Fitness Seller

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Helaas heeft ook de automarkt te maken met een prijsstijging en is het nu nog lastiger om een goedkopere auto te kopen. Cruise control gaat wel lastig zijn met wat oudere en goedkopere auto's heb ik gemerkt, en voor BT kun je ook zo'n carkit kopen, dat is echt een mega uitvinding. Ik zou vooral voor een auto gaan met airco, zonder is echt mega kut.

Helaas heeft ook de automarkt te maken met een prijsstijging en is het nu nog lastiger om een goedkopere auto te kopen. Cruise control gaat wel lastig zijn met wat oudere en goedkopere auto's heb ik gemerkt, en voor BT kun je ook zo'n carkit kopen, dat is echt een mega uitvinding. Ik zou vooral voor een auto gaan met airco, zonder is echt mega kut.

Oh sick bedankt, onthou ik ff.

Waar doel je op met b en a segment? A-segment als in audi/bmw/mercedes? Het merk is voor mij verder totaal irrelevant. Die drie merken kijk ik niet eens naar want ik weet dat ik daar niks leuks voor krijg voor m'n budget.

Idem voor golfjes/polo's. Kan je donder op zeggen dat je een afgetrapte ex-lease of ex-drugs auto hebt. Of je moet ik kunnen zien of het ex lease is, want dat ik wil ik vermijden. Niemand rijdt zijn auto warm en trekt elke versnelling door als je lease hebt. :roflol:
Segment praat over type auto, niet merk.

A segment is allerkleinste stadsauto, UP, 108, C1, Aygo, Ka ect.

B segment kleine hatchback, Polo, Fietsa, MiTo, 208, Mazda2, Mini, A1, Corsa, Yaris.

C segement hatchback/ kleine sedans. Golf, A klasse, A3, 1 serie, Giulietta, C30, Auris, Focus.

D segment sedans, stations, kleine/medium SUV. 3 serie, C klasse, A4, 508, Giulia, T-Cross, Prius, Mondeo.

Naja zo gaat het door tot K ofzo, met aparte voor busjes, sportauto's, ect.

Binnen de segmenten hebben je natuurlijk nog de klasse, maar die zijn niet altijd makkelijk te defineren per merk omdat veel merken meerdere klasse produceren.

Maar beetje generaliseert.

Laag: Fiat, Peugeot, Citroen, Skoda, Kia.

Midden: VW, Ford, Toyota, Mazda, Nissan.

Hoog: Audi, BMW, Mercedes, Alfa Romeo, Volvo, Lexus, Tesla.

Luxe: Masarati, Porsche, Polestar, Jaguar, Range Rover. (Denk ook Mercedes S, G klasse. BMW 7,8 Serie. Audi S8)

Zeer luxe/supercars: Bentley, Ferarri, Mclaren, Lamborghini, Aston Martin.

Too much money: Rolls Royce, Pagani, Bugatti.

Dus,
Middenklasse A segmenter: Toyota Aygo
Hoogklasse C segmenter: BMW 1 serie
Laagklasse D segmenter: Skoda Octavia

Laatst bewerkt:

B segment kleine hatchback, Polo, Fietsa, MiTo, 208, Mazda2, Mini, A1, Corsa, Yaris.

C segement hatchback/ kleine sedans. Golf, A klasse, A3, 1 serie, Giulietta, C30, Auris, Focus.

D segment sedans, stations, kleine/medium SUV. 3 serie, C klasse, A4, 508, Giulia, T-Cross, Prius, Mondeo.

Ik dacht altijd dat a-segment Ferrari’s, Porsches enzo waren. :)

Binnen de segmenten hebben je natuurlijk nog de klasse, maar die zijn niet altijd makkelijk te defineren per merk omdat veel merken meerdere klasse produceren.

Luxe: Masarati, Porsche, Polestar, Jaguar, Range Rover. (Denk ook Mercedes S, G klasse. BMW 7,8 Serie. Audi S8)

Dus,

Dit is natuurlijk erg gegeneraliseerd, want je kan een mooi variant Peugeot 508 kopen en dat is objectief een hogere klasse auto dan bvb een instapper Mercedes Aklasse.

Dus,
Duidelijk. Dan zoek ik voor nu een a segment denk ik. Liever B maar dan koop je voor rond de 5k net niks leuks denk ik.

Mattie van me heeft afgelopen weekend een RS3 opgehaald, bruut apparaat.

Duidelijk. Dan zoek ik voor nu een a segment denk ik. Liever B maar dan koop je voor rond de 5k net niks leuks denk ik.

Fiat Grande Punto; erg betrouwbare auto's. Hier en daar wat meer geluid en de afwerking is wat minder. Maar voor de prijs een prima kwaliteit.

Hangt van de leeftijd af, A segmenters zijn wel erg gunstig in Nederland ivm benzine en belasting verzekering ect.

Ik heb zelf een hoogklasse B segmenter gekocht voor 3.5k (wel 2 jaar terug, zal nu denk 4-4.5k zijn voor vergelijkbare). Maar dan heb je wel hogere verzekering, belasting, verbruik en onderhoudt.

Als je puur op zoek bent naar betrouwbaar vervoer voor weinig geld zou ik iets van 2-3k uitgeven aan een goed onderhouden wat oudere A segmenter, maar doe wel een aankoopkeuring. Beetje mazzel rij je 3-5 jaar zonder grote issues.

Zoiets dus
Peugeot 107 1.0 12V 3DR 2010 Wit
€ 3.100,00

Peugot 206jes zijn momenteel relatief goedkoop (en onderdelen zijn ook cheap mocht er iets kapot gaan) + de oudere modellen hebben een tijdloze uitstraling en zien er nu nog steeds goed uit imo.

Peugot 206jes zijn momenteel relatief goedkoop (en onderdelen zijn ook cheap mocht er iets kapot gaan) + de oudere modellen hebben een tijdloze uitstraling en zien er nu nog steeds goed uit imo.
Zitten wel een paar motorvarianten tussen die je met een grote boog moet vermijden geloof ik...

Zitten wel een paar motorvarianten tussen die je met een grote boog moet vermijden geloof ik...
Ja, de 1.0 varianten en ook zeker geen automaat halen, 1.4 en daarboven is prima. Maar het is sowieso verstandig om bij elke auto van te voren even goed te zoeken naar veel voorkomende problemen en specifieke aandachtspunten bij aanschaf.

Aight will remember. Als ik daadwerkelijk ga zoeken post ik hier of in auto topic wel het e.e.a voor feedback.

• Like
Waarderingen: Onit

Cruise controle kan je ook achteraf inbouwen. Afhankelijk van het type auto, heb je dat al vrij goedkoop. Maar volgens mij geldt voor beiden dat het waardevaste opties zijn als ze er origineel bij zitten

Ik heb zo'n ding als dit een keer gekocht via aliexpress en werkte echt voor geen meter. Constant static noise.

Vorige auto was vw up uit 2020, nu een iets oudere citigo. Zelfde motor maar up reed echt flink stuk harder met meer opties, maar ik verkeek me ewel echt op de prijs. DAcht dat die dingen amper wat kosten aangezien nieuwwaarde niet echt veel is.

Niet gekocht nog, maar wel aangevraagd. Leuk budget bij nieuwe werkgever voor thuiswerk hardware. Mailtje is de deur uit en onder het budget, neem aan dat alles akkoord is maar allicht dat ze bepaalde dingen over bodig vinden. Als ik het zo allemaal binnen heb dan heb ik echt een gestoord lijpe setup in ieder geval. :emo: Eindelijk ook alles wireless, een ultrawide monitor op een arm dus nul kabels.

Macbook pro 2021 met m1-pro processor.
1645560045362.png

34" 4k IPS paneeltje. Wou eigenlijk een iets dikkere qua specs nog, maar durfde niet echt een scherm van duizend+ aan te vragen. :roflol: Moest sowieso 34+ en IPS paneel zijn, dus dan zit je al heel snel op 600+, met deze refreshrate kom je niet eens onder de 720.
1645560192803.png

En een draadloze razer blackwidow pro. Wou hem eigenlijk in het wit of roze, want heb de zwarte al prive met draad. Maar wil alles wireless en roze of wit leek me wel kek kleurtje, maar kon ik nergens in stock vinden.
1645560302394.png

Verder nog een usb-c naar usb3.0/ethernet hubje. Heb een erg goede muis dus zou niet weten wat verder. Had het budget kunnen uitmelken door 38" scherm te halen, of shit zoals een koptelefoon etc bij te vragen, maar wou ook niet te greedy overkomen. Vond dit duur zat. :roflol:

20220226_073932.jpg

Niet gekocht, ben mn airmiles aan het opmaken.

Heb ook nog een jbl koptelefoon en sieraden voor de vrouw besteld, toen was er nog genoeg over voor setje handdoeken🥲.

Toch tof.
Ik tank elke dag 200 tot 300 liter met de truck, dan , 1500 airmiles per week gemiddeld. Leuk sparen.

20220226_073932.jpg

Niet gekocht, ben mn airmiles aan het opmaken.

Heb ook nog een jbl koptelefoon en sieraden voor de vrouw besteld, toen was er nog genoeg over voor setje handdoeken🥲.

Toch tof.
Ik tank elke dag 200 tot 300 liter met de truck, dan , 1500 airmiles per week gemiddeld. Leuk sparen.
Ohh jullie tanken niet op de zaak? Das wel lekker airmiles pakken dan ja.

Terug
Naar boven