XXL Nutrition

Kcals verbranden - Boksen als Cardio ?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik zal eerst wat basisconditie op gaan doen, sowieso even wennen aan de cardio vorm van het slaan en trappen. Als dit te makkelijk wordt, kan je ook "rondes" in gaan voeren. Bijvoorbeeld eerst 3 minuten slaan op de zak, dan 1 minuut pushups, dan 1 minuut BW squats, dan 1 minuut burpees etc., en dat als 1 ronde zien. Dan ronde 2 met weer de bokszak als basis, en daaromheen weer wat oefeningen enzovoorts. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar ik denk dat je aardig stuk gaat. Is echt veel intensiever dan bijvoorbeeld fietsen of crosstrainer, maar het is wel veel meer gericht naar je krachttraining.

Oke maar die pushups doen en zo...is toch niet handig als ik de dag er voor me borst heb getraind of het de avond het erop moet trainen.
Of valt dat allemaal wel qua herstel en ben je niet zomaar overtraind ?

Toen ik vroeger nog kickboxte vond ik de trainingen de beste cardio die er bestaat, beter dan een uur lopen. Tijdens die trainingen liep het zweet letterlijk van mijn rug en kon ik mijn t-shirt uitwringen...

45 min afwisselend touwtje springen en pompen en sit ups

daarna oefeningen

tenslotte vrij vechten (sparren)

Kortom de ideale cardio training.

Voor boksen gold dat ook.

Ik zou idd, zoals Sanca zegt, wel voor je begint te boksen even opwarmen, altijd goed.

weet wel niet of je op je eentje 45 min stoten op de zak lang gaat volhouden, ik vond het altijd leuker als er iemand tegenover me stond, kreeg ik nog wat weerwerk (en veel slaag :))

Heb hem binnen....maandag ophangen...yes!
Ziet er mooi uit..al vindt ik hem wel wat aan de zachte kant...maar mischien komt dat omdat hij nieuw is of niet hangt ?

is een hele goede manier, maar wel niet stil blijve staan en wachtentotdat de bal terug komt, ERACHTER LOPEN :d

Bal welke bal ? ...zak bedoel je denk ik.

@enzyme heb je wel al enige ervaring met (kick)boksen? of iets in die richting?
Lijkt me namelijk vrij nutteloos als je als een noob op een zak gaat slaan, misschien lekker om je aggressie eruit te meppen maar vooruitgang zal je niet boeken.

Nee heb ik niet en dat hoeft ook absoluut niet.
Vooruitgang boeken waarmee met schop & slaan technieken ?
Wat boeit mij dat nou dat komt vanzelf wel....het gaat om de vetverbranding niet om de vechttechniek dat zien we dan wel weer.
En iedereen kan op een zak slaan en schoppen en zweten en zo dus verbranden....ook een (kick)boks noob.
Hoef er ook geen wedstrijd mee te winnen en daarbij ben natuurlijk niet achterlijk ga me zelf geen blessures kado doen of als een dolle dwaas op die zak gaan staan hakken...ik doe het rustig aan. ;)

Laatst bewerkt:
ik had toevallig laats ook thuis geboxt en springtouw gedaan. Niet op een boxzak geslagen maar gewoon met die handschoenen 30 min op een ingebeelde tegenstander gespart. Ik moet zeggen dat het super zwaar is mijn hele rug schouders en armen doen pijn. Het is wel goeie cardio maar combineren met gewicht training lijkt me moeilijk.

Ivm met rust ook bedoel je ?

Ik ga hem donderdag ophangen (kleine delay)...we zullen zien. :)

Update ...de zak hangt is echt een kwalitatieve en degelijke zak ben er erg content mee.
Toen hij nog niet hing vondt ik hem wat aan de zachte kant maar nu dat neem ik nu terug.

Heb me de er al flink op uitgeleeft...zwaar relaxt beste aankoop van het jaar !

Top! Enjoy je nieuwe speeltje :cool:

Dank u.....zal wel lukken.

wat je ook kan doen omdat je een lange zak heb gekocht is slaan afwisselen met kicks
bijv eerst rechte stoten dan midkicks dan effe wat hoeken dan highkicks of lowkicks enzovoort zodat je afwisseld en langer door kan gaan want als je continue redelijk intensief slaat hou je het niet zoveel langer dan een kwartiertje vol hoor :P

en nog een tip is dat als je lang wilt doorgaan moet je hardcore harde techno opzette (Y) werkt ook heel goed want die muziek fokt je op en dat helpt weer met je uithoudings vermogen :D

Terug
Naar boven