steel - 12C27 and 14C28N, hardened to HRC 56-58 - are found on knives with extreme strength and a long life. They also have a very high resistance to moisture, which otherwise can make the blades rust. Stainless steel stays sharp for much longer than carbon steel and is far less sensitive to rust.

Carbon steel (C)
Knife blades of high carbon steel can be hardened to HRC 58-60, giving them the best possible sharpness at an affordable price. When used, knives made from above these steel grades eventually achieve a dull grey finish. However, this will not affect the quality of the blade, but rather improve the resistance to corrosion. Carbon steel is easy to sharpen, but requires more maintenance when exposed to moist or corrosive environment. Make sure to keep the blade clean and dry. For example, fruit acids immediately leave pots on the blade.

RVS is een geharde staalsoort waar veel minder koolstof inzit. Doordat er minder koolstof inzit is het beter bestand tegen roesten maar ook veel harder. Echter omdat het gehard is kan je het erg slecht zelf slijpen. Als je een RVS mes zelf probeert te slijpen bestaat kans op breuk of hapers. RVS slijpen wordt ook bijna niet (zelf) gedaan en kan wel bij een goede messenslijperij worden gedaan. Maar daar betaal je ook wel voor. RVS blijft inderdaad wel langer scherp.

Dan is het natuurlijk de vraag wat voor eisen je stelt aan een mes. Wil je echt iets voor jarenlang dan kan je RVS overwegen. Maar over het algemeen voor normaal gebruik kan je prima af met een koolstofstaal mes. In een slagerij en/of keuken kan je de voorkeur geven aan RVS. Maar dat is dan ook meer gericht op een veel hogere gebruiksfrequentie en de omgeving (in een professionele keuken is het vaak ook vochtiger).

Rvs is een stuk harder dan staal. Of dit makkelijker te scherpen is weet ik niet. Maar omdat het harder metaal is zal het daarom ook minder slijten dan "normaal" staal

Durability
. Stainless steel knife blades are generally tougher than high carbon blades. Tougher but not necessarily harder. There is an ongoing debate between the definitions of the two because, for the longest time, they have been considered synonyms. Stainless steel blades do not rust, chip or stain easily. Technically speaking, stainless steel can still rust but it resists it a lot better than high carbon knives.

Stainless steel blades generally have at least 12% chromium which does two things for the blade. This makes the blade able to resist rust and corrosion a lot better than high carbon blades but the downside is stainless steel is generally softer than high carbon knives. This means that although they are relatively easier to sharpen, they also tend to lose their edge just a tad quicker than harder, high carbon blades. Some of the most widely used stainless steel blades include 440’s (A, B and C), AUS 6, 8 and 10 and of course the Japanese made VG-10 which is one of the most sought after blades in the world. But stainless steel blades are definitely not perfect. So here are the advantages of stainless steel blades.

High Carbon Steel

Carbon is the hardest element and knife blades made from high carbon steel is no exception. The strength and hardness of the blade makes it ideal for edge retention which means less time required for edge maintaining the blade but since it does not have a drop of chromium, it has a very poor rust resistance capability. This means that you need to thoroughly clean the knife after use and make sure that you guard it against moisture before you store it. More commonly used on fixed blade knives, high carbon knife blades are known to last throughout the years. I would bet my bottom dollar that you’re grand-daddy’s fixed blade knife blade is made from some kind of high carbon steel, most likely 1095. There are a lot of professional chefs and survivalist that swears to the quality of high carbon steel blades but here is a short list of the advantages of having a high carbon blade on your knife.

Terug
Naar boven