XXL Nutrition

joggen of interval, het beste voor vetverbranding

stompie72

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
95kg
Laatst bewerkt:
het beste voor vetverbranding is datgene waarmee je de meeste kcal verbrandt. Dus wat je leuk vind en het beste vol kunt houden, want daar zal je op lange termijn de meeste kcal mee verbranden.

combinatie imho

5 * 1.5 uur joggen per week .. damn !

• Topic Starter Topic Starter
dus niemand van jullie heeft er zo direct een antwoord op ?

vraag is simpel, ik keek laat naar deze video en ik weet dat die kerel gelijk zou hebben over de werking van je metabolisme, maar is dit ook beter dan joggen?

http://www.youtube.com/watch?v=oQXpCjrqSw4&feature=related

ik ben bezig met vetverbranding en ik loop 5x per week iedere morgen 1uurtje tot anderhalf op joggend tempo

Alvast bedankt!
Allebei is belangrijk! Waar je meer calorieen van afvalt hangt natuurlijk af van de intensiteit en volume van beide trainingen. Bijvoorbeeld, je kunt een intervaltraining van een half uur hebben die meer calorieen verbruikt dan 1,5 uur joggen. Over het algemeen kan je zeggen als je de intensiteit van een intervaltraining hoog genoeg hebt dat je volume (trainingsduur) flink kan verminderen om hetzelfde aantal calorieen te verbruiken.

Er is geen direct antwoord voor de vraag wat "beter" is. Met HIIT creëer je in kortere tijd dezelfde energiebehoefte (of meer) als met joggen, maar je zult het minder vaak voluit kunnen doen.

Doe het beiden: HIIT op zaterdag en joggen op doordeweekse rustdagen of na krachttrainingen.

Iets intensievere intervals joggen, bijv blokken van 3-5 minuten, kan ook nog.

dus niemand van jullie heeft er zo direct een antwoord op ?

Oh ik heb er wel een antwoord op, maar dat is niet zo simpel als het een of het ander. Een combinatie van rustige cardio en intensieve cardio is waarschijnlijk je beste optie. Maar dat is ook afhankelijk van de rest van je schema, je stats, je doelen, en waarschijnlijk nog wel wat factoren (zoals persoonlijke voorkeur, dieet en herstelvermogen)

Nog even los van het feit dat je geen vet verbrand tijdens HIIT.

Gewoon lekker rustig hardlopen. Als het kan een paar keer in de week 's ochtends op nuchtere maag. Alleen wat amino;s van te voren nemen.

Maar hoeveel kcal zou je dan moeten verbranden per cardiosessie? Want ik zit rond de 200.

ik zit ook rond 200, moet daarvoor 45min aan min 30km/u op hometrainer zitten zweten...

Ja kan wel ongeveer kloppen, ik doe meestal rond de 25-30 min.

Hoe snel loop jij dan wel niet in die 10 min?

Trouwens, welk apparaat zou het makkelijkste kcal verbranden? Want ik doe vooral de loopband.

crosstrainer, 60 rpm eerste 30 sec, 90-100 rpm andere 30 sec

niveau 12-14, ik verander het om de zoveel minuten

ik ben bezig met vetverbranding en ik loop 5x per week iedere morgen 1uurtje tot anderhalf op joggend tempo

Ochtendcardio op lege maag? kun je eventueel nog een vetburner nemen met flink wat water en
als je dit een tijdje vol kan houden en je hebt een uitgebalanseerd voedingsschema moet het wel lukken lijkt me.

Gewoon allebei doen, HIIT en hardlopen. Werk bij HIIT richting de 35-45 minuten, is zat. Hardlopen lekker lang en langzaam doen, kies bij voorkeur voor bospad (loopband kan natuurlijk ook, maar is best saai).

Ga ook eens roeien: ik zit rond de 550 kCal na 10 km-tjes in ca. 50 minuten. Errug lekker om te doen. Op het roei-apparaat kun je ook intervaltraining doen, 500 m roeien, 1 minuut rust.

Variatie is alles, dan blijft het leuk!

Had vandaag 315kcal in 25min loopband na de KT. Hoeveel minuten lopen jullie na de KT en hoeveel verbranden jullie?

3x in de week half uurtje hardlopen op 12 km/h naar de KT. 1x in de week intervaltraining.

Terug
Naar boven