AndroidHealthClinic

Kelei style 2.0 Van ongeloof naar resultaten

Wil maandag ook starten met het kelei schema, heb al veel goed hierover gelezen.
Zal wel aanpassen worden tegenover een gewoon split schema.
Heb wel enkele vragen:
- hoelang duurt de gemiddelde training?
- doe je telkens een opwarmsetje voor je begint met een oefening?

Wil maandag ook starten met het kelei schema, heb al veel goed hierover gelezen.
Zal wel aanpassen worden tegenover een gewoon split schema.
Heb wel enkele vragen:
- hoelang duurt de gemiddelde training?
- doe je telkens een opwarmsetje voor je begint met een oefening?

- Reken op ongeveer anderhalf uur.
- Opwarmsetjes zijn niet nodig omdat je geen max gewichten doet maar moderate gewichten. Wanneer je zelf per se wilt kan je de eerste oefening, die je gaat doen, wat opwarmen door paar reps te doen tijdens het hoger gaan in kilo's. Dus bijv bij bench press, 5 x stang 3 x 40kg 3 x 60kg en dan gewoon je 10rm van bijv 90kg.

Ow ok, iets langer dan ik had gedacht, rekende op ongeveer een uur. Train ook liever nu maar zolang, wegens onderzoeken die aantonen dat langer dan een uur slecht is dat je teveel cortisol aanmaakt.
Nog enkele vraagjes:
- is het aangeraden om ABRABRR te trainen of ABABABR (R staat voor rustdag), aangezien Kelei zegt om je rust zelf te kiezen, misschien geen deload als ik ABRABRR doe?
- moet je 30 reps doen, dus in ideale omstandigheden 10, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 2. Of mag je 10, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3 (dus 31 reps). Weet wel dat het kan verschillen soms 2 of 4 reps, daarom zeg ik onder ideale omstandigheden.

Dat van verhoogd cortisol is geen probleem.

Je traint binnen drie weken gewoon zo vaak als je kan, zonder vaste dagen te hanteren. Als je binnen een week slechts 3-4x kan doorgaans, kun je je deload eventueel een week uitstellen.

Gewoon met setjes van 3 afmaken tot je ongeveer 30 reps gehaalt hebt. Als je op 31 of 32 uitkomt is dat prima.

• Topic Starter Topic Starter
Alles wat hierboven werd gezegd klopt inderdaad, kan je kelei aanraden ben in de eerste routine veel vooruit gegaan. Leuk dat je in mijn log reageert net nu michiel, ik ga namelijk de komende 4 weken (komt goed uit 5e week is carnaval in het zuiden, dus dat wordt de rustweek) jou routine volgen, hou wel van iets wat afwisseling dus ik ga wat meer richting jou kelei schema! Komende 4 weken wordt het dit, met daarbij een startgewicht en een doel voor 4 weken.

DAG A:
- Lever 45 Leg Press
- Cable Pulldown (supinated, shoulder width grip)
- Barbell Bench Press (zonder arch en zonder samengetrokken schouders)
- Lever Seated Leg Curl
- Dumbbell Lying Row
- Lever 45 Calf Press * 3 setjes
- Cable Pushdown (rope)
- Dumbbell Concentration Curl
- Barbell Upright Row (wide grip)
- Shrugs(dumbell)

DAG B:
- Romanian Deadlift * 20-30 reps
- Cable Pulldown (pronated, wide grib
- Dumbbell Incline Bench Press (15 graden)
- Lever Leg Extension
- Lever Seated Row (wide grip)
- Lever 45 Calf Press
- Dumbbell Standing One Arm Triceps Extension
- Dumbbell Incline Curl (60 graden)
- Cable One Arm Lateral Raise
- Buikspieren abwheelyolo/crunches/legraises(als ik zin heb)

Zoals jullie zien ga ik nu wel kuiten trainen, ga er nu ook supps bij gebruiken voor het eerst sinds ik weer train, creatine en sinds ik slecht slaap ZMA. Ook ga ik nu beginnen op 2800kcal en wordt dit mijn cut met een tekort van 100kcal en ga ik hiernast 6x in de week 300 kcal tekort creeren met cardio!

Mijn routine was een slechte aanpassing omdat ik in een k*t gym zat en veel oefeningen niet kon doen :')

Vanaf vandaag wordt ie heel anders, front squat ipv leg press, echte chins/pulls ipv pulldown, ..

Als je per se even wilt varieren zou ik high bar back squats ipv front squats doen, andere oefeningen voor armen enzo, evt weighted push ups ipv bench press

Mijn routine was een slechte aanpassing omdat ik in een k*t gym zat en veel oefeningen niet kon doen :')

Vanaf vandaag wordt ie heel anders, front squat ipv leg press, echte chins/pulls ipv pulldown, ..

Als je per se even wilt varieren zou ik high bar back squats ipv front squats doen, andere oefeningen voor armen enzo, evt weighted push ups ipv bench press

Oke dan doe ik high bar squats, ik was net trouwens in de sportschool, werd ik ****ed up misselijk :(. Dus na de highbar backsquats en de small pronated lat pull down naar huis gegaan, misschien vanavond terug om de rest te doen :)

Heb hem vandaag voor de eerste keer uitgeprobeerd.

Weet niet goed wat ik er van moet denken, een full body was al gelede van in men beginnerstijd dus voelde me weer een beginner :p.

Zo lang duurde de training ook weer niet: 1u10min (5min opwarmen, 55min schema A, en 10min cooldown + stretch).

Ging misschien vrij snel omdat ik redelijk licht ben gegaan elke oefening haalde ik makkelijk 12, behalve de upright row.
Had ook niet altijd 30 seconden nodig, voelde dat ik zelf na 15 seconden ofzo meer dan 3 herhalingen kon, maar heb toch altijd maar 3 herhalingen gedaan. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik te lichte gewichten koos.

Ben benieuwd naar de spierpijn, denk wel dat de onderrug en de schouders het zwaar gaan krijgen, bovenrug zal ook wel stijf aanvoelen morgen denk ik, de rest van de spieren zal ik morgen hopelijk ook voelen.

Na 1 training valt het moeilijk te zeggen natuurlijk, moet ook de B training uitproberen, en die zal waarschijnlijk wel zwaarder aanvoelen door de (hopelijke) spierpijn.

Toch zal ik het een paar weken een kans geven, zodat ik met de juiste gewichten kan trainen, en dan zal het denkik wel een pittige training zijn. Hopelijk kan ik dan een nog betere fysiek tonen in de gym want de meeste waren nu aant kijken wtf is die nu aan het doen, eerst benen, dan rug, dan borst, terug rug, enz. :d

Heb hem vandaag voor de eerste keer uitgeprobeerd.

Weet niet goed wat ik er van moet denken, een full body was al gelede van in men beginnerstijd dus voelde me weer een beginner :p.

Zo lang duurde de training ook weer niet: 1u10min (5min opwarmen, 55min schema A, en 10min cooldown + stretch).

Ging misschien vrij snel omdat ik redelijk licht ben gegaan elke oefening haalde ik makkelijk 12, behalve de upright row.
Had ook niet altijd 30 seconden nodig, voelde dat ik zelf na 15 seconden ofzo meer dan 3 herhalingen kon, maar heb toch altijd maar 3 herhalingen gedaan. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik te lichte gewichten koos.

Ben benieuwd naar de spierpijn, denk wel dat de onderrug en de schouders het zwaar gaan krijgen, bovenrug zal ook wel stijf aanvoelen morgen denk ik, de rest van de spieren zal ik morgen hopelijk ook voelen.

Na 1 training valt het moeilijk te zeggen natuurlijk, moet ook de B training uitproberen, en die zal waarschijnlijk wel zwaarder aanvoelen door de (hopelijke) spierpijn.

Toch zal ik het een paar weken een kans geven, zodat ik met de juiste gewichten kan trainen, en dan zal het denkik wel een pittige training zijn. Hopelijk kan ik dan een nog betere fysiek tonen in de gym want de meeste waren nu aant kijken wtf is die nu aan het doen, eerst benen, dan rug, dan borst, terug rug, enz. :d

Het klopt! In het begin is het zeker zoeken bij dit schema en mensen kijken misschien raar, maar wat interesseert jou dat! Ook ik ben weer even aan het zoeken geweest, en heb gisteravond nog een mooie training gevonden!
- high bar Atg Squat 50kg 12x
- Barbell Bench Press 70kg 8x pr
- Lever Seated Leg Curl 52kg 12x
- Dumbbell bor 20kg 12x
- Lever 45 Calf Press * 3 setjes 65kg
- Cable Pushdown lat 40kg 12x
- Dumbbell Concentration Curl 11kg 12x
- Barbell Upright Row (wide grip) 30kg 12x
- shrugs yooooolooooo

---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

Ik ga weer is eigenwijs zijn de komende 4 weken het doel is dus pas na 4 weken een deload, in deze 4 weken ga ik al omhoog in gewicht als ik de 10 haal ipv de 12 even kijken hoe dat me bevalt wel ga ik door tot de 30 zeg maar.

Hoofddoel: mijn grootste zwakte verbeteren!

Hoe: ik wil mijn eigen gewicht kunnen benchen weeg nu iets meer als 85 kg ik wil naar de 80 in 4 weken en in deze 4 weken wil ik bereiken: 10x 80kg op bench! Kom maar op met die kritiek!!

Btw cut op 2900 kcal en 300 kcal 6x in de week cardio

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Net gesport

- Romanian Deadlift 110kg/10x omhoog met die hap!
- Cable Pulldown (pronated, wide grib) 62kg/10x omhoog met die hap!
- Dumbbell Incline Bench Press (15 graden) 26kg/10x PR
- Lever Leg Extension 82kg/10x omhoog met die hap!
- Lever Seated Row (wide grip) 82kg/10x omhoog met die hap!
- Dumbbell Standing One Arm Triceps Extension 11kg/ PIJN! andere oefening zoeken!
- Dumbbell Incline Curl (60 graden) 13kg/10x omhoog met die hap!
- Lateral raise machine 27,5kg/10x omhoog met die hap!
- Buikspieren abwheelyolo/crunches/legraises(als ik zin heb) Geen zin in!

8

- high bar Atg Squat 70kg 10x +20kg
- Barbell Bench Press 70kg 9x +1 rep
- Lat pull down shoulder width pronated 62kg 10x +10kg
- Dumbbell bor Last van elleboog dus voortaan een alternatieve oefening met touw,
- ALTERNATE DUMBELL BOR 45kg 10x
- Lever 45 Calf Press * 3 setjes 65kg
- Cable Pushdown lat 45kg 10x + 5kg
- Dumbbell Concentration Curl 12kg 10x +1kg
- Barbell Upright Row (wide grip) 30kg 12x
- shrugs yooooolooooo

Terug
Naar boven