XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Af en toe, de spiegels er weer op monteren. :D

buiten het veranderen van poellie's (als je al geen vario hebt :rolleyes:) om sneller op te trekken, andere uitlaten monteren,
grotere cilinders met zuigers en eventueel (half)volle wang krukas, kan ik me vrij weinig onderhoud voorstellen bij een 2 takt.

Hmmm met me gat gelezen.. sorry !

Laatst bewerkt:
Pff maak anders even een brommertopic aan jongens :roflol:

buiten het veranderen van poellie's (als je al geen vario hebt :rolleyes:) om sneller op te trekken, andere uitlaten monteren,
grotere cilinders met zuigers en eventueel (half)volle wang krukas, kan ik me vrij weinig onderhoud voorstellen bij een 2 takt.

Dat is geen onderhoud

Laatst bewerkt:

Idd :o

Bij onderhoud aan een 2 takt denk ik aan het vervangen van de zuigerveren en soms zuiger. Ook het vervangen van de (krukas)lager en bigend lager. Dit komt veel eerder ter sprake dan bij een 4 takt.

En @ PureB: Dat gebeurd inderdaad niet maar een zwart mengsel/troep uit de uitlaat wordt meestal aangezien voor olie, vandaar dat ik dat noemde.

Gaan we brommers kieken?

Ja laten we het simpel houden...

Duurde nog ff of moest je er over nadenken.. of je wel ging reageren :)
prima comeback hoor............

ook dat wiet roken er uit halen, ik heb een keer gerookt (dit weekend nog wel) hilarisch....
Nee man, ik had andere dingen te doen dan DBB'en.

Ik zou je eens verdiepen in verbrandingsmotoren want een 4 takt heeft helemaal niet meer onderhoud nodig. Een 2 takt heeft meer onderhoud nodig omdat deze een stuk meer toeren draait.

Sorry man maar ik denk dat je in de jaren 90 ben blijven hangen. De 4-takts van tegenwoordig draaien gewoon net zoveel toeren als de 2-takten hoor.

Idd :o

Bij onderhoud aan een 2 takt denk ik aan het vervangen van de zuigerveren en soms zuiger. Ook het vervangen van de (krukas)lager en bigend lager. Dit komt veel eerder ter sprake dan bij een 4 takt.

En @ PureB: Dat gebeurd inderdaad niet maar een zwart mengsel/troep uit de uitlaat wordt meestal aangezien voor olie, vandaar dat ik dat noemde.

De gemiddelde scooter is eigenlijk al kapot voordat die zooi vervangen moet worden :roflol:

Bij mijn 26cc rc monster truck wel aantal keer zuiger enz vervangen. 1x een complete revisie omdat het filter er af gevallen was en ik na tientallen minuten door t zand raggen daar achter kwam.

Nouja, stel lagers, bougie en cilinder setje was niet heel prijzig gelukkig.

Aaa mooi man :D;)
Mijn cbx550 draait inderdaad dezelfde toeren als mijn rd350cc 2takt...

Ik zat trouwens de laatste pagina's te lezen en toen dacht ik aan dit plaatje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven