Fitness Seller

Je hoeft niet te deadliften om een compleet fysiek te bouwen

Je Hoeft Niet Te Deadliften Om een Compleet Fysiek Te Bouwen


  • Totaal stemmers
    318

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
oeps heb verkeerde gestemd. ben het er mee eens dat dl niet per se nodig is. Ik zie genoeg mensen die behoorlijk wat massa hebben en niet deadliften of squatten. Mischien dat je sneller resultaat haalt als je deze oefeningen wel doet.

Zie je dan ook de onderrug?
 
Eens. Deadliften is voornamelijk een door bodybuilders verheven basisoefening die bijna een soort cult status heeft bereikt en waarbij bij velen tijdens de uitvoering voornamelijk het ego centraal staat. Een deadlift van 200kg is nu eenmaal bruter dan pakweg 10 herhalingen weighted hyperextensions.

Maar dat is niet erg, want het blijft één van de beste oefeningen, ook al is hij imo niet essentieel voor een compleet schema.
 
Denk dat velen zouden verschieten als ze zouden weten welke pro bb er allemaal niet deadliften of zelfs niet squatten :) Toch is het mij al een paar keer opgevallen dat diezelfde personen (waarvan ik het weet) dan ook mindere benen of rug hebben. Dus hoewel ik denk dat een compleet fysiek opgebouwd kan worden zonder DL, moet ik ook bekennen dat bij degenen die het wél doen, de benen er echt uitspringen en voorop lopen.
 
Ik vind het ook gewoon dat je dit moet blijven doen.
 
Bij ons is er één basisregel : deadliften is verplicht voor iedereen ook voor de dames, anders zoek je maar een andere gym

Dus de vraag of je vind of het al dan niet overbodig is is bij ons irrelevant, als je het niet ziet zitten om regelmatig zware gewichten van de grond te sleuren dan kom je er gewoon niet in, en dat geldt zowel voor bodybuilders powerlifters en fitnessers

Je kan dat extreem noemen, maar door deze regel hebben we ook geen last van 'storende elementen' in de gym :D
 
Gaat wel wat ver mensen verplichten inderdaad, geeft je niet direct een gevoel van vrijheid... zou me niet goed voelen in zo'n gym, maar als je het toch al doet merk je daar niet direct wat van.
 
Bij ons is er één basisregel : deadliften is verplicht voor iedereen ook voor de dames, anders zoek je maar een andere gym

Dus de vraag of je vind of het al dan niet overbodig is is bij ons irrelevant, als je het niet ziet zitten om regelmatig zware gewichten van de grond te sleuren dan kom je er gewoon niet in, en dat geldt zowel voor bodybuilders powerlifters en fitnessers

Je kan dat extreem noemen, maar door deze regel hebben we ook geen last van 'storende elementen' in de gym :D

Das een goeie :D
 
Bij ons is er één basisregel : deadliften is verplicht voor iedereen ook voor de dames, anders zoek je maar een andere gym

Dus de vraag of je vind of het al dan niet overbodig is is bij ons irrelevant, als je het niet ziet zitten om regelmatig zware gewichten van de grond te sleuren dan kom je er gewoon niet in, en dat geldt zowel voor bodybuilders powerlifters en fitnessers

Je kan dat extreem noemen, maar door deze regel hebben we ook geen last van 'storende elementen' in de gym :D
Dit vind ik echt achterlijk hoor. Ik geloof er ook niks van eerlijk gezegd, of is het een besloten gym?
 
Dit vind ik echt achterlijk hoor. Ik geloof er ook niks van eerlijk gezegd, of is het een besloten gym?

Schijt, ik word ook een beetje ziek van al die slappe nichten die alleen maar een beetje op machines liggen te spelen. ik zou willen dat mijn gym ook dat soort regels had.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou echt willen dat er meer hardcore scholen kwamen ipv die nichten healthclubs.
 
Dit vind ik echt achterlijk hoor. Ik geloof er ook niks van eerlijk gezegd, of is het een besloten gym?
Als het geen besloten gym is, dan is het inderdaad onzin. Of iemand deadlift bepaalt niet in hoeverre hij serieus met zijn sport bezig is.
En wanneer het wel een besloten gym is zou het niet nodig mogen zijn om zo'n regel te hebben, dan weet je zo wel wie serieus bezig is en wie niet.
 
Deadliften is gewoon stoer! punt uit.

Ik heb tot nu toe niemand anders zien deadliften in m'n huidige gym..

ik voel me stoer.

M'n vorige gym niet.. daar pakte iedereen sowieso boven de 200.

Nu voel ik me wel stoer.

Conclusie: deadlift maakt je stoer!
 
Door een blessure nooit kunnen deadliften, daarnaast wel allerlei squatvarianten/goodmorning/pullthroughs gedaan en kan niet zeggen dat mijn back slecht te noemen is.

Toch raad ik iedere beginner aan te gaan deadliften.
 
Gaat wel wat ver mensen verplichten inderdaad, geeft je niet direct een gevoel van vrijheid... zou me niet goed voelen in zo'n gym, maar als je het toch al doet merk je daar niet direct wat van.

'een gevoel van vrijheid' is overrated... Wie pakweg wil zwemmen, wielrennen, boksen, atletiek doen etc heeft zich (althans in het beginstadium) toch ook te houden aan wat de trainer zegt ? Wie bij ons komt heeft zich te schikken naar de geplogendheden van de club maw hard trainen en geen healthcenter gedoe. De 'regel' is ook helemaal niet nodig voor de vaste klanten, maar is gewoon een vorm van selectie voor nieuwelingen.

Dit vind ik echt achterlijk hoor. Ik geloof er ook niks van eerlijk gezegd, of is het een besloten gym?

Geen publieke gym, ook niet besloten. Eerder een club. Qua materiaal de beste gym van Vlaanderen trouwens. Iedereen is welkom voor zover men bereid is om te trainen en daar hoort squat en deadlift bij. Aan nieuwelingen zeggen we gewoon : kijk, dit is hoe de zaken hier gebeuren, vind je dat te lastig of te zwaar of whatever dan ben je bij ons niet aan het juiste adres.
 
Door een blessure nooit kunnen deadliften, daarnaast wel allerlei squatvarianten/goodmorning/pullthroughs gedaan en kan niet zeggen dat mijn back slecht te noemen is.

Toch raad ik iedere beginner aan te gaan deadliften.

Wat voor blessure precies? Wel balen..

@ The Locust, waarom zit jullie club niet hier in de buurt? :P
 
Trouwens, niet onbelangrijk ter aanvulling :

die 'regel' is ingevoerd geweest toen een tweetal jaar geleden een gym in Kortrijk een verbod instelde om nog langer te deadliften. Waardoor een boel serieuze jongens op straat kwamen te staan.

Als tegenreactie hebben wij een 'verplichting' ingevoerd, dit ook als een soort welgemeende **** you naar de uitbater in Kortrijk
 
In de praktijk valt zoiets toch niet na te leven ;)
 
Denk dat velen zouden verschieten als ze zouden weten welke pro bb er allemaal niet deadliften of zelfs niet squatten :) Toch is het mij al een paar keer opgevallen dat diezelfde personen (waarvan ik het weet) dan ook mindere benen of rug hebben. Dus hoewel ik denk dat een compleet fysiek opgebouwd kan worden zonder DL, moet ik ook bekennen dat bij degenen die het wél doen, de benen er echt uitspringen en voorop lopen.
Kijk maar eens naar Ronny.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven