AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

David Laid heeft onwaarschijnlijk veel mazzel met zijn lichaam en zit aan de spullen, je moet je daar niet mee vergelijken. En ja, volgens mij vertelt je lichaam dat je nog niet bent hersteld voor de volgende training. En wat die anderen zeggen: te veel gewicht samen met een foute uitvoering is een recept om je lichaam te slopen, dus zorg dat dat goed zit!
 
marina1975 bedankt voor je reactie! Het is wel teveel volume voor mij, maar ik heb altijd maar 3x5, 5x5 3x in de week gedaan. Ik denk ook dat het komt dat ik moet wennen aan het vaker gaan en hogere volume. De reden dat ik steeds switch van LP shema’s zoals 5x5, 3x5 enz, is omdat ik er tegen opkijk om steeds op Mn maxes elke training omhoog te gaan. Ik vindt het leuker om sets van 10 te doen en andere oefeningen. Ik heb nu een ander schema gevonden die 5 daags is en mij wel leuk lijkt.



hoxyz bedankt dat je het zei :). daarom vroeg ik ook op dit forum of dat programma goed was, anders had ik mijzelf nu inderdaad een blessure gelift. Ik post zo een ander schema, wat vindt je van dit schema?

Ano_071120 klopt, bedankt dat je me waarschuwt :). Ik heb nu een schema waar ik ook een dag heb voor techniek. Wat vindt je daarvan?

BB_ ik heb moeite met dat ik mijn rug niet recht kan houden en teveel pull met Mn rug. Ik moet leren om meer mijn lats te gebruiken, wat ik nu ook beter doe door die kat-stretch oefening met je rug. Ik wil wel rack pulls doen, maar denk je dat het in dit programma past?[/QUOTE]

neet61 : bedankt neet! Ik stop nu ook met dat schema en heb nu een nieuw schema ->
 
6281A131-5627-4E9D-98D4-7B006FD359EB.png


Dit is de nieuwe schema die ik heb gevonden :

5 dagen met 2 dagen rust. Wat vinden jullie?

(Achter squat staat bijvoorbeeld 3x4 en daaronder 4x4 en daaronder 5x4, maar dat betekent dat ik de ene week 3x4 doe, volgende week 4x4 enz
 
Kijk anders eens naar Jonnie Candito 6 week strength program. Biedt denk ik voldoende volume en intensiteit voor jou.
 
Kijk anders eens naar Jonnie Candito 6 week strength program. Biedt denk ik voldoende volume en intensiteit voor jou.
Ik was hem helemaal vergeten. Bedankt dat je het zei man! Ik ga wel canditos programma doen en elke dag posten om te kijken of ik het goed blijf doen. Maar wat moet ik doen na die 6 weken?
 
Blijf je training posten, dat houdt het interessant en bovendien is voor ons dan makkelijker om feedback te geven.
 
Ik was hem helemaal vergeten. Bedankt dat je het zei man! Ik ga wel canditos programma doen en elke dag posten om te kijken of ik het goed blijf doen. Maar wat moet ik doen na die 6 weken?
Zonder het programma gezien te hebben: over het algemeen doe je dan een weekje deload. Lekker in beweging blijven maar met 60-75% van de gewichten, en dan kan je de cycle opnieuw doen maar alles net een tikje zwaarder. Maar mogelijk zegt Johny hier ook iets over.
 
Je kunt na week 5 gewoon met week 1 van je nieuwe cycle beginnen. Je kunt ook in week 6 je 1RM testen. Als je even naar zijn site gaat, dan kun je het programma gratis downloaden :) (zowel pdf als bijbehorend excel).

Deload kan inderdaad ook. Wordt aangeraden na 2 cycles of na het testen van je 1RM.
 
marina1975 ik heb moeite met dat ik mijn rug niet recht kan houden en teveel pull met Mn rug. Ik moet leren om meer mijn lats te gebruiken, wat ik nu ook beter doe door die kat-stretch oefening met je rug. Ik wil wel rack pulls doen, maar denk je dat het in dit programma past?[/USER]
marina1975
 
GeenEiwittenVoorJe18Bent niet zo goed, ik bulkte weer teveel en zat op 65kg uiteindelijk. Heb het nu gecut tot 62kg.

Blijf je training posten, dat houdt het interessant en bovendien is voor ons dan makkelijker om feedback te geven.
Zal ik doen!

Je kunt na week 5 gewoon met week 1 van je nieuwe cycle beginnen. Je kunt ook in week 6 je 1RM testen. Als je even naar zijn site gaat, dan kun je het programma gratis downloaden :) (zowel pdf als bijbehorend excel).

Deload kan inderdaad ook. Wordt aangeraden na 2 cycles of na het testen van je 1RM.
Wat raad jij mij aan om te doen? De 6 week intermediate progamma of de beginner programma?

BB_ thanks! Ik ga kijken of ik het in mijn schema kan toepassen :).


Ik vroeg het net ook aan Jochem, maar wat raden jullie mij aan om te volgen? Canditos beginners programma of 6 week intermediate?

Stats : 62kg, 173cm
Squat 140kg
Deadlift 160kg
Bench 70kg
Ohp 47,5kg
 
Ik zou 6 week program doen. Naar mijn mening is dat ook gewoon leuker om te volgen omdat je een volume en intensiteit afwisselt. Die linear programs zijn heel simpel en op een gegeven moment zit je continu op 90% van je 1RM en val je weer terug —> demotiverend.

6 week program is ook iedere keer een cycle, en je werkt echt toe naar een piek. Imo is dat ook leuker.
 
Ik zou 6 week program doen. Naar mijn mening is dat ook gewoon leuker om te volgen omdat je een volume en intensiteit afwisselt. Die linear programs zijn heel simpel en op een gegeven moment zit je continu op 90% van je 1RM en val je weer terug —> demotiverend.

6 week program is ook iedere keer een cycle, en je werkt echt toe naar een piek. Imo is dat ook leuker.
Bedankt! Ik zal vandaag beginnen en het posten
 
Bedankt! Ik zal vandaag beginnen en het posten
Succes! Gaat je niet tegenvallen. Het programma is ook heel duidelijk wat betreft oefeningkeuze (je blijft naar mijn idee best wel vrij daarin).
 
Ik heb een filmpje van mijn squat en deadlift. Voor diegenen die het willen zien, like dit bericht, dan weet ik naar wie ik het sturen moet.

Training ging vandaag echt kut. Ik weet niet of het komt omdat ik ben afgevallen of dat ik nog niet hersteld ben van die deadlift dag toen.

Squat : doel 95kg 4x6
1x4
1x6
1x3
1x3
Ging echt heel kut. Het voelde vooral zwaar op Mn rug, alsof ik in elkaar zou zakken. De stang glijdt steeds van mijn rug waardoor ik hem enorm goodmorning doe (in mijn filmpje zie je dat ook).

Deadlift : doel 120kg 2x6
1x3
Ik heb echt een enorm bolle rug als ik mijn filmpje terugkijk. Om alleen bij de stang te komen in mijn startpositie, kromt mijn rug al enorm.

Hierna ben ik maar gestopt want niks wou gewoon :(.
 
Je kunt het filmpje ook gewoon hier posten als wil hoor.
Het zou kunnen dat je je handen te ver uit elkaar plaatst waardoor de bar omlaag glijdt, of dat je de bar te laag houdt. Als het goed is moet de bar vrij stabiel blijven liggen in een soort van natuurlijke 'gleuf' die je creëert.
V.w.b. Deadlifts zou ik echt stoppen als je rug bol is (met 120kg) of gewoon eens met een lege bar beginnen en zorgen dat je houding goed is. Langzaam gewicht plussen, en als je merkt dat je uitvoering niet goed meer is, is het gewicht dus te zwaar. Beeld je in dat je met je rug onder een ijskoude douche stapt. Voor je gevoel moet je je rug wellicht wat holtrekken en je kont (overdreven) naar achteren doen.
 
Back
Naar boven