AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Ik weet best veel van vlora en vauna, maar niet zo veel als een evolutiebioloog.

Zin in een zoentje?

De aarde warmt zo hard op dat het gaat sneeuwen in augustus en de ijslaag op de zuidpool groeit.

Vertel me meer.
Dat is wel bijzonder, want in sommige delen van Europa is het wel warm (al is nog ff de vraag of en hoeveel warmer tov gemiddeld) en het zee-ijs bij de zuidpool groeit dit jaar juist veel minder hard aan.

Dat is wel bijzonder, want in sommige delen van Europa is het wel warm (al is nog ff de vraag of en hoeveel warmer tov gemiddeld) en het zee-ijs bij de zuidpool groeit dit jaar juist veel minder hard aan.
Ik heb geen evolutiebiologie gestudeerd dus mijn hypothese is natuurlijk helemaal niks waard.

Maar ik denk dat het mogelijk komt omdat het zomer is op het noordelijk halfrond.

1690995131685.jpg

Zomer in Europa - de vloer is lava editie.

Ik heb geen evolutiebiologie gestudeerd dus mijn hypothese is natuurlijk helemaal niks waard.

Maar ik denk dat het mogelijk komt omdat het zomer is op het noordelijk halfrond.
Er ligt sneeuw, hier regent het en elders is het wel warm, mogelijk warmer dan gemiddeld. Die combinatie is mogelijk wel bijzonder.

Evenals landijs vs zeeijs op Antarctica.

Er ligt sneeuw, hier regent het en elders is het wel warm, mogelijk warmer dan gemiddeld. Die combinatie is mogelijk wel bijzonder.

Evenals landijs vs zeeijs op Antarctica.
De enige mogelijkheid lijkt mij global boiling. Maar wat weet ik er nou van.

Laten we een expert raadplegen die ervoor heeft gestudeerd.

@Schwarzeneggertje, wat zegt uw expertise?

Dat een juiste constatering niet hoeft te leiden tot een juiste conclusie.
Hier ook weer zo een mooie met "data shown in isolation", hoewel je in dit geval misschien ook kan zeggen dat er te weinig isolation van data is.
Aan de ene kant een grafiek dat er dit jaar minder ha bos verbrand, maar met aan de andere kant wel iets meer branden.

Dan een uitleg, maar die gaat over een andere tweet, met een ander plaatje: veel verbranding is in heel warme gebieden, is daar normaal en de getallen daar zijn zo groot dat ze het totaal een vertekend beeld geven tov de rest.

Was het omgekeerd geweest (minder branden en ha in bv europa, maar iets meer in de hete gebieden, waardoor het totaal enorm omhoog schiet) dan had Jesse Klaver ook moord en brand staan schreeuwen over klimaatverandering, het einde van de wereld en global deep frying.

Hier kan je toch helemaal niets mee?
De feiten en niets dan de feiten, maar wel alle feiten.

Maakt het nog uit of ze worden aangestoken?

Plastic in de zee werd geschat op 25 tot 80 miljoen ton. Bijna goed, blijkt nu.

3,2 miljoen ton :emo:

Ja met de kennis van nu

Terug
Naar boven