AndroidHealthClinic

Jopske's weg naar de zomer van 2008

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Door blessure/dipjes heb ik nu al ongeveer een jaartje niet getrained. Voel me zelf niet al te fit, en heb weinig eetlust meer. Ben deze en ook vorige zomer totaal niet naar zwembad/strand geweest omdat ik me zo uit vorm voelde. Ik ben het nu zat om in die deze depressie te zitten, en wil weer gaan knallen!

Ik ga volgende maand weer beginnen, want dan heb ik een ideaal werk rooster zodat ik 3a4 keer per week kan gaan trainen. Ik ga niet echt een eetschema volgen, ik volg gewoon me gevoel. Zal vooral rijst/kip/kalkoen/brinta/kwark/rund eten, standaard prakkie dus. Omdat ik het eten een beetje opnieuw zal moeten leren bouw ik de hoeveelheden langzaam op. Ook begin ik met de supplementen megagrow en multivit voor wat extra's :) Mijn doel is om weer strak in me vel te komen, en er beter uit te zien dan de gemiddelde beach boy. Hiervoor wil ik een jaartje de tijd nemen, zodat ik volgende zomer ook kan meegenieten van het mooie weer.

Ik ga 3 x pw FB doen, en tussendoor nog wat grip en onderarm werk. Daarvoor heb ik thuis een CoC setje liggen + een onderarm train hulpstuk genaamd de formulator. Ik ben van plan om dit schema te gaan volgen:

Zondag:
squat, BOR (afwisselend met dumbbells of barbell), optrekken, buik, kuiten

Dinsdag:
bench, MP, deadlift, biceps, triceps, shrugs + Cardio (hardlopen)

Donderdag:
squat, BOR (afwisselend met dumbbells of barbell), optrekken, buik, kuiten

Zondag:
bench, MP, deadlift, biceps, triceps,shrugs

Ik denk dat ik op dinsdag en zondag de CoC en de formulator ga inplannen

img0099rx7.jpg

Ik heb er weer zin in, en hoop weer volop energie en lust krijgen door lekker te knallen :lifter::loopband::lifter:

Laatst bewerkt:
suc6 man, ben benieuwd:D! ga je log zeker volgen!

hoe doe je dat trouwens?
maandag: dag 1
woensdag: dag 2
vrijdag: dag 3
zondag: dag 4
maandag weer dag 2...

en dan weer opnieuw beginnen ofzo?

SUC6 iig!

Zo te zien is het een AB-schema, met op zondag wat afwijkend spul :P
Dus week 1: maandag en vrijdag workout A, woensdag B
Week 2: maandag en vrijdag workout B, woensdag A

Etc..

Veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
ja ik tel gewoon door, houd me niet echt aan het "per week" schema. Zo heb je de week erna net weer een ander schema als de week ervoor :p

ma: schema1
wo: schema2
vri: schema1
ma: schema2
wo: schema1
vri: schema2

etc. Zondag pak ik gewoon als een extratje mee. Vooral cardio en wat licht core werk. Tel ik niet echt mee. Is een soort actieve rust.

Op welke site heb je die captain of crush gekocht?

Nou vandaag dan eindelijk begonnen met mijn training :D Was alleen mijn trainschema vergeten + me handoekje :zzz:

Heb dus maar gedaan wat me leuk leek, + waar ik niet voor op een bankje hoefde te liggen, of een stang in me nek te leggen. Anders laat ik zo een natte plek achter, en dat vind ik niet netjes.

Mijn oefeningen waren:

optrekken

5xbw
3xbw
3xbw

BOR (dumbbell)

weet het aantal setjes niet meer, heb langszaam opgebouwd met hoger gewicht. Mijn werksetjes deed ik met 22kg ofzo

8x22kg
8x22kg
8x22kg
8x22kg

Militairy press (staand) mijn werksets waren

30kgx10
30kgx10
30kgx10
30kgx10

Dips

10xbw
8xbw
8xbw
6xbw

Bicep curl

10x20
10x25
8x30
8x30

Tricep pulldown

10x36kg
10x36kg
10x36kg
10x36kg

Opzich wel lekker getrained na een jaar niets, uiteraard bedroevende gewichten :D Maar ik pak het snel genoeg weer zwaarder, ik maak me geen zorgen. Dinsdag weer knallen. Dit keer met schema + handoekje, zodat ik er volledig voor kan gaan :)

Hehe dit log ga ik ook eens volgen :-) Wel grappig zo de eerste training handdoek en schema al vergete :--) Anyway veel succes en die gewichten zullen er wel aan vliegen in no time ;)

Vandaag me training kort gehouden

Bench

8x20kg
8x30kg
6x40kg
4x40kg

Deadlift (erg licht gepakt)

10x45kg
10x50kg
10x55kg

MP (staand)

10x20kg
6x30kg
6x30kg
4x30kg

Daarna 30 minuten cardio gedaan

Heb een beetje last van me linker arm, kan hiet niet strekken zonder dat het zeer doet. Deze week geen biceps of triceps trainen om het te laten rusten. Bench vond ik ook niet lekker, ik ga denk ik eerst een paar keer met dumbbells banken ipv de barbell.

Zondag:

Squat

10x30kg
06x50kg
07x50kg
06x50kg

BOR (dumbbell)

10x18kg
10x18kg
10x22kg
08x26kg
08x26kg

Kuiten (langzame beweging op legpress)

12x114kg
10x114kg
10x132kg
10x132kg
10x150kg

Optrekken (deels BW, deels supported. Ben vergeten wat ik met welk gewicht deed)

3x
4x
6x
5x

Lekker kunnen trainen, het was rustig :) Ik ga denk ik 3xpw optrekken in me schema zetten. Ik wil dit beter kunnen, en heb goede ervaringen ermee om het voor een tijdje 3x pw te doen.

Terug
Naar boven