MuscleMeat

Junipero's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga maandag niet enkel beginnen met bulken, maar ook trainingen voor brandweer en politie. Aangezien deze zowat gelijk zijn (brandweer zwaarder) baseer ik me hier op. Heb volgend bijkomend conditietrainingschema bijgezet:

Dag 1
lopen:
afstand 1600 meter
2* lopen

lopen met trainigspartner op schouder:
3*100 meter + trappen

Dag 2:
zwemmen:
200 meter schoolslag (5 keer)
100 meter rug (drie keer)
onder water zwemmen (5 keer)
3* 2 minuten watertrappen
5* voorwerp van bodem halen

Dag 3
spurt:
100 meter spurt, 100 meter wandelen
totaal: 1600 meter

Dag 4
Legerdomein hindernisproeven af te leggen

Dag van benen:
Ik ga ook men benen training even laten "vallen". Aangezien ik hier heel de tijd mee bezig ben. Ik ga wel squat oefenen met 45-50-60 kg op snelheid aangezien dit ook een van de proeven is. Hopelijk is men conditie er rap bovenop zodat ik terug benen kan trainen want dit is niet te doen als ik voort benen train (ben namelijk altijd enkele dagen stijf wegens hoge intensiteit)

(er staat bij trainingen ergens een topic "brandweer antwerpen")

Gewoon benen blijven trainen, desnoods op lagere intensiteit want er is nooit een excuus om benen niet te trainen!:D

Verder zou ik dat hardlopen enz. opbouwen, niet iedere week dezelfde afstand maar langzaam versnellen of de afstand in minder tijd doen.

AlexT zei:
Gewoon benen blijven trainen, desnoods op lagere intensiteit want er is nooit een excuus om benen niet te trainen!:D

Verder zou ik dat hardlopen enz. opbouwen, niet iedere week dezelfde afstand maar langzaam versnellen of de afstand in minder tijd doen.
ja ik doe altijd zelfste afstand, maar natuurlijk minder tijd :)
en benen laat ik niet 100% vallen, ik ga enkel nog squatten aangezien dit nog een onderdeel er van is. Maar het is onmogelijk om te hardlopen en conditielopen en zwemmen om dan nog benen te trainen voor mij. Je moet rekening houden dat ik ze nu vier keer in de week train + hamstrings met deadlift bij rug. Dus je kan niet zeggen dat ik geen benen train. Maar het is maar voor even, aangezien ik men conditie wil opbouwen en deze dan ga verlagen naar 1* per week. Vanaf ik terug voldoende conditie heb, train ik terug benen. Dit is hopelijk/waarschijnlijk binnen de 3-4weken.

Denk je dat je door opeens van 0 conditie training naar 4 maal per week te switchen in een maand een veel betere conditie gaat krijgen? Ik zou gewoon been training erin houden, als je het volume wat verlaagt en niet tot failure traint gaat je conditie training er echt niet onder lijden, heb zelf ook een hele tijd 3x per week 2 uur rugby gespeeld met zelfs 2x been training per week erbij. Hoe denk je dat bv american football atleten het doen, die doen ook gewoon frequente been training bij 4-6x conditie per week.

achja :)

Ben nu "gestopt met bodybuilding" ga nu meer powerlifting trainen aangezien gewicht belangrijker is voor mij. Ik train vanaf nu drie dagen in de week en zal een van de dagen men schema wel eens posten zowel hier als in powerlift sectie :)

Mooizo, powerliften is ook veel leuker dan bb'en:D

Wat voor schema had je ongeveer in gedachten?

AlexT zei:
Mooizo, powerliften is ook veel leuker dan bb'en:D

Wat voor schema had je ongeveer in gedachten?
ja ik vraag aan de pl-er fitnessinstructeur voor schema, enhij geeft mij drie dagen split...
maar hij heeft ook de gewichten erbij gezet naarmate ze zouden vorderen en dan zou ik na 16 weken 85 kunnen benchen, 175 deadlift en 120 full squat. Dus ga dit schema wel proberen en zien na enkele weken hoe het vordert. Men huidige stats zijn nu 70 bench, 120 deadlift en 90 full squat.

succes met pl

Santino88 zei:
ja maar ligt in gym, ik zal het straks meenemen, mag wel nog zelf men borst, armen en rug oefeningen kiezen. Hij zei gewoonzoveel push/curls, ... zo'n dingen :) enja een squat, bench en deadlift schema

succes

Junipero zei:
ja ik vraag aan de pl-er fitnessinstructeur voor schema, enhij geeft mij drie dagen split...
maar hij heeft ook de gewichten erbij gezet naarmate ze zouden vorderen en dan zou ik na 16 weken 85 kunnen benchen, 175 deadlift en 120 full squat. Dus ga dit schema wel proberen en zien na enkele weken hoe het vordert. Men huidige stats zijn nu 70 bench, 120 deadlift en 90 full squat.

een split schema voor pl???

vind de verhoudingen trouwens wel vreemd, 15kg op je bench is te doen, 30kg op je squat mss maar 50kg op je dead, zou dr niet op rekenen...

AlexT zei:
een split schema voor pl???

vind de verhoudingen trouwens wel vreemd, 15kg op je bench is te doen, 30kg op je FULLsquat mss maar 50kg op je dead, zou dr niet op rekenen...
ja ik vond het zelf ook raar, maar ik zal wel zien. Vanaf dat de gewichten niet meer stijgen, vraag ik een ub/lb schema. Voor men deadlift vond ik het ook heel raar kwa gewicht, maar we zien wel

Terug
Naar boven