Gast 166060
Huge Freak
- Waardering
- 8.689
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoals?Zou je hier eventueel een middeleeuws ritueel mee kunnen doen?
Wie moet er onthoofd worden?
Op het moment niemand, Alleen vannacht wel, mocht ik een zwaard bij me gehad hebben was ik in het nieuws gekomen denk ik.
Misschien heb ik een aparte geest dan maar ik vraag me zulke dingen dan altijd af, ook als ik ergens een katana aan de muur zie hangen.Dit is niet het soort zwaard dat ze bij middeleeuwse terechtstellingen zouden gebruiken om iemand te onthoofden.
Verder gaat het mij meer om de mooiheid van het voorwerk. De kunst van er mee om te gaan (sparren) pareren,riposteren...
Skills die ik trouwens niet bezit. Geen HEMA club in de buurt.
Onthoofdingen,handen afhakken is niet mijn ding. En zijn ook niet de dingen waarmee ik dit soort zwaarden associeer.
Vannacht was echt zn nacht dat je alle mensen tegenkomt die je niet wil zien. En die mensen gaan dan juist urenlang een gesprek met je voeren.

Vannacht was echt zn nacht dat je alle mensen tegenkomt die je niet wil zien. En die mensen gaan dan juist urenlang een gesprek met je voeren.
Ook die vrouwen snap je niks van, tegen je aan dansen, overduidelijk contact zoeken, spreek je ze aan gaan ze ineens flink doen![]()
Katanas zijn geen slechte zwaarden qua stijl.Misschien heb ik een aparte geest dan maar ik vraag me zulke dingen dan altijd af, ook als ik ergens een katana aan de muur zie hangen.
Heb je meer van dit soort zwaarden?
Oh shit de hele muur hangt dus bij jou vol met messen en zwaarden?Katanas zijn geen slechte zwaarden qua stijl.
Maar way overrated en overhyped.
Zijn niet scherper dan europese zwaarden
Het snijvermogen is vergelijkbaar. En ze zijn ook niet lichter.En je bent er ook niet sneller mee. Veel mensen praten over katanas alsof ze magisch zijn.
Ik heb een mooie messen collectie.Maar ga nu wat meer zwaarden verzamelen.
Dit is mn eerste. Vanwege de prijs zal deze collectie een 4 a 6 x trager opgebouwd worden.
Maar heb er nog een paar op mn lijstje staan.
Italian longsword
Arming sword
2 korte messer (kortzwaarden maar worden messer genoemd) falchion stijl. Maar vanwege verschil in handvat construktie is het ene ne messer en de andere ne falchion.
Deze zijn meer bedoeld om te klieven ipv te steken. Alhoewel er ook falchions zijn die beide kunnen.
Maar het is dan weer een compromis tussen steken en hakken.
Er hangt niks aan de muur.Oh shit de hele muur hangt dus bij jou vol met messen en zwaarden?
Zijn die dingen echt zoals ze vroeger waren of zijn het als het ware gewoon sierzwaarden?
Zwaarden uit films enzo wil je niet?Er hangt niks aan de muur.
Komt voor mij persoonlijk rommelig over.
Alles zit in vitrinekasten.
In mn gym hangen mn bijlen en warhammer wel aan de muur. Stuk of 10.
Maar op een stuk hout dat ik met beits behandeld heb.
Messen geen idee. 40 ofzo. Heb ze ooit geteld maar alweer vergeten.
De zwaarden die ik koop moeten historisch correct zijn.
Afmetingen,lengte,vorm.
Moeten ook goed gebalanceerd zijn zodat je er ook echt mee zou kunnen sparren.
Veel zwaarden die ze nu namaken zijn vaak niet goed uitgebalanceerd. Te top heavy bv.
In hun filmpjes hakken ze er dan ook moeiteloos opgerolde rieten matten en dode varkens mee doormidden.
Met een top heavy zwaard kan je ook niet goed midden in een beweging van richting veranderen om opening te creeren of om te reageren als je tegenstander plots een bepaalde beweging maakt.
Als het niet handelbaar is zoals een zwaard zou moeten zijn hoeft het niet voor mij.
Ookal is het maar om op te hangen.Ik ben ook geen expert. En heb geen hema (historical european martial arts) ervaring.
Kan dus ook alleen maar voortgaan op wat kenners zeggen in reviews.
Basseer mn aankopen dan ook meestal op wat zij zeggen. Ik moet het zwaard natuurlijk ook mooi vinden.
Qua kwaliteit zijn de zwaarden van nu beter. Zouden minder onzuiverheden zitten in het metaal.
Als je kwaliteit koopt natuurlijk.
Bij goedkope zwaarden gebruiken ze bv minder goede of gewoonweg slechte metalen. En hun tempering is ook meestal slecht. Ze zacht plooit makelijk en blijven krom. En sommigen zijn dan weer te hard waardoor ze kunnen breken.
Een zwaard moet wat plooien maar moet terug naar de oorspronkelijke staat terugkeren.
Als die niet functioneel zijn niet.
Zulke zwaarden mag je toch gewoon importeren? Of gaat dat nog wel vaak mis?Qua aankoop ben ik wel beperkt omdat ik niet zelf bestel vanuit amerika ofzo.
De prijzen zijn er beter en meer keuze.Veel meer keuze.
Maar deze die ik nu bestel zijn van 1 merk omdat ik deze via iemand (legaal)kan kopen.
Gaat de bestelling verloren,problemen met douane. Zijn probleem. Ik betaal pas wanneer ik mn waar ga afhalen.
Dit zwaard heeft 1 week op de douane gelegen. Op zich geen probleem. Maar liever dat de invoerder al die shit moet regelen.Zulke zwaarden mag je toch gewoon importeren? Of gaat dat nog wel vaak mis?