MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Gebruiken jullie trouwens iets naast Flitsmeister / apps voor snelheid? Overweeg zelf een target blu eyes voor deze zomer. Waar ik woon mag je geen laser deflectors, maar ik dacht in NL wel?

Poeh, dat is serieus wat vermogen. Standaard zit je al op 325 pk toch? Is natuurlijk ook ruim voldoende....
Yes standaard zit ie op 326 pk met 450 Nm volgens de boekjes maar in realiteit zitten ze wat hoger, originele 340i op de dyno geeft 340-345 pk en 480-490Nm. Inderdaad meer dan voldoende natuuurlijk.

Maar voor de leuk overweeg ik sowieso stage 1. En automaatbak ga ik ongeacht motortuning sowieso flashen. Schijnt wereld van verschil te zijn in comfort.
Veel potentie idd, vraag is of je verschil tussen 400 en 500 t waard is (uiteraard persoonlijk). Op 1500kg is 400+ pk al genoeg voor behoorlijk performance
Helemaal met je eens hoor, het is nu standaard al echt een kanon, maar naar 400 pk is sowieso leuk merkbaar. Hardware aanpassen vind ik ook vrij drastische stap ondanks dat het blok het prima aan kan. De Supra met B58 blok heeft die hogedruk brandstofpomp er al standaard opzitten dus dat doet me weer twijfelen het ooit gewoon te doen. En met het idee ooit kan je het beter gewoon gelijk doen :roflol:

Mijne is nog origineel, maar heb hm pas een paar weken. Wel al aardig aan het orienteren wat ik er precies mee wil gaan doen.
Met enkel Stage 1 remap kom je, afhankelijk van tuner of flasher, op zo'n 400-420 pk en 550-600 Nm.

Neem je een high flow downpipe, een hoge druk brandstofpomp en stage 2 remap kan je richting 500 pk en 700 Nm komen met originele uitlaat.
B58 blok schijnt dit ook makkelijk aan te kunnen.

Transmissie moet je ook flashen omdat de ZF8HP50 een torque limiet heeft van 500 Nm, maar kan veel hoger aan zonder problemen mits het niet voor circuitgebruik is ivm beperkte koelcapaciteit.

Ik heb de mijne zelfs op 800 pk gehad.. nu weer terug stage 2, +- 450 pk op euro 98. Eigenlijk genoeg voor dagelijks verkeer :D

Ik zou het lekker bij stage 1 houden.

400pk is ook al belachelijk veel voor een familiebak en het is ook gewoon je woonwerk/enige auto? Dan wil je niet steeds de fiets pakken omdat 'er nog even wat moet gebeuren aan de auto'

Bijlagen

• WhatsApp Image 2023-01-11 at 15.47.12.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-11 at 15.47.12.jpeg
    68,1 KB · Weergaven: 71
:grinny::grinny: hahaha autotalk.. Map = tune. De auto had verschillende vermogensmappen en ik kan wisselen wanneer ik dat wil met de map switch functie.. Voor dagelijks gebruik zou ik er lekker een downpipe op monteren en een versnellingsbak tune en met +- 450 pk en 700 nm rijden.

:grinny::grinny: hahaha autotalk.. Map = tune. De auto had verschillende vermogensmappen en ik kan wisselen wanneer ik dat wil met de map switch functie.. Voor dagelijks gebruik zou ik er lekker een downpipe op monteren en een versnellingsbak tune en met +- 450 pk en 700 nm rijden.

Nee die autotalk die snap ik wel, ging mij om die performance!

Ik heb zelf stage 2 en rij voornamelijk woon-werk verkeer en dacht aan stage 3. (410>>500pk) maar 200-250km/u rijden doe ik soms. ik wil geen problemen met stage 3 :roflol:

Terug
Naar boven