XXL Nutrition

JudokaDomie's goede log

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat niet om het argument maar de manier waarop...

Als iemand begint met "wat een nerd ben je toch" is mn interesse niet direct gewekt, dat begrijpen jullie toch...?

Wat een nerd ben je toch. Je bent beginner, begin dan ook bij het begin en ga niet als een gevorderde als Nielsie trainen.

Dus niet **** Rippetoe, maar DOE Rippetoe zodat je de lifts goed leert uitvoeren en een goede basis neerzet. Daarna kan je gerichter voor strongman gaan trainen.

Oh ja en gefeliciteerd! :thumb:

Kijk mensen, het schuine gedeelte is goede dingen, waar ik dankbaar voor ben...
Het diklgedrukte gedeelte bevalt me echter niet...
Ik train toch ook niet als Niels, ik heb alleen een schema gemaakt door niels, sterkste man GERCIHT, tis niet dat ik nu dagelijks aan de weelflips ga enz.
TheNose zal het dan wel goed bedoelen, wie zegt dat ik na 4 maanden trainen technisch prutte lifts heb?? Het schema is gewoon een normaal schema....

Maandag) Borst + triceps- bench press
- incl. bench press
- skull crusher
- dips
- flyes

Dinsdag) Benen + Biceps

- squat
- deadlift
- leg press
- leg cur
- db curl
- bb curl

Woensdag) Cardio

Donderdag) schouders- overhead press
- seated mp
- side raises
- front raises
- crusifix oefenen (= doodgewonen db holds)

Vrijdag) rug + benen

- deadlifts
- pulldown
- BOR
- neck pulldown
- front squat
- leg curls

Zaterdag) vanal
- db walks
- cleans
- mp

Nou zeg eens mensen, waarom zou dit schema voor mij niet geod zijn?

Ik zou schouders en borst omwisselen, maar dat is mijn mening.....

Je traint 4 maanden en beheerst daarom de technische lifts goed? Ok en wie zegt je dan dat je ze goed doet? Heeft iemand met je mee gekeken? Volgens mij train je momenteel nog niet eens (of sindskort) in een gym.
De bench, deadlift, squat, OH press en BOR zijn technisch lastig oefeningen. Je bent een beginner en leert het je momenteel zelf aan, daar sluipen fouten in en die leer je later zeer moeilijk af.

En daar komt mnr Rippetoe nu juist om de hoek kijken. Koop het boek, lees het boek en lees het daarna nog een keer. Kom bij van de schrik over wat je allemaal fout deed en corrigeer je lifts.

Verder is mijn kritiek op het schema dat het een split is, maar dat is meer een persoonlijke mening.

Volgens mij is de topicstarter nav een topic waarin met al zijn trainingservaring even de verschillen in resultaat tussen FB en split op een rijtje zette (volledige crap, daarom ook kritische reacties), begonnen met het sturen van een dreigmail naar TheNose. Deze member is echter oud en wijs genoeg zich hier overheen te zetten en geeft alsnog goede tips, maar dat vertelt ons judomonster er voor het gemak even niet bij.

Ik vind het schema nogal onconventioneel vanuit krachtperspectief bekeken. Het lijkt meer op een bodybuilders-split. Als je dan toch in termen van spiergroepen gaan praten, doe je rug en benen op 1 dag. De twee grootste, terwijl je de dag ervoor een hele dag besteed aan de minimie schoudergroep die het bij compounds al zo zwaar te verduren hebben. Er zijn zat andere op- en aanmerkingen op te maken, maar ik bespaar mezelf de moeite omdat ik geen vertrouwen heb dat er constructief wordt omgegaan met waardevolle tips.

No offence tegen Niels verder, maar ik kan me een post herinneren waarin hij door een andere member ook is aangesproken op zijn 'trainingswijsheden'. Ik zal de post er voor de volledigheid even bijzoeken.

edit:
Niels volgens mij ben je een beste kerel maar waar haal je toch al die zogeheten wijsheid vandaan?

Die opbouw die je als voorbeeld geeft is iets voor een BB. En singles kunnen juist wel heel erg productief zijn. Een beetje verder kijken dan je neus lang is lijkt me wel op zn plaats hier.

Laatst bewerkt:
Freigen wil ik het zeker niet noemen maar heb idd een boze reactie eerst naar the nose geschreven...daarvoor mn excuses, niet goed

Goed vrede op aarde en zo, je hebt inmiddels zat tips gekregen. Doe wat je denkt dat het beste is en ga trainen met je donder.

Ik heb er inmiddels al genoeg tijd aan besteed.

Hulde ook Grijpwijk dat je je mening nogmaals gegeven hebt. :thumb:

Volgens mij is de topicstarter nav een topic waarin met al zijn trainingservaring even de verschillen in resultaat tussen FB en split op een rijtje zette (volledige crap, daarom ook kritische reacties), begonnen met het sturen van een dreigmail naar TheNose. Deze member is echter oud en wijs genoeg zich hier overheen te zetten en geeft alsnog goede tips, maar dat vertelt ons judomonster er voor het gemak even niet bij.

Ik vind het schema nogal onconventioneel vanuit krachtperspectief bekeken. Het lijkt meer op een bodybuilders-split. Als je dan toch in termen van spiergroepen gaan praten, doe je rug en benen op 1 dag. De twee grootste, terwijl je de dag ervoor een hele dag besteed aan de minimie schoudergroep die het bij compounds al zo zwaar te verduren hebben. Er zijn zat andere op- en aanmerkingen op te maken, maar ik bespaar mezelf de moeite omdat ik geen vertrouwen heb dat er constructief wordt omgegaan met waardevolle tips.

No offence tegen Niels verder, maar ik kan me een post herinneren waarin hij door een andere member ook is aangesproken op zijn 'trainingswijsheden'. Ik zal de post er voor de volledigheid even bijzoeken.

edit:

dan heb jij de post niet goed verdergelezen wat je dr bij hebt gevoegd!!
ik had dr weer op gereageerd en dat is nu uitgepraat etc etc!!

Maandag) Borst + triceps- bench press
- incl. bench press
- skull crusher
- dips
- flyes

Dinsdag) Benen + Biceps

- squat
- deadlift
- leg press
- leg cur
- db curl
- bb curl

Woensdag) Cardio

Donderdag) schouders- overhead press
- seated mp
- side raises
- front raises
- crusifix oefenen (= doodgewonen db holds)

Vrijdag) rug + benen

- deadlifts
- pulldown
- BOR
- neck pulldown
- front squat
- leg curls

Zaterdag) vanal
- db walks
- cleans
- mp

Nou zeg eens mensen, waarom zou dit schema voor mij niet geod zijn?

ik mis hier even het judo-verhaal? borst/triceps 2 x + rug/biceps 2 x - verdeel je schouder-oefeningen over de vier dagen + je houdt nog 1 dag over om benen te trainen - 2 dagen om te herstellen - lijkt mij meer dan zat

:mad:fock judo

ik word toch de laatste tijd nur omgeschopt, ben wel sterker maar een heel stuk lomper...

woo leuk rel log hebben we hier zeg???

nu train ik in de gym:

eerste dag was ff testen, wel nog pr op de incline bench van 5x 60kg gezet.

de 2e dag: benen en biceps, veel dingen gedaan, beste was:

3x 105kg squat
leg press 10x 1 gaatje van het hoogste af
80kg leg curl 20x

Terug
Naar boven