XXL Nutrition

Jordi's road to kleerkast met 4 daags UB/LB .

d9f45bfdba13ca171517d7911d3b07d4.jpg

Typfoutje bedankt.

Tja, weet niet of het perse een overkill is.
Hoor vaker kritieken op mijn hoeveelheid trainingen en/of volume maar luister altijd naar mijn lichaam.
Voelt iets goed en niet uitgeput train ik het gewoon. Trouwens zelfs met dit volume is het niet dat ik volledig uitgeteld ben in de gym.
Nu ik dit op de bank type voel ik zeker enige vorm van vermoeidheid maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Komt dit trainingsvolume mijn groei niet ten goede of wat probeer je precies te zeggen met een overkill?

Te (veel) is nooit goed en onnodig/overbodig. Moet toegeven dat ik zelf ook een vrij stevig volume hanteer. Zoals vandaag borst/rug met voor beide spiergroepen 4 oefeningen. Maar dan zijn mijn borst en rug wel volledig uitgeput. Jij doet echter je hele UB en zo ongeveer 4 oefeningen voor schouders en armen nog eens erbij. Weet natuurlijk ook niet hoe je form is (wil zeker niet zeggen dat die slecht is of weet ik wat ;)), maar ik merk nu bijv. na 3 oefening borst dat ik al aardig leeg ben. De vraag is dan, train je wel zwaar genoeg elke oefening/set/rep? Hoe leg je de focus?
Zie bij mij in de gym bijv. ook vaker jongens van jouw leeftijd random enorm veel oefeningen achter elkaar wegwerken. Weet niet of je een bepaald idee hebt achter je keuze van oefeningen en de volgorde hierin.
Trouwens, vat dit niet op als slechte kritiek ofzo! :D

• Topic Starter Topic Starter
Te (veel) is nooit goed en onnodig/overbodig. Moet toegeven dat ik zelf ook een vrij stevig volume hanteer. Zoals vandaag borst/rug met voor beide spiergroepen 4 oefeningen. Maar dan zijn mijn borst en rug wel volledig uitgeput. Jij doet echter je hele UB en zo ongeveer 4 oefeningen voor schouders en armen nog eens erbij. Weet natuurlijk ook niet hoe je form is (wil zeker niet zeggen dat die slecht is of weet ik wat ;)), maar ik merk nu bijv. na 3 oefening borst dat ik al aardig leeg ben. De vraag is dan, train je wel zwaar genoeg elke oefening/set/rep? Hoe leg je de focus?
Zie bij mij in de gym bijv. ook vaker jongens van jouw leeftijd random enorm veel oefeningen achter elkaar wegwerken. Weet niet of je een bepaald idee hebt achter je keuze van oefeningen en de volgorde hierin.
Trouwens, vat dit niet op als slechte kritiek ofzo! :D

Ik doe elke oefening met max. gewicht waarmee ik 6/8 reps kan halen.
Er zit wel een filosofie achter. Grote spiergroepen borst/schouders/benen/rug probeer ik rond de 4/5 oefeningen te zitten en biceps/triceps 2/3.. Form van de oefeningen die ik uitvoer is redelijk goed na veel oefenen, excercises zoals barbell bent over row probeer ik nog met goede form onder de knie te krijgen.

Geen idee of ik veel energie hebt of dat ik wellicht toch echt overtrain. Ondanks dat mijn gevoel dit niet aangeeft. Ga wel gewoon tot de max, ben uitgeput naar de training maar begin nooit een spiergroep te trainen als deze nog verslapt voelt.

Trouwens leeftijd staat beetje buiten kijf hehe, zag eergisteren iemand bij ons van jouw leeftijd met bolle rug DL'en.. :p

Thanks voor je feedback iig.

Misschien toch anderen die barbells ook eens gunnen Jordi :p

Ik doe elke oefening met max. gewicht waarmee ik 6/8 reps kan halen.
Er zit wel een filosofie achter. Grote spiergroepen borst/schouders/benen/rug probeer ik rond de 4/5 oefeningen te zitten en biceps/triceps 2/3.. Form van de oefeningen die ik uitvoer is redelijk goed na veel oefenen, excercises zoals barbell bent over row probeer ik nog met goede form onder de knie te krijgen.

Geen idee of ik veel energie hebt of dat ik wellicht toch echt overtrain. Ondanks dat mijn gevoel dit niet aangeeft. Ga wel gewoon tot de max, ben uitgeput naar de training maar begin nooit een spiergroep te trainen als deze nog verslapt voelt.

Trouwens leeftijd staat beetje buiten kijf hehe, zag eergisteren iemand bij ons van jouw leeftijd met bolle rug DL'en.. :p

Thanks voor je feedback iig.
Zoals gezegd, was dan ook totaal niet lullig of vervelend bedoeld. Maar ik weet nog dat ik ongeveer ook zo trainde toen ik een jaar of 18 was. Als ik daar nu op terug kijk heb ik daar spijt van en wilde ik dat ik toen net zo trainde als nu :P

welke supplementen gebruik je eigenlijk?

Zoals gezegd, was dan ook totaal niet lullig of vervelend bedoeld. Maar ik weet nog dat ik ongeveer ook zo trainde toen ik een jaar of 18 was. Als ik daar nu op terug kijk heb ik daar spijt van en wilde ik dat ik toen net zo trainde als nu :P

Ik ga met je advies aan de slag. Per grote spiergroep dus ongeveer 4 oefeningen en 4 sets? Ik hoop wel dat ik genoeg voldoening hieruit kan gaan halen. Morgen een update over mijn LB dag met iets minder volume dus hoogstwaarschijnlijkheid.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

welke supplementen gebruik je eigenlijk?

Whey, creatine, zinc tabletten voor mijn babyhuidje te waarborgen en af en toe Unstoppable.

Grote spiergroepen borst/schouders/benen/rug probeer ik rond de 4/5 oefeningen jouw leeftijd met bolle rug DL'en.. :p

.

ik zie schouders niet als grote spiergroep en borst is dan ook weer niet te vergelijken met benen en rug.

voor benen en rug kun je best 4/5 oefeningen pakken, voor borst zou ik 3 oefeningen pakken
schouders pak ik vaak een push variant en dan een superset sidedelts/reardelts

ik zie schouders niet als grote spiergroep en borst is dan ook weer niet te vergelijken met benen en rug.

voor benen en rug kun je best 4/5 oefeningen pakken, voor borst zou ik 3 oefeningen pakken
schouders pak ik vaak een push variant en dan een superset sidedelts/reardelts

Is dat genoeg?

Ik doe altijd 1 compound en 4 isolatie voor schouders. Deed inderdaad voorheen alleen MP en side raises, maar ik zie nu merkbaar meer progressie.

Is dat genoeg?

Ik doe altijd 1 compound en 4 isolatie voor schouders. Deed inderdaad voorheen alleen MP en side raises, maar ik zie nu merkbaar meer progressie.

Idd! Mijn schouders vinden veel volume ook erg leuk. Eerst verstopte ik schouders in een P/P/L en sinds ik ze weer apart pak zijn ze gegroeid als kool.

voor mij is het iniedergeval voldoende, train ze dan ook 2x per week.

mijn schouders zijn trouwens ook nooit een slecht groeiende spiergroep geweest zelfs als ik ze nauwelijks traine.

Vanochtend de sneeuw getrotseerd met een snelheid van 5 kilometer per uur gok ik.
Training was fijn en iets minder volume als gebuikelijk.

45 degree legpress 4x 8x 80KG - 160KG - 200KG - 220KG
Low row machine 5x 8x 40KG - 60KG - 70KG - 80KG - 90KG (heavy as f**k)
Standing calve raises 4x 15x 67.5KG - 87.5KG - 107.5KG - 107.5KG
One arm dumbbell row 5x 8x 12KG - 14KG - 16KG - 18KG - 20KG
Leg extensions 5x 8x 40KG - 60KG - 75KG - 85KG - 95KG
Squats 4x 8x 40KG - 60KG - 70KG - 80KG en 17x 60KG

Heerlijke training alleen jammer dat ik squatten pas op het laatste kon doen ivm. de drukte

Drukte met dit weer? Maaruh nice train!

Nicee die 17x60 op het eind. Weer een goede training neer gezet Jordi

Vind ook dat je ziek veel oefeningen doet, volume oke, maar dit lijkt me een beetje overkill

Drukte met dit weer? Maaruh nice train!

Ik begreep er ook de ballen van. Dacht dat alle oude mensen wandelingen gingen maken met hun gelieve hondjes maar nee.

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Nicee die 17x60 op het eind. Weer een goede training neer gezet Jordi

Thanks Sensei :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Vind ook dat je ziek veel oefeningen doet, volume oke, maar dit lijkt me een beetje overkill

Zoals je aan mijn laatste training kunt zien ben ik het aantal oefeningen aan het afbouwen. ;)

Prima legday, soms is sq op het laatst niet helemaal verkeerd hoor.

Terug
Naar boven