Fitness Seller

Jeraszi Log

Jeraszi

Competitive Bodybuilder
Waardering
178
Lengte
1m78
Massa
43kg
Jeraszi's Log (Beginner ecto op kelei schema)

Achtergrond

Ik zal mij eerst even voorstellen en over mijn trainings achtergrond vertellen. Ik ben 20 jaar oud en leef in de regio Rotterdam. Afgelopen 5 jaar weinig tot niets gesport. Altijd dun geweest ("ecto"), heb ook zeer dunne polsen en kom moeilijk aan in gewicht. Ik heb de afgelopen 5 jaar tussen de 55 en 57 kilo gewogen. Een aantal pogingen gedaan tot aankomen, maar de discipline om elke dag veel te eten ontbrak. Ging het een week of twee goed en verviel ik in mijn oude voedingspatroon. Mijn leefstijl was in het begin van mijn tienerjaren de heledag gamen en dan at ik heel weinig. Ik denk dat ik daardoor goed met honger heb leren omgaan en kan met gemak de hele dag niks eten. Daarnaast heb ik altijd weinig zin of trek om te eten.

Rond augustus (2012) vorig jaar was ik het zat. Ik wou het serieus gaan aanpakken maar wist niet hoe. Mijn kennis over voeding was ook zeer weinig. Ben toen van augustus tot oktober van 55kg naar 57 kg gegaan. Begin oktober weer begonnen naar de sportschool te gaan en thuis trainen. Begin november woog ik voor het eerst in mijn leven 60kg. Hier was ik zelf super blij mee. Ik had nog steeds geen voedingsschema maar begon gewoon meer te eten. Probeerde elke 1-1,5 uur wel een paar boterhammen met pindakaas naar binnen te werken. begin november ging ik wat regelmatiger naar de sportschool. Half november begonnen met zelf gemaakte weight gainer shakes. Ik woog begin december 63 KG toen ik begon met strong lifts 5 x 5. na ongeveer drie weken woog ik 66 kilo en toen ging het bergafwaarts.

Stopte met sporten, movitatie kwijt en begon weer weinig te eten. Toen ik begin januari op de weegschaal stapte en zag dat ik nog maar 63 kilo woog ben ik alles weer gaan oppakken.

Doelen 2013
Bulken tot 70kg met 3 kilo/maand. ~15 februari
70 tot 80 kilo bulken met 2kilo/maand ~ 15 juli
75 kg wegen met 10-12% FP in 2013
100kg squat in 2013 (50kg)
100kg deadlift in 2013 (60kg)
100kg bench in 2013 (40kg)
10 strikte planche pushups (-10)

Obstakels
Het grootste obstakel zal zijn de discipline te hebben elke dag vroeg te slapen. Heb al meer dan 6 jaar lang minder dan 6 uur per dag geslapen. Sta altijd “net op tijd” op en heb dan geen tijd meer om te ontbijten. Dit is op dit moment nog steeds zo, maar ik doe nu veel meer moeite wel op tijd in bed te stappen. Door minder dan 1 uur vrije tijd per dag te hebben is voor half 12 te slapen extreem lastig.

Daarnaast is voeding nog steeds een struikelblok. Ik heb nog steeds geen voedingsschema maar zal zeer binnenkort dit helemaal op orde moeten hebben.

Foto's (binnenkort)

Ik wou al een tijdje een log maken dus hier is is het dan. zit op dit moment in de afronding van mijn stage en zal over twee weken veel meer vrij tijd hebben. Zal het binnenkort updaten met meer informatie!

Ben vorige week begonnen met het schema van Kelei. (later meer hierover).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben vorige week begonnen met het schema van kelei. Voor de gene die niet weten waar ik het over heb
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313&page=1

Schema:
D1 - Chest, front/side delts, triceps
D2 - Upper back, rear delts, biceps
D3 - Legs, lower back
D4 - Repeat D1
D5 - Repeat D2
D6 - Repeat D3
D7 - Rest

D1 - Bench press, incline bench press, rope pressdowns, overhead dumbbell extensions (single arm), dumbbell side laterals
D2 - Chin-ups, pull-ups, chest-supported rows (or seated rows), rear delt flyes, preacher curls
D3 - Romanian deadlifts, front squats, leg curls, leg extensions, standing calf raises, seated calf raises

For each exercise pick a weight that you can lift for a maximum of 10 reps (15 for standing calf raises, 20 for seated calf raises). You need to complete 50 (75 for standing calf raises, 100 for seated calf raises) total reps of each exercise. You perform your first set of each exercise as normal but you only rest for 30 seconds between each set (if you can even call them proper sets). You perform as many sets as it takes until you complete your 50 total reps. Obviously you won't be able to complete 10 reps in each set but it doesn't matter, this is how it's supposed to be. Perform as many reps as you can after each 30 second rest period (try to stop 1 rep short of failure, if you'll fail to perform 6 reps you should stop after rep 5). An example below.

Set 1 = 10 reps
Rest 30 seconds
Set 2 = 5 reps
Rest 30 seconds
Set 3 = 3 reps
Rest 30 seconds
Set 4 = 3 reps
Rest 30 seconds
Set 5 = 3 reps

In de 2de week van stronglifts kreeg ik al een knieblessure door squatten. Terwijl het maar met een gewicht 50kg was. Ik wou niet zo snel al stoppen na net begonnen te zijn met serieus trainen dus verlaagde ik het gewicht en ging door. Ik kreeg toen zelfs last van mijn knie bij het lopen en heb toen maar besloten te rusten.. Ik raakte hierdoor zo gedemotiveerd en gefrustreerd.. In combinatie met de drukte van de feestdagen. Dat ik toen 2-3 weken niet getrained had.
Tijdens de periode kwam ik het schema van kelei tegen. Ik Heb toen sterk getwijfeld of ik gelijk moest veranderen of eerst stronglifts doen voor ~3 maanden. Als je de thread van hem leest merk je gelijk hoeveel verstand hij heeft van training en ik heb daar veel van opgestoken.

Aangezien hypertrofie een belangrijker doel is van mij dan puur kracht (aangezien ik niet in de bouw werk ofzo). Leek mij dit verstandiger. Je kan wel op puur kracht trainen, maar waarom niet gelijk trainen voor je werkelijke doel. Mijn 10 rep max zal minder snel stijgen op stronglifts dan dit schema. Daarnaast ligt de intensiteit en aantal trainingsdagen hoger op het schema van kelei.

De eerste week verliep redelijk goed. Moest bij veel oefeningen nog mijn vorm oefenen en het juiste gewicht kiezen. Maar heb alsnog hard kunnen trainen. Aangezien ik donderdag een dag vrij nam. Zal ik van vrijdag tot zondag de week erna moeten trainen. 9 dagen achterelkaar trainen na 3 weken niks doen is misschien niet het slimste idee. Zit nu op dag 7/9 en voel me helemaal beroerd. Wallen onder me ogen door slaapgebrek, verkouden, constant loopneus en hoesten. En mijn voeding is verre van optimaal. Ik ben fysiek en mentaal compleet uitgeput. De enigste lichtpuntjes van deze dagen is dat ik ondanks alles toch getrained heb.

Overweeg nu sterk om 2 dagen rust te nemen. Ben er helemaal doorheen. En ik denk dat mijn gezondheid en afronding van mijn stage toch op de eerste plek moet komen te staan. Zal zien hoe ik mijn vanavond voel.. PR's zullen deze week in iedergeval niet gemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Alweer een paar dagen niet ge-update. Had besloten donderdag te rusten. En dat heeft mij zeer goed gedaan. Ben vrijdag en zaterdag weer naar de sportschool gegaan. En het hoesten en mijn loopneus is al sterk vermindert.

Ik heb besloten deze week thuis te trainen. Ik heb dumbbells tot 25KG per stuk en een pull-up bar dus dit is genoeg gewicht voor alle oefeningen. Het is niet ideaal maar zal nog redelijke work-outs kunnen doen. Dit bespaart mij 2 uur per dag waardoor ik meer tijd heb voor voeding, rust en mijn stage opdrachten afronden.

Mijn laatste been/rug dag op woensdag merkte ik dat mijn Romanian deadlift vorm compleet shit was. En vermoedelijk mijn normale deadlift vorm ook. Ten eerste deed ik een stiff legged deadlift de eerste paar trainingen en ten tweede lift ik met een bolling in mijn rug. Naar mijn gevoel bleef mijn rug recht maar dit was dus fout. van 50kg naar 40kg. En uit frustratie toen gestopt toen ik merkte dat mijn vorm na 2 reps weer shit was. Werd gewoon boos dat mijn vorm slecht was. Met ego liften worstel ik ook nog wel een beetje.. en dan zo zwaar in gewicht moeten zakken is behoorlijk klote. (deadlifte op 3x5 60kg eerste keer).

Mijn bench heeft de laatste 4 maanden wel redelijk wat vooruitgang geboekt. van 3x10 met 12kg dumbbells. Kan ik nu 3x10 met 20kg dumbbells en 40kg bench press. In absolute getallen is het niet veel, maar relatief gezien toch een vooruitgang van meer dan 60%.

Mijn plannen zijn nu als volgt:
-ma-do thuis trainen. vrijdag-zaterdag sportschool.
-Voedingsschema opstellen. (heb al een ruwe schets)
-Nieuwe sportschool zoeken die dichterbij is. (1,5 uur reistijd is teveel)
-1 Februari voeding, training, rust en nieuwe sportschool allemaal geregeld hebben. zodat ik echt serieus kan beginnen.

In de 2de week van stronglifts kreeg ik al een knieblessure door squatten. Terwijl het maar met een gewicht 50kg was.
Je bent veel te zwaar begonnen. Bij Stronglifts begin je alle oefeningen met alleen de stang. Dat is niet voor niets. In het begin kan je wennen aan de regelmaat, de oefeningen en de techniek. En omdat er - zeker in het begin - 2.5kg per oefening per keer bijkomt (DL 5kg) zit je toch met een paar weken op jouw startgewichten, maar dan met routine, ritme en betere techniek.

Kelei ziet er intensief uit, ook qua tijd. Stronglifts is 3x per week hoogstens een uur. Ik wil je niet ompraten of zo, maar ik ben ook een beginner en ben na 3 maanden SL tot nu toe heel tevreden. En als tijd een probleem is lijkt me een schema van 6x per week niet ideaal.

Je bent veel te zwaar begonnen. Bij Stronglifts begin je alle oefeningen met alleen de stang. Dat is niet voor niets. In het begin kan je wennen aan de regelmaat, de oefeningen en de techniek. En omdat er - zeker in het begin - 2.5kg per oefening per keer bijkomt (DL 5kg) zit je toch met een paar weken op jouw startgewichten, maar dan met routine, ritme en betere techniek.

Kelei ziet er intensief uit, ook qua tijd. Stronglifts is 3x per week hoogstens een uur. Ik wil je niet ompraten of zo, maar ik ben ook een beginner en ben na 3 maanden SL tot nu toe heel tevreden. En als tijd een probleem is lijkt me een schema van 6x per week niet ideaal.

Klopt. dat stukje met de eerste weken met de stang heb ik gelaten voor wat het was. Het leek mij immers nutteloos om met alleen de stang te trainen. Achteraf een domme keuze.
Stronglifts is zeker een beter schema voor een beginner. Het is ook niet voor niets dat kelei's schema intermediate/advanced heet. Daarom doe ik hem ook met 30 reps in plaats van 50 zoals hij zelf aanraad voor beginners. Je kan niet mis gaan met beide schema's als beginner. Persoonlijk denk ik dat kelei's schema voor mij een slimmere keuze zal zijn op de lange termijn.

Qua gewicht ben ik nog steeds 65 kilo. Dit ben ik al meer dan een maand en boek ik hier dus geen voortgang in. Afgelopen maand meerdere periodes gehad waar ik terugviel in me oude Auschwitz eetgewoontes. Meerder keren niet getrained. (Twee weken rond kerst, koorts, afgelopen week). Ik ben dus eigenlijk wel redelijk tevreden hierover. Ik zie wel wat voortgang qua gewicht en mijn fysiek dus misschien toch wel wat spier erbij. Mijn vetpercentage is nog steeds behoorlijk laag.

Omdat ik nu gewoon op een drukke periode zit en veel te veel aan mijn hoofd heb heb ik besloten gewoon te cheaten met voeding. Consistent 3-3,5k calorien eten is erg lastig op dit moment en bijna niet te doen. Bijna mijn hele voeding zal gemaks/cheat voeding zijn. Dit schema zal ik 2-4 weken aanhouden waarna ik hopelijke 67-68 kilo weeg. Daarna lean bulken tot 70 kilo.

Voedingsschema:
Ochtend: 0,5L chocomel + 100 gram havermout shake = 870 calorien
middag/voor training: 100 gram ongezouten pinda's + 0,5L chocomel = 1023 calorien
avond eten: 200 gram vlees + eventueel rijst/patat/groentes = 200+ calorien
avond shake: 150 gram havermout + 100 gram pindakaas + whey = 1193 calorien

Totaal: 3286 calorien

Het enigste verschil is dat ik 1 liter chocomel erbij pak en 100 gram havermout in de ochtend. Macro's zullen mij op dit moment een worst wezen. Eiwitten is ver boven mijn behoefte dus dit wil ik wel naar beneden halen. Chocomel wil ik uiteindelijk compleet uit mijn schema in verband met het hoge aantal suikers. En de grote avond shake wil ik ook eruit hebben of verminderen. Het drinkt nu nog best moeilijk weg en zit zwaar op de maag.

Heb net 3 pakken chocomel gekocht. Op basis van smaak, voedingswaarde en prijs zal ik kiezen welke ik een maand lang zal drinken. Ik zou liever 3-4 normale maaltijden eten dan het op deze manier doen. Maar op deze manier is het makkelijk vol te houden.

Gister het trainen weer opgepakt. Op de schoolreis naar engeland over twee weken na zal ik geen één training missen. Dit zal maar 3 dagen zijn en we vertrekken met de boot in de avond dus hopelijk kan ik nog een training daarvoor pakken. Ik maak me wel zorgen over genoeg calorien binnen te krijgen. Dus ik zal waarschijnlijk 300 gram noten meenemen en misschien nog wat andere makkelijke calorien.

De training gister ging best goed. Ik merk wel een groot verschil met het gewicht dat ik aan kan elke training. Vermoeidheid en slecht eten eist toch zijn tol. Het enigste wat ik haat zijn de tricep extensions en pull/chin ups. Er zit gewoon geen voortgang erin naar mijn gevoel. Pull-ups doe ik ook altijd als tweede op advies van kelei. Voordat ik aan het schema begon kon ik er al 10 doen. Maar na chin-ups en 5 min rusten lukt het me maar om er 6-7 te doen elke training. En daarna 2-3 halve reps. Wat ongeloofelijk frustrerend is. Maar ik ben niet van plan 1 minuut te rusten bvb en de pull-up bar een half uur in gebruik te nemen.

Het belangrijkste is dat je een programma neemt wat je blijft doen. Klinkt goed allemaal, succes ermee!

^ Thanks :)

Mijn voedingsschema gaat goed. Ik drink voor nu de chocomel van Lidl. goeie prijs/cal verhouding. suikers is nog best hoog maar lager dan chocomel en een heel stuk goedkoper. Zal nog bij de AH en Aldi kijken wat ze daar hebben. Ben erg blij ermee op dit moment. Is gewoon zo simpel en kom makkelijk aan me calorien.

Ik maak al wat progressie met training en ben bezig mijn supplementen op orde te krijgen. Die zijn als volgt:

Supplementenlijst:
B&F whey perfection (kan ik eruit halen, maar maakt de avondshake met water drinkbaar)
Bodylab creatine
Hema multi (Waarschijnlijk vervangen in toekomst. weet niet waar ik op moet letten en wat beter is)
Hema omega 3 (prijs/kwaliteit is goed. misschien vervangen )
Now Foods Vitamine D3 5K iu (vandaag besteld. Verwacht wel iets te merken!)
Vitamine B complex (nog aan het zoeken welke)
Peter gilham natural calm (magnesium citraat poeder) (op aanraden van een colega. heb het een keer geprobeerd en ik voelde al een effect. Heb hoogstwaarschijnlijk een magnesium tekort en citraat was de best vorm volgens mijn collega. Poeder is ook beter absorbeerbaar dan de capsules. Wat meestal magnesium oxide is. Ik weet niet hoeveel waarheid hierachter zit. Maar het is in ieder geval goed spul. Zal het binnenkort allemaal uitzoeken en misschien overstappen op magnesium(oxide) capsules)

Lijkt best veel. Maar in princiepe is alles behalve whey en creatine voor mijn gezondheid. Wat ook weer positieve effecten zal hebben op het trainen. Ik heb hoge verwachtingen van magnesium, vitamine D en vitamine B complex. Ik slikte eerst nooit een multi of omega 3 en moet zeggen dat ik mij over het algemeen beter voel.

Ik zal volgende week nieuwe foto's maken, gewicht meten, gewicht en training log bijhouden en oude foto's posten. Hopelijk kan ik nog een foto vinden van toen ik 55-56kg woog.

:D*Update*

Een update, omdat het kan. Motivatie zakt constant weg. Beetje half werk met trainen en eten nu en mijn gewicht schommelt behoorlijk. Maak wel goeie kracht gains op dit moment. Zeer blij hiermee. Op bijna elke oefening al vooruit gegaan.

Ik moet stoppen met steuren en gewoon doen :D Zal zondag een goede update maken en wat dingen gedaan krijgen ondertussen. Dit is alvast een begin.

Weer ff een update. ben goed vooruit gegaan met kracht laatste tijd. Consistent eten en trainen is nog wel iets wat ik lastig vindt. gewicht schommelt al 4 maanden van 64 kg to 67 kg. Op dit moment 65kg. Het goede nieuws is dat ik nogsteeds vrij droog ben en kracht nooit omlaag is gegaan in deze periode. Op 67kg kreeg ik al een beetje een buikje dus het plan is gewoon te slow bulken op 2kg per maand.

Kom net terug van een sportschool in de buurt. Ze hebben niet alles en het is flink duurder dan mijn huidige sport school fit for free (17 vs 45 euro per maand). Met reiskosten meegerekend scheelt het bijna niks. De sportschool mist wel echt wat dingen maar op zich is het wel te doen. Het grootste probleem is toch wel in een smith machine of power rack bench press doen. Vind ik helemaal niks. En omdat ze geen squat rek hebben moet ik de power rack in het midden van de zaal gebruiken die alleen 2 standen heeft. 1 te hoog en 1 te laag :o. Groot plust punt is wel 5 min op de fiets vergeleken met 45min reizen naar mijn huidige sport school. Dat is wel echt ontzettend fijn. Dus ik sluit de sportschool zeker niet uit. Ik zal deze week nog een andere sport school in de buurt proberen die wel iets verder reizen is maar nog steeds veel dichterbij dan F4F.

Huidige Supplementen die ik heb:
Whey: B&F gewoon goed. niks op te merken.
Creatine: ongeveer 1,5 maand gebruikt in het begin. mee gestopt sinds half december.
Marinol omega 3: Top product en nog steeds in aanbieding bij B&F
Vitamine B100: Het doel hiervan was eigenlijk meer energie te krijgen. Of het het waard is weet ik eigenlijk niet. Het heeft zeker wel effect. Je pist wel knal geel als je niet veel water drinkt. Zal het waarschijnlijk niet meer aanschaffen. Caffeine pillen zijn effectiever vermoed ik. En gewoon goed slapen zal je meer helpen.
Magnesium citraat: Heb het niet consistent gebruikt. Dus wil hier nog niet over oordelen. Zal het echt 2 weken consistent moeten gebruiken om een oordeel te geven. Tot nu toe licht positief erover.
kruidvat multi: Tjah.. gewoon een multi. Zal deze waarschijnlijk vervangen door een multi zoals die van XXL met meer vitaminen B. dan heb ik nog steeds een beetje het effect van B100 maar minder extreem.(ik vermoed ook dat B100 gewoon veelsteveel is)
Vitamine D3 5000 IU: Kan niet zeggen dat ik er iets van merk. Tenminste ik weet niet meer hoe het zonder was. Heb nog voor 2 maanden 5000 IU en nog een potje voor 2 maanden van 2000 IU per stuk dus zal het voorlopig nog wel gebruiken.

Nieuw
Caffeine pillen 200mg: 2 trainingen op gedaan. is de bedoeling om alleen als ik echt moe/vermoeid ben (redelijk vaak). Moet zeggen dat de training gister zeer goed ging. Dus voorlopig ben ik hierover positief.
Beta-alanine: Het plan is deze samen met creatine binnenkort te gaan gebruiken. In ongeveer 1-2 maanden wil ik met beiden beginnen. Creatine werkt goed bij mij. Dus ik zal waarschijnlijk 1 maand creatine gebruiken vooraf om de creatine in mijn spieren omhoog te krijgen. (ik ga niet laden dus duurt ongeveer 4 weken). Dan ga ik beta-alanine gebruiken om te zien of het effect heeft en het waard is en dat ik niet denk dat het werkt en dat het gewoon de creatine is :p

Over het algemeen toch wel zeer tevreden. Ik baal wel dat ik mijn voeding, slaap en trainingen beetje verkloot elke keer door niet consistent te zijn. Maar ik weet nu wel dat ik mijn hele leven zal trainen. Ik wil nooit meer zo dun zijn al eerst. En wil zeker niet ooit kleiner zijn dan ik nu ben.

edit: Ohja. Kreeg vandaag mijn pull/chin-up belt binnen :D Ziet er goed uit. Chin-ups zijn van 7 reps naar 15 reps gegaan sinds ik begon. Gisteren 8 reps met 8kg erbij. Had eigenlijk veel eerder moeten beginnen met weighted chin-ups. Heeft me gains wel iets vertraagd denk ik.

Laatst bewerkt:
Tot nu toe alles goed deze week. Gister naar een andere sportschool geweest in de buurt. ongeveer 15min hard fietsen (6km). Eindelijk 50kg bench press!! :D De meesten van jullie lachen hierom. Maar voor mij een grote mijlpijl. ongeveer 3-4 kilo per maand omhoog gegaan met periodes van slecht eten en niet trainen dus ben redelijk tevreden. En het is 2x zoveel als ik kon toen ik begon. Dus is wel leuk om te denken dat ik nu 2x zo sterk ben als vorige zomer.

Sportschool is beter maar verder weg. Ik vind het toch wel vervelend om ongeveer 20 min te moeten fietsen. Vergeleken 5min fietsen bij de andere. Ze hebben wel alles. Alleen is pull-ups doen lastig. Ze hebben alleen een stang in het midden van twee van die touw machines. Het probleem is dat deze zo'n 10cm boven mijn uitgestrekte armen hangt. Manlet of peace :o Dus moet ik zo'n step bankje pakken om het gewoon normaal te pakken. Verder is de sfeer leuker, leuke dames en wel een goede sportschool :D

Ik zal denk ik gewoon bij F4F blijven. in het totaal ben ik bij elke sportschool toch zo'n 40 euro per maand kwijt. En de langere reistijd zal ik maar gewoon accepteren. 1 uur in de trein (+20-30min lopen) is veel fijner dan 40-50 min fietsen. In de zomer dan een maandje die in mijn woonplaats pakken en dan terug naar F4F. hopelijk hoef ik dan niet 2x inschrijfgeld te betalen :(

Verder deze training mijn nieuwe belt getest. chin-ups BW+10kg gedaan voor 9 reps (40 in totaal). en daarna pull ups met BW+5KG voor 7 reps (35 in totaal) dus dat ging best goed. Ook ben ik weer begonnen met creatine. aangezien het bijna een maand duurt voor het volledige effect zonder te laden. Dan pak ik beta-alanine erbij en nog ff 2 maandjes knallen voor die beachbody :D (ik woon immers bij het strand). Verwacht geen super gains in 3 maanden natuurlijk, maar verwacht toch wel aardige (beginner) gains te maken als ik doorzet en voeding en training strict houd.

Nog geen foto's. Zal ze denk ik pas rond augustus posten. wanneer ik mijn eerste 10 maanden trainen eropzitten. (eigenlijk 9 door alle keren dat ik niet gesport heb). En het totale process van aankomen en gespierder worden voor mij echt begon. Hopelijk heb ik de foto nog van toen ik 56kg woog en dan kan ik dat vergelijken.

Stapte net op de weegschaal en ik woog 63.2 kilo. Ongeveer 4 kilo verloren de afgelopen 3-4 weken. Wat verassend is is dat mijn kracht wel omhoog is gegaan (noobgains ftw). Aan de ene kant baal ik ervan aan de andere kant lijk ik niet echt kracht of spier verloren te hebben. In ieder geval als mijn voeding juist was kon ik er nog meer uithalen en daar gaat het om.

Zal vandaag een nieuw voedingsschema maken op 3300 calorien. onderhoud is 2800-3000 volgens die bereken methodes. ik bulkte ongeveer halve kilo per week op 3500 dus ik denk dat 3300 perfect zal zijn voor nu. Moet nog ff zien wat ik erin ga stoppen. Iniedergeval de ochtend shake eruit.. 2 "weightgain" shakes per dag is gewoon k*t om te drinken. En ik zal weer vlees in mijn schema gaan stoppen wat ik nu dus zelden meer eet. Jammer genoeg is de Lidl hier twee maanden aan het verbouwen dus moet ik weer zoeken naar nieuwe producten om die te vervangen.

Ik zoek ook een website of applicatie om mijn gewicht en kracht gains op de grote 3 bij te houden met grafieken enzo. Die moeten vast wel bestaan.. en anders moet ik het maar met excel ofzo doen.

Redelijke week achter de rug. 4 trainingen gedaan en zal zo nog ff dag 2 thuis doen. Volgens het schema zou ik vandaag benen trainen maar jammer genoeg kan dat niet. Ik had al zo'n 1,5-2 weken geen benen meer getrained en woensdag besloot ik dus mezelf hard te pushen. PR op deadlift met 60kg. Is niet veel natuurlijk maar ben er wel blij mee. Ik merk wel dat mijn grip gewoon echt zwak is. Opmerkelijk genoeg kan ik met "gemak" meer gewicht aan ook al voelt het elke keer dat het uit mijn handen gaat glippen. Misschien wat extra onderarm/grip werk doen. 70kg moet denk ik wel kunnen. Hierna ging ik squatten (50kg).

Na mijn eerste set voelde ik me echt beroerd, misselijk en benouwd. Ik had slecht gegeten en aardig wat caffeine in me lichaam :o Ik voelde me shake weer bijna naar boven komen. Dacht f*ck it, dit gaat niet lukken. En toen toch besloten door te gaan.. sets van 5 elke keer.. en hoe verder ik kwam hoe meer ik dacht je kan het wel, niet zo zijken p*ssy. Na 50 reps liep ik direct naar buiten, heb alles gelukkig nog binnen kunnen houden :D De rest van mijn training was ik zo kapot dat ik hem maar op 40-70% van het normale gewicht heb afgemaakt.

Nu 4 dagen later, kan ik nog amper bodyweight squats doen dus besloten maar geen benen te trainen

Verder zal ik morgen wat dingen over mijn schema en voortgang posten. Me voeding is nog steeds echt lastig. Heb vandaag nog niks op. Klinkt misschien raar maar ik kan gemakkelijk een hele dag niks eten.. Heb nooit echt zin om te eten of wat dan ook. Stond net ff op de weegschaal en me gewicht is wel omhoog gegaan deze week dus tenminste niet alles voor niks :o

Om het een beetje goed te maken drink ik nu deze 2000 calorien shake. 250 gram havermout, 150 gram pindakaas en 56 gram whey perfection.

ypGPNJu.jpg

Laatst bewerkt:
Omdat ik toch progressie foto's moest maken plaats ik ze maar. Snel beetje geposeerd. Sta soms scheef en de webcam stond ook scheef soms. Dus ziet er een beetje vaag uit bij sommige poses maar goed. Ben na 5 maanden op hetzelfde gewicht als het begin van het jaar. En ik zie eigenlijk ook niet echt progressie. Kracht is wel redelijk vooruitgegaan.

Totale trainingstijd is ~5 maanden. Zeker 2 maanden niet getrained als ik alles bij elkaar optel. En als ik de begin foto vergelijk met die van nu dan ben ik toch best wel blij met de voortgang.

Begin foto vergeleken met nu:

HR3vrNB.jpg

Foto's die ik net gemaakt heb:

Relaxed, gespannen, rug/biceps

0RpOsnt.jpg

Benen:

Als ik een training mis is het wel vaak benen. Niks bijzonders zijn wel goed proportioneel met bovenlichaam vind ik.

TovMp0F.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag begonnen met beta-alanine. "kan een licht tintelend gevoel geven" my ass. Holy **** wat een steken van me gezicht tot me kuiten. had er wel een uur last van.. licht tintelend is niet hoe ik het zou beschrijven. eerder duizenden kleine naaldjes die in je gestoken worden. :mad:

Maar goed, misschien betekent het dat het beter werkt bij mij als de meeste mensen. Pas tegen de tijd dat het potje op is zal ik echter het volledige effect bereiken. Dus waarschijnlijk over een maand of 2 een review.

Creatine lijkt bij mij weinig tot niet te helpen eerlijk gezegd. Merk niet echt een train verbetering met afgelopen maand. Ik ga ermee door tot het potje op is. 3gram/dag. Dan 2 maanden stoppen om creatine niveau weer normaal te krijgen. En dan creapure van B&F laden met 20gram per dag voor een week. Hoewel dat best wel zonde is, zie ik voor mezelf wel gewoon of het effect heeft bij mij.

Laatste supplement dat ik wil gaan gebruiken is Citruline malaat. Zal er waarschijnlijk mee beginnen na beta-alanine. Wil het erg graag proberen, maar zal er nog even mee wachten. Als het werkt zoals verwacht zal dit zeer nuttig zijn bij het trainingsschema van Kelei die ik volg.

training supplementen tijdschema:
15 mei - 15 augustus: beta-alanine, creatine.
15 augustus- 15 oktober: Citruline Malaat. Beta-alanine afhankelijk van effect.
15 oktober - 31 december : Creatine + Citrulinemalaat/Beta-alanine afhankelijk van effect.

Eindelijk weer is wat voortgang in de sportschool. Ik lijk vaak te stallen voor een paar weken. Gewoon geen voortgang in gewicht/reps. En dan opeens ga ik omhoog en dan soms de volgende training nog een keer.
Heb nog niet zoveel verteld over het Trainingschema dat ik doe. Volg het schema van kelei op 30 repetities per oefening. Dat heeft hij aangeraad voor beginners. Na een tijdje deed ik dan 30 reps voor alle oefeningen en 50 voor de grote 3 compound lifts. Nu doe ik 40 reps / 50 reps compounds.

Ik vind het een geweldig schema, maar het is vaak frustrerend om het uit te voeren. Veel sets met korte rust is vaak erg vermoeiend. Als iemand vraagt hoeveel sets moet je nog? en je zegt 10 zullen ze niet zo blij kijken :roflol:

Maar goed. ik push mezelf erg hard elke keer met dit schema, en als ik mentaal en fysiek er niet 100% ben dan kan ik niet de prestaties van de training ervoor zetten. Met benchen ga ik soms tot failure bij wel de laatste 7 sets ofzo. Laatste rep krijg ik er niet in, kleine pauze, en dan hem eruit duwen. Heerlijk gevoel om tot het uiterste te gaan elke set. Maar het is iets te intensief als je natuurlijk traint vind ik zelf. En toch wel een groot risico als je er mentaal niet 100% bij bent en er niet 100% in gelooft dat je het kan.
Zal daarom nu mijn 12-15 rep max gaan gebruiken eerste set denk ik. Idee is hetzelfde, alleen minder sets met wat hogere reps voor de eerste paar. Op deze manier kan ik de 30 seconde rust behouden en toch intensief trainen. En dan weet ik zeker dat ik elke set 3 reps kan doen tot 40-50 repetities.

Geloof er niet in dat het veel uitmaakt of je nou je 10 of 12-15 rep max gebruikt. Geloof zelf niet zo sterk in de "hyperthophy range". Onder al dat vet van een powerlifter zit vaak gewoon een bodybuilder. Misschien minder optimaal. Wie weet. Maar als ik elke training leuker vind om te doen op deze manier is toch veel belangrijker voor mezelf en maakt het makkelijker vol te houden.
Ik begin dan met met 12 rep max en bij 15 ga ik in gewicht omhoog.

Verder een drukke twee weken voor de boeg met een groot eindproject. Overgang is nog niet zeker dus dat wordt nog ff spannend. Ben van plan geen dagen meer te skippen. Moet nu echt 100% inzet tonen om mijn eerste trainings jaar mooi af te maken. :D

Alweer een maand voorbij. Ik zit nu op de 12-14 rep range. met 15 reps ga ik direct omhoog. Ik voel het beter, me vorm is beter. Ik maak nog steeds kleine aanpassingen bij sommige oefeningen om mijn vorm te perfectioneren. Maar over het algemeen is het toch wel dik voldoende en ik train ook compleet pijn vrij. Tijdens en na de training. Ik had eerst namelijk bijna elke keer een lichte schouderpijn en dat wilde ik zeker niet laten ontwikkelen in een schouder blessure. Dus ben dik tevreden met deze rep range.

Alles gaat eigenlijk gewoon goed. Stapte vandaag op de weegschaal en ik zag 68.0 kilo. Super blij hiermee. Me gewicht gaat weer goed omhoog en dit is het zwaarste wat ik ooit gewogen heb. Is nu in totaal dus 11 kilo in 8 maanden, en zit zo rond de 10% schat ik. Kracht gaat goed omhoog, mis geen trainingen. Alles loopt eindelijk weer perfect.

Vandaag zelfs 80 kilo gesquat x4 reps. Hoewel ik nu op 60 kilo zit qua gewicht. Had ik nog maar ~7min om te squatten en hij was al bezet door 2 gozers. Dus om niet 3x van gewicht te veranderen dacht ik.. ik doe wel gewoon 80 kilo. Eerlijk gezegd dat ik dat het 70 kilo was omdat ik niet goed keek de eerste set :P Was achteraf vrij verbaasd dat ik zoveel kon squatten. Hoewel ik in hoge reps train zou ik in princiepe gewoon een powerlift schema kunnen doen met 80kg squats. Wat 30kg meer is dan toen ik begon, niet heel bijzonder maar toch wel blij ermee. jammer genoeg wel me squats afgeraffeld dus zal zo nog wat squats doen met 2 20kilo dumbells.. Is niet veel.. mja is weer is wat anders. Me volume valt nog best mee aangezien de eerste twee sets gewoon puur kracht rep range was.

Mijn doel is nu om 8kg aan te komen in de laatste 4 maanden van mijn eerste trainingsjaar. Dan zit ik op de 76 kilo.. En dus 19 kilo zwaarder dan toen ik begon.. Wat best wel extreem is. Als ik teveel in vet aankom zal ik overwegen het te verlagen naar 1.5 kilo per maand. wat ik sowieso zal doen na mijn eerste jaar.

Mijn doel voor 1 januari 2014 is dus ~79 kilo en op mei 2014 86,5 kilo te wegen. Klinkt eigenlijk veels te ambitieus. Maar 80 kilo moet zeker lukken. Dan zal ik mijn eerste cut starten voor de zomer van 2015 :D

Eindelijk weer wat nieuwe supps besteld. Wel 150 euro lichter dus dat is wat minder maar je moet er wat voorover hebben.

Besteld:
2x 2kilo whey perfection (afwisseling)
Vitamine c (mogelijk sterker immuunsysteem voor sporters. ben vaak verkouden)
Rhodiola Rosea
Citruline malaat
Beta-alanine (aanbieding, heb nog over)
Creapure creatine
Multi x5 maanden

In princiepe zal het meeste hiervan zo'n 6 maanden meegaan dus opzich valt het best wel mee. Ben het meest skeptisch over de Rhodiola Rosea en de vitamine C. Beta-alanine nogsteeds geen geweldig effect bij gemerkt net als creatine eigenlijk. Deze zal ik bewaren voor na de zomer als laatste test en als ik dan niks merk dan zal ik ze niet meer bestellen. Misschien zijn mijn verwachtingen van deze producten gewoon te hoog natuurlijk, dat kan ook :D

Multi, whey en C-malaat spreekt voor zich. Ook heb ik nog wat Magnesium liggen wat ik weer zal beginnen regelmatig te nemen. Om te kijken of ik dat in de toekomst nog ooit zal kopen. En vitamine D en omega 3 heb ik nog liggen.

Veel veranderd de afgelopen tijd. Zit nu net onder de 69 kilo, verwacht dat ik het binnen 3-4 dagen weer bereikt ben. Gewicht is goed, BF% is goed. Qua grote of kracht weinig voortgang te zien afgelopen tijd. Deadlift en Squat progressie is goed. Maar mijn bench zit al maandenlang vast. Zal er binnenkort echt ff naar moeten kijken. Behoorlijk frustrerend.

Op het vlak van supplementen ben ik er een beetje klaar mee. De minimale, nauwelijks merkbare prestatieverbetering vind ik het geld niet waard.
Citruline malaat heeft zeker een positief effect. stop ermee na deze pot.
Beta-alanine werkt denk ik ook wel, het duurt echter veelste lang voordat je iets gaat merken dat je het niet echt zeker weet. heb nog 1,5 pot liggen. daarna stop ik hier ook mee.
Creatine ben ik nu al een maand ongeveer mee gestopt. Ben vrijwel geen water gewicht verloren wat ik gemerkt heb in ieder geval. Heb ook nooit veel of enig merkbare hoeveelheid water vastgehouden. Ook merk ik niks qua trainingen al kan dat ook door de werking van de bovengenoemde supps komen. Zal over 2 maanden beginnen met 7 dagen 20gram creapure per dag. als ik geen prestatieverbetering zie dan kap ik ermee.

Qua gezondheids supplementen ga ik het houden bij een multi, omega 3 en vitamine D. Het enigste wat ik nog wil uitproberen is Magnesium citraat wat ik nog heb liggen.

Plan is door te gaan met "lean bulken" tot ongeveer mei 2014 en dan cutten indien noodzakelijk. Ik heb echt bijzonder weinig vet erbij gekregen, al is het meer een recomp dan 1 lange bulk geweest door meerdere periodes van slecht eten. Hoef ook totaal niet shredded te zijn, vind dat als natty zijnde maar onzin en zonde van je gains. Zal me test denk ik laten checken in november, ben er enorm benieuwd naar. verwacht (en hoop) dat het aan de hoge kant is.

Huidige doelen:
70 kilo eind augustus
73 kilo 10% op 1 november. In totaal dus 16 kilo in 1 jaar.
80-82 kilo 10% op 1 november 2014.

Huidige training/aanpassingen:
- Kelei intermediate advanced 12-15 reps first set. 40 reps per oefening, 50 reps op "Big three"
- Beginnen met 2x per week abs na leg training, 15min. (hele jaar ~10x abs gedaan)
- Extra chest isolatie oefening toevoegen aan dag 1 aangezien het mijn zwakste lichaamsdeel is.

Vandaag Pr gehit op me deadlift. na de laatste twee sets van 85kg x 5 reps (50 totaal). Voelde dat ik er meer in zat en toen 90kg x3 gedaan. Wil nu echt graag 100kg gaan proberen, maar ik kan beter nog ff wachten daarmee denk ik.

Ook besloten om gewoon over te stappen naar mixed grip in plaats van standard overhand. Dit wou ik niet doen omdat mijn grip zwak is en het daardoor dus te laten verbeteren met deadlifts.. probleem was dat me grip het elke keer veel te snel opgaf wat frustrerend was.. ik deed 10-12 reps met 60kg eerste set.
Vandaag met mixed grip 18 reps gedaan eerste set.. en kon er zelfs nog een paar. Is gewoon dood zonde om me deadlift tegen te laten houden door me grip. Hoewel ik nooit straps gaan gebruiken aangezien ik het nut er niet van in zie als je geen powerlifter ben. Vindt ook gewoon dat als jij niet je training kan nabootsen op elke moment zonder bepaalde attributen dat het geen extra waarde heeft voor mij.

Zal proberen een grip training te doen na me leg day (~2 oefeningen).. en buik training dan maar na mijn biceps training. Overweeg heavy grips of dergelijke te kopen. Aangezien ik grip oefeningen erg k*t vindt en dit me wel een leuke en goede manier lijkt

Terug
Naar boven