AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Dat ligt er maar net aan of je hem ook regelmatig draagt. Ik ben niet zo zuinig op mijn horloges namelijk.

Ik kan me niet voorstellen dat je een horloge van 20K dagelijks om je pols hebt... Lijkt me meer een object voor in een kluis en die je enkel bij speciale gelegenheden om je pols draagt.... Ik zou zelf als de dood zijn dat er iets met zo'n dure klok zou gebeuren.

Ik kan me niet voorstellen dat je een horloge van 20K dagelijks om je pols hebt... Lijkt me meer een object voor in een kluis en die je enkel bij speciale gelegenheden om je pols draagt.... Ik zou zelf als de dood zijn dat er iets met zo'n dure klok zou gebeuren.
Veel sterren hebben 800k+ horloges

Dat snap ik, maar dan is het imo geen horloge, maar een beleggingsobject.

Ik hoopte dat je me begreep. Ik heb op de vorige pagina iets gezegd in de trant dat een horloge imo nooit 20k waard kan zijn (tenzij er 15k aan diamanten inzitten). Als mensen dan zeggen dat sommige horloges dat wel waard zijn en zelfs meer waard kunnen worden dan wil ik hem ook als horloge kunnen gebruiken en dagelijks kunnen dragen.

Ik hoopte dat je me begreep. Ik heb op de vorige pagina iets gezegd in de trant dat een horloge imo nooit 20k waard kan zijn (tenzij er 15k aan diamanten inzitten). Als mensen dan zeggen dat sommige horloges dat wel waard zijn en zelfs meer waard kunnen worden dan wil ik hem ook als horloge kunnen gebruiken en dagelijks kunnen dragen.

Onzin

Een logo of nummer kan een item 10k waard maken of 100$. Ook wat de gek er voor geeft. Maar soms is een horloge meer waard omdat iemand hem gedragen heeft.

Een logo of nummer kan een item 10k waard maken of 100$. Ook wat de gek er voor geeft. Maar soms is een horloge meer waard omdat iemand hem gedragen heeft.
Ik snap wel dat de wereld zo in elkaar zit, ik snap alleen niet dat er zoveel dwazen rondlopen waardoor de wereld zo is kunnen worden.

De mens betaalt voor de emotie en vaak het verhaal. Luxe. Men is toch altijd op zoek naar iets specifieks.

Ik snap wel dat de wereld zo in elkaar zit, ik snap alleen niet dat er zoveel dwazen rondlopen waardoor de wereld zo is kunnen worden.

Tsja, die mening deel ik wel met je... Maar het is een kwestie van status. Als een merk die wereld weet aan te boren en het product wordt als status symbool aangemerkt schieten de prijzen omhoog (of een merk zet zich zelf vanaf het begin zo in de markt)... Naar mijn idee wordt een mega dure rolex niet alleen gedragen omdat de persoon dat horloge zo mooi vind maar dat horloge laat ook zien dat de persoon in kwestie het goed gedaan heeft in zijn/haar leven...

Tsja, die mening deel ik wel met je... Maar het is een kwestie van status. Als een merk die wereld weet aan te boren en het product wordt als status symbool aangemerkt schieten de prijzen omhoog (of een merk zet zich zelf vanaf het begin zo in de markt)... Naar mijn idee wordt een mega dure rolex niet alleen gedragen omdat de persoon dat horloge zo mooi vind maar dat horloge laat ook zien dat de persoon in kwestie het goed gedaan heeft in zijn/haar leven...
En ik heb liever gewoon een knoopcelletje in mijn quartz titanium seiko. Die loopt altijd goed en hij is van titanium omdat ik een chroom en nikkelallergie heb.

Bij mij gaat functie boven vorm.

Ik denk bij de meesten wel, maar er is natuurlijk niks mis mee als iemand geilt op een horloge van 20K of meer... Ik kan me geen Rolex veroorloven dus ik koop het niet, zo simpel is het.. Koopt een ander het wel, tsja, in sommige gevallen heb ik er wel eens mijn bedenkingen bij maar anderzijds, als diegene het er voor over heeft, boeiend...

Als iemand nou een Rolex koopt van 20K en een week later bij me aanklopt of ie geld kan lenen voor de boodschappen wordt het een ander verhaal maar ach, zo lang dat niet het geval is moeten ze vooral doen wat ze willen :p

Net zoals die nieuwe Leica M10 monochrom.

Koopt een ander het wel, tsja, in sommige gevallen heb ik er wel eens mijn bedenkingen bij maar anderzijds, als diegene het er voor over heeft, boeiend...
Is ook zo, maar dan nog is het het in de basis niet waard, daar is de intrinsieke waarde te laag voor. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld jouw modelspoorbaan.

En ik heb liever gewoon een knoopcelletje in mijn quartz titanium seiko. Die loopt altijd goed en hij is van titanium omdat ik een chroom en nikkelallergie heb.

Absoluut met je eens, maar wij geven kennelijk minder om dat spul. Niks mis mee toch als iemand anders wel graag een klok van veel geld om z'n pols wil hebben? Is ook gewoon een kwestie van prio's stellen... Ik ken mensen die in een auto rijden waar je U tegen zegt maar in huis zit er nog geen plint in de verf en valt alles van ellende uit elkaar.... Mij zegt het dus allemaal niet zo veel. Ik loop in een winterjas van 25 euro en heb spijkerbroeken van de Primark... Maar heb mijn huis en veel onzichtbare dingen erg goed voor elkaar....

Terug
Naar boven