AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Ik heb ook een horlogetik. Heb er dit jaar alweer 3 gekocht. Nu zit ik op een totaal van 10. De meeste in de klasse van 200-600 euro.

Eerlijk verdient dan zou ik zeggen! Dan is het allemaal geen probleem.

Zelf hou ik ook van horloges, en zal vast wel later wat grotere bedragen eraan uitgeven. Zelf draag ik nu 2 jaar een Seiko Premier Kinetic Perpetual van 800 euro en 15 jaar+- onderhoudsvrij, waar veel vrienden en kennissen mij ook voor gek verklaarden. Maar het is eerlijk verdient, dus bepaal je toch zelf wat je er mee doet?

Ik vind de seiko kinetic serie mooi, omdat er gewoonweg 15 jaar of langer geen onderhoud bij nodig is. Als ik zo de prijzen van rolex en AP onderhoud zie daar wordt je eng van.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 10:25 ----------

[afbeelding niet meer beschikbaar]
plaatje

kwaliteit top, goede horloge, functioneel alles. Maar probleem vind bijv bij deze dat hij gewoon niet knalt. Lijkt te standaard qua looks en er zijn heel veel mid-range horloges die min of meer op lijken.

Daarnaast vind ik het de prijs niet waard. Kijk een automatisch quartz uurwerk is heel functioneel en onderhoudsvrij. Maar wat is de voordeel als je het vergelijkt met een quartz horloge van 200 euro? Alleen dat de batterij niet om de 3-5 jaar vervangen hoeft te worden. En voor die 200 euro quartz horloge heb je ook nog een redelijke chronograaf op zitten terwijl je voor chronograaf op auto quartz wel flink wat bij moet tellen.

Kijk automatische uurwerken kan je niet in de vergelijking meenemen. De stijl, gevoel, de zwevende wijzer, de typisch tikkende geluid van de automatisch uurwerk, versierde tandwillen etc. etc. Dat is gewoon voor een lief hebber enorm gaaf. Een automatisch quartz heeft dat gewoon niet.

Dus persoonlijk zie ik er geen voordelen in vergelijken met een enorm goedkope quartz of een dikke automatische uurwerk. Het heeft iets van beide werelden, maar toch is het geen van beide en daarnaast toch redelijk prijzig in aanschaf.

Laatst bewerkt:
Ik zou er ook 1 willen maar houd teveel van mijn geld :(

Ben echt gierige bish

Als jij supps gebruikt dan kan je bij definitie al niet meer gierig zijn.

Gierige mensen houden te veel van hun geld en zullen never nooit geld uitgeven aan supps die je straks weer uitpoept :D

Als jij supps gebruikt dan kan je bij definitie al niet meer gierig zijn.

Gierige mensen houden te veel van hun geld en zullen never nooit geld uitgeven aan supps die je straks weer uitpoept :D

:roflol:

killy krijgt ze gratis, dus zn geld houd ie gierig over voor andere zaken

Eerlijk verdient dan zou ik zeggen! Dan is het allemaal geen probleem.

Zelf hou ik ook van horloges, en zal vast wel later wat grotere bedragen eraan uitgeven. Zelf draag ik nu 2 jaar een Seiko Premier Kinetic Perpetual van 800 euro en 15 jaar+- onderhoudsvrij, waar veel vrienden en kennissen mij ook voor gek verklaarden. Maar het is eerlijk verdient, dus bepaal je toch zelf wat je er mee doet?

Ik vind de seiko kinetic serie mooi, omdat er gewoonweg 15 jaar of langer geen onderhoud bij nodig is. Als ik zo de prijzen van rolex en AP onderhoud zie daar wordt je eng van.

Wat heb je toch met je eerlijk verdiend? , zit je bij de politie ofzo?
Of ben je een moraalridder?

Als je al het zwarte geld weg zou halen uit de maatschappij dan stort een groot gedeelte in.

Als mijn zoon 16 is kan hij een shop binnen lopen en de sterkste skunk krijgen die er op deze aardbol te vinden is en dit kan hem helemaal naar de klote helpen.
Als hij erg gevoelig voor verslavingen is of als hij aanleg voor psychose heeft is een jong leven verknalt door een domme ondoordachte aktie van een puber die een keer iets wilde proberen dat op elke hoek LEGAAL te krijgen is.
Ik heb dit met zat jongens zien gebeuren.
Dit mag allemaal van de regering ?? Ik vind dit niet normaal net als dat als je het wilt je jezelf helemaal vol kunt gooien met sterke drank.

Die Seiko die jij hebt vind ik een prachtklok kwa ontwerp, vooral de big date en de plaats van de registers doen erg klassiek aan.
Dat is prima klok niks mis mee, mooi is mooi of het nou U-Boat is, Fossil of Seiko, het gaat om het ontwerp en het model.
De rest is bijzaak en afhankelijk van budget, status, milieu waarin je verkeert etc.

Ben het echter wel volledig met het volgende eens dat Kuki zegt:

Daarnaast vind ik het de prijs niet waard. Kijk een automatisch quartz uurwerk is heel functioneel en onderhoudsvrij. Maar wat is de voordeel als je het vergelijkt met een quartz horloge van 200 euro? Alleen dat de batterij niet om de 3-5 jaar vervangen hoeft te worden. En voor die 200 euro quartz horloge heb je ook nog een redelijke chronograaf op zitten terwijl je voor chronograaf op auto quartz wel flink wat bij moet tellen.

Kijk automatische uurwerken kan je niet in de vergelijking meenemen. De stijl, gevoel, de zwevende wijzer, de typisch tikkende geluid van de automatisch uurwerk, versierde tandwillen etc. etc. Dat is gewoon voor een lief hebber enorm gaaf. Een automatisch quartz heeft dat gewoon niet.

Dus persoonlijk zie ik er geen voordelen in vergelijken met een enorm goedkope quartz of een dikke automatische uurwerk. Het heeft iets van beide werelden, maar toch is het geen van beide en daarnaast toch redelijk prijzig in aanschaf.

Daar is al het grote verschil tussen jouw Seiko en de U-Boat die hij wil aanschaffen.
Terwijl jij met je hollandse zuinigheid kikt op 15 jaar onderhoudsvrij gaat Kuki voor een klok die uit een gelimiteerde serie komt en een handgemaakt aangepast uurwerk heeft.
Dit blijft altijd geld waard en is over 20 jaar zelf al een verzamelbaar item.

Laatst bewerkt:
:roflol:

killy krijgt ze gratis, dus zn geld houd ie gierig over voor andere zaken

nu vertel je me wat he. Zou me niets verbazen als die gierige killy gewoon zijn gesponsorde supps door verkoopt en de geld in eigen zak steekt. Gierige brul aap!

Exact deze maar dan met witte wijzerplaat heb ik nu 3 jaar en bevalt goed. Inderdaad nog nooit iets aan hoeven doen.

PS alleen het leren bandje begint te slijten en is bijna aan vervanging toe maar dat is niet zo gek na 3 jaar.

Ah ja dat leren bandje, bewust er niet voor gekozen vanwege de slijtage. Zo'n roestvrijstaal bandje vind ik ook net iets netter dan leer.

Ik zou er ook 1 willen maar houd teveel van mijn geld :(

Ben echt gierige bish

I know that feel brah, ik wil ook een DIKKE klok maar kan er tot nu toe mijn zuurverdiende vakantiecenten niet aan spenderen (en de meeste horloges zijn ook boven buget. yes,student fuuu:mad:)

Wil ook een dikke klok :mad:
Nog een rijke DBB'er die single is? :)

Kan je ook een paar deftige apps op die durie klokkies installeren?

Terug
Naar boven