MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Reken er maar niet op, ik had mijn cameratas van azerty al binnen moeten hebben, en ga morgen op vakantie. :mad:

Begin aardig strontziek van te worden van over levertijden liegende internetwinkels.

Dat zijn idd fijne dingen zo vlak voor de vakantie.
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een leuke 3 poot statief van Manfrotto om wat HDR platen te maken in Italië.
Weer eens wat anders dan sport!

15€ op marktplaats:

23mu3ro.jpg

Bestelling van vorige zaterdag op bb.com, gisteren geleverd:

10pyud2.jpg

15€? :eek: mooi koopje, dat ding ziet er als nieuw uit.

Idd :)

Verwachtte mij eigenlijk aan zo'n bruine roeste oude barbell, maar blijkbaar niet dus :D

Striker 2 extreme 790i ultra

Zo eindelijk van mijn 780i mobo af vanwege mijn slecht oc ervaringen er mee.
Zo juist heb ik de Striker ll binnen gekregen zamen met OCZ Platinum XTC 1600mhz CL 7-7-7-20 2GB.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hoop nu echt dat ik met dit bord een redelijke fsb oc kan halen.Ik hoop tog wel op minimaal een 500 fsb te kunnen halen want dan ben ik pas tevreden en kan ik zeggen dat ik ook een leuke oc heb met mijn E8500. Ik ben verder ook zeer benieuwd of dit bordje wat koeler is dan de strker 2 formula 780i. Met name de nb werd erg warm van de 780i. Maar goed de striker 2 extreme heeft een waterblokje op de NB die ik lekker ga gebruiken. Dus ik denk dat ik mij niet zo druk hoef te maken om de warmte,

Een ding weet ik wel "dat dit mijn laatste nforece bord word. Ik heb een nforce 4 gehad, 680i, 780i en nu de 790i. Ik wil dus ook lang gebruik gaan maken van mijn nieuwe aankoop, Als ik er dus nog een jaar of langer plezier van kan hebben ben ik tevreden en vind ik het geen weg gegooid geld.

Wat ik dus ga doen is eerst ff rond googlen op zoek naar de beste bios voor de striker ll extreme om zijn fsb eens vlink omhoog te trappen. Dus ff wat oc topics bij langs.

Als er mensen zijn met goede tips om met een striker 2 extreme over te cklocken zijn die tips altijd welkom.

Nou ik ga aan de slag.

Zo het spulletje zit in elkaar ging lekker en draai nu al een lichte oc om mijn boelletje te testen,

Installatie ging als volgt.
-eerst het waterblok op de cpu plaatsen.
-slang van cpu naar de NB
-mobo in de kast plaatsen e
-ddr3 geuheugen plaatsen
-videokaart
-de boel aansluiten.

Hier wat pics

En ik ben nu aan het steseen met een lichte oc.
Die post ik straks. Ps cpu en nb is een heel stuk koeler al haha

Over de koel prestaties ben ik tevreden want op mijn voorige bord werd het boeletje veel warmer met minder voltage's

En nu heb ik er de nb ook nog bij gekoeld en de nb word nu maar max 50 graden en de cpu word ook max 50 graden. En om de striker 2 formula werd de nb soms 100 graden en de spu met minder volt tegen de 60 graden.

Edit

Net ff 3dmark 06 gedraait. En ik tik met 1 videokaart ff de 18k aan wat ik een goede prestatie vind.

Nu is de echte 18k wel weer een doel om te halen maar goed ik wil mijn zooi niet kapot maken. Lalala 24/7 4300mhz op de cpu lalala

ddr3 is toch nog kei duur ofnie?

Hahahaha luppie, ik heb echt GEEN idee waar je het over hebt, maar het zal wel ergens goed voor zijn :D

vind de koelprestaties echt tegen vallen voor een waterkoeling. :)

Langleve de Qx van maar liefst 1200 euro. Nee dat gaat me wat te ver riggard. Tenzij hij van de vrachtwagen is gevallen dan wil ik er nog wel over nadenken

Vergeet niet dat ik 1 videokaart er in heb zitten en geen Qcore wat is overgeklockt

Als ik er een 2e 280gtx er in zou zetten wat ik volgende maand ga doen haal ik makkelijk de 25000 in 3dmark 06 :D
Zie user systeem http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZp1hk2id/view/

Hehe ik denk ik registreer me even aangezien me broer zojuist mijn bench poste

Hier mijn User systeem dus:
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxYZ1hk2ad/view/

Het gaat je vies tegen vallen hoe weinig punten je erbij zal halen met een 2e kaart maargoed daar kom je wel achter ;)
Ik raad het je af een 2e kaart erbij te nemen omdat het gewoon een erg groot bedrag is voor zon kleine performance boost

Echter zijn onze systemen totaal niet te vergelijken.
Mijn Quad core draait op een aanzienlijk lagere clocksnelheid waardoor mijn 2e videokaart lang niet mee kan komen (score met 1 kaart 20k)

In games zal jouw systeem zeer waarschijnlijk wel beter presteren als de mijne.

Heb zojuist de Coolermast Z600 aangeschaf om wat verder te clocken echter ben ik hier nog niet aan toe gekomen. Hoop de 22k nog aan te tikken :)

En nette Core clock hoor... die 8500s zijn leuke potentiele overclockertjes :D (zit er ook aan te denken zon geval aan te schaffen)

Hehe ik denk ik registreer me even aangezien me broer zojuist mijn bench poste

Hier mijn User systeem dus:
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxYZ1hk2ad/view/

Het gaat je vies tegen vallen hoe weinig punten je erbij zal halen met een 2e kaart maargoed daar kom je wel achter ;)
Ik raad het je af een 2e kaart erbij te nemen omdat het gewoon een erg groot bedrag is voor zon kleine performance boost

Echter zijn onze systemen totaal niet te vergelijken.
Mijn Quad core draait op een aanzienlijk lagere clocksnelheid waardoor mijn 2e videokaart lang niet mee kan komen (score met 1 kaart 20k)

In games zal jouw systeem zeer waarschijnlijk wel beter presteren als de mijne.

Heb zojuist de Coolermast Z600 aangeschaf om wat verder te clocken echter ben ik hier nog niet aan toe gekomen. Hoop de 22k nog aan te tikken :)

En nette Core clock hoor... die 8500s zijn leuke potentiele overclockertjes :D (zit er ook aan te denken zon geval aan te schaffen)
Lol ik heb al sli gehad en kreeg er echter dikke punten voor trug
Dat was met 2x8800gt's oc edities dik 19k en met 1x 14k dus wat jij zegt klopt niet. Ik zal je alvast zeggen dat ik zelf HW test en weet wat er te halen valt.

Kijk je hebt mensen die niets snappen van sli cf en mensen die er wel wat van snappen en de instellingen weten om sli of cf hun werk goed te laten doen. Ik bedoel hier jou niet mee ;)

Terug
Naar boven