AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Ik heb eigenlijk nooit echt goed begrepen wat nou het verschil is tussen een 2- en 4takt. Ik dacht altijd dat 4takt een zuinigere verbranding had en dat het een wat ander geluid maakt, maar wat is nou eigenlijk het verschil?

Nou het verschil tussen 125 2-takt en 125 4-takt is dat je uit een 125 2-takt makkelijk 30-35pk kan halen en een 125 4-takt hoogstens 20pk. Verder is 4-takt inderdaad zuiniger kwa verbruik maar een 4-takt heeft wel meer onderhoud nodig en is moeilijker op te voeren. Verder is het geluid natuurlijk anders.

Ik heb eigenlijk nooit echt goed begrepen wat nou het verschil is tussen een 2- en 4takt. Ik dacht altijd dat 4takt een zuinigere verbranding had en dat het een wat ander geluid maakt, maar wat is nou eigenlijk het verschil?

Aanzuigen, compressie, ontbranding en uitlaat gebeurd in 4 slagen. terwijl dit bij 2 takt in 2 slagen gebeurd.
(slag is één opwaartse OF een neerwaartse beweging van de zuiger_

Aanzuigen, compressie, ontbranding en uitlaat gebeurd in 4 slagen. terwijl dit bij 2 takt in 2 slagen gebeurd.
(slag is één opwaartse OF een neerwaartse beweging van de zuiger_

Dat is inderdaad technisch gezien het verschil maar ik wou er niet te diep op in gaan :p

2yyxykl.jpg

:rolleyes:

mehhhh

2 takt stinkt wel meer volgens mij, meestal zet ik me brommertje uit als ik voor het stoplicht sta anders vergas ik fietsers.

Nou het verschil tussen 125 2-takt en 125 4-takt is dat je uit een 125 2-takt makkelijk 30-35pk kan halen en een 125 4-takt hoogstens 20pk. Verder is 4-takt inderdaad zuiniger kwa verbruik maar een 4-takt heeft wel meer onderhoud nodig en is moeilijker op te voeren. Verder is het geluid natuurlijk anders.

Waarom heeft een 4takt meer onderhoud nodig? :rolleyes:

Waarom heeft een 4takt meer onderhoud nodig? :rolleyes:

Dacht zelf ook dat 2 takt meer werk nodig had. Dat de sproeinaalden aangepast moeten worden bij wisselend weer etc

(weet er niet zoveel van buiten mijn 2takt nitro RC auto van vroeger :p )

Terug
Naar boven