Fitness Seller

Kan het kwaad als je incidenteel in je rustdag toch train?

Wat ik niet snap is dat je praat over zoveel mogelijk massa pakken terwijl je zelf net komt kijken (ik refereer naar je bench en squat).

Met alle respect Adon1s dat zijn subjectieve referentiepunten. Er zijn ook mensen die andere doelen hebben.

Waarom ga je er vanuit dat als je borst traint dat je dan alleen borst traint?

Dat doe ik niet. De ironie is dat ik vind dat je met dips ook je borst stimuleert, en met chins ook je biceps, en met deadlifts ook je traps. Maar dat Martin het daar niet mee eens is.

Het enige dat ik aangeef is al het bewijs aangeeft dat verhoging van eiwitsynthese als gevolg van training niet 5 dagen aanblijft. En dit is niet op basis van 1 studie, maar alle studies (waar ik weet van heb).

Wat ik niet snap is dat je praat over zoveel mogelijk massa pakken terwijl je zelf net komt kijken (ik refereer naar je bench en squat). Het dikgedrukte deel verklaart een hoop. Als TS met z'n split op rug dag deadlifts pakt en op triceps dag smalle bank of dips dan lijkt het weer erg veel op ub/lb. Je veralgemeniseerde mening dat je op een split niet zo goed vooruit kan gaan qua massa als met andere trainingsvormen is niet waar. Het één is niet perse beter dan het andere, elk schema/indeling heeft z'n doel.

Om nog even serieus in te gaan op je vraag waar de schema's vandaan komen: Om meer aandacht aan individuele spiergroepen te kunnen besteden. Met een fullbody schema waar je veelal met de grote oefeningen begint is het lastiger om bijv. je armen voor te trekken dan in een split.

Waarom ga je er vanuit dat als je borst traint dat je dan alleen borst traint?
Als ik op borst dag bankdruk en op triceps dag dips doe, train ik mijn borst dan niet op triceps dag? Volgens mij wel. Als je het dan over eiwitsynthese hebt gaat je verhaal niet op, je traint ook met een split de spiergroepen meerdere malen per week, alleen zijn er dagen waarop je je op spiergroepen concentreert. Er is geen harde scheidingslijn tussen 'nu nog wel' en 'nu net niet meer' groeien in de praktijk. Dat is iets wat je moet ondervinden en ook sterk afhankelijk is van persoon tot persoon.
Waarom ga je uit van studies terwijl de studies nooit één op één overeenkomen met de informatie die jij eruit wilt halen? Het is een samenspel, een enkele studie op één onderdeel zegt niets, het geeft alleen maar een aanwijzing.
Wat ik niet snap is dat je praat over bench en squat terwijl ik het heb over zoveel mogelijk massa pakken.

En als je ergens naar wilt refereren. Mijn gewicht en vp staan onder mn naam. Ben begonnen op 72kg. Dus uh ja tis maar net wat je ' net om de hoek komt kijken ' vind.

Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap is dat je praat over bench en squat terwijl ik het heb over zoveel mogelijk massa pakken.

En als je ergens naar wilt refereren. Mijn gewicht en vp staan onder mn naam. Ben begonnen op 72kg. Dus uh ja tis maar net wat je ' net om de hoek komt kijken ' vind.

Massa heb je ook niet. Had ook dat als voorbeeld kunnen nemen. Dat je vroeger ondervoed was betekend niet dat je het nu ineens weet :)

Met alle respect Adon1s dat zijn subjectieve referentiepunten. Er zijn ook mensen die andere doelen hebben.

Ik weet het. Bij deze sport is het een no-go om te zeggen dat iemand geen ruk presteert omdat het zogenaamd persoonsafhankelijk is. Als iemand met judo een zwarte band heeft zegt dat iets over zijn kunnen, in deze sport gaan we allemaal om de hete brei heendraaien en gooien we het erop dat je allemaal je eigen doel hebt en dat er daarom geen referentiepunten zijn. Naar mijn mening zijn die er wel, alleen vinden ze het lullig om die te benoemen omdat 'iemand voor zijn kunnen zijn best doet'.

Ik weet het. Bij deze sport is het een no-go om te zeggen dat iemand geen ruk presteert omdat het zogenaamd persoonsafhankelijk is. Als iemand met judo een zwarte band heeft zegt dat iets over zijn kunnen, in deze sport gaan we allemaal om de hete brei heendraaien en gooien we het erop dat je allemaal je eigen doel hebt en dat er daarom geen referentiepunten zijn. Naar mijn mening zijn die er wel, alleen vinden ze het lullig om die te benoemen omdat 'iemand voor zijn kunnen zijn best doet'.

Ik snap je punt, maar het is mijns inziens wel de kunst om iedereen in zijn waarde te laten. In elke sport heb je verschillende klasses.

Ik snap je punt, maar het is mijns inziens wel de kunst om iedereen in zijn waarde te laten. In elke sport heb je verschillende klasses.

Juist daarom ja, daar gaat iemand met een gele band de ander met de zwarte band ook niet vertellen hoe je voor je 2e dan traint. Toch? Dat gebeurt hier constant. Het is ook een kwestie van normen en waarden om zaken die je niet begrijpt niet te doen voorkomen alsof je het allemaal weet (met als reden een gebrek aan ervaring).

• Like
Waarderingen: Inb4
Juist daarom ja, daar gaat iemand met een gele band de ander met de zwarte band ook niet vertellen hoe je voor je 2e dan traint. Toch? Dat gebeurt hier constant. Het is ook een kwestie van normen en waarden om zaken die je niet begrijpt niet te doen voorkomen alsof je het allemaal weet (met als reden een gebrek aan ervaring).

Tja.....dat ben ik met je eens. Het zal zo nu en dan ook uit bijv. meelopen met de grote meute voort komen.
Maar ja er zullen ongetwijfeld meerdere motieven zijn. We hebben natuurlijk niet allemaal dezelfde normen en waarden.

Ik stoor me er verder niet zo aan en heb daarnaast zeker ook niet de wijsheid in pacht.

Wat een elitaire stelling. Het is ook normen en waarden als iemand met een zwarte band luistert naar of iemand met de gele band iets zinnigs te vertellen heeft. Het draait om de boodschap en niet de band. Soms heeft een schoonmaker op mijn werk iets zinnigs te zeggen en soms de verpleegkundige. Ik vind het zonde om niet te luisteren naar de schoonmaker en zo wellicht een belangrijk iets te missen. Dat gebeurd hier al teveel, teveel e-status en zogenaamde stats en te weinig inhoudelijk luisteren.

Massa heb je ook niet. Had ook dat als voorbeeld kunnen nemen. Dat je vroeger ondervoed was betekend niet dat je het nu ineens weet :)
Ik hoop dat je er lol aan hebt. Slaat natuurlijk nergens op wat je nu zegt, weet je zelf ook. :)

Terug
Naar boven