MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Dat zou kunnen, maar dit is ook gewoon een schatting. Alleen is de data waarop die schatting is gedaan wat uitgebreider.
Eenvandaag heeft het zelfs over 50 tot 300 miljoen ton, 15 tot bijna 100x zoveel. Jij vind zulke 'schattingen' plausibel?

Waarom is de schatting van 2,5 miljoen wel plausibel?
Omdat de UvU alle beschikbare metingen in één model bij elkaar heeft gebracht. En omdat zij er iets neutraler instaan dan activistische clubs zoals wnf en plastic soup en deze. Die zijn gebaseerd op de hoeveelheid plastic die wordt geproduceerd.

Heeft je moeder je nooit geleerd dat het onbeleefd is om een vraag te beantwoorden met een wedervraag?

Je was toch al in Duitsland ?

???
Valt wel een beetje tegen met die opwarming, als ik dat zo zie

Ik heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.

Ik heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.
Niet alleen dat, dit jaar zit inmiddels in de top 15 en het is nog geen oktober.
De top 10 is voor de helft jaren vanaf 2000 en 2023 zit nu op de 27e plaats en het is nog geen 31 oktober?

Ah ja, ik keek gewoon niet goed joh

Wat als de meetapparatuur over de jaren naar warmere locaties is verzet? Of die locaties door veranderingen aan de omgeving warmer zijn geworden?

:eek:

Niet alleen dat, dit jaar zit inmiddels in de top 15 en het is nog geen oktober.
Dat kan je allemaal beschouwen als voorkeur voor een uitkomst, maar als je met de data die voor handen is de stijging probeert te ontkrachten kom je van een koude kermis thuis.

Dat betekent niet zonder meer dat de stijging significant is, dat we door blijven stijgen, dat de mens de stijging veroorzaakt enz.

Terug
Naar boven