- Waardering
- 689
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yes standaard zit ie op 326 pk met 450 Nm volgens de boekjes maar in realiteit zitten ze wat hoger, originele 340i op de dyno geeft 340-345 pk en 480-490Nm. Inderdaad meer dan voldoende natuuurlijk.Poeh, dat is serieus wat vermogen. Standaard zit je al op 325 pk toch? Is natuurlijk ook ruim voldoende....
Helemaal met je eens hoor, het is nu standaard al echt een kanon, maar naar 400 pk is sowieso leuk merkbaar. Hardware aanpassen vind ik ook vrij drastische stap ondanks dat het blok het prima aan kan. De Supra met B58 blok heeft die hogedruk brandstofpomp er al standaard opzitten dus dat doet me weer twijfelen het ooit gewoon te doen. En met het idee ooit kan je het beter gewoon gelijk doenVeel potentie idd, vraag is of je verschil tussen 400 en 500 t waard is (uiteraard persoonlijk). Op 1500kg is 400+ pk al genoeg voor behoorlijk performance

Mijne is nog origineel, maar heb hm pas een paar weken. Wel al aardig aan het orienteren wat ik er precies mee wil gaan doen.
Met enkel Stage 1 remap kom je, afhankelijk van tuner of flasher, op zo'n 400-420 pk en 550-600 Nm.
Neem je een high flow downpipe, een hoge druk brandstofpomp en stage 2 remap kan je richting 500 pk en 700 Nm komen met originele uitlaat.
B58 blok schijnt dit ook makkelijk aan te kunnen.
Transmissie moet je ook flashen omdat de ZF8HP50 een torque limiet heeft van 500 Nm, maar kan veel hoger aan zonder problemen mits het niet voor circuitgebruik is ivm beperkte koelcapaciteit.

t*ring 800 pk, ik DM je ff voor je setupIk heb de mijne zelfs op 800 pk gehad.. nu weer terug stage 2, +- 450 pk op euro 98. Eigenlijk genoeg voor dagelijks verkeer![]()

De levensduur wil je niet weten (revisie na elke rit).
De levensduur wil je niet weten (revisie na elke rit).

hoe ging je om met je auto? Toch niet elkedag launchcontrol?Dat valt wel mee, maar de versnellingsbak is wel gesneuveld![]()
Nee zeker niet, en ook niet elke dag op de 800 pk map hoor.. Dat was 'n extreme map die alleen bij races of voor recordpogingen werd gebruikt..hoe ging je om met je auto? Toch niet elkedag launchcontrol?
Fucking watNee zeker niet, en ook niet elke dag op de 800 pk map hoor.. Dat was 'n extreme map die alleen bij races of voor recordpogingen werd gebruikt..

hahaha autotalk.. Map = tune. De auto had verschillende vermogensmappen en ik kan wisselen wanneer ik dat wil met de map switch functie.. Voor dagelijks gebruik zou ik er lekker een downpipe op monteren en een versnellingsbak tune en met +- 450 pk en 700 nm rijden.hahaha autotalk.. Map = tune. De auto had verschillende vermogensmappen en ik kan wisselen wanneer ik dat wil met de map switch functie.. Voor dagelijks gebruik zou ik er lekker een downpipe op monteren en een versnellingsbak tune en met +- 450 pk en 700 nm rijden.
Je hebt altijd baas boven baas.
Ik heb zelf stage 2 en rij voornamelijk woon-werk verkeer en dacht aan stage 3. (410>>500pk) maar 200-250km/u rijden doe ik soms. ik wil geen problemen met stage 3hahaha autotalk.. Map = tune. De auto had verschillende vermogensmappen en ik kan wisselen wanneer ik dat wil met de map switch functie.. Voor dagelijks gebruik zou ik er lekker een downpipe op monteren en een versnellingsbak tune en met +- 450 pk en 700 nm rijden.

2.0 tsi?Ik heb zelf stage 2 en rij voornamelijk woon-werk verkeer en dacht aan stage 3. (410>>500pk) maar 200-250km/u rijden doe ik soms. ik wil geen problemen met stage 3![]()
Ja een golf 7.5 R
Ik heb een 7R gehad voor de BMW ook op 520 pk.. Ze kunnen 500 eigenlijk prima hebben.
Wil hem over 2 jaar inruilen dus lijkt me ook niet handigIk heb een 7R gehad voor de BMW ook op 520 pk.. Ze kunnen 500 eigenlijk prima hebben.