MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je onderschat de impact van je log.
Gewoon verder doen.

Welkom terug en blijven loggen grosje!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.563
Nog vakantie tot maandag en dan moet ik weer werken... mooi de tijd om eens in de middag te trainen
Besloten om met de rug te beginnen en ook een beetje traps er bij te pakken.
Gelijk maar de probleemzone aanpakken dus.

BOR 4x12 reps 50kg
LattPulldown borst 4x12 reps 50 kg
Face pull 4x12 reps 15kg
Straight arm pull down 4x12 reps 17.5 kg
Dumbbell row 4x12 reps 18kg per kant
Shrugs 2 dumbbells van 18 kg 4x12 reps

Biceps curls met EZ stang 4x12 reps 20 kg (bij zwaarder gewicht voel ik de nekspieren trekken dus 20 is even zat)
Biceps curls hammerstrenght machine 4x12 reps 25 kg

20 min cardio fietsen ca 250 cal verbrand

Buik
4x50 crunches op swiss ball
4x planken 40 tellen

Laatst bewerkt:
mooi begin weer... bereid je voor op spierpijn de eerste trainingen na je vakantie!

jouw log heeft zeker een hoop toegevoegde waarde hier. Jij laat zien dat je ondanks lichamelijke klachten, waar je omheen moet werken, pittige trainingen neer kan zetten.
Jouw log maakt duidelijk wat wat inzet/ focus en volharding betekent.
Trainen als 50+ heeft nu eenmaal iets andere accenten als trainen als 18 jarige
je bent een spiegel voor veel 50tigers, en een voorbeeld waar de jonkies een puntje aan kunnen zuigen!

Zie je.. en daar hebben we Grosje weer. Meteen ertegenaan en de probleemzone aanpakken! en dat is wat jouw log ook zo waardevol maakt. Je pakt juist je problemen aan en laat je er niet door in de weg zitten. :thumb:
menigeen doet het je niet na!

Mooie training ook weer om mee te starten. Je zal het wel gaan voelen zo na een vakantie. ;)

Goedzo Grosje je hebt besloten om te blijven loggen, top. Wij kunnen je hier gewoon niet missen.

• #1.568
mooi begin weer... bereid je voor op spierpijn de eerste trainingen na je vakantie!

jouw log heeft zeker een hoop toegevoegde waarde hier. Jij laat zien dat je ondanks lichamelijke klachten, waar je omheen moet werken, pittige trainingen neer kan zetten.
Jouw log maakt duidelijk wat wat inzet/ focus en volharding betekent.
Trainen als 50+ heeft nu eenmaal iets andere accenten als trainen als 18 jarige
je bent een spiegel voor veel 50tigers, en een voorbeeld waar de jonkies een puntje aan kunnen zuigen!

Spierpijn verwacht ik zeker (mijn spieren voelen nu al stijf aan)
Pijn ben ik niet bang voor als ik maar weet dat het tijdelijk is.
Mag hopen dat ik een voorbeeld ben voor andere sporters, net als jij en alle andere oudere jongeren hier :)
Jullie berichten houden mij in ieder geval ook op de been... ik knok zo niet alleen tegen de tegenslagen.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 20:32 ----------

Zie je.. en daar hebben we Grosje weer. Meteen ertegenaan en de probleemzone aanpakken! en dat is wat jouw log ook zo waardevol maakt. Je pakt juist je problemen aan en laat je er niet door in de weg zitten. :thumb:
menigeen doet het je niet na!

Mooie training ook weer om mee te starten. Je zal het wel gaan voelen zo na een vakantie. ;)

Tja de beste verdediging is de aanval.
Ik weet dat het probleem in mijn nek/schouders geen botten of gewrichten zijn dus het moeten de spieren zijn. Dus dacht ik ... dan maar zorgen dat er bloed door heen gepompt wordt.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 20:33 ----------

Goedzo Grosje je hebt besloten om te blijven loggen, top. Wij kunnen je hier gewoon niet missen.

Tja joh voorlopig wel.
Ik kan het blijkbaar ook niet missen:p

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 20:34 ----------

Welkom terug en blijven loggen grosje!

nou vooruit dan maar:D

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 20:36 ----------

Gewoon verder doen.

Hmmm weet niet of er echt iemand op mijn gezeur zit te wachten
Maar laat ik maar de goede hoop houden dat mijn gezeur een keer op houd
In de tussentijd kan ik dan maar beter door gaan

• #1.569
Voel me goed vandaag
Vrijwel geen last... Vreemd... Maar laat ik maar wachten op de big bang die vast nog komt
Ga de komende tijd meer op de onderrug en traps letten.
Te veel verwaarloosd omdat ik dacht dat het niet goed zou zijn voor de pijn in de bovenrug.
Misschien dat mijn houding slecht is en ik hoop dat het bijdraagt aan een beter herstel
We gaan het zien

Niet gaan wachten op de big bang. Die komt niet punt uit. Geen selfforfilling prophesies gaan bedenk hoor.
Alles is goed en je aandacht voor je schouders en rug is daarbij prima.

• #1.571
Vanochtend borst triceps gedaan
Nog wel een beetje met de rem er op want ik wil even afwachten hoe mijn lichaam herstelt na de vakantie.
Maar ik voel dat de borst genoeg gewerkt heeft.
Wil de borstspier beter rekken en langer maken zodat deze niet de schouders naar voren trekt
Ja ik wil kijken of ik hierdoor mijn houding kan verbeteren
Ook weer 1 oefening gedaan voor de traps en onderrug

Sitting chest press hammerstrenght 15x75 3x12 x100kg
Peckdeck 4x12x40kg maximale rek
Incline bench 4x12x30 niet heel zwaar maar meer heb ik even niet nodig
Incline dumbbell press 4x12x14 kg max rek

Triceps cable push down rope 4x12 x17.5 concentratie alleen de armpjes gebruiken en niet vanuit de nek
Overhead triceps extention 4x12x15
Triceps extention dumbbell 4x12x 8 kg per kant

Staande Cable row op borsthoogte voor het versterken van het middendeel van de traps en achterzijde schouder 4x12x15kg (doel ... schouders naar achteren trekken- betere houding dus)
Back extention 4x12 voor het verstevigen van de onderrug

Thats it

Lekkere training oudje. Dat doe je toch goed dit. Lekkere oefeningen trouwens.

Waarom begin je dan met 4 oefeningen borst (en front delts) en eindig je met een oefeningetje voor achterkant schouders?
Als je echt iets aan je houding wil doen, zou die focus toch helemaal anders moeten...

• #1.574
Waarom begin je dan met 4 oefeningen borst (en front delts) en eindig je met een oefeningetje voor achterkant schouders?
Als je echt iets aan je houding wil doen, zou die focus toch helemaal anders moeten...

Je bedoelt dat ik helemaal geen borst en frontdelts oefeningen meer moet doen?
Dat zou kunnen maar ik doe nu minder oefeningen als normaal en extra rug en traps oefeningen er bij
Heb een jaar geleden bijna geen borst en schouders meer getraind maar dat werd er allemaal ook niet beter van.
Heb ook fysio gehad en alleen maar achterkant schouders getraind.. Hielp ook niets.
Mijn rechterschouder is gewoon niet stabiel denk ik en knakt ook erg als ik mijn schouders rol.
Doet geen pijn maar er zit iets daar niet goed en de pijn zit steeds tussen ruggengraat en schouders... Dan links en dan weer rechts.. Geen dokter kan me vertellen wat hetzij want het zit ook notebook 1 plek
wil gewoon alle spieren blijven trainen alleen iets minder de borst en frontdelts en de zwakke spieren iets meer.. Vandaar deze tussentijdse oplossing.
Als ik over een maand niets er mee op schiet dan kan ik weer wat anders proberen

Je training ziet er goed uit. Gewoon proberen en zien wat er goed werkt.
Houding kan inderdaad veel doen. Heb dat zelf ook gemerkt na jaren wat gebogen te hebben gelopen.
Ik hoop in ieder geval dat het je gaat helpen.

vakantie weer voorbij, vandaag weer thuis na 2 weken kroatie
3 weken niets gedaan alleen gezwommen en gesnorkeld
schouder nekproblemen zijn er nog steeds dus rust is niet het antwoord... eerder beweging maar gedoseerd
Ik zal moeten onderkennen dat het waarschijnlijk blijvend is want 2 jaar last dat is niet een verrekt spiertje
Trainen zal ik altijd wel blijven doen maar het idee dat ik nog mijn fysiek ga verbeteren dat laat ik maar varen.
Even in de vakantie overwogen om te stoppen met loggen want wat voeg ik met mijn log toe aan het forum?
Nou ja voorlopig ben ik er weer dus dan maar even een update
de hele vakantie niet op eten gelet en elke avond wijn en wat is de schade????? niets aan gewicht er bij.
Nog steeds 75 kg
Ik zal proberen morgen te gaan trainen en ik zal rustig aan beginnen.

Welkom terug!!

Stoppen met loggen? ben je ziek geworden daar?

Gewoon verder doen.

Dit!!!

Niks aan gewicht erbij, lekker toch want dat kan niet iedereen zeggen.
ik ben weer aangekomen door het goede zomerleven en ik heb er een onderrug blessure bij cadeau gekregen :)

Hai Gros, ook weer terug en ook gelijk weer getraind. .nice!
Over je log ga ik het niet eens hebben:p
Wat betreft die blijvende spanning..laatst met de meet.. zagen we natuurlijk wel dat je met benchen de barbell veel te hoog op j borst laat zakken waardoor je dus ook meer spanning krijgt op je schouderkoppen ipv meer op je borst ;)
Just my two cents;)

Wat betreft die blijvende spanning..laatst met de meet.. zagen we natuurlijk wel dat je met benchen de barbell veel te hoog op j borst laat zakken waardoor je dus ook meer spanning krijgt op je schouderkoppen ipv meer op je borst ;)
Just my two cents;)
En niemand corrigeerde hem ?! ???

• #1.580
Klopt Miss h en ik heb daarna er ook op gelet
Maar het blijft een hele onnatuurlijke beweging voor mij daarom moet ik er ook aan wennen.
Ik zal behoorlijk in gewicht terug moeten en echt alleen op de techniek letten.
Maar ik denk niet dat het alleen de techniek is want ook als ik niet train dan blijf ik last houden
3weken niets gedaan dan zwemmen en het blijft gevoelig, al had ik wel het idee dat zwemmen goed was.
Tja als ik zoek op internet dan denk ik eerder aan iets van artrose, niet bewegen is niet goed te zwaar belasten ook niet want dan krijg ik ontstekingsverschijnselen.
Mijn rechter schouder knakt ook elke keer als ik met mijn arm rondjes draai
Kortom ik weet niet exact wat het is maar het is wel vervelend.

---------- Post toegevoegd 25 August 2013 om 10:04 ----------

En niemand corrigeerde hem ?! ???

Ja ik kreeg gelijk op mijn donder :)

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven