Dat zou kunnen, maar dit is ook gewoon een schatting. Alleen is de data waarop die schatting is gedaan wat uitgebreider.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zou kunnen, maar dit is ook gewoon een schatting. Alleen is de data waarop die schatting is gedaan wat uitgebreider.
Eenvandaag heeft het zelfs over 50 tot 300 miljoen ton, 15 tot bijna 100x zoveel. Jij vind zulke 'schattingen' plausibel?Dat zou kunnen, maar dit is ook gewoon een schatting. Alleen is de data waarop die schatting is gedaan wat uitgebreider.
Waarom vind jij de schatting van 3,2 miljoen ton wel plausibel?Eenvandaag heeft het zelfs over 50 tot 300 miljoen ton, 15 tot bijna 100x zoveel. Jij vind zulke 'schattingen' plausibel?
Omdat de UvU alle beschikbare metingen in één model bij elkaar heeft gebracht. En omdat zij er iets neutraler instaan dan activistische clubs zoals wnf en plastic soup en deze. Die zijn gebaseerd op de hoeveelheid plastic die wordt geproduceerd.Waarom is de schatting van 2,5 miljoen wel plausibel?
Bleef er niet óók meer in rivieren hangen dan verwacht?
Nee. Het wordt geopperd als mogelijke verklaring in de berekeningen, maar dat is niet aangetoond.Bleef er niet óók meer in rivieren hangen dan verwacht?
@Sparks79@The Hoff
![]()
Stuwdam in Noorwegen breekt door na zware regenval, omwonenden geëvacueerd
De centrale hield er vanochtend mee op en toen hadden de deuren automatisch open moeten gaan, maar dat gebeurde niet.nos.nl
Yes. We wisten wanneer we weg moesten wezen. Net op tijd door Zweden gejakkerd en de brug over vlak voor die dicht ging.
Ik had het vanmiddag al gelezen. Volgems mij was dit meer in het binnenland tegen zweden aan. Wij gaan richting de kust. Is goed voor de huizenprijzen. 🤣@The Hoff
![]()
Stuwdam in Noorwegen breekt door na zware regenval, omwonenden geëvacueerd
De centrale hield er vanochtend mee op en toen hadden de deuren automatisch open moeten gaan, maar dat gebeurde niet.nos.nl
Ik heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.
Niet alleen dat, dit jaar zit inmiddels in de top 15 en het is nog geen oktober.Ik heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.
De top 10 is voor de helft jaren vanaf 2000 en 2023 zit nu op de 27e plaats en het is nog geen 31 oktober?
Ah ja, ik keek gewoon niet goed johIk heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.
Wat als de meetapparatuur over de jaren naar warmere locaties is verzet? Of die locaties door veranderingen aan de omgeving warmer zijn geworden?Ik heb geprobeerd deze data zo te manipuleren en te presenteren dat er geen stijging meer te zien is door de jaren heen, maar dat is niet gelukt. De enige kritiek die dan nog stand houdt is dat het "maar" om 120 jaar gaat, maar ja dat is nu eenmaal waar we het mee moeten doen.

Dat kan je allemaal beschouwen als voorkeur voor een uitkomst, maar als je met de data die voor handen is de stijging probeert te ontkrachten kom je van een koude kermis thuis.Niet alleen dat, dit jaar zit inmiddels in de top 15 en het is nog geen oktober.
Kan, maar het tegenovergestelde zou ook kunnen.Wat als de meetapparatuur over de jaren naar warmere locaties is verzet? Of die locaties door veranderingen aan de omgeving warmer zijn geworden?
![]()
Lees nog eens wat ik schrijf.