AndroidHealthClinic

Jordi's road to kleerkast met 4 daags UB/LB .

• Topic Starter Topic Starter
triceps de dag voor chest dat kan gwn niet, kies voor rug biceps en chest triceps
2 dagen achter elkaar rug & triceps, ik zou dit even beter uit denken.

ik zit nu op dit schema bevalt me super :
ma : benen,buik
di borst schouders(geen rear delts) triceps
wo rug, rear delts, biceps
do : benen ,buik
vrij : borst schouders triceps
za :rug, rear delts, biceps
alles 2x per week, mijn sportschool is op zondag niet lang open daarom doe ik het zonder rust dag.
optimaal zou zijn donderdag rust en vrijdag weer opnieuw

Die 2 keer achter elkaar is een tikfoutje.
Zijn mijn triceps niet verzuurd na 4 chest oefeningen aangezien je ze daar ook al meepakt? Just wondering. Geen ervaring met dergelijke split

Ben zelf niet zo'n voorstander van dat schema. Niet omdat je borst de dag na triceps pakt, maar meer dat schouders en benen samen. Benen zijn je grootste spiergroep en die ga je dan wegstoppen naast schouders. Zou eerder een dag benen helemaal apart pakken (of met wat werk voor abs erbij) met zeker een 1/3 verhouding trainingstijd tot de rest. Dan kom je bijvoorbeeld uit op een P/P/L of het schema wat ik nu doe (zie log). Dat bevalt me erg goed moet ik zeggen.

Ik zou voor een P/P/L of UB/LB gaan.

Ben zelf niet zo'n voorstander van dat schema. Niet omdat je borst de dag na triceps pakt, maar meer dat schouders en benen samen. Benen zijn je grootste spiergroep en die ga je dan wegstoppen naast schouders. Zou eerder een dag benen helemaal apart pakken (of met wat werk voor abs erbij) met zeker een 1/3 verhouding trainingstijd tot de rest. Dan kom je bijvoorbeeld uit op een P/P/L of het schema wat ik nu doe (zie log). Dat bevalt me erg goed moet ik zeggen.

Met jouw schema pak je wel de grote spiergroepen maar 1 keer per week hé? Doe pas sinds juli serieus aan KT dus lijkt het mij handiger als ik elke spiergroep vaker per week blijf aanpakken.. P/P/L klinkt interessant, waar weet niet precies waar welke oefening onder zou moeten vallen, bijv. lateral raises.

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Ik zou voor een P/P/L of UB/LB gaan.

UB/LB bevalt prima. Maar wil graag min. 5 á 6 keer blijven gaan en merk gewoon dat mijn benen of rug niet genoeg tijd hebben om te herstellen als ik tot het uiterste train.. Is hier een oplossing voor, sensei? :rolleyes:

Met jouw schema pak je wel de grote spiergroepen maar 1 keer per week hé? Doe pas sinds juli serieus aan KT dus lijkt het mij handiger als ik elke spiergroep vaker per week blijf aanpakken.. P/P/L klinkt interessant, waar weet niet precies waar welke oefening onder zou moeten vallen, bijv. lateral raises.

Ik pak ook alles 2x per week.
1. Borst/rug
2. Schouders/armen
3. Benen
repeat

Met ppl doe je front en side delts bij push en rear delts bij pull.

Ik pak ook alles 2x per week.
1. Borst/rug
2. Schouders/armen
3. Benen
repeat

Met ppl doe je front en side delts bij push en rear delts bij pull.

Hmmm, jouw schema klinkt zeker interessant. Bijna zeker dat ik ook iets dergelijks ga doen.

ik zelf vind push/pull/legs een heel goed schema , je kan ook voor ub/lb gaan
een split is meestal 1x per week das voor massa echt te weinig

ik zelf vind push/pull/legs een heel goed schema , je kan ook voor ub/lb gaan
een split is meestal 1x per week das voor massa echt te weinig

UB/LB beviel prima maar wil het zo doen dat ik het min. 5 keer per week kan volhouden. Geen idee hoe alleen..
Misschien een training op 60-70% trainen of iets dergelijks? Help me out

Vanochtend niet stil gezeten en toch ouderwets mijn UB/LB nog even aangehouden.
Na 3 dagen hersteld te hebben kon ik mijn LB weer flink aanpakken :D

Squatten 3x 6x 70KG - 80KG - 90KG (gewoon parallel) & 22x 60KG
Widegrip pulley 3x 8x 30KG - 35KG - 40KG
45 degree legpress 3x 6x 160KG - 200KG - 220KG :D (hoofd transformeerde naar een tomaat)
Deadlift 4x 6x 60KG - 70KG - 80KG - 90KG
Standing calve raises 3x 12x 107.5KG - 127.5KG - 127.5KG
Low row machine 3x 12x 40KG - 60KG - 70KG
Seated calve raises (in de legpress) 3x 12x 80KG - 100KG - 120KG
Leg press 3x 6x 80KG - 120KG - 160KG (heavy shit)
Barbell curl vanuit pols :trollface: 3x 8x 25KG - 30KG - 30KG

Heerlijk diep gegaan alweer. :cool:

prima train hoor. 22x60kg sq zal er wel in gehakt zijn.

Kom hier maar eens kijken hoe het gaat. Heb je wel eens bij anderen zien posten.
Mooie LB train vandaag goeie gewichten en die afmaker met 22 squats... wow!
De calf raises zijn sterk hoor, herken ik hier een fietser of hardloper?
Je wil min. 5x trainen in de week. Weet je zeker dat dat verstandig is? Het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, en je groeit het best tijdens de rust! Daarbij heb je net de groeisprint achter de rug waarbij de spieren altijd voorlopen op de pezen en de gewrichtsbanden. Die moet je ook de tijd geven om sterker te worden en blessures te vermijden!
Een schema van 3x week, of 3 grote en een kleinere, vind ik wel wat hebben.

Kom hier maar eens kijken hoe het gaat. Heb je wel eens bij anderen zien posten.
Mooie LB train vandaag goeie gewichten en die afmaker met 22 squats... wow!
De calf raises zijn sterk hoor, herken ik hier een fietser of hardloper?
Je wil min. 5x trainen in de week. Weet je zeker dat dat verstandig is? Het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, en je groeit het best tijdens de rust! Daarbij heb je net de groeisprint achter de rug waarbij de spieren altijd voorlopen op de pezen en de gewrichtsbanden. Die moet je ook de tijd geven om sterker te worden en blessures te vermijden!
Een schema van 3x week, of 3 grote en een kleinere, vind ik wel wat hebben.

Welkom als eerste :p
Afgelopen jaar wel flink hardgelopen/gejogged aangezien ik wat kilo's (lees: 25KG) te zwaar was. Geen idee of dat heeft bijgedragen aan mijn redelijk sterke kuiten.
Ik ben mij ervan bewust dat rust heel belangrijk is om te groeien, alleen met slechts 3 keer trainen per week kom ik echt in een negatieve spiraal mentaal. Ik heb dan simpelweg geen voldaan gevoel en dat is zo klote..
Komende paar dagen flink nadenken over hoe en wat nou precies. Bedankt voor je input in ieder geval :p

Ach ja, iedereen moet zijn eigen weg en ritme vinden. Je kan gelukkig veel informatie vinden on line.
Respect voor het afvallen trouwens!

Wekkertje om half 10 en upperbody geknald.

Lat pulldown 3x 8x 40KG - 45KG - 50KG
Benchpress 3x 6x 50KG - 52.5KG - 55KG (zelfstandig! :D) en 4x 57.5KG
Incline benchpress 3x 8x 35KG - 40KG - 45KG
Incline dumbbell flyes 3x 8x 10KG - 12KG - 16KG, zeer heavy maar iemand anders had mijn 14KG dumbbells ingepikt :P
One arm low row machine 4x 8x 30KG - 35KG - 40KG - 45KG
Dumbbell tricep extensions 3x 8x 16KG - 18KG - 20KG
Preacher curl 4x 8x 25KG - 27.5KG - 30KG - 32.5KG
EZ bar skull crushers 3x 8x 20KG - 22.5KG - 25KG
Incline dumbbell curl 3x 8x 12KG - 14KG - 12KG
v-bar tricep rope pulldown 3x 8x 15KG - 20KG - 22KG

Lekkere morning work out.
Hopelijk druk ik voor de carnavalsperiode hier in Limburg mijn eerste setjes van 60KG :D

ik zit nu zelf op een schema waarbij ik mijn zwakke spiergroep (push) 2x train, legs 2x train en pull 1x.
zit nog te twijfelen om push en pull elke week om te wisselen maar mijn rug loopt gewoon hard voor.

sommigen zouden kiezen voor 2x push en pull , 1x legs. ik zelf zie grote voordelen aan 2x legs, hierdoor doe ik 2x per week zware squats en deadlifts. groei qua kracht erg hard en dat is ook terug te zien in mijn bench

ik zit nu zelf op een schema waarbij ik mijn zwakke spiergroep (push) 2x train, legs 2x train en pull 1x.
zit nog te twijfelen om push en pull elke week om te wisselen maar mijn rug loopt gewoon hard voor.

sommigen zouden kiezen voor 2x push en pull , 1x legs. ik zelf zie grote voordelen aan 2x legs, hierdoor doe ik 2x per week zware squats en deadlifts. groei qua kracht erg hard en dat is ook terug te zien in mijn bench

Deadlifts staan bij je legday? Of bij pull?
Wil ook misschien gaan overstappen naar ppl schema, squats en deadlifts spreek je natuurlijk je hele core mee aan..

Deadlifts staan bij je legday? Of bij pull?
Wil ook misschien gaan overstappen naar ppl schema, squats en deadlifts spreek je natuurlijk je hele core mee aan..

deadlifts bij legday. eerst squats dan deadlifts, als je de deadlifts op je pull day wil doen zou ik ze wat verder naar achteren schuiven in je workout omdat dit dan beter de traps en lowerback aanspreekt i.p.v de quads

ik doe mijn squats en deadlifts 5 herhalingen, bevalt me prima kracht gaat snel omhoog en qua massa ook.
wil momenteel de 4 strenght lifts verbeteren daarvoor is 5x5 zeker effectief

deadlifts bij legday. eerst squats dan deadlifts, als je de deadlifts op je pull day wil doen zou ik ze wat verder naar achteren schuiven in je workout omdat dit dan beter de traps en lowerback aanspreekt i.p.v de quads

ik doe mijn squats en deadlifts 5 herhalingen, bevalt me prima kracht gaat snel omhoog en qua massa ook.
wil momenteel de 4 strenght lifts verbeteren daarvoor is 5x5 zeker effectief

Ook een tijdje gedaan, DL en squat stegen ook zeer snel bij mij. Toen mijn BP bij 45KG 5x5 vastliep ben ik overgestapt naar een UB/LB schema. Wat overigens ook prima bevalt en wat meer volume heeft.

Ook een tijdje gedaan, DL en squat stegen ook zeer snel bij mij. Toen mijn BP bij 45KG 5x5 vastliep ben ik overgestapt naar een UB/LB schema. Wat overigens ook prima bevalt en wat meer volume heeft.

als je bp vast loopt probeer eens een paused bench press, heeft voor mij geholpen om mijn plateau te breken :), chest is ook mijn zwakke punt.

Terug
Naar boven