AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Ben je van het oppotten of van het niet verdienen?
Ik heb gewoon een full-time baan als je dat bedoelt. Werk bij Defensie en vind plezier in mijn werk belangrijker dan mijn salaris en ben liever een beetje zuinig. De meeste mensen leven zo van dag tot dag en kunnen geen klap meer opvangen. Je staat er echt van versteld hoe veel mensen schulden hebben.

Ik ben trouwens te veel geld kwijt aan voeding, veel te veel. :P

Daarnaast investeer ik liever in dingen die ik het waard vind en hoef niet zo nodig voorop te lopen om er bij te horen. Ik vind eerlijk gezegd al dat ik zelf wat te materialistisch ben, zoals de meeste mensen in de Westerse wereld. Ik vind een boeddhistische levensstijl erg knap, heb mensen meegemaakt die werkelijk niets gaven om geld en materialistische zaken.

En daarnaast vind ik het onnodig meer geld ergens aan uit te geven dan nodig. Als je iets meer geduld hebt en even wacht (of even verder kijkt) kan het al snel een stuk goedkoper.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een godsvermogen uitgeven omdat ze zo nodig de nieuwste mobiel moeten hebben. Een model van 1 of 2 jaar oud kan je praktisch alles mee en bespaart je zo veel geld.

35 in de maand. Agh ik heb het er voor over. Zo heeft iedereen andere prioriteiten.

100 bel/sms 10gb internet.

• Like
Waarderingen: BB_
Het was een grapje een grootendeels ben ik het met je eens.

Ben je van het oppotten of van het niet verdienen?
Ik had ook zo’n collega die niets uitgaf. Dan waren we op reis voor het werk (inclusief dagvergoeding uiteraard) smeerde hij elke dag brood bij het ontbijt zodat hij geen lunch hoefde te kopen.

Wij dachten allemaal dat hij een stinkend rijke vrek was.

Bleek achteraf verliefd op een h**r zijn. Ze konden alleen op haar werk afspreken. Daar gingen dus al zijn centjes naar toe... :D

Moet zeggen dat ik dat ook nog best mee vind vallen, ervan uitgaande dat je niets voor het toestel hebt hoeven te betalen.

Nee heb mijn abbo verlengd.

Mijn ouwe s7 4gb betaalde ik 38 voor haha. Dus ik ben nu goedkoper uit in de maand.

Ik had ook zo’n collega die niets uitgaf. Dan waren we op reis voor het werk (inclusief dagvergoeding uiteraard) smeerde hij elke dag brood bij het ontbijt zodat hij geen lunch hoefde te kopen.

Wij dachten allemaal dat hij een stinkend rijke vrek was.

Bleek achteraf verliefd op een h**r zijn. Ze konden alleen op haar werk afspreken. Daar gingen dus al zijn centjes naar toe... :D
Dus ik ben 'zo iemand die niets uitgeeft'? Dat heb je knap geconcludeerd gebaseerd op een post over telefoons. De laatste tijd moet ik wat meer op mijn geld letten, in de supermarkt zijn mijn ogen al groter dan mijn mond. :P Daarnaast heb ik door te kunnen sparen een appartement kunnen kopen, daar waar veel vrienden in hun studietijd alleen maar schulden hebben opgebouwd en nu moeten huren.

Wel een mooi verhaal trouwens. :P

Onzin, als ik € 20 p/m betaal en een abonnement van 1 jaar heb, heb ik in 1 jaar tijd € 240 betaald. Die toestellen die ik hier voorbij zie komen kosten los al een vermogen. Daarnaast heb je als je los een toestel koopt meer kosten, want moet je daarnaast nog een abonnement afsluiten en ben je doorgaans veel meer kwijt dan enkel een abonnement zonder bij te hoeven betalen. Als je niets wil bijbetalen, zijn met zo'n nieuw toestel je abonnementskosten p/m gruwelijk hoog. Maar ja, ieder zijn ding, ik ken ook genoeg mensen die er ieder weekend in de kroeg > € 100 doorheen jassen.
Ik ben niet zo materialistisch en ook niet van het geld over de balk smijten. :D

Heb zelf ook een abonnement hoor maar dan ben ik wel nieuwsgierig waar jij het zo goedkoop krijgt? Ik heb namelijk voor mijn weten al de goedkoopste in gebruik (via belsimpel). Maar als je even goed uitrekent komen de kosten in totaliteit vrij dicht bij de kosten van een los toestel. Wellicht 2 tientjes goedkoper maar daar houd het ook bij op. Vooral bij 1 jarige abonnementen zijn de kosten vaak een tikje meer richting dezelfde kosten als los.

Terwijl ik dit getypt heb en mijn eigen voorbeeld erbij zou pakken. Kwam ik erachter dat je toch gelijk hebt: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-7/32gb-zwart/aanbieding?abonnement=hollandsnieuwe-4000-mb-min-sms-4g-2-jaar-verlenging&bundel[0]=hollandsnieuwe-toestelbundel-100pr-1700-2-jaar-verlenging

Moet toevallig binnenkort overstappen en ga ook voor een wat ouder toestel. In dat opzicht sta ik er namelijk hetzelfde in als jou.

Wat kost je telefoon?
Als je de telefoon los zou kopen kost hij € 501,00. Hieronder zie je wat hij omgerekend in je abonnement kost.

Eenmalig betaal je € 0,00
Via je abonnement betaal je per maand € 17,00
Contractduur 24 maanden
Via je abonnement betaal je dan in totaal voor je telefoon
(24 maanden x € 17,00) € 408,00
Rentepercentage 0%
Totale kosten voor je telefoon
(€ 0,00 + € 408,00) € 408,00

Heb zelf ook een abonnement hoor maar dan ben ik wel nieuwsgierig waar jij het zo goedkoop krijgt? Ik heb namelijk voor mijn weten al de goedkoopste in gebruik (via belsimpel). Maar als je even goed uitrekent komen de kosten in totaliteit vrij dicht bij de kosten van een los toestel. Wellicht 2 tientjes goedkoper maar daar houd het ook bij op. Vooral bij 1 jarige abonnementen zijn de kosten vaak een tikje meer richting dezelfde kosten als los.

Terwijl ik dit getypt heb en mijn eigen voorbeeld erbij zou pakken. Kwam ik erachter dat je toch gelijk hebt: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-7/32gb-zwart/aanbieding?abonnement=hollandsnieuwe-4000-mb-min-sms-4g-2-jaar-verlenging&bundel[0]=hollandsnieuwe-toestelbundel-100pr-1700-2-jaar-verlenging

Moet toevallig binnenkort overstappen en ga ook voor een wat ouder toestel. In dat opzicht sta ik er namelijk hetzelfde in als jou.

Wat kost je telefoon?
Als je de telefoon los zou kopen kost hij € 501,00. Hieronder zie je wat hij omgerekend in je abonnement kost.

Eenmalig betaal je € 0,00
Via je abonnement betaal je per maand € 17,00
Contractduur 24 maanden
Via je abonnement betaal je dan in totaal voor je telefoon
(24 maanden x € 17,00) € 408,00
Rentepercentage 0%
Totale kosten voor je telefoon
(€ 0,00 + € 408,00) € 408,00
Als je een telefoon lost koopt, heb je nog geen abonnement, dus ben je sowieso duurder uit. Als je direct een abo neemt heb je belminuten/data en geen meerkosten. Momenteel betaal ik ook wat meer, maar in het verleden heb ik € 8 betaald met mijn vorige toestel (vrij oud). Heb nu (al een tijdje) een Lenovo K6 en ben hier tevreden mee, hiervoor had ik Samsung Galaxy Ace, maar dat was een oud ding.

Als je een telefoon lost koopt, heb je nog geen abonnement, dus ben je sowieso duurder uit. Als je direct een abo neemt heb je belminuten/data en geen meerkosten. Momenteel betaal ik ook wat meer, maar in het verleden heb ik € 8 betaald met mijn vorige toestel (vrij oud). Heb nu (al een tijdje) een Lenovo K6 en ben hier tevreden mee, hiervoor had ik Samsung Galaxy Ace, maar dat was een oud ding.

Je weet dat die belminuten et cetera gewoon los staan van je toestelabonnement? Dit is alleen inbegrepen bij de prijs die je maandelijks betaald. Je hebt een deel wat je maandelijks betaald aan toestelkosten en een deel voor het abonnement zelf. Dit zorgt uiteindelijk voor je totale maandelijkse kosten. Dus je statement met dat je een telefoon los koopt en nog geen abonnement erbij hebt betekent niets, aangezien ik het heb over de maandelijkse toestelkosten van het abonnement die je neemt. Als de totale kosten bijvoorbeeld 20 euro p/m zijn is daarvan 15 euro toestelkosten en 5 euro abonnementskosten nu betaal je over 24 maanden 360 euro aan totaliteit voor je toestel. Stel je zou hem los kopen met een sim only abonnement erbij van 5 euro per maand ben je uiteindelijk dus hetzelfde uit.

Niet elk abonnement is per direct goedkoper dan wanneer je een los toestel koopt. Hier zie je bijvoorbeeld dat de totale toestelkosten uitkomen op €288,- want je betaald 12 euro toestelkosten p/m en 8 euro abonnementskosten p/m.

De prijs van deze telefoon is ongeveer het zelfde als hier waar je hem gewoon los koopt:
https://www.telefoonwereld.nl/samsu...MIhNbMwurP3gIVSuR3Ch3EkQg2EAQYAyABEgIvCfD_BwE

De mediamarkt is een iets duurdere winkel en daar vind je de telefoon los voor 12 euro meer:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-galaxy-a8-32gb-dual-sim-goud-1553503.html?channable=e21783.MTU1MzUwMw&rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIudeT--rP3gIVDc53Ch1t-ApnEAQYBSABEgIN7PD_BwE&gclsrc=aw.ds

Vaak als je abonnementen uitzoekt die in de aanbieding zijn kunnen de totale toestelkosten uiteindelijk wat goedkoper uitkomen.

Voor niks gaat de zon op dus gratis telefoons bestaan niet en worden linksom of rechtsom gewoon allemaal betaald. Ik heb voor 240 euro vorig jaar een losse Huawei P10 lite gekocht en heb er een Sim only abonnement van 11.99 bij van Vodafone... Mijn Ex kocht het jaar daarvoor een P9 lite die toen ook 240 euro los kostte en betaalde bij een 2 jarig abonnement 10 euro p/m toestelkosten en heeft dus ook netjes 240 betaald voor haar telefoon. Voordeel is dat nu we uit elkaar zijn ik nu niet met onnodig hoge maandlasten zit waar ik op dit moment geen trek in heb... Dus ben nu blij dat ik toen een los toestel heb gekocht...

Maar ach, sommige mensen kopen voor weet ik veel hoeveel geld een bijzondere portzegel.... en een ander vind het gaaf om de dikste telefoon te hebben... Als iedereen er op het einde van de rit blij mee is vind ik het allemaal mooi :D ..... Als ik zie wat ik inmiddels aan fotoapparatuur heb dan had ik al een heleboel S9's kunnen kopen, het is een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken ;)

Maar aan duurdere fotoapparatuur heb je ook daadwerkelijk iets aan een duurdere telefoon in de meeste gevallen niet.

Ach tsja.... Over de manier hoe er tegen telefoons aan wordt gekeken heb ik ook wel eens mijn bedenkingen maar wellicht komt dat ook omdat ik er zelf niet erg veel om geef. Maar ach, als iemand het kan doen en er gelukkig van wordt wens die persoon vooral heel veel plezier met z'n S9 of Iphone weet ik veel hoe veel....

Ik denk ook dat het los kopen van een toestel paa rendabel is als je er echt wel jaren ermee doet.
Na 2 jaar is mijn toestel wel af en ben ik toe aan iets nieuws. Dus het maakt dan helemaal niet uit of je dan een abonnement afsluit.

Ik betaal nu bijvoorbeeld voor mijn S8 €26 euro pm. Als ik dat type toestel los wil kopen kost me dat ongeveer €500. Ik ga nergens een abonnementje voor €5 per maand vinden aan internet en belmin..

1148544.jpg

Van het weekend besteld.......3 weekjes wachten nu.......

Ik denk ook dat het los kopen van een toestel paa rendabel is als je er echt wel jaren ermee doet.
Na 2 jaar is mijn toestel wel af en ben ik toe aan iets nieuws. Dus het maakt dan helemaal niet uit of je dan een abonnement afsluit.

Ik betaal nu bijvoorbeeld voor mijn S8 €26 euro pm. Als ik dat type toestel los wil kopen kost me dat ongeveer €500. Ik ga nergens een abonnementje voor €5 per maand vinden aan internet en belmin..

Of elke jaar de nieuwste kopen en je oude verkopen zoals ik doe :rolleyes:. Maar ik gebruik mijn telefoon dan ook super veel voor mijn werk.

Terug
Naar boven