AndroidHealthClinic

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Fat Loss Phase - Week 8 - Push A
Niet de beste, maar zeker niet de slechtste. +1 rep op de side raise, 2e en 3e set gewicht verhoogd, incline press +3 reps op de eerste set en gewicht verhoogd op tweede set (reps gematcht), fly & rear delts verhoogd. Bench press alleen 2e set zwaarder gepakt en 3e set +2 reps.

1744651798689.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 133 gemiddeld

Check-in met coach
Coach is heel tevreden met hoe gaat. Gewicht daalt mooi (vanochtend 81.1kg) en steeds meer definitie. Extra massa op rug begint mooi door te komen, hamstrings & adductors flink wat massa gepakt en begint nu wat seperatie in te komen, idem voor quads en abs. Wel een opmerking over slaap consistentie - Terecht opgemerkt dat ik op dagen met een half uurtje(!) minder slaap een lagere energie/mood rapporteer. Dus extra focus om gewoon op tijd in bed te liggen, ook weekenden.

Geen aanpassingen aan het plan, dus blijf op 2650 kcal TD en 2440 kcal NTD, met 120 min. cardio en 8k stappen.

Paar foto's van vanochtend:
Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Mooi bericht 💪

Aardige rugdikte die begint door te komen, schouders trouwens ook.
Bizar dat je dat half uurtje zo merkt. Goed opgevallen.

Op de voorfoto lijken je benen trouwens wel drie keer zo dik als van de achterkant. Misschien omdat je daar lager lijkt te fotograferen of door poseren omdat je juist de lijnen wilde laten zien?

Mooi bericht 💪

Aardige rugdikte die begint door te komen, schouders trouwens ook.
Bizar dat je dat half uurtje zo merkt. Goed opgevallen.

Op de voorfoto lijken je benen trouwens wel drie keer zo dik als van de achterkant. Misschien omdat je daar lager lijkt te fotograferen of door poseren omdat je juist de lijnen wilde laten zien?
Heel scherp van die foto's! Die voorkant foto was een check of het statief goed stond afgesteld en op de "terugweg" naar m'n telefoon deze foto genomen. Is dus 1) iets dichterbij en 2) iets andere lichtinval dan de rugfoto. Voorkant heb ik ook niet meegestuurd naar coach, maar vond de foto wel nice - en laat meteen zien wat perspectief/lichtinval doet met fysiek.

Ja ik ben altijd al redelijk gevoelig geweest voor slaap(tekort). Bloedirritant vind ik 't, maargoed het is nou eenmaal zo. De enige oplossing is op tijd/eerder naar bed gaan, aangezien de wekker nu om 7:30 gaat, en als we over 3 weken in ons nieuwe appartement wonen, moet m'n vriendin om 7:00 op ivm reistijd naar kantoor. Dan ga ik er ook maar meteen uit, dan kan ik lekker uren maken voor m'n eigen coaching bedrijf.

Fat Loss Phase - Week 8 - Pull A
Het was weer piekdrukte in gym 😡 10kg dumbbells waren steeds in gebruik, dus preachers niet lekker op kunnen warmen en vrijwel direct voor 12.5kg gegaan. Wel gematcht en paar reps op de andere sets dus niet ontevreden. Ook een PRtje op de SA pulldown, t-bar row en pullovers. Lats fikte lekker.

1744739919387.png

+30 min. crosstrainer @ hartslag 125 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 8 - Legs
Argh, werd wat gretig tijdens de hack squat waardoor ik wat focus verloor en te snel door wilde. Die 10e rep zat er wel in, maar nu failed rep.
Wel een PR op de crunch, leg curl, leg press, leg extension en adductor.. Mag niet klagen, maar een PR op élke oefening op legday was helemaal sick geweest. Flinke pomp in de beentjes.

Blij dat het morgen rustdag is, en een deep tissue massage gepland. Lekker hersteldagje

1744821471693.png

Fat Loss Phase - Week 8 - Push B
Goede vrijdag is hier een vrije dag, dus lekker 4-daags weekend. Schoonfamilie is hier op bezoek, dus lekker wat tijd besteden met hen (zijn leuke mensen :P)
Training ging lekker. Lateral raise, shoulder press, rear delts en chest fly verhoogd. Chest press verhoogd maar 3 reps minder, dus vanaf hier weer opbouwen met dit gewicht. Tricep pushdown ineens veel meer reps, en wat me opviel is dat links een stuk zwakker was dan rechts - dit was eigenlijk altijd andersom.

1744980970434.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 122 gemiddeld.
Whoop meet HR dus niet goed met constant bewegende arm. Paar keer getest arm stil houden, HR loopt dan direct op van 120ish naar 140-145. Dus gemiddelde is ongetwijfeld hoger, maar qua intensiteit constant met vorige cardio sessies

Grinnik herkenbaar dat soms ineens de "Slechte arm" de ander overtreft. Ik probeer vaak met de slechte kant te beginnen een merkte toevallig van de week ook dat ik dacht: heyyyy ik geloof dat dat mijn slechte kant niet meer is: wisselen die handel

Grinnik herkenbaar dat soms ineens de "Slechte arm" de ander overtreft. Ik probeer vaak met de slechte kant te beginnen een merkte toevallig van de week ook dat ik dacht: heyyyy ik geloof dat dat mijn slechte kant niet meer is: wisselen die handel
Vaag he.. Rechts was eerst constant 2-3 reps zwakker dan links, dus daar begin ik nu standaard mee. Vandaag was rechts ineens 2-3 reps zwakker.
Misschien ligt het aan de dag. Volgende keer even zien of dit opnieuw gebeurt.

Fat Loss Phase - Week 8 - Pull B
Grappig, voelde in het moment helemaal niet zo sterk of als een bijstergoede training. Maar toch repjes gepakt op beide pulldowns, hammer curl & rear delts, en PR op de t-bar row.
Ook eens niet zo t*ring druk (ivm paasweekend), dus redelijk korte sessie.

Cardio vandaag doorgeschoven naar morgen, zodat ik wat extra tijd heb met de schoonouders nu die hier zijn. En dan morgen doe ik cardio terwijl m'n vriendin aan het opwarmen is, en daarna sluit ik bij haar aan voor een PT sessie.

1745066410249.png

Wekelijkse update
Prima week. Voel me goed, kracht zit nog steeds lekker in de lift, herstel is top. Focus afgelopen week was slaap, en met name consistentie. Gebruik hiervoor de Whoop die een 'sleep consistency' metric heeft (± 30 min. bedtijd en opstaan). Maandag t/m donderdag top, het weekend iets minder. Schoonouders zijn hier, dus gezellig samen gegeten (íets over kcal doelen) en iets later naar bed. Wel hoge kwaliteit slaap en m'n slaapuren gehaald.

Gewicht zit mooi hele week in de 81kg, wat de verwachting was. Weekgemiddelde is uitgekomen op 81.7kg (- 0.64kg / -0.8%). Komende dagen iets lager kcal (~100 kcal onder doel) om de afgelopen dagen te compenseren, dus verwacht dat deze verder gaat droppen.

Fat Loss Phase - Week 9 - Push A
Heerlijk lang (4 dagen) weekend, flink uit kunnen rusten. Niet naar kantoor doet wonderen voor mijn mentale capaciteit, kan niet wachten tot ik volledig voor mezelf werk.
Vanochtend ook voor het eerst deze cut op 81.0kg :)

Door het lange weekend wel ietwat lui vanochtend, dus ff met lichte weerstand naar de gym. Voelde 'm niet zo tijdens de leg raises, en eerste sets side raises ook nog niet. Wel +2 reps op de eerste set side raises, dus dikke prima. Bench press eindelijk ook weer +1 repje, nu PR geëvenaard. Zal nog wel een paar sessies overheen gaan voordat die naar 11x 32.5kg gaat. Borst progressie gaat (nu) een stukje langzamer dan andere spiergroepen.
Verder gewicht van alles, behalve triceps, verhoogd t.o.v. vorige week.

1745249131297.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 125 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Klinkt als een gezellige Pasen.
Bijna weer pr time

Klinkt als een gezellige Pasen.
Bijna weer pr time
Het was een heerlijk paasweekend! Helaas niet met eigen ouders (ik woon in Dublin), maar vlieg donderdag voor een weekendje terug naar NL. Vrijdag neem ik m'n moeder mee naar een sterrenrestaurant, zaterdag ga ik met m'n vader op Zandvoort rondracen in supercars. Niet optimaal in een calorietekort, maar onwijs veel zin in.

Chest PRs ben ik altijd extra blij mee :cheer:

Check-in met coach
Coach is heel blij met de progressie die we maken. Gewicht daalt gestaag, maar niet extreem. Is ook niet het doel - Doel is om nu naar een acceptabel vetpercentage te werken voor een nieuwe push fase. En veranderingen in fysiek zijn absoluut zichtbaar week over week. Komende week geen aanpassingen, aangezien ik best een druk schema heb, met etentjes en van alles. Dus geen zin om nu veranderingen toe te passen - kunnen het effect niet meten.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Hamstrings beginnen lekker door te komen, ook wat meer separatie op de quads. Zelfs een kleeein beetje striation op de schouders.

Fat Loss Phase - Week 9 - Pull A
Begon sterk, progressie op alle rug oefeningen. Biceps compleet leeg naar het einde, dus een stapje terug moeten doen op de isolatie oefeningen. Wel een heerlijke pomp.

1745339860107.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 127 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Fijne basis dan om met je ouders in nl ook echt te kunnen genieten.

Vandaag alleen 30 minuutjes cardio @ hartslag 125 gemiddeld. Benen naar morgen doorgeschoven - mis deze week toch een training, dus heb wat meer ruimte.
Morgen vroeg op (6:00 gaat de wekker) voor de vlucht naar NL en vanavond van alles te doen, o.a. bezichtiging van het appartment waar ik uitga, spullen pakken en maaltijdje preppen voor in de trein naar huis.
IMG_2236.jpeg
31B5CC6A-C116-4DEC-BEE6-06C0671686B8.jpeg

Ekte ekte bodybuilder nu

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 9 - Legs
Vroeg op vanochtend om vlucht naar NL te halen. Redelijk vermoeid de hele dag, ondanks dat ik om 21:30 al sliep. Ook later getraind dan normaal.
Was verder een prima training. Hack squat hier is meer een v-squat, en de leg extension van Legocym is om te smullen, die stretch onderaan is heerlijk :fire: Hip adductors overgeslagen omdat ze die hier - als enige apparaat - niet hebben. Heerlijke pomp :)

1745562614269.png

Fat Loss Phase - Week 9 - Push B
Flink aan het puzzelen geweest met calorieën vandaag. Vanavond uit eten in een sterrenrestaurant, dus 1700 kcal met slechts 80gr proteïne daarvoor "gereserveerd". Had ik nog 950 kcal met 120gr proteïne over. Niet gewend om zo weinig carbs te eten op een dag. Sochtends 70gr havermout en smiddags 35gr rijst :roflol:

Weet niet of het tussen m'n oren zat of dat het daadwerkelijk hier aan lag, maar voelde me niet echt sterk in de training. Gewichten ook nagenoeg hetzelfde als begin januari (in deze gym in NL), terwijl ik thuis toch flink progressie aan het boeken was. Anyway, maximale eruit gehaald en vanavond een mooie avond hebben :)

1745593402810.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 131 gemiddeld

Vandaag geen training, maar vroeg uit de veren (wekker om 5:00) voor een dagje Zandvoort 😁

IMG_2265.jpeg

Wekelijkse update
Wat een fantatische week, en vooral weekend. Hele week redelijk goed in energie. Ietsie lager dan voorgaande weken, mede doordat het vooral heel saai is op werk. Gemoedstoestand zit goed, trainingen gaan lekker. Afgelopen weekend dus weekendje terug in NL. M'n moeder uit eten genomen naar een 2* restaurant waar we in de keuken hebben gegeten. Gisteren m'n pa meegenomen om een hele dag te racen op Zandvoort in een BMW 1 serie, Porsche 911, Mercedes AMG GT, McLaren 540C en Formula RP1. Schijt duur, maar fantatische ervaring en heel leuk om dit terug te kunnen doen voor m'n ouders.
Hele weekend eten top gemanaged. Uit eten vooraf ingecalculeerd en voeding daarvoor aangepast. Gisteren havermoutje en rijst/kip/broccoli meegenomen naar het circuit om savonds frietjes te kunnen eten.

Gewicht vanochtend 80kg rond, voor het eerst deze fat loss fase. Flink drop t.o.v. vorige week - Weekgemiddelde komt uit op 80.7kg (-1kg / -1.24% w/w).
Had hier nog een caliper liggen, dus uit nieuwsgierigheid ook eens gemeten, 3 puntsmeting zou ~11.2% zijn. Maar denk zelf eerder rond de 15% (wat de weegschaal dan weer aangeeft).

Ultieme doel nu is 80kg met low 10% bodyfat.
Het doel van mijn openingspost in 2024 komt zo wel heel dichtbij :)

Terug
Naar boven