AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

DHL stuurt je (althans, mij) door naar de verzender.
Verzender is verantwoordelijk voor de order tot het moment dat deze is aangekomen. Pakketdienst en verzender zullen hierover gezamenlijk in gesprek moeten gaan om tot een oplossing te komen.

Jij als consument koper hebt niks met verzendpartij te maken. De verkoper heeft een leverplicht, dat ben je overeengekomen.

Ja omdat alleen de verzender een onderzoek in kan stellen, bij DHL in dat geval. En als uit dat onderzoek blijkt dat ze niet kunnen aantonen dat jij het pakketje in ontvangst hebt genomen, moeten ze vergoeden.

Je pakketje achterlaten in een gemeenschappelijke ruimte is nalatigheid van de bezorger.

Ja omdat alleen de verzender een onderzoek in kan stellen, bij DHL in dat geval. En als uit dat onderzoek blijkt dat ze niet kunnen aantonen dat jij het pakketje in ontvangst hebt genomen, moeten ze vergoeden.

Je pakketje achterlaten in een gemeenschappelijke ruimte is nalatigheid van de bezorger.
Ja, precies, lukt me bij Amazon dus niet meer helaas. Valse aangifte ga ik me niet aan wagen :p.

Verder al genoeg geprobeerd hoor, uren met DHL aan de telefoon gesproken als je alles bij elkaar optelt, bezorger persoonlijk op aangesproken, noem het maar op. Ze geven geen f**k als het om studentenflats gaat, aanbellen is te veel moeite blijkbaar.

Ja, precies, lukt me bij Amazon dus niet meer helaas. Valse aangifte ga ik me niet aan wagen :p.

Verder al genoeg geprobeerd hoor, uren met DHL aan de telefoon gesproken als je alles bij elkaar optelt, bezorger persoonlijk op aangesproken, noem het maar op. Ze geven geen f**k als het om studentenflats gaat, aanbellen is te veel moeite blijkbaar.
Kzou me niet zo simpel af laten wimpelen.

Idd, dat ervaarde mijn dochter ook met DHL pakjes. "We waren bij u aan de deur maar u was er niet" In de gallerij of bij de brievenbussen droppen

Was het iets wat door de brievenbus paste? Want daar wordt geen onderzoek meer naar gedaan. Althans dat is wat ze mij zeiden toen ik vroeg wanneer mijn retour aan kwam. En naar elkaar (pakketdienst verzender) wijzen lijkt standaard protocol

Screenshot_20221123_094846_PostNL.jpg

@Jestpertie
Amazon heeft een leverplicht en zij kunnen zgn onderzoek instellen. je moet alle communicatie bewaren, en anders aangifte doen van verduistering van je gekochte goed.

Kzou me niet zo simpel af laten wimpelen.

Je hebt geen idee hoeveel tijd en moeite ik hier al in heb zitten :roflol:

Was het iets wat door de brievenbus paste? Want daar wordt geen onderzoek meer naar gedaan. Althans dat is wat ze mij zeiden toen ik vroeg wanneer mijn retour aan kwam. En naar elkaar (pakketdienst verzender) wijzen lijkt standaard protocol

Screenshot_20221123_094846_PostNL.jpg

Nee, gebeurt met alle pakketten.

@Jestpertie
Amazon heeft een leverplicht en zij kunnen zgn onderzoek instellen. je moet alle communicatie bewaren, en anders aangifte doen van verduistering van je gekochte goed.

Ja, snap ik. Amazon vraagt nu om een bewijs van aangifte bij de politie. Aangezien ik het pakket wel gewoon van de gang pak (ik ga niet wachten tot iemand het daadwerkelijk steelt), zou dat een valse aangifte zijn, het is immers niet echt gestolen. Daarbij hangen er hier gewoon camera's, zo ver ga ik het niet laten komen.

Je hebt geen idee hoeveel tijd en moeite ik hier al in heb zitten :roflol:

Nee, gebeurt met alle pakketten.

Ja, snap ik. Amazon vraagt nu om een bewijs van aangifte bij de politie. Aangezien ik het pakket wel gewoon van de gang pak (ik ga niet wachten tot iemand het daadwerkelijk steelt), zou dat een valse aangifte zijn, het is immers niet echt gestolen. Daarbij hangen er hier gewoon camera's, zo ver ga ik het niet laten komen.
Dacht dat je het echt kwijt was. Je kunt geen aangifte doen of reclameren bij verkoper van verduistering als je het pakje hebt ontvangen. (ook al was de bezorging niet netjes)

Dacht dat je het echt kwijt was. Je kunt geen aangifte doen of reclameren bij verkoper van verduistering als je het pakje hebt ontvangen. (ook al was de bezorging niet netjes)

Dit wordt dagelijks juist tientallen, zoniet honderden keren gedaan :') brievenbuspakketjes, pakketten die gewoon ergens neer worden gezet. Gratis spulletjes zijn dat.

Nog nooit gedaan overigens. Ben een beetje een mietje.

Heb van “kennissen” gehoord dat bovenstaand idd vrij makkelijk te doen is 🙋‍♀️

Dit wordt dagelijks juist tientallen, zoniet honderden keren gedaan :') brievenbuspakketjes, pakketten die gewoon ergens neer worden gezet. Gratis spulletjes zijn dat.

Nog nooit gedaan overigens. Ben een beetje een mietje.
Moet je ook niet willen lijkt mij.

Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon de winkel uit kunt lopen zonde ge betalen?

Heb van “kennissen” gehoord dat bovenstaand idd vrij makkelijk te doen is 🙋‍♀️

Tot je ineens een brief krijgt van de politie, of als ze gewoon voor de deur staan met de mededeling dat je vanavond bij hun slaapt. :roflol:

Ik krijg hier echt 'murica porch vibes van

of reclameren bij verkoper van verduistering als je het pakje hebt ontvangen. (ook al was de bezorging niet netjes)
O zeker wel. Ik praat uit ervaring.

Als iemand een pakketje bij m'n voordeur zet dan zeg ik dat ik niets ontvangen heb. Krijg gewoon m'n geld terug. Moet je het maar normaal afleveren. Ben al een paar keer thuis gekomen dat m'n pakket in de regen op de gallerij stond. Kartonnen doos helemaal nat. Kansloos.

Heb al meer dan €1000 bespaard sinds ik hier woon.

Mijn honden zijn gek op pakket bezorgers 😜 je knippert met je ogen en weg zijn ze.

Tot je ineens een brief krijgt van de politie, of als ze gewoon voor de deur staan met de mededeling dat je vanavond bij hun slaapt. :roflol:

Ja idd of totdat ineens diep in de nacht je voordeur word opgeblazen door het AT en dat ze je meenemen, omdat ze erachter zijn gekomen dat je je pakketje wel hebt ontvangen!!111 dus pas maar goed op!! :roflol:

Terug
Naar boven