MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Die nieuwe Zelda game (tears of the kingdom) is epic.
Het is een verjaardagskado voor mijn zoontje, maar vervroegd en niet als zijn verjaardagskado gegeven zodat hij het niet claimt. Of ik er voor me zelf iets voor ga kopen, weet ik nog niet, ik kan mijn vrije tijd (thuis) eigenlijk wel beter besteden.

Ik twijfel nog, ik wil sowieso van alle losse spullen af, ik wil of een all-in-one streamer waar echt alles in zit wat ik wil en dan denk ik hier aan:

Dan houd ik dus wel mijn luidsprekers, maar actieve speakers met streaming mogelijkheden spreken me ook erg aan en dan vooral deze:
of iets van dynaudio:

Ik twijfel alleen over de technische levenduur van dat soort luidsprekers, als bepaalde protocollen veranderen zijn ze eigenlijk gelijk onbruikbaar.

Ik twijfel nog, ik wil sowieso van alle losse spullen af, ik wil of een all-in-one streamer waar echt alles in zit wat ik wil en dan denk ik hier aan:
Vanwaar geen versterker met bijvoorbeeld een Nvidia Shield voor alle media? De meeste versterkers van een goed segment zijn gemaakt om eeuwen door te gaan. Zo'n shield heeft maar een kleine voetafdruk en is goedkoper en makkelijker in de toekomst te vervangen.

Bij mij gaat alles naar de Shield > Versterker > TV. Met m'n pc waar alle media en games op staan die via Plex of Steam verbonden zijn met de Shield. Weinig kabels en dingen.
Ik twijfel alleen over de technische levenduur van dat soort luidsprekers, als bepaalde protocollen veranderen zijn ze eigenlijk gelijk onbruikbaar.
Ook mijn reden geweest om niet voor actieve speakers te gaan. De simpele electronica van een passieve speakers gaan ook een eeuwigheid mee. Een rubbertje vervangen na enkele 10tallen jaren is zo gedaan voor weinig geld. Een goed setje passieve speakers en degelijke versterker heb ik meer vertrouwen in dan zulke all-in-one systemen, als dat 1 ding kapot gaat, ben je vaak alles kwijt. :p

Die 10cm aan kabels die je tussen een tv meubel en speakers ziet is ook niet het meest storende bij een stereo setje aan de voorkant.

Vanwaar geen versterker met bijvoorbeeld een Nvidia Shield voor alle media? De meeste versterkers van een goed segment zijn gemaakt om eeuwen door te gaan. Zo'n shield heeft maar een kleine voetafdruk en is goedkoper en makkelijker in de toekomst te vervangen.

Bij mij gaat alles naar de Shield > Versterker > TV. Met m'n pc waar alle media en games op staan die via Plex of Steam verbonden zijn met de Shield. Weinig kabels en dingen.
Ik wil het vooral eenvoudiger hebben, muziek stream ik nu vanaf Tidal via een Bleusound streamer, die naar een digitale EQ/DSP gaat, vandaar naar een losse DAC, dan naar een passieve analoge voorversterker die als volumeregelaar dient voor mijn 2 mono eindversterkers. Ik wil eigenlijk overstappen naar Apple Music, maar dat kan mijn streamer niet aan en aangezien mijn Apple TV maar 1 uitgang heeft zou dat nu alleen kunnen als mijn TV aanstaat om het geluid door te geven.

Ik ben al jaren "fan" van Lygndorf, hun DSP/Room Perfect en hun hele visie/aanpak, maar het is ook goed aan de prijs. Een geïntegreerde versterker van zou een optie kunnen zijn, maar dan moet het een tweedehandsje worden want ze maken ze niet meer en dan kom ik op een gelijkwaardig bedrag uit.
https://www.hifishark.com/model/lyngdorf-tdai-2170

Als na verloop van tijd deze all-in-one verouderd raakt zal die (voor mij) als geïntegreerde versterker nog prima zijn werk kunnen doen gezien zijn ingangen.

Die 10cm aan kabels die je tussen een tv meubel en speakers ziet is ook niet het meest storende bij een stereo setje aan de voorkant.
Wat velen vergeten is dat er dan een stroomkabel loopt naar de speakers.

Ik wil het vooral eenvoudiger hebben, muziek stream ik nu vanaf Tidal via een Bleusound streamer, die naar een digitale EQ/DSP gaat, vandaar naar een losse DAC, dan naar een passieve analoge voorversterker die als volumeregelaar dient voor mijn 2 mono eindversterkers. Ik wil eigenlijk overstappen naar Apple Music, maar dat kan mijn streamer niet aan en aangezien mijn Apple TV maar 1 uitgang heeft zou dat nu alleen kunnen als mijn TV aanstaat om het geluid door te geven.

Ik ben al jaren "fan" van Lygndorf, hun DSP/Room Perfect en hun hele visie/aanpak, maar het is ook goed aan de prijs. Een geïntegreerde versterker van zou een optie kunnen zijn, maar dan moet het een tweedehandsje worden want ze maken ze niet meer en dan kom ik op een gelijkwaardig bedrag uit.
https://www.hifishark.com/model/lyngdorf-tdai-2170

Als na verloop van tijd deze all-in-one verouderd raakt zal die (voor mij) als geïntegreerde versterker nog prima zijn werk kunnen doen gezien zijn ingangen.
Ah, je hebt het wel een stuk uitgebreider aangepakt met een DSP, DAC en de rest. :p Dan snap ik de keuze wel, meer dan 2 toestellen wil ik ook niet in de tv meubel hebben. Ik heb zelf Audyssey, maar wel de XT32 versie incl app waar je de frequentie curve enigszins aan kunt passen. Niet zo nauw als een DSP, maar met speakers zonder resonanties en haast perfecte directiviteit en frequentie curve ook niet het gevoel meer nodig te hebben. Voor de subwoofer heb ik dan de ingebouwde PEQ van SVS.

Al kan ik me voorstellen dat geen optie is als je van zo'n uitgebreid systeem komt. :D
Wat velen vergeten is dat er dan een stroomkabel loopt naar de speakers.
En die dingen nog ja. Geen idee hoe snel je toe bent aan upgrades verder. Wil je er 20 jaar mee doen, of denk je na 5 a 10 wel weer wat anders te willen? Wat dat betreft zijn actieve speakers prima te doen.

Ah, je hebt het wel een stuk uitgebreider aangepakt met een DSP, DAC en de rest. :p Dan snap ik de keuze wel, meer dan 2 toestellen wil ik ook niet in de tv meubel hebben. Ik heb zelf Audyssey, maar wel de XT32 versie incl app waar je de frequentie curve enigszins aan kunt passen. Niet zo nauw als een DSP, maar met speakers zonder resonanties en haast perfecte directiviteit en frequentie curve ook niet het gevoel meer nodig te hebben. Voor de subwoofer heb ik dan de ingebouwde PEQ van SVS.
DSP gebruik ik ook niet om de curve van mijn speakers aan te passen, maar om negatieve invloeden van de kamer zoveel mogelijk te elimineren, als je dit in het tijdsdomein doet kan je ook nog eens fase problemen oplossen wat zeker met een subwoofer een meerwaarde kan bieden
En die dingen nog ja. Geen idee hoe snel je toe bent aan upgrades verder. Wil je er 20 jaar mee doen, of denk je na 5 a 10 wel weer wat anders te willen? Wat dat betreft zijn actieve speakers prima te doen.
Ik ben niet van plan om een set speakers van €7k na een paar jaar weer weg te doen, dus eigenlijk zijn ze niet de beste keuze.

Laatst bewerkt:
DSP gebruik ik ook niet om de curve van mijn speakers aan te passen, maar om negatieve invloeden van de kamer zoveel mogelijk te elimineren, als je dit in het tijdsdomein doet kan je ook nog eens fase problemen oplossen wat zeker met een subwoofer een meerwaarde kan bieden
Werkt dat enigszins? De grootste probleem die ik heb zijn nulls en pieken door room modes met reflecties. Moet nog een leuke tapijt scoren tegen vloer reflecties bijvoorbeeld.
Ik ben niet van plan om een set speakers van €7k na een paar jaar weer weg te doen, dus eigenlijk zijn ze niet de beste keuze.
Dat dacht ik. :p Zo'n all-in-one versterker lijkt me dan een iets veiligere keuze. Nou zijn er ook wel actieve speakers die >10+ jaar vooruit zijn gekomen, maar dat je 2 jaar garantie hebt op een product van 7k zou ik zelf niet zo zien zitten. Zelfs m'n R3's hebben 5 jaar garantie voor een fractie van de prijs.

Werkt dat enigszins? De grootste probleem die ik heb zijn nulls en pieken door room modes met reflecties. Moet nog een leuke tapijt scoren tegen vloer reflecties bijvoorbeeld.
Ik vind het een grote verbetering in een standaard rechthoekige kamer heb je altijd 3 staande golven die veelal irritant zijn (a.g.v de lengte, breedte en hoogte van de kamer). Tegenwoordig moet daar waarschijnlijk ook wel software voor te vinden zijn dus icm eem meetmicrofoon en een computer als geluidsbron zou je dat kunnen testen.

Voor de vakanties en omdat het kan.
20230522_225859.jpg

IMG-20230522-WA0007.jpeg

Van wat ik gehoord heb zijn er echt veel Oekraïense mensen die terug gaan naar daar voor vakantie trouwens....

Zal best ja. In alle grote steden gaat het leven gewoon door en merkt men (hoe gek dat ook klinkt) niet bijster veel van de oorlog. Zag gisteren op Telegram een filmpje voorbijkomen uit een nachtclub in Odessa :hahaha: Was niet bepaald een oorlogsstemming.

Sowieso zal een heel groot deel van die “vluchtelingen” die nu sociale voorzieningen e.d. in Europa krijgen aangeboden nooit meer terugkeren naar Oekraine. Ofja, alleen voor vakantie inderdaad.

58016325_l (1).jpg

58016302_l (1).jpg

GG2 (1).png

Ideaal voor extra Shrek gains!

666666666.jpg

Laatst bewerkt:
Voor de vakanties en omdat het kan.
20230522_225859.jpg

IMG-20230522-WA0007.jpeg
Werkt best prima dit, eerste leuke shots zijn gemaakt.
dji_fly_20230525_210256_31_1685043414975_photo_optimized.jpg
dji_fly_20230527_204750_84_1685213388663_photo_optimized.jpg
dji_fly_20230527_203020_70_1685212803139_photo_optimized.jpg

Kwaliteit is ook serieus goed, de 4k video ziet er beter uit dan de video van mijn S23 ultra.

Jammer dat hier uploaden de kwaliteit zoveel verslechtert, de echte bestanden zijn van veel hogere kwaliteit.

Terug
Naar boven