tja "heimwee" en/of omdat het hier in NL stukken beter is dan in het "vaderland".
)
Heeft er niks mee te maken! ze zijn opgeggroeid in Nederland en zijn maar 3 a 4 weken per jaar maximum in Marokko.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tja "heimwee" en/of omdat het hier in NL stukken beter is dan in het "vaderland".
)
En het is niet omdat je "een meisje kent die een meisje kent die een jongen kent die zijn marokkaanse zus verplicht om de hoofddoek te dragen..." dat dat ook vaak voorvalt he!
Je kan stereotypen doorbreken door eens met zo'n moslimmeisje te praten. Je zal zien dat ze heel geod op Nederlanders lijken!
Verhalen zoals "ik ken iemand die..." versterken alleen stereotypen.
Ik zeg niet dat het vaak voorkomt maar ik zeg dat het voorkomt. En dat het nog steeds voorkomt is erg jammer en dat mag imo niet meer deze tijd. Ik ben voor gelijke rechten voor iedereen. Ik heb ook afkeer tegen de westerse man die zijn vrouw onderdrukt of zijn gezin terroriseert.
Verder praat ik best vaak met moslimmeisjes/vrouwen met een hoofddoek en er is inderdaad niets mis met ze maar dat heb ik ook nooit beweerd.
Inderdaad.
Vrouwen moeten het recht hebben de vrije keus te hebben. Ze moetne het recht hebben te kiezen of ze al dan niet een hofddoek willen dragen. Als iemand hen verplicht, dan moet dit aangepakt worden. gelijke rechten voor iedereen. Man en vrouw, allochtoon en autochtoon.

geloof je nu echt dat de jongere marokkanen in nederland echt wilen terugkeren naar marokko? Ze zien het als hun vakantieland; Zeg eens tegen een paar jonge amarokkanen dat ez 2 maand naar marokko mogen gaan en ze staan hier allemaal terug na 1 maand omdat ze heimwee hebben!
Ze kunnen tevens de marokkaanse nationaliteit niet verliezen want volgens de marokkaanse wet kan men zijn naionaliteit niet opgeven , noch verliezen.
Als nederland dus een verbod op dubbele nationaliteit invoert zullen alle jonge Marokkanen hun Nederlandse nationaliteit moeten opgeven en dan zijn we nog verder van huis.
Ok dat werd reeds 100 maal gezegd!

ja zo is het makkelijk he. zeggen dat ze moeten integreren maar je weet zelf niet wat dat dan ook inhoudt. triest!
Heeft er niks mee te maken! ze zijn opgeggroeid in Nederland en zijn maar 3 a 4 weken per jaar maximum in Marokko.

Thinkalot,, af en toe vraag ik me echt af waarom jij hier nou echt dingen post?
tvalt me echt op dat jij in elk topic post waar marrokaan in voor kom o.i.d.
Tell me![]()
knuppel, denk je nu echt dat ik dat voor jou op ga zoeken of hier allemaal ga typen. veel te veel werk. te druk voor vriend
Oke thinkalot, dat je de Marokkanen in Nederland probeert te verdedigen op een overwegend rechts bodybuild forum, OK..... Maar probeer een beetje te nuanceren. Nederland doet het qua vreemdelingen beleid ook niet vlekkeloos, en ons intergratie beleid is ook niet alles geweest en nog steeds. Maar probeer niet steeds voet bij stuk te houden al gaat het om dit soort onderwerpen.
Marokkanen zijn echt NIET de gewilligste als het gaat om intergreren, en dit bericht accentueert dat wel weer!![]()
gelul ik heb een nederlandse vriendin ik doe wel aan integratie![]()
Ik wacht tevens nog altijd op een antwoord omtrent wat integreren nu precies betekent en wat de eisen zijn waaraan een allochtoon (en waarom dan alleeen een allochtoon) moet voldoen?

kom zeg wil je weer een lijstje voor iets waarvoor je enkel je buikgevoel moet volgen...![]()
neen er werd gezegd dat men aan bepaalde eisen moet voldoen en zich integreren. dat is iets anders dan onze discussie over waarden en normen.
je doet gewoon een inspanning om in het straatbeeld te passen. Dit mag dan wel klinken als deelnemen aan eenheidsworst maar daar komt het nu eenmaal op neer. Zoals we al kunnen merken werkt diversiteit niet zo goed. Hoe spijtig dat ook mag zijn...
en focus nu niet op het woord straatbeeld, doe de moeite om het wat ruimer te interpreteren
ik ken genoeg mensen die heel goe dfunctioneren in deze maatschappij maar door hun uiterlijk zeker niet in het straatbeeld " passen. Dnek maar eens aan mensen met de gotic style. Er zijn genoeg moslimvrouwen met hoofddoek die perfect geintegreerd zijn en die volgens sommigen ook niet in het straatbeeld passen. Zelf al interpreteer je dat begrip ruim, dan moet ik toch vermelden dat we in een maatschappij leveren waar het individu zich mag onderscheiden van andere individuen. Dat maakt net onze maatschappij zo sterk. Diversiteit.
Ik denk dus toch dat je uitleg met het begrip "straatbeeld " de lading niet dekt. Diversiteit werkt heel goed zolang de verschillende groepen gelijke economische krachten hebben. Anders wordt de armere groep toch weer in een vakje gestopt.
dat doet er toch niet toe? Het ging om intgreren en voldoen aan de nederlandse eisen. Of kan je alleen maar integreren als je een topfunctie kan bekleden?