AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Max 125cc? :roflol:

Moet je dan opnieuw examen doen @21 voor zwaarder?

Ja, na 2 jaar moet je weer opnieuw examens doen voor rijbewijs A2, max. 35 kW is dat. Maar omdat je dan natuurlijk al 2 jaar rijervaring hebt zijn die examens natuurlijk een piece of cake. Je hoeft alleen maar aan te tonen dat je ook overweg kan met een iets zwaardere motor. En dan na weer 2 jaar moet je weer examens doen voor A onbeperkt.

Ja, na 2 jaar moet je weer opnieuw examens doen voor rijbewijs A2, max. 35 kW is dat. Maar omdat je dan natuurlijk al 2 jaar rijervaring hebt zijn die examens natuurlijk een piece of cake. Je hoeft alleen maar aan te tonen dat je ook overweg kan met een iets zwaardere motor. En dan na weer 2 jaar moet je weer examens doen voor A onbeperkt.

Dafuq :roflol:

En als je 23 bent mag je gelijk onbeperkt of niet?

Anders had ik misschien toch motor rijbewijs al eerder moeten halen :sad:

daarom, wacht ik liever tot ik 24 (bels) ben met m'n motorrijbewijs te halen, om meteen onbeperkt aantal cc te rijden 125cc is te gek voor woorde :rolleyes:...

Ik zoek nog een RGV 250cc iemand nog een rotte liggen :D

Dafuq :roflol:

En als je 23 bent mag je gelijk onbeperkt of niet?

Anders had ik misschien toch motor rijbewijs al eerder moeten halen :sad:

als je echt zo'n motor freak was had je hem toch al op je 18e gehaald. maar vol vermogen kun je in 1x halen als je 24 bent.

Is dat ook alweer veranderd ? Ik heb wel 2 jaar "licht" moeten rijden na ht behalen van mn motorrijbewijs, maar hoefde daarna niet nog een extra examen te doen.
op het moment misschien even k*t, maar als je straks net als ik een R1 onder je kont hebt ben je opzich blij dat je licht bent begonnen, en eerst wat rijervaring op hebt gedaan.
Net je rijbewijs, en gelijk knee-downs en wheelies gaan proberen op een R1 zonder rijervaring kan wel eens een harde les worden :D

Btw, nice Bike !!!

Ook z´n hersenloze regel van de regering :rolleyes:

Ook z´n hersenloze regel van de regering :rolleyes:

Eerst licht rijden vind ik niet heel verkeerd om rijervaring op te doen.

Echter zou ik wel eerder voor een snelheidsbegrenzer zijn dan wat ze nu doen,.. de complete motor knijpen.
Met een beperkt vermogen vind ik persoonlijk dat je ook voordelen vd motor in het verkeer verliest.
Het "even snel doorrekken" om in te halen cq in te voegen oid is er niet bij met een geknepen blok.
Met een snelheidsbegrenzer op bvb 160 kan dat wel. Imo zou dat laatste de veiligheid ten goede komen.

Is dat ook alweer veranderd ? Ik heb wel 2 jaar "licht" moeten rijden na ht behalen van mn motorrijbewijs, maar hoefde daarna niet nog een extra examen te doen.
op het moment misschien even k*t, maar als je straks net als ik een R1 onder je kont hebt ben je opzich blij dat je licht bent begonnen, en eerst wat rijervaring op hebt gedaan.
Net je rijbewijs, en gelijk knee-downs en wheelies gaan proberen op een R1 zonder rijervaring kan wel eens een harde les worden :D

Btw, nice Bike !!!

Daar heb je gelijk in, ik vind het zelf ook helemaal niet zo erg om met 125cc te beginnen. Het enige nadeel vind ik dat de overheid dit dus doet uit veiligheidsoverwegingen, maar dat ze één punt vergeten: zo'n 125cc heeft een top rond de 120, dus op de snelweg trekt ie nog nét, mits je gewoon lekker rechts blijft rijden. Maar inhaalmanoeuvres op zo'n ding zijn veel gevaarlijker. Je accelereert niet lekker en bent dus lang bezig met inhalen, en automobilisten verwachten ook niet dat een motor er zo lang over gaat doen. Dat kan dus best nog wel is voor gevaarlijke situaties zorgen.

Sowieso ligt het plezier van het rijden op zo'n ding ook niet bij de snelweg, maar juist de leuke wegen tussendoor.

Daar heb je gelijk in, ik vind het zelf ook helemaal niet zo erg om met 125cc te beginnen. Het enige nadeel vind ik dat de overheid dit dus doet uit veiligheidsoverwegingen, maar dat ze één punt vergeten: zo'n 125cc heeft een top rond de 120, dus op de snelweg trekt ie nog nét, mits je gewoon lekker rechts blijft rijden. Maar inhaalmanoeuvres op zo'n ding zijn veel gevaarlijker. Je accelereert niet lekker en bent dus lang bezig met inhalen, en automobilisten verwachten ook niet dat een motor er zo lang over gaat doen. Dat kan dus best nog wel is voor gevaarlijke situaties zorgen.

Sowieso ligt het plezier van het rijden op zo'n ding ook niet bij de snelweg, maar juist de leuke wegen tussendoor.

eens, zie post hierboven :D

Kijk, dat je licht moet beginnen daar ben ik het helemaal mee eens. anders krijg je dadelijk van die onervaren dwazen die met een 100+ pk machine over de weg knallen. 11 kW vind ik echter wel een beetje weinig. dat is iets meer dan 15pk??? een scootertje met 70cc, een leuk uitlaatje en een grotere carburateur haalt dat ook... dusja

Vandaag kon ik de verleiding weer niet weerstaan :rolleyes:

In be4 alles..

Blazer:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En nog een t-shirt maar die kan ik nergens vinden???

Vandaag kon ik de verleiding weer niet weerstaan :rolleyes:

In be4 alles..

Blazer:
http://cdn.thesting.com/is/image/th...nje-linnen-blazer--270348-orange_psfront1.jpg

En nog een t-shirt maar die kan ik nergens vinden???

tumblr_lxuzntTluD1qekakmo1_500.jpg

gisteren aandelen van thrombogenics

Omdat het een motor is :o

Ik heb net pech dat ik in die nieuwe regeling val, ik mag dus maar maximaal 125 cc of 11kW.
Woensdag en Donderdag rijexamens...

---------- Post toegevoegd 18 May 2013 om 19:09 ----------

Vrouwen berijden ook liever een invalide dan jou.

:trollface:

125cc is nog redelijk snel hoor..

Terug
Naar boven