MuscleMeat

Jorg's Road to 500 total!

ik heb op het moment aan 3/4 oefeningen genoeg :P
goeie training jorg

mijne velo staat aan het station ;) (strategisch daar gezet weliswaar maar goed :p)

• Topic Starter Topic Starter
haha. is je gym zo dicht bij? super relaxe.. mijne is half uur fietsen (12km) en met trein en bus doe ik er nog langer over..

Je stoomt zo door naar de 170, geloof me!:D

170 DL ? ja moet ook wel lukken. fftjes nog. deed hem vorige x ook al na die 160 en dat was toen al een top die ik net gezet had. en die failde ik toen kreeg hem bijna een halve meter ofzo. maandje trainen en dan weer toppen :P ook die 90 BP moet er dan uit

pff zo trainen. rug staat op de planning. ben eigenlijk nu al helemaal kapot mja. we zien wel wat er in zit :P

abbo.

06/01/10
Rug & Traps

Deadlift op verhoging(ik stond op verhoging zodat ik iets dieper moest zakken)
Warming Up
10x70
8 x80

5x100
5x110
5x120
5x130
5x120

ik had een hele ruwe bar waardoor mijn poten echt helemaal kapot gingen. na de 110 hingen er echt al vellen aan. wou eigenlijk de 140 nog pakken maar doordat ik zo moe was heb ik dit niet gedaan.

Dumbbell Rows (aantallen zijn per arm)
6x20
6x24
6x26
6x28

ik heb zoiezo een hekel aan deze oefening. waarom weet ik niet maar ik heb altijd het gevoel dat ik zwaarder kan maar met mijn linker arm ga ik al heel snel met mijn elleboog naar buiten. dus niet de goede techniek.

high pulley brede greep
6x45
6x55
6x60
6x65
6x70

ik faile hier nu echt zwaar op mijn greep doordat mijn handen zo kapot waren.

Pull down gestrekte armen
8x20
8x20
8x25
8x20
8x20

Barbell behind the back shrugs
8x60
8x80
8x100
(ik kon hem echt niet vasthouden dus maar overgegaan op ''shrug'' machine.

Machine Shrugs
8x80
8x100
8x125
(deze kon ik beter vasthouden. zit betere grip op dan op een stang.)

upright Row
8x25
8x30
deze ging niet zo lekker. ik kloot al een tijdje met schouder blessure. wat het is weet ik niet. en kreeg er hierbij weer meteen last van.

Comment: de training ging wel. het was niet super. maa ik was al moe dus ik verw8e er ook niet veel van. heb eruit gehaald wat erin zat. vervelend van mijn grip toch maar snel een x straps aanschaffen voor als het echt nodig is. en shit van mijn schouder moet toch ma eens na de fysio er voor.

goed getraind weer jörg. En lekker veel weer

haha jaa ma bij de shrugs wou ik eigenlijk nie zo veel ma omdat mun grip zo failde op de barbell deed ik er ma een andere bij waar ik hem beter kon vasthouden.

09/01/10
Borst, Benen & schouders

benchpress
10x40
10x50
10x60
08x65
04x70

Full squat
10x40
10x50
10x60
08x70
05x80

clean & push
8x42
5x50
1x60
1x60 (met uitstoten verschoven alle gewichten had de klem nie goed vast gemaakt xD toen ik uitgestoten had vielen er ook een paar af..)
1x60

Comment: aardige training. het was thuis. en ik weet niet hoe het komt maar thuis voelen de gewichten altijd zwaarder aan. vooral met bench. ik denk dat dit komt doordat mijn bench bankje heel onstabiel en hard is. maar verder toch lekker getraint

idd, er moet toch meer inzitten als 4 x 70 he jorg!
maar waarom al die 10 reppers? je doel is toch een hoger totaal

ja het was ff een tussendoor training. had ook nog steeds wat last van die .. schouder. maar heb alles ook heel rustig uitgevoerd dus echt constante spanning op de borst. maar toch is het heel vaag thuis heb ik nog nooit de 80 omhoog gekregen terwijl ik in de gym al een 85 heb staan op een wedstrijd bank. jorrit (spencer) heeft hier ook 1 x gedrukt en die zij toen ook meteen van hier voelt het veel zwaarder. agjah zolang het zwaar aanvoelt maakt het niet uit dat de gewichten wat minder zijn he. als het maar om hoog gaat.

met mij zit het weer lekker k*t.. ben vandaag na het ziekenhuis geweest met knie klachten. ik heb nu het kraakbeen dat 8er de knieschijf zit geïrriteerd. ik moet minstens 2 weken rust houden met die knie. gelukkig is het wel de linker want de rechter liep nog steeds 8er door mijn vorige blessure. dus hier kan ik nu aan werken. maar toch enorm k*t.

Kheb hetzelfde probleem gehad, heel k*t, kon een week niet wandelen. Ik heb toen een supplement gekregen dat imo waardeloos was. Ik had toen voor de eerste keer van altijd 15min zwemmen rustig aan naar in 1x 30min ofzo blijven zwemmen. En daardoor had ik dus last van men knie (telkens bij het uitduwen lichte hyperextentie van de knie denk ik). Gaat gewoon zelf weg na een tijd, kheb er nooit last van gehad tijdens het squatten (ik was toen ook ziek en heb toen een week niet getraind).

Bij mij is de reden dat daar kraakbeen zit omdat ik de voorste kruisband mis, jij misschien ook? Check het even na een week hoe het ga en onderzoek wat volgens jouw de oorzaak zou kunnen zijn (misschien ook zoiets als mij?).

Ook man, die schouder dat pijn doet bij upright rows. Kheb ooit een artikel gehad met de 5 slechtste oefeningen voor u lichaam, die stond er bij. Schoudergewricht komt in een slechte positie daardoor. Doe ze nooit meer en doe shrugs ofzo.

@andy 88
thanx voor de info. nee ik heb alles nog van mijn lichaam. gelukkig. ik hoop dat het snel weg gaat. zeker nu ik in de voorbereiding van de NCC zit. volgens de dokter zou het na 2 weken redelijk weg moeten zijn. ik hoop dat ik er later geen last meer van krijg. hier waarschuwde de dokter wel voor. bij squaten enzo ook nooit last van gehad. nooit eigenlijk alleen bij stiff legged deadlift hoorde ik hem laatst steeds knakken. maandag kreeg ik last er van ma dacht niks ernstigs. ma toen ik dinsdag ging schaatsen werd het steeds erger. en dan ben ik natuurlijk iemand die niet zo snel stopt. dus ben door gegaan tot ik niet eens meer kon staan. toen meteen na het ziekenhuis en ja dan hoor je dit.
en bedankt voor de info voor de upright row, ik wist niet dat deze oefening zo slecht was maar het klinkt wel logisch. thanx!

Laatst bewerkt:
Concurrentie in de gaten hou abbo. ;)

haha dat zal wel meevallen mjaa we zullen zien :P

Terug
Naar boven