AndroidHealthClinic

Je hoeft niet te deadliften om een compleet fysiek te bouwen

Je Hoeft Niet Te Deadliften Om een Compleet Fysiek Te Bouwen


  • Totaal stemmers
    318

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
'een gevoel van vrijheid' is overrated... Wie pakweg wil zwemmen, wielrennen, boksen, atletiek doen etc heeft zich (althans in het beginstadium) toch ook te houden aan wat de trainer zegt ? Wie bij ons komt heeft zich te schikken naar de geplogendheden van de club maw hard trainen en geen healthcenter gedoe. De 'regel' is ook helemaal niet nodig voor de vaste klanten, maar is gewoon een vorm van selectie voor nieuwelingen.
Ja maar je traint niet voor competitie maar omdat je het leuk vindt om te doen in je vrije tijd. Dan moeten anderen mij niet gaan vertellen wat ik wel en niet moet doen... Stel dat ik bij mezelf wil kijken hoe ik vooruit ga met andere oefeningen voor zeg een jaar. Dan mag dat niet eens want je moet deadliften. Leuk dat je zo de healthcenter bezoekers buiten houdt, maar van een gym die voor mij mijn schema bepaald blijf ik mooi weg.

Maar als de vaste klanten het niet erg vinden is het verder ook niet belangrijk.
 
Geen goede erectors zonder deadlift alle bb-ers komen er uiteindelijk achter. Iedereen doet ze ook al zijn er velen die partials doen. Ronnie, Jay, etc etc.
 
Meer dan genoeg lijkt me! Bij mij op de sportschool trainen iig meerdere wedstrijdbodybuilders en ik heb ze nog nooit zien deadliften.

Goede bb-ers?
 
Eens. Deadliften is voornamelijk een door bodybuilders verheven basisoefening die bijna een soort cult status heeft bereikt en waarbij bij velen tijdens de uitvoering voornamelijk het ego centraal staat. Een deadlift van 200kg is nu eenmaal bruter dan pakweg 10 herhalingen weighted hyperextensions.

Maar dat is niet erg, want het blijft één van de beste oefeningen, ook al is hij imo niet essentieel voor een compleet schema.

1. Is niet verheven
2. Zeker niet door bodybuilders
3. 200 kg is niet bruut
4. Cultstatus is verdiend. Van concentration curls echter weer niet;)
 
1. Is niet verheven
2. Zeker niet door bodybuilders
3. 200 kg is niet bruut
4. Cultstatus is verdiend. Van concentration curls echter weer niet;)
1 ..
2...
3, 200 kilo niet bruut:eek:..... misschien niet bruut als je 100+ weegt, maar voor iemand die minder weegt (70-80) is het wel een knap straaltje.
4..
 
Als je een klein meisje van 55kg bent is het bruut, dat is waar.
 
200kg is idd niet super geweldig ofzo, feit blijft dat op t forum een dl van onder de 200 nooit goed terwijl 90+ % zelf niet eens in de buurt komt van die 200 ook al doen ze net alsof. t is allemaal weer lekker relatief.
 
200kg is idd niet super geweldig ofzo, feit blijft dat op t forum een dl van onder de 200 nooit goed terwijl 90+ % zelf niet eens in de buurt komt van die 200 ook al doen ze net alsof. t is allemaal weer lekker relatief.
en jij deadlift zeker 200+ met een bw van 80:rolleyes:
 
200kg is idd niet super geweldig ofzo, feit blijft dat op t forum een dl van onder de 200 nooit goed terwijl 90+ % zelf niet eens in de buurt komt van die 200 ook al doen ze net alsof. t is allemaal weer lekker relatief.

Iedereen die 5 jaar "serieus" traint, zou toch wel een 200kg DL mogen hebben. Nee?
 
1 ..
2...
3, 200 kilo niet bruut:eek:..... misschien niet bruut als je 100+ weegt, maar voor iemand die minder weegt (70-80) is het wel een knap straaltje.
4..

Oh correctie, mss voor een bb-er is het al in de brutere regionen. Als je beetje powerlift gericht traint is het net "leuk".
 
Oneens


Voor de rest, wat een geneut over het feit van het verplichten van de DL in die bepaalde gym. Ten eerste is het hun goed recht, die kerels hebben kennis van zaken, staan ter hulp voor iedereen die serieus aan krachtsport doet, zij het powerlifting, bodybuilding, strongman whatever...Iets wat je in de doorsnee "fitnesszaal" niet tegenkomt. Daar is het van trek u plan en kijken ze gelijk een hond op een zieke koe als je staat te deadliften of squaten.

enfin. DL rules!
 
DL is gewoon een bazen oefening. Als je geen deadlifts doet ben je geen baas. En vanaf 200 begint het pas iets te worden imo.
 
en jij deadlift zeker 200+ met een bw van 80:rolleyes:

ik heb geen eens zin om in te gaan op zulk soort antwoorden.


Iedereen die 5 jaar "serieus" traint, zou toch wel een 200kg DL mogen hebben. Nee?:

helemaal mee eens, echter t zijn er toch verrekt weinig die t doen relatief gezien. behalve op dbb, daar doet iedereen het.
 
1. Is niet verheven
2. Zeker niet door bodybuilders
3. 200 kg is niet bruut
4. Cultstatus is verdiend. Van concentration curls echter weer niet;)

Het is verheven in de zin dat de meesten de oefening gewoon doen omdat het zo hoort, en dan heb ik het niet over de gemiddelde competitie-bb'er uiteraard maar over Jan met de pet.

200kg is voor velen al 2x BW, dan kan je toch al spreken van geavanceerd, niet iedereen is oersterk of heeft hiernaast ook pl-doelstellingen natuurlijk g-men. ;) Los daarvan smeet ik maar met een getalletje, er had evengoed 300 kunnen staan, maar dat was mijn hele punt niet.

Met het vierde ben ik het gewoon eens, ik zeg ntr ook nergens dat die cultstats en enige verhevenheid daarom onterecht is, maar onmisbaar is hij allerminst.
 
helemaal mee eens, echter t zijn er toch verrekt weinig die t doen relatief gezien. behalve op dbb, daar doet iedereen het.
Haha je doet precies of het onmogelijk is om 200kg te deadliften :rolleyes: Iedereen die hard traint en genoeg wilt heeft in 1-2 jaar ZEKER 200kg deadlift.
maarja dan moet je mss paar setjes preacher curls laten vallen :lol:
 
Haha je doet precies of het onmogelijk is om 200kg te deadliften :rolleyes: Iedereen die hard traint en genoeg wilt heeft in 1-2 jaar ZEKER 200kg deadlift.
maarja dan moet je mss paar setjes preacher curls laten vallen :lol:

ik zal nooit mn preachers laten vallen, want ik moet nog het gat aan de onderste biceps vullen, deadliften doe ik niet want daar krijg je blessures van, slechte oefening.
 
ik zal nooit mn preachers laten vallen, want ik moet nog het gat aan de onderste biceps vullen, deadliften doe ik niet want daar krijg je blessures van, slechte oefening.
eens, preacher curls laten vallen kan echt niet.
 
eens, preacher curls laten vallen kan echt niet.

idd, wat je ook eens moet proberen is om je pink extra in te draaien en in de bovenste positie 2 tellen zo hard als je kan je biceps aan te spannen.

Ik heb ergens gehoord dat je zo de nadruk legt op de binnenste bovenkant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven