- Waardering
- 4.785
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
En dit is nu iets dat veel mensen niet beseffen.Een pomp is wel belangrijk aangezien dat een indicatie is dat je de spier hebt getraind die je wilt trainen doordat er bloed naartoe is gegaan.
Dat je keer geen pomp hebt kan te maken hebben met slaap, vocht, zout algemeen gewoon te weinig eten, etc etc. Heb je structureel geen pomp met een workout/oefening dan zou ikzelf switchen van oefeningen of betere uitvoering en vaak lichter van gewicht
Je hebt wat verlagen van gewicht ook helemaal gelijkt. Merk het zelf ook wel eens. Dan pak ik "te veel" gewicht en dan voel je toch net niet dat wat je wil voelen. Pak ik meteen daarna een lager gewicht dan heb je meer controle over de oefening, meer en betere focus op de spiergroep die je traint en uiteindelijk een pomp daar waar je hem wilt. Less en more gaat ook hier wel op.
Maar eigenlijk is dit meer BB gericht.
Ik merk met mijn PL programma's niet echt een uitblijven van pomp, ik focus me eigenlijk meer op kracht en gewicht dan oppompen. Bij assistance oefeningen werk ik natuurlijk wel BB gericht.
Hoe denk jij hierover? Wat BB en PL/SL betreft?
💪🏽✌🏽

Nog 4 trainingsweekjes..
Maar idd, ben zelf ook super nieuwsgierig hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende weken/maanden. Het is natuurlijk een super lage dosering en het doel is om test levels mooi in de normale range te krijgen, niet om flink te boosten en verkapt te juicen