- Lid sinds
- 7 okt 2006
- Berichten
- 6.253
- Waardering
- 431
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 12%
Dacht zelf ook dat 2 takt meer werk nodig had. Dat de sproeinaalden aangepast moeten worden bij wisselend weer etc
(weet er niet zoveel van buiten mijn 2takt nitro RC auto van vroeger)
Voor zover ik weet is de slijtage aan een 4-takt een stuk minder, en is een 4-takt goedkoper om te rijden(lees zuiniger)
Een 4-takt heeft welliswaar hogere toeren, maar in d 2-takt worden de materialen behoorlijk zwaarder op de proef gesteld door de in verhouding geziene power die eruit gehaald wordt.
Maarrrr tov een 2-takt natuurlijk ook veeeel meer onderdelen, wat het weer een heel stuk duurder maakt als je hem in de soep rijdt.
Voor beide valt wat te zeggen,.. ikzelf ben meer vd 4-takt racers (Yamaha R1)
2 cilindertjes hebben toch een compleet andere powerverdeling wat je moet liggen,.. leuk voor de power onderin, maar mij te zenuwachtig bij het langzaam rijden in stadsverkeer oid. (heb t dan wel over motoren/racers)

)



