Fitness Seller

Jw doet weer mee > Kijken wat 2016 ons brengt

• Topic Starter Topic Starter
Afgelopen week een aantal bloedwaardes laten prikken, weinig bijzonders behalve dat mijn CK (creatine kinase) echt bijzonder fucking ziekelijk extreem hoog was.

Nu had ik de avond voor het prikken nog getraind, en draai ik veel volume, maar dan nog is een waarde van bijna 6000 die 176 mag zijn niet ok.

Aankomende week dus geen training en dan opnieuw prikken.

Iemand die hier iets over kwijt kan? Heb Getxxl al gesprokon.

Moest het destijds maandelijks prikken ivm roa en bij mij was het ook through the roof toen ik nieuw schema ging doen met veel volume. Maar naarmate ik het langer deed werd mn ck ook lager. Was wel altijd verhoogd though als ik dag ervoor had getraind.

Wel verstandig idd om ff weekje off van trainen te nemen kijken of het niet door iets anders komt

Moest het destijds maandelijks prikken ivm roa en bij mij was het ook through the roof toen ik nieuw schema ging doen met veel volume. Maar naarmate ik het langer deed werd mn ck ook lager. Was wel altijd verhoogd though als ik dag ervoor had getraind.

Weet jij zo nog hoe hoog jouw waardes waren? En hoe zat het met je ALAT en ASAT?

-----
OT:
Die waren bij mij namelijk ook wat hoger, maar ik verwacht dus dat dat samenvalt met spierschade.
Laatste keren altijd vrij hoge ALAT rn ASAT gehad, CK helaas niet eerder laten testen.
Maar wel dusdanig dat ik al een leverecho enzo heb gehad (niks op te zien).
Ik neem geen alcohol, geen drugs, geen orals, geen roa, en ben niet on ofzo.
Dus ik hoop dat ik nu vind dat ALAT ASAT en CK een stuk lager zijn na een rustweek. Dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.

ALAT en ASAT zijn bij jonge mensen meestal licht verhoogd dus dat hoeft niet per se zorgwekkend te zijn. Pas vanaf 2 a 3x de norm waarde is me toen verteld. Bij mij waren ze aan het einde van roa wel dermate verhoogd dat ik moest stoppen.

CK was bij mij iets van 1000 geloof ik dus dat is wel stuk minder als jij, maar heb ook minder massa kan er iets mee te maken hebben? en heb sws veel verhalen gelezen van mensen met veel hogere waardes. Maar dat is anekdotaal.

Welcome back! Hopelijk heb je het gister mooi mogen afsluiten. Nog gecondoleerd.

ALAT en ASAT zijn bij jonge mensen meestal licht verhoogd dus dat hoeft niet per se zorgwekkend te zijn. Pas vanaf 2 a 3x de norm waarde is me toen verteld. Bij mij waren ze aan het einde van roa wel dermate verhoogd dat ik moest stoppen.

CK was bij mij iets van 1000 geloof ik dus dat is wel stuk minder als jij, maar heb ook minder massa kan er iets mee te maken hebben? en heb sws veel verhalen gelezen van mensen met veel hogere waardes. Maar dat is anekdotaal.

Dan moet ik me zorgen maken..:p

inb4 dikke powerlifters: zoveel volume is slecht man

Ik had een aantal weken terug na een rustweekend een CK waarde van 12000 gescoord. Ik draaide toen zelf niet zo gek veel volume maar bij mij kwam het waarschijnlijk door de DMAA.
Heb ze trouwens enkele dagen erna terug laten meten, aangezien dit best gevaarlijk is voor de nieren + eventuele kans op een hartaandoening/spierziekte. Toen kwam het nog op een 4000...
Ik veronderstel ook dat het ergens genetisch is? Als ik terugkijk naar de periode toen ik net begon scoorde ik al waardes van 1500. Ik ga er dan vanuit dat het behoorlijk verschil in massa en trainingsintensiteit de hogere waardes verklaard?

Waarom had je eigenlijk bloedonderzoek laten doen?

Ik had een aantal weken terug na een rustweekend een CK waarde van 12000 gescoord. Ik draaide toen zelf niet zo gek veel volume maar bij mij kwam het waarschijnlijk door de DMAA.
Heb ze trouwens enkele dagen erna terug laten meten, aangezien dit best gevaarlijk is voor de nieren + eventuele kans op een hartaandoening/spierziekte. Toen kwam het nog op een 4000...
Ik veronderstel ook dat het ergens genetisch is? Als ik terugkijk naar de periode toen ik net begon scoorde ik al waardes van 1500. Ik ga er dan vanuit dat het behoorlijk verschil in massa en trainingsintensiteit de hogere waardes verklaard?
Weet je toevallig ook hoe je ALAT en ASAT waren? Verdet nog nierfunctie laten testen oid ook? En hoe zit jij met vochtinname rond die bloedtesten. Gisteren veel rondgelezen, en schijnt dat vochtinname ook superveel kan doen voor een hoge of lage ck value.
I for one ging fasted alsin ook niks gedronken. Denk dat ik mn vochtinname sowieso maar flink op ga schroeven

Waarom had je eigenlijk bloedonderzoek laten doen?
Vind t interessant om mn waardes wat te tracken, aangezien alat en asat altijd al hoog zijn geweest bij mij, sinds de eerstr keer prikken. Dus beetje on track blijven. Rn onlangs beetje rommelige periode + trainingsmethode flink veranderd.

Ja, ik doe veel oefeningen, maar ik ga vooruit, dus daaruit concludeer ik dan dat mijn volume niet TE hoog ligt. Zie ik dat verkeerd?
Ik zeg ook niet dat je volume te hoog is, ben er zelf ook groot voorstander van. Maar vaak komen de pl'ers janken dat je te veel oefeningen doet, en de enige reden dat mensen dan groene aas is :roflol:

Ik zeg ook niet dat je volume te hoog is, ben er zelf ook groot voorstander van. Maar vaak komen de pl'ers janken dat je te veel oefeningen doet, en de enige reden dat mensen dan groene aas is :roflol:

Kan je daar meer over vertellen?

Ontopic: welkom back JW en sterkte. Flink gegroeid in de tussentijd!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven