AndroidHealthClinic

Klein, sympathiek én wispelturig... een logje.

• Topic Starter Topic Starter
Leuk getraind, nog steeds met gewichten waarbij de meesten hier meewarig zullen lachen, I couldn't care less, nah! :D

Vendetta shake 20 min voor training genomen, whey shake zo'n 45 min na de training. 10 minuutjes fietsen als opwarming, 15 minuten crosstrainen als uitbollen...

Als ik gewicht met een + (bv 20+) laat eindigen betekent het dat het gewicht van de staaf er nog bijgerekend moet worden (apparaat vermeld ik in titeltje)

Zou wel handig zijn moest ik weten hoeveel die stang op de Smith weegt... iemand?

Squats (op de Smith - eerste keer in mijn leven)

8 x 20+
8 x 30+
8 x 40+

Leg press

8 x 97
8 x 106
8 x 106

Leg extension

8 x 35
8 x 42

Leg curl (liggend, eerste keer, vorige keer was zittend)

8 x 30
8 x 30
8 x 25 (begon kramp te krijgen en wou niks forceren)

Stiff leg deadlift - -euh- dikke staaf

10 x 40+
10 x 40+

Standing calf raise

10 x 52
8 x 61
8 x 61

Seated calf raise

Opnieuw niet kunnen doen wegens quasi een wachtrij voor de Smith...

Ben al bij al eigenlijk wel tevreden. Ik voel dat er nog marge zit, ik voel dat ik gewerkt heb, bepaalde zaken heb ik voor de eerste keer gedaan, bij andere zaken heb ik pr's bereikt (logisch als je sommige dingen voor de eerste keer doet, dus ik duid nog niks aan), en nog bij andere zaken heb ik meer herhalingen, dus kunnen de gewichten volgende keer iets hoger...

Wish me luck voor het vervolg, donderdag opnieuw rug en biceps, training die ik vorige keer -euh- niet echt fantastisch vond ;)

Gewicht nog steeds rond de 64-65kg, vetmassa volgens de weegschaal nog steeds rond de 15kg... en ik eet ongeveer op onderhoud denk ik. Bulken met mijn vetpercentage vind ik nog iets té... of niet? Spui jullie meningen maar uit! :)

Opgepast: sissy-gewichten in aankomst...

Lekkere sessie gehad, schemaatje kunnen afwerken :)

Deadlift (3 sets)

3 x 8 x 50

Pullups (3 sets - tegengewicht tussen haakjes)

2 x 8 (30)
1 x 6 (30)

Barbell row (3 sets)

2 x 8 x 20+
1 x 8 x 25+

dumbbell row (2 sets)

2 x 8 x 12

Shrugs (3 sets)

2 x 8 x 16
1 x 10 x 16

Barbell curl (3 sets)

3 x 8 x 10 (laatste keer 5+3)

Dumbbell incline curl (3 sets)

3 x 8 x 7

Hammer curl (2 sets)

3 x 8 x 6

I know, I know... maar ik kom eraan hoor, be aware :D

De weegschaal vertelt me stilletjesaan toch dat de vetmassa een béétje naar beneden is, hopen maar dat er iets van aan is :cool:

De resultaten zijn misschien nog niet groot, maar je pakt het groots aan!:thumbup:
Zoals al eerder gezegd door anderen op dit forum hoef je je echt niet te schamen dat anderen sterker zijn. Laat het je motiveren en neem hen als voorbeeld. Wat zij kunnen kan jij ook. Gewoon lichtjes beginnen en langzaam opbouwen kan alles behalve kwaad. Tot slot wil ik nog zeggen dat ik je heel veel succes wens en 't goed vind dat je nu je vader bent zo hard aan je gezondheid bereid bent te werken. Dus keep it up!!:thumb:

gaat goed zo ;) blijven doorzetten
er zijn van die mensen die bij de eerste keer deadlift meteen 100kg nemen, maar ik was in het begin zelf ook half duizelig van 50kg hoor :D

Niet squaten in de smith, deadlift zwaarder.

Niet squaten in de smith, deadlift zwaarder.
Alvast bedankt aan Bzar en Woopy voor de steunbetuigingen, ze zullen nodig zijn om de motivatie hoog te houden ;)

Hey Robbert, bedankt voor je tips, maar kan je voor beiden uitleggen waarom?

Deadlift was ik van plan om telkens een beetje gewicht bij te voegen, als ik elke week 5 of zelfs 10 kg zwaarder ga (het was nog maar de tweede keer dat ik het deed hé gisteren en ik ben nog geen beer van 90kg) dan zal ik snel weten waar mijn limieten ongeveer liggen, niet? Ik voel het nu trouwens al tamelijk erg in mijn onderrug moet ik zeggen, zal nog een paar keer goed kijken naar de correcte uitvoering. Nu goed, de rug was een onderdeel van de training, dus ik dacht dat dat wel normaal was. Zal eens kijken welke spieren het hardst moeten werken...

Squaten buiten de smith: aangezien we geen rack hebben vanwaar ik de barbell kan nemen moet ik dat ding incl. gewichten eerst nog op mijn schouders zien te krijgen, en ik zie me het nog niet meteen doen eigenlijk. Is de Smith enkel 'verraderlijk' omdat je begeleid wordt in je beweging? Voorlopig heb ik dat liever moet ik zeggen, ben nog wat onzeker doordat zoveel van al die oefeningen nieuw zijn... en ik zou niet weten hoe ik pakweg de stang+40kg op mijn schouders krijg, dacht dat daar een speciale 'beweging' voor was, maar heb nog niet genoeg vertrouwen in mijn eigen kunnen om zeker genoeg te zijn dat ik niet onderuit donder :D

ZIET ER AL GOED UIT KEREL,GESTAAG KOM JE ER WEL.:)
LANGZAMERHAND KOMT T BIJ MIJ OOK AL,BENCH HEB IK GISTER EEN P.R OP GEZET,VAN 10 KILO MEER(MET RUGBLESSURE OOK NOG). verdomme k*t capslock!! naja
iedereen moet ergens beginnen,beter met weinig gewicht beginnen en de oefeningen goed en correct uitvoeren dan stoer doen en je lijf naar de filistijnen helpen.
kracht komt wel..
suc6 verder pet.. :D

Alvast bedankt aan Bzar en Woopy voor de steunbetuigingen, ze zullen nodig zijn om de motivatie hoog te houden ;)

Hey Robbert, bedankt voor je tips, maar kan je voor beiden uitleggen waarom?

Deadlift was ik van plan om telkens een beetje gewicht bij te voegen, als ik elke week 5 of zelfs 10 kg zwaarder ga (het was nog maar de tweede keer dat ik het deed hé gisteren en ik ben nog geen beer van 90kg) dan zal ik snel weten waar mijn limieten ongeveer liggen, niet? Ik voel het nu trouwens al tamelijk erg in mijn onderrug moet ik zeggen, zal nog een paar keer goed kijken naar de correcte uitvoering. Nu goed, de rug was een onderdeel van de training, dus ik dacht dat dat wel normaal was. Zal eens kijken welke spieren het hardst moeten werken...

Squaten buiten de smith: aangezien we geen rack hebben vanwaar ik de barbell kan nemen moet ik dat ding incl. gewichten eerst nog op mijn schouders zien te krijgen, en ik zie me het nog niet meteen doen eigenlijk. Is de Smith enkel 'verraderlijk' omdat je begeleid wordt in je beweging? Voorlopig heb ik dat liever moet ik zeggen, ben nog wat onzeker doordat zoveel van al die oefeningen nieuw zijn... en ik zou niet weten hoe ik pakweg de stang+40kg op mijn schouders krijg, dacht dat daar een speciale 'beweging' voor was, maar heb nog niet genoeg vertrouwen in mijn eigen kunnen om zeker genoeg te zijn dat ik niet onderuit donder :D

Ow ok, iedere week gewicht verhogen bij deadilift is wel een goed idee. Maar dan kan je beter kiezen voor 5x5 ofzo ipv van 3x8.

De smith is gewoon een k*tapparaat, geen coördinatie nodig, altijd slechte techniek en stress op je onderrug.

Ow ok, iedere week gewicht verhogen bij deadilift is wel een goed idee. Maar dan kan je beter kiezen voor 5x5 ofzo ipv van 3x8.

De smith is gewoon een k*tapparaat, geen coördinatie nodig, altijd slechte techniek en stress op je onderrug.
Owkay, thanks. Waarom is 5x5 beter? Was van plan mijn schema een paar weken/maanden te volgen en dan te variëren om niet teveel eentonigheid en gewenning te laten optreden, namelijk.

Ik denk dat ik zonder Smith nog meer stress op mijn onderrug ga hebben, eigenlijk :(

Bench press (3 sets) - Smith

3 x 6 x 40+

Incline dumbbell press (3 sets)

3 x 8 x 10

Dips (2 sets)

2 x 8 x (30)

Military press (3 sets) - Smith

2 x 6 x 20+
1 x 4 x 20+
1 x 4 x 20+ (moest deze in 2x doen om aan 8 herhalingen te komen)

Side laterals (2sets)

1 x 8 x 6
1 x 8 x 7

Rear laterals (2 sets)

3 x 8 x 6

Lying tricep extension/skullcrusher (3 sets)

3 x 10 x 5+

Close grip bench press (3 sets)

Niet kunnen doen, opnieuw bijna een wachtrij.

Beetje vordering merkbaar tgo de vorige keer, easy does it... op naar de volgende :p

goeie bench press al

Thanks, je moet ergens beginnen hé. De weegschaal begint trouwens mee te werken stilletjesaan. Gewicht blijft stabiel, vet% daalt :banana:

Hebben jullie geen barbell? Anders zou ik de smith machine gewoon laten voor wat het is. Heeft bijna gen meerwaarde. Tenzij je echt op 1 spier wil focussen, zonder het gedoe van coördinatie enzo. maar ik denk dat het voor jou van belang is dat je gewoon kracht krijgt. Dus los benchen, los squaten enz enz.

er begint al vooruitgang in te komen precies ;)

keep it up :thumbs:

Thanks Robke78!

Beginnerbb, barbells zijn er wel, maar geen rack om die van af te nemen, en ik zie me nog niet meteen die staaf met gewichten in mijn nek leggen vanop de grond... idem voor de bench press, enkel de Smith komt daarvoor in aanmerking vrees ik.

Ik zit op een ietwat vreemd dieet trouwens, 5 dagen veel eiwitten en iets minder koolhydraten - dan kom ik op 2100kcal/dag, nu 5 dagen veel koolhydraten en iets minder (nog steeds 2,2gr/kg dus zo'n 150 gram) eiwitten, dat levert 2600kcal/dag op. Daarna terug 2100kcal/dag van vooraf aan. Heb hier al eens de vraag gesteld waarvoor dat goed is, maar niet echt antwoord gekregen. Iemand die een idee heeft?

Owkay, thanks. Waarom is 5x5 beter? Was van plan mijn schema een paar weken/maanden te volgen en dan te variëren om niet teveel eentonigheid en gewenning te laten optreden, namelijk.

Om de techniek echt goed aan te leren kun je beter met lage reps werken en meer sets. En zorg ervoor dat je fris bent en blijft als je oefent. Langzaam aan kun je dan het gewicht gaan verhogen tot je ervan overtuigd bent dat je de oefening beheerst.

Om de techniek echt goed aan te leren kun je beter met lage reps werken en meer sets. En zorg ervoor dat je fris bent en blijft als je oefent. Langzaam aan kun je dan het gewicht gaan verhogen tot je ervan overtuigd bent dat je de oefening beheerst.
Thanks voor de tip, zal het er binnenkort eens op wagen... ;)

Dag Petje1809,

Lees net je verhaal en ik moet zeggen, petje af :D

Ik vind het top dat je na al deze jaren van "verwaarlozing" toch besluit om er wat aan te gaan doen. Helemaal icm binnekort 2 kleintjes:p Er zijn genoeg slappe zakken die het allemaal wel prima vinden om als een vaatdoekje door het leven te gaan. Jij gelukkig niet :thumbup:

En wat dat betreft van staan tussen de "grote brede mannen", ikzelf ga der ook altijd vrolijk tussen staan en juist zij zijn diegene die je vrolijk gedag zeggen en als ze zien dat het fout gaat ingrijpen. Ook zijn ze nooit beroerd om tips te geven enzo.

Wel klote dat er geen squat rack staat in je sportschool, zou bijna zeggen: zoek een andere... want op die smith machine is vragen om problemen.

Misschien vind je het wel interessant om Starting Strength - Basic Barbell Training van Mark Rippetoe te lezen. Heel leerzaam boek over hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Ook staat daar een train schema in 3x5 voor krachttraining. Het schema wat ik volg op dit moment.

En over die gewichten.. gewoon lekker doorgaan.. ze worden vanzelf zwaarder! Nouja ze voelen lichter dus kan je zwaardere gewichten pakken :p Er is niets motiverender dan merken dat je elke keer een stukje sterker word :wl:

Heel veel succes man!

Bench press (3 sets) - Smith

3 x 6 x 40+

Incline dumbbell press (3 sets)

3 x 8 x 10

Dips (2 sets)

2 x 8 x (30)

Military press (3 sets) - Smith

2 x 6 x 20+
1 x 4 x 20+
1 x 4 x 20+ (moest deze in 2x doen om aan 8 herhalingen te komen)

Side laterals (2sets)

1 x 8 x 6
1 x 8 x 7

Rear laterals (2 sets)

3 x 8 x 6

Lying tricep extension/skullcrusher (3 sets)

3 x 10 x 5+

Close grip bench press (3 sets)

Niet kunnen doen, opnieuw bijna een wachtrij.

Beetje vordering merkbaar tgo de vorige keer, easy does it... op naar de volgende :p

goeie training man - gewichten zijn nog niet;) zo belangrijk als je techniek maar goed is

Voilà, het was al sinds vorige vrijdag of zo geleden dat ik nog in de fitness was geraakt: benen gedaan vandaag, best tevreden wegens opnieuw vordering gemaakt :yes:

Squats (Smith)

8 x 30+
8 x 40+
8 x 45+ PR

Leg press

8 x 106
8 x 106
10 x 115 PR

Leg extension

10 x 35
10 x 42

Leg curl (liggend)

8 x 30
8 x 30
Laatste serie van 8 kon ik er nog anderhalve doen, iets te snel na elkaar de oefeningen gedaan, beginnersenthousiasme :rolleyes:

Stiff leg deadlift - -euh- dikke staaf

10 x 40+
10 x 45+ PR

Standing calf raise

8 x 61
8 x 61
8 x 70 PR

Voilà, heb enkele PR's gezet zodat ik een doel heb om te verbreken, motivatie wat hoog houden zullen we maar zeggen... ik voel het in mijn benen en eerlijk gezegd: ik ben er doodgelukkig om :rocknana:

Die Leg Curl gaat me nog parten spelen in de toekomst!

Terug
Naar boven