Fitness Seller

Juist naar dokter geweest, rare dingen gehoord..

Ik heb een mooie huisarts (40 jaar). Hij heeft een sportachtergrond, ik ken zelfs een vriend die hij aan arenesp (soort epo) heeft geholpen om prestaties te verbeteren (is een wielrenner). Hij begeleid ook een paar krachtsporters.

Staat ook open voor allerlei suggesties op gebied van voeding en sportsupplementen. Hij blijft wel kritisch, maar dat is in mijn ogen alleen maar goed. Ik heb ook een hekel aan van die huisartsen (vooral van de oude stempel) met hun weetjes uit hun studie boeken. Ik weet ook zeker dat ik hulp krijg van hem in welke kuur te pakken en hoe lang etc & doses.

Slaat trouwens nergens op van die mening van die huisarts dat kippe-eiwit en andere eiwitten slecht zijn. Nee ga maar lekker aan de marsen, cornflakes & yam dat is lekker gezond. Waar zit trouwens het probleem met obesitas? Echt niet op dit forum! En hoe toch eens op met teveel eiwitten is slecht voor de nieren. Zijn genoeg onderzoeken die zowel voor als tegen deze stelling zijn! Is net zo'n onzin als zeggen dat eiwitten goed voor de nieren zijn.

er zijn massa's fabeltjes over eiwit inderdaad.

correct. Let wel, supplementenverkopers verdienen GOUD aan je.

De meeste recente literatuur adviseert krachtsporters een dagelijkse inname van 1.6 tot 1.8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

http://www.ergogenics.org/eiwit.html

bullshit.

Maar ondanks dat BB'ers al 30 jaar overdadig veel eiwit innemen moet dat nierprobleem nog gebeuren ?

Correct

Het maakt niet uit hoeveel vet je verbrand, als je te veel eet val je niet af. Dus ook hier heeft hij wel gelijk.

gebruikt u geen supplementen dan?

xChristophe: verkoop die Whey aan een ecto van de sportschool, zeg dat hij anders spiermassa verliest.

Verder eens met wat Legendi zegt, je bent 16 man, **** die voedingsschema's... ga gewoon hard trainen en zodra de gelegenheid tot eten zich voordoet tast dan rijkelijk toe.

Geen goed advies man..die gast zegt net dat hij er alles wil gaan uithalen. Er zijn grenzen natuurlijk, maar als hij het maximum uit zijn voeding wil halen waarom niet?! Eten is niet hetzelfde als gezonde voeding, goed voor de sport!
Wat die eiwitten betreft, ok, je kan alles uit je voeding halen..of je kan er supplementair eiwitten bijnemen. Een ander voordeel is de opname snelheid, verschillend met vaste voeding. Vooral een voordeel 's ochtends en na de training.

OT Ik begrijp de reactie van de ouders wel, je hoort veel wilde verhalen. Zoek gewoon een sportarts op in de gids.. en idd, beter sporten dan blowen :)

Laatst bewerkt:
Ironisch trouwens dat juist in een topic waar geklaagd wordt over de kennis van (huis)artsen de meest belachelijke adviezen/theorieën worden gegeven.

Terug
Naar boven