MuscleMeat

Kingdom of Amalur: Reckoning

Lekker spel, speel een mage, zit ruim 10 uur in 't spel. Mage is wel erg overpowered, zelfs op hard is het te makkelijk. Op level 5 of 6 heb je een fire spell die alle vijanden in een gebied in 1 keer neerlegt :D

Mage is wel het leukst merk ik altijd.

• Topic Starter Topic Starter

Het is vrij gebalanced moet ik zeggen. Natuurlijk is mage altijd het sterkste, mits je alles kapot kunt maken voordat ze jou kunnen raken uiteraard.

Je kunt bijvoorbeeld warrior met hamer en mage worden. Mage zodat je enemies kunt stunnen terwijl je met je slome hamer op ze in hakt. Of tank worden en mage aoe spells. Rogue en single target mage werkt ook prima heb ik gemerkt.

Enigste combo tussen warrior en rogue die mij handig lijkt is warrior sword en bow.

Er is geen 'beste', het ligt allemaal aan je speelstijl. Technisch gezien is alles even goed en kan je feitelijk zonder ook maar 1x geraakt te worden heel het spel uitspelen ;).

Technisch oke... Maar als je een squishy mage bent zul je bij de meeste bosses na 1 combo move dood zijn. De kans dat je geraakt wordt is nog steeds groot.

Mage op console lijkt me niet echt geweldig eigenlijk... Je hebt maar 4 spell slots terwijl je op de computer er een stuk of 10 hebt?

100 uur lijkt me wel overdreven, ken al een paar die na 50 uur klaar zijn, dit is mainquest + een hoeveelheid aan side quests (niet allemaal).

Lijkt me een vet spel, ga hem vanmiddag downloaden.

ej jongens... Kun je op de console echt maar 4 spells keybinden?
Vind het echt frustrerend..

welke faction moet ik eigelijk kieze, weet nog niet zo veel van spel af maar heb nu bij faction quests. een met wit en blauw teken er in en een groen soort elvenras ofzoiets. maar weet niet welke, ben rogue trouwens geen idee of dat wat uitmaakt

welke faction moet ik eigelijk kieze, weet nog niet zo veel van spel af maar heb nu bij faction quests. een met wit en blauw teken er in en een groen soort elvenras ofzoiets. maar weet niet welke, ben rogue trouwens geen idee of dat wat uitmaakt

Gewoon alle factions complete. Heb er nog 3 open staan en heb er 2 volgens mij gecomplete. Maakt niks uit, je hebt er verder niks aan. Buiten het feit dat als je hun stad binnen loopt dat je uitspraken hoort als ''You're Warsworn now! We'll watch over you!''

Gewoon allemaal of zoveel mogelijk complete voor achievements en leuke quest lines ;)

Ben inmiddels lvl 18 met 17 uur played time...
Jullie? :D

20 uur gespeeld, ben level 18. Kvoel me nu superoverpowered, en heb gelezen dat het zo blijft. Oftewel, de drang om sterker te worden door nieuwe items te vinden is er niet meer.

Ben er mee gekapt, was wel een leuke 20 uur. :)

Vind het nog steeds een leuk spel. Merk wel dat ik constant de neiging heb om door het hele verhaal heen te skippen, heb vaak geen zin om dat gelul aan te horen.

Ik wil graag terug naar de oude tijd, waarin gewoon een vet filmpje werd gestart met een dialogue, ipv dat je zelf de keuze moet maken hoe je reageert op een bepaalde situatie. Ze lopen toch allemaal wel op hetzelfde uit.

Topic too long to read.

Is dit een soort Skyrim kloon?

Vind het nog steeds een leuk spel. Merk wel dat ik constant de neiging heb om door het hele verhaal heen te skippen, heb vaak geen zin om dat gelul aan te horen.

Ik wil graag terug naar de oude tijd, waarin gewoon een vet filmpje werd gestart met een dialogue, ipv dat je zelf de keuze moet maken hoe je reageert op een bepaalde situatie. Ze lopen toch allemaal wel op hetzelfde uit.

Welke oude tijd? Altijd al zo geweest de dialoogopties. Kvind het persoonlijk een van de leukere aspecten, de fae lore is best wel interessant.

Welke oude tijd? Altijd al zo geweest de dialoogopties. Kvind het persoonlijk een van de leukere aspecten, de fae lore is best wel interessant.

Vroeger in games had je nooit van die dialogue opties waar je zelf de keuze had hoe je reageerde op een bepaalde situatie, maar toen startte gewoon een filmpje.

Ik heb het niet over bepaalde situaties als ''I'll do it!''
Maar meer dat je mensen kunt overtuigen met persuasion en je de 'verkeerde' keuzes kunt maken waardoor iemand die eerst je ally was een enemy kan worden.

Je kunt wel zien dat het niet zo goed is verwerkt als in Dragon Age of Mass Effect.

Vroeger in games had je nooit van die dialogue opties waar je zelf de keuze had hoe je reageerde op een bepaalde situatie, maar toen startte gewoon een filmpje.

Ik heb het niet over bepaalde situaties als ''I'll do it!''
Maar meer dat je mensen kunt overtuigen met persuasion en je de 'verkeerde' keuzes kunt maken waardoor iemand die eerst je ally was een enemy kan worden.

Je kunt wel zien dat het niet zo goed is verwerkt als in Dragon Age of Mass Effect.

Son I am dissapoint.

Blijkbaar heb je de oudere bioware titels nog nooit gespeeld (naast mass effect en dragon age hebben ze nog veel meer rpgs gemaakt). En zo waren er wel meer ontwikkelaars, was vroeger gewoon de standaard voor wrpgs, nu is het nog steeds wel gangbaar.

Kd of amalur behoort niet tot dat soort rpgs, het is meer een hack n slash rpg ipv for lack of better word een "keuze rpg".

Laatst bewerkt:
Zal vroeger wel iets te lang vast gezeten hebben aan bepaalde spellen dan. Vroeger gaf ik niets om bioware.

Ik dacht dat Mass Effect echt het begin hiervoor neer zette, de interacties e.d.

Ben nu lvl 24 en zit op 30 uur. Heb ongeveer 60-70% van de wereld gezien denk ik.
Moet een stuk van het woestijn nog onderaan en het hele rechter landschap nog.

Vind het echt nog steeds een gruwelijk spel. Het verhaal boeit me eigenlijk niet zo veel meer... Maar zitten wel leuke quest lines tussen. Dikke loot ook, gruwelijke wapens en mooie armor setjes!

Ga de lvl 40 denk ik niet halen... denk ong. lvl 30

Ben zelf opnieuw begonnen als Finesse ipv Sorcery voor iets meer uitdaging. Zijn de nieuwe gebieden een beetje de moeite waard?

Son I am dissapoint.

Blijkbaar heb je de oudere bioware titels nog nooit gespeeld (naast mass effect en dragon age hebben ze nog veel meer rpgs gemaakt). En zo waren er wel meer ontwikkelaars, was vroeger gewoon de standaard voor wrpgs, nu is het nog steeds wel gangbaar.

Kd of amalur behoort niet tot dat soort rpgs, het is meer een hack n slash rpg ipv for lack of better word een "keuze rpg".

story-driven rpg, net zoals baldur's gate, dragon age, Kotor, skyrim, fallout 1&2, divine divinity,...

In dit spel is het verhaal ondergeschikt, loothunting is het belangrijkste, aka loot-driven rpg, alla diablo en vrijwel elke mmorpg.

Heb het laatst nog even geprobeerd, tot de 1ste stad geraakt, dan was ik het echt beu. Het verhaal is een snoozefest.

Hoop dat er in diablo 3 toch iets van verhaal zit, anders vrees ik dat ik een miskoop ga doen ermee.

Ben zelf opnieuw begonnen als Finesse ipv Sorcery voor iets meer uitdaging. Zijn de nieuwe gebieden een beetje de moeite waard?

Yup! Zeker de moeite waard imo.

Waarom ben je eigenlijk overnieuw begonnen? Je kon ook gewoon naar de Fateweaver gaan om je gehele build te resetten zodat je niet overnieuw hoeft te beginnen qua verhaal maar wel met een schone lei begint :D

Terug
Naar boven