Fitness Seller

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Training van gisteren nog:

Fat Loss Phase - Week 13 - Push A
Jezus, leek wel een vrije dag. Om 11:00 net zo druk als om 17:00 😡 Dat gaan we dus ook niet meer doen..
Op het wachten bij apparaten na, goede training. Had 0 motivatie om uberhaupt mn bed uit te komen, maar mezelf een schop onder de reet gegeven en na een uur uitstellen toch op het fietsje naar de gym gestapt. Eenmaal bezig, business as usual.

PRtje op de rear delt fly gepakt, meer reps op lateral raise, chest press en fly. Bench press gewicht weer verhoogd naar 32.5kg. Kijken of we nu wel deze eindeloze barriere kunnen doorbreken. Elke keer als ik op dit gewicht kom, gaat m'n schema door de war.

1747740514460.png

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 13 - Pull A
Prima training, niet veel noemenswaardigs. SA pulldown en pullover verhoogd, repje extra op de t-bar row, paar reps extra op de high row. Preacher curls voelde ineens een stuk zwaarder, terwijl de cable curl wel weer omhoog is gegaan in reps. Heerlijke pomp in de lats en biceps :fire:

1747758502427.png

Ik las bench press 32 kg.....
Ah, machine. Denk al

Ooo.... ik liep een beetje achter hier. Maar zie stijgende lijn :thumb:

Check-in met coach
Vanochtend check-in gehad, omdat m'n coach op dit moment in New York is (zijn vrouw heeft de NY pro gedaan). Zoals verwacht, happy met hoe het gewicht is gedaald t.o.v. voorgaande weken. Zonder aanpassingen te doen aan cardio/ stappen/ calorieën toch ineens een kilo omlaag, terwijl het daarvoor min of meer stabiel was. Dit is de laatste week van de fat loss fase, volgende check-in starten we de transitie naar een nieuwe push fase.

Heb nadrukkelijk gevraagd om een nieuwe "needs analysis", dus de eerste check-in foto's van 37 weken geleden toen ik met deze coach begon, vergelijken met nu, om te kijken welke spiergroepen mooi ontwikkeld zijn, en welke wat minder. Heb hier mijn eigen mening over, maar ben ook benieuwd naar zijn mening. Ik neem aan dat we op basis daarvan wat optimalisaties gaan doen in trainingsschema, etc.

Vandaag een rustdag. Dus net 30 min. cardio op nuchtere maag gedaan, 8k stappen halen en that's it.

Wekelijkse update
2 trainingen gedaan en 3x cardio. Voelde dat ik ziek begon te worden, dus uit voorzorg de trainingen geskipt. Op dit moment is de prioriteit m'n business, dus wilde voorkomen dat ik echt ziek werd en daardoor niet kon werken. Uiteindelijk is het bij een redelijke verkoudheid gebleven. Vervelend en ben wat sloom, maar waait wel weer over.

Gewicht flink gedropt deze week. Gemiddelde is uitgekomen op 78.1kg (-1.09kg / -1.4% t.o.v. vorige week). Dit zou de laatste week cut moeten zijn, dus verwacht dat dinsdag de calorieën omhoog gaan. Op basis van het gewicht afgelopen weken kan het zomaar +1000 kcal zijn, maar denk dat m'n coach een conservatievere aanpak gaat kiezen (+600 kcal ongeveer).
Nu iig goed uitrusten en dan hopelijk morgen of overmorgen weer terug trainen.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Gewicht per week over deze fat loss fase

Week 1: 84.4 kg
Week2: 83.8 kg
Week 3: 83.5 kg
Week 4: 83.2 kg
Week 5: 83.6 kg
Week 6: 83.0 kg
Week 7: 82.3 kg
Week 8: 81.7 kg
Week 9: 80.7 kg
Week 10: 80.3 kg
Week 11: 80.0 kg
Week 12: 79.2 kg
Week 13: 78.1 kg

Net rijtje, compliment hoor

Edit: Ah je had stiekem naderhand nog fotos toegevoegd. Nette shape! Mooi die aders die poppen op je armen.

Net rijtje, compliment hoor

Edit: Ah je had stiekem naderhand nog fotos toegevoegd. Nette shape! Mooi die aders die poppen op je armen.
Haha ja had de post op de laptop geschreven, maar foto's stonden op m'n telefoon dus nog even snel toegevoegd. Maar jij was sneller.

Niet ontevreden voor een "mini cut". Of nja, het is geen prep, dus alleen het overtollige vet wegwerken. Coach zegt dat we eind komende bulk de 90kg moeten kunnen aantikken. Benieuwd hoe dat er dan uit ziet 😅

Brutaal verschil hé die paar percentjes vet eraf!

Brutaal verschil hé die paar percentjes vet eraf!
Ja heerlijk :) En best interessant.. Begon met m'n coach op 75.5kg. Nu dus rond 78kg na een push en cut fase. Dat is "maar" 2.5kg verschil, maar visueel is het verschil een stuk groter.

6 dagen niet getraind omdat ik niet fit was. Nog steeds niet 100%, maar vandaag toch het trainen weer rustig opgepakt. Vanochtend 30 min. zone 1-2 cadio en net 3 RIR kracht.
Ging prima, nu wel wat vermoeid maar niks wat een goede nachtrust niet oplost.

Fat Loss Phase - Week 14 - Pull A
Niets bijzonders. Rustigaan terug opstarten. Kracht viel me eigenlijk best mee.

1748356581659.png

A.s. donderdag call met m'n coach om de nieuwe push fase te bespreken. Heel erg veel zin in en vooral benieuwd wat er gaat veranderen :) Tot het nieuwe plan nog even door zoals we gaan.

Wekelijkse update
2 trainingen gedaan en 3x cardio. Voelde dat ik ziek begon te worden, dus uit voorzorg de trainingen geskipt. Op dit moment is de prioriteit m'n business, dus wilde voorkomen dat ik echt ziek werd en daardoor niet kon werken. Uiteindelijk is het bij een redelijke verkoudheid gebleven. Vervelend en ben wat sloom, maar waait wel weer over.

Gewicht flink gedropt deze week. Gemiddelde is uitgekomen op 78.1kg (-1.09kg / -1.4% t.o.v. vorige week). Dit zou de laatste week cut moeten zijn, dus verwacht dat dinsdag de calorieën omhoog gaan. Op basis van het gewicht afgelopen weken kan het zomaar +1000 kcal zijn, maar denk dat m'n coach een conservatievere aanpak gaat kiezen (+600 kcal ongeveer).
Nu iig goed uitrusten en dan hopelijk morgen of overmorgen weer terug trainen.

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **

Gewicht per week over deze fat loss fase

Week 1: 84.4 kg
Week2: 83.8 kg
Week 3: 83.5 kg
Week 4: 83.2 kg
Week 5: 83.6 kg
Week 6: 83.0 kg
Week 7: 82.3 kg
Week 8: 81.7 kg
Week 9: 80.7 kg
Week 10: 80.3 kg
Week 11: 80.0 kg
Week 12: 79.2 kg
Week 13: 78.1 kg
Mooie gecontroleerde drop in gewicht 👌🏻

Fat Loss Phase - Week 14 - Push A
Opnieuw een 3 RIR training. Morgen/overmorgen benen nog op 3 RIR, en dan weer naar 0-1 RIR.
Niks bijzonders, redelijk saai zelfs. En hoewel 3 RIR, toch een PR op de eerste set rear delt flies :roflol:

1748447947326.png

Lekker rustdag vandaag, en vanmiddag videocall met m'n coach gehad. Reflectie op afgelopen 40 weken, en bepaald waar we op gaan focussen komende push fase.

De samenvatting is dat we een mega productieve fase achter de rug hebben, overall lekker wat massa gepakt hebben en dat ik héél trots en tevreden mag zijn. Zie voor/na foto's hieronder. Coach ziet, voor mijn doelen, niet echt spiergroepen die significant meer/minder zijn gegroeid t.o.v. anderen. Om die reden zouden er niet veel aanpassingen nodig zijn aan het trainingsschema, maar hij gaat wel wat aanpassingen doen omdat wat afwisseling ook weer nieuwe motivatie met zich meebrengt.

Vorige fase was coach z'n focus vooral op rug. Heb nu aangegeven wel iets meer focus op borst, schouders en armen te willen, en daarnaast aantal oefeningen aangegeven die ik niet top vind (zoals de rear delt fly). Quads ook besproken, maar coach is daar niet ontevreden over - heb lange bovenbenen, waardoor je die "quad sweep" sowieso al minder snel ziet - van de zijkant zie je duidelijk wel vooruitgang.

Daarnaast ook best uitgebreid gesproken ove het balanceren van bodybuilding met het "normale leven", omdat mijn levensstijl soms toch best voor wat frictie in de relatie veroorzaakt. Een voorbeeld hiervan is dat eten voor mij vooral praktisch is, terwijl uitgebreid en "fancy" koken - wat vaak moeilijk te tracken is - voor mijn vriendin een passie en uitlaatklep is. Ik had vooral de vraag "wanneer is het goed genoeg", omdat ik álles perfect wil doen, maar dat soms/vaak gewoonweg niet kan. Komende dagen wat tijd besteden aan mijn waardes, en wat ik wel en niet als prioriteit wil stellen om zo wat meer focus voor mezelf en anderen te kunnen hebben.

Dinsdag start de nieuwe push fase. HEUL veel zin in. Denk dat de komende maanden/jaar het beste jaar ooit zal gaan worden, nu de hele basis staat.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Fat Loss Phase - Week 14 - Legs
Weer even geleden dat ik benen getraind heb (15 dagen geleden), maar viel niet tegen. Laatste sessie op 3 RIR, hier en daar een set 0-1 RIR gedaan.
Vanaf hier weer bouwen, ook met de push fase die dinsdag start :)

1748621615473.png

Fat Loss Phase - Week 14 - Pull B
Weer terug op 0-1 RIR. Voelde meteen lekker, goede pomp.
Heb de t-bar row vervangen met de bent-over row - viel niet tegen, na maaanden die oefening niet meer te hebben gedaan.
En rear delt fly vervangen met cable crossover - voelt gewoon een stuk lekkerder.

1748716022471.png

Terug
Naar boven