AndroidHealthClinic

Jorg's Road to 500 total!

jorg88

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m72
Massa
70kg
heey strongman,powerlifter, gewichtheffer's or whatever,
voor mij word het ook maar eens tijd om te gaan loggen, wou hier eigenlijk in het nieuwe jaar mee beginnen maar ik maak hem nu vast aan na de laatste training van het jaar.

ik heb de laatste tijd niet aan de hand van een vast schema gewerkt, dit deed ik tot ergens in september nog wel. mijn schema was toen:
MA : rug, biceps
DI : borst, triceps
WO: -
DO : benen, onder armen
VR : schouders, traps.

op zaterdag en zondag trainde ik soms wel en dit waren dagen voor als ik een training door de week miste of een spiergroep extra wou aanpakken. buik had ik niet standaart in mijn schema maar dit was elke weeg verschillend

dit schema heb ik zo'n 3 maanden redelijk consequent aangehouden en dit ging ook goed. maar toen ik begon op het CIOS werd alles een beetje minder door dat ik vaak dingen niet meer kon halen omdat ik pas om 8 uur thuis was enz. dus met dit schema ben ik gestopt maar ben doorgegaan met trainen zonder vast schema maar minimaal 3x in de week waarvan 1 x per week de grote 3.

Nu ik me ga voor bereiden op de NCC wil ik de aankomende maanden (dus tot aan april) gaan focussen op kracht en ga ik waarschijnlijk beginnen met wendler 5/3/1 in januari.
hier van ga ik deze log proberen zo goed mogelijk bij te houden.

Doelen
mijn doel voor 2010 is om een vlinke kracht toename te kweken. ik kan echt niet zeggen wat ik aan het eind van het jaar wil want miss kan ik nog veel hoger maar waar ik zo snel mogelijk naar toe wil is:
BP: 100
DL: 200 maar het liefst 210 (3x BW)
SQ: in ieder geval terug komen op mijn oude kracht en dan snel doortrekken richting de 150.

en natuurlijk een leuke plek en wedstrijd draaien op de NCC

laatste training van 09'
afgelopen dinsdag 29-12-09 heb ik mijn laatste training van het jaar gedaan.
deze training stond vooral in het beeld van nog betaalbare PR's zetten voor 2009.
mijn doel voor deze training/voor 2009 was:
Bench 1x 90
Deadlift 1x 160
Sqaut : ik ga mijn squat voorlopig nog niet verbeteren dit komt doordat ik na mijn PR van 130 mijn quadriceps heb afgescheurd waarna ik meer dan een half jaar mijn benen niet heb getraind op kracht.

ik had al geen goed voorgevoel voor deze training. dit kwam doordat ik de nacht van de 28ste pas om 5 uur ging slapen en rond 9 uur eruit moest. hier onder volgt de training.

Training dinsdag 29-12-09
Benchpress
5 x 40
5 x 50
3 x 60
2 x 70
1 x 80
0 x 90 Fail :mad: ( zakken ging allemaal goed en gecontroleerd maar ik had de energie er niet voor)
1 x 85 PR! :D toch nog de 85 gezet na de fail op de 90, hier was ik ook wel tevreden mee

Deadlift:
5 x 80
5 x 100
3 x 110
3 x 130
1 x 150
1 x 160 PR! :D
0 x 170 :mad: ik was niet uit op de 170 ma had het natuurlijk leuk gevonden om deze alsnog te trekken. maar het mocht niet zo zijn, kreeg hem zon 40 cm van de grond..

hierna nog wat legpresses gedaan maar waar ik voor kwam was gedaan.

mensen hier, een fijne jaarwisseling en een goed, sportief,blessure vrij trainjaar toegewenst :wave2:

Laatst bewerkt:
hey jorg

leuk dat je ook een logje gaat bijhouden.
suc6 ermee, en suc6 met je doelen.
mijn doelen zijn ongeveer hetzelfde :D

zie je waarschijnlijk zondag?

ik neem een abonnement

• Topic Starter Topic Starter
eey mike, jaa thanx. ja je ziet me zondag. jaa jij bent al wel wat verder mjaa we zullen zien. je hebt volgens mij nooit zo snel mijn hele verhaal kunnen lezen :p haha maar maakt niet uitxD tot zondag en houd je handjes morgen die heb je nodig zondag !!

eey mike, jaa thanx. ja je ziet me zondag. jaa jij bent al wel wat verder mjaa we zullen zien. je hebt volgens mij nooit zo snel mijn hele verhaal kunnen lezen :p haha maar maakt niet uitxD tot zondag en houd je handjes morgen die heb je nodig zondag !!

ik had alles gelezen hoor :P
en me handjes zal ik wel houden, ik heb helemaal geen vuurwerk dit jaar :D

haha okee snelle lezer :P
ooh okee dan komt het wel goed ja. zonde joh :P

je quad afgescheurd? volledig? :eek:

ja ik had mijn rechter qaud afgescheurd. of dit volledig was waren ze niet zeker over maar in ieder geval 3/4 er van. er zat totaal geen kracht meer in. niet eens de kracht om hem volledig te strekken.

wanner was dat?

pfoe.. volgens mij april 09' ofzo. weet het niet precies meer hoezo ?

ah nee gewoon uit nieuwsgierigheid :D
dan heb jij meer geluk gehad dan Jarno Hams met zijn afgescheurde quad

jaah mja. ik ben natuurlijk ook wel wel wat jonger. denk dat wel mee zit in herstel. maar afgescheurde spieren kunnen vaak wel helemaal herstellen. het duurt alleen vaak een tijd.

02/01/10

gister eerste training van het jaar even thuis gedaan. geen hele zware training maar toch wel aardig gebencht

benchpress
12 x 40
8 x 50
5 x 60
5 x 65
5 x 70

dumbbell presses
6 x 25
6 x 25
5 x 27.5
5 x 27.5

comment: het ging wel lekker het was ook maar even een extra training omdat ik al een paar dagen niet had getraind i.v.m. oud en nieuw. alleen jammer van mijn dumbbells, ik kan er niet meer opleggen dan 27.5 per dumbbell. als ik nog 4 extra schijven van 5 heb kan ik er wss 30 of 32.5 van maken maar meer ook niet.

03/01/10

vandaag stond er strongman training op de planning. alleen had het gesneeuwd dus zijn we alleen met de band aan de gang gegaan en hebben wat gymlifts gedaan.

Benchpress:
5x5x50 met rode band
paarse band, iets zwaarder, zonder gewicht.

ik wou eigenlijk niet gaan bankdrukken omdat ik dit de avond ervoor al had gedaan. maar ik deed even kort mee omdat ik nog nooit met banden had gedrukt en dit wel even wou aanvoelen.

toen zijn we even kort naar buiten gegaan met de band. ik heb toen in totaal iets meer dan 5 flips gemaakt maar we zijn weer snel naar binnen gegaan omdat het daar te besneeuwd was.

Clean & press
1x50
1x50
1x50
1x60
1x60
1x60
2x60 (deed nu 1 x cleanen en paar x pressen. 3e fail)
1x65
0x70 ( clean ging aardig maar kreeg hem net niet uitgepresst)

dumbbell shoulder press
1x6x16
1x6x18
1x6x20

hierna zijn we toch weer naar buiten gegaan om te tireflippen. het pad was nu schoner op een deel dus het ging nu.
we zijn begonnen door met 5 man om de beurt 1 flip te maken.
na 20 flips stopte 1 man en gingen we door met zijn 4en.
uiteindelijk 55 flips achter elkaar gemaakt.

Comment
lekkere training. jammer van de 70 clean & press. BW clean en press is toch leuk. maar daarna toch lekker getraind met de band en heel wat flips kunnen maken.

04/01/10

net getraind, vandaag stond eigenlijk rug training op de planning. maar omdat ik gister een strongman training heb gedraaid heb ik hier maar van af gezien. ik ben toch nog niet begonnen met wendler maar heb toch nog zelf een schema gemaakt waarmee ik vooral met 5x5 werk.

Full Squat
warming up:
10 x20
6 x40

5x50
5x60
5x70
5x80
2x90

Full Front Squat vooral op uitvoering gelet omdat ik deze nog niet zo vaak had gedaan
10x20
5 x40
5 x50
3 x60 (had hem niet goed vast waardoor die naar voren rolde)
8 x50

Leg Press
Warming Up
12x50
8 x80

5x100
5x150
5x180
5x200
5x220PR! (begon hier dan ook wat sterretjes te zien, weet niet of dat dit goed is maja :p)

Leg Extension/Curl
Warming Up
10x42
8 x56

5x70
5x77
5x77
5x84
5x98

Stiff Legged Deadlift
Warming Up
8x20
6x40

5x50
5x60
5x70
5x80
3x90 (failde hier op grip door gister)

Lunges
5x40
5x50
5x50
wou nog 2 setjes maar gingen sluiten (stiekem was ik hier wel blij om want mijn billetjes voelde als of ze ieder moment konden ontploffen. en ik heb al niet veel:p)

Comment: lekkere training, heb jammer genoeg niet alles af kunnen maken. ik wou mijn kuiten nog trainen maar deze pak ik vandeweek wel ergens bij. benen behoorlijk na de klote dus goede training.

Abonnementje :D

lange training :p

haha ja altijd. hou ik wel van. dan voel ik mu echt voldaan. als ik een uurtje heb getraint voel ik mu niet helemaal kapot. wel als ik alleen schouders doe wss want die zijn sneller verzuurd. maar voor benen wil ik veel oefeningen om ze helemaal te slopen.

als je in je hoofdoefening tot max gaat en je bijoefeningen op veel volume doet heb je aan 4-5 oefeningen meer dan genoeg hoor :D

ja dat klopt ook wel. maar ik wil altijd graag bij meerdere oefeningen flink wat gewicht gebruiken. niet bij 1 oefening helemaal kapot en de rest dan maar als bij zaak. maar bij allemaal flinke power erin. maar je hebt wel gelijk maar dit vind ik nu fijn. miss ga ik later nog wel een keer doen zoals jij zegt.

Terug
Naar boven