AndroidHealthClinic

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

Even in het algemeen, je mag niet op vliegvakantie of vlees eten als je voor maatregelen bent die in het voordeel van het klimaat zouden zijn of hoe werkt dit precies? En tot hoever moet je hierin consequent zijn? Want als je vegan bent en enkel op de fiets gaat ben je weer een linkse kudthippie.

Mensen zijn gewoon hypocriet als de pest en je ziet het overal in terug, dit is weer een mooi voorbeeld er van. Halsema die haar kinderen toch maar van een zwarte school haalt was ook een mooi voorbeeld.
Voor maatregelen zijn die ze zelf niet treffen, geen last van hebben. Zich niet in kunnen leven in wat maatregelen voor impact op anderen kunnen hebben of beter gezegd er gewoon schijt aan hebben. Je steentje bijdragen aan de wereld door te stemmen hoe anderen moeten anticiperen en waar je zelf zo min mogelijk last van hebt. Zelf een goed gevoel er aan over houden, maar o wee als je zelf drastisch moet veranderen, het je geld kost wat je eigenlijk niet kan missen of je eigen auto straks niet meer kan parkeren. Een vliegvakantie minder en toch maar geen bbq meer tijdens de zomer. Ik zie veel mensen schreeuwen dat er het een en ander moet gebeuren, maar zie er weinig concreet iets doen in hun gedrag. Daar zou het toch mee moeten beginnen?
 
Ik zie veel mensen schreeuwen dat er het een en ander moet gebeuren, maar zie er weinig concreet iets doen in hun gedrag. Daar zou het toch mee moeten beginnen?
Mee eens.
 
Even terugkomend op mijn betoog over CO2 als broeikasgas, ik sta daar nogsteeds volkomen achter, maar naar het blijkt is de temperatuur stijging geen gevolg van CO2 toename, maar CO2 toename is het gevolg van temperatuurstijging. Als ik naar de oplosbaarheid grafieken van CO2, zuurstof en stikstof (deze 3 zijn relevant) in water kijk in de range van 0 tot 30 graden Celsius, dan klopt het gewoon dat het CO2 gehalte stijgt bij opwarming van zeewater. Dus als er in het verleden voor de industrialisatie een correllatie te vinden in tussen deze twee moet men een goede resolutie in de tijd hebben om de juiste conclusie te verbinden. Ik geloof nog steeds dat CO2 als broeikasgas een temperatuur stijging zal veroorzaken, maar of dat waarneembaar is is een tweede. Zie het als een kaarsje in huis, in theorie verwarm je daar de omgeving mee, in een gesloten toilet is dat wellischt meetbaar, maar met alle binnen deuren in huis zal het voor de gemiddelde temperatuur niets doen.

Derksen het lijkt er op dat jij veel zoekt (of tegenkomt) om jouw vragen te beantwoorden. Ben jij in de afgelopen maanden het bewijs tegen gekomen dat het toegenomen CO2 gehalte de temperatuur heeft doen stijgen ipv het geen ik een paar keer ben tegengekomen, namelijk dat de een stijgende temperatuur het CO2 gehalte heeft doen stijgen doordat de oplosbaarheid van CO2 in warmer zeewater minder is.
 
Derksen het lijkt er op dat jij veel zoekt (of tegenkomt) om jouw vragen te beantwoorden. Ben jij in de afgelopen maanden het bewijs tegen gekomen dat het toegenomen CO2 gehalte de temperatuur heeft doen stijgen ipv het geen ik een paar keer ben tegengekomen, namelijk dat de een stijgende temperatuur het CO2 gehalte heeft doen stijgen doordat de oplosbaarheid van CO2 in warmer zeewater minder is.
Zoiets? https://scied.ucar.edu/carbon-dioxide-absorbs-and-re-emits-infrared-radiation
 
Dat is niet wat ik bedoel, dit gegeven was de reden dat, voordat jij dit topic had geopend, ik er ook heilig van overtuigd was dat het heel simpel was.
En de “gewone burger” verwacht misschien teveel van de wetenschap.

Het CO2 debakel is vrij eenvoudig, de mensheid heeft sinds de industriële revolutie een zeer groot aandeel gehad in de toename van het CO2 gehalte en een stijgend CO2 gehalte zorgt voor een temperatuursverhoging als alle andere factoren gelijk blijven. Hierover is men het wel eens, maar de politiek en de burger verwacht dat de wetenschap aangeeft of we dit nu een halt toe moeten roepen of niet en zoja, tegen welke kosten. Ik denk niet dat we daar ooit een eenduidig antwoord op zullen krijgen.

Maar hoe meer ik er over lees hoe minder ik er van overtuigd ben dat het zo simpel is en zolang het niet klip en klaar is dat de toename van het CO2 gehalte een stijgende wereldwijde temperatuur veroorzaakt zijn alle andere discussies voorbarig.
 
Three wealthy donors formed the Climate Emergency Fund this year to support “disruptive activists,” as Trevor Neilson, one of the founders, put it. For years, he said, they have individually given money to more traditional environmental organizations like Sierra Club and the Natural Resources Defense Council, but concluded that these groups were taking a too-gradual approach to the fight against climate change and that the crisis demanded greater urgency.


A leader of Extinction Rebellion called on protesters to bring down the government and warned that some people 'may die' in the process.

The shocking statement was revealed in a Policy Exchange report, authored by former counter-terror chief Richard Walton, which added that XR is aimed at achieving a breakdown of the state and democracy.
The report comes after a tearful Extinction Rebellion activist apologised to a man who was denied the chance to see his father one last time before he died because of a climate protest that left him stuck in traffic.

The grieving man revealed how he had rushed to his father's bedside at Bristol Royal Infirmary after doctors told him he did not have long, but he could not get there in time because protesters were blocking the M32 into the city.
 
Nitrogen_dioxide_over_Europe_node_full_image_2.png

  • Title Nitrogen dioxide over Europe
  • Released 16/05/2019 10:10 am
  • Copyright contains modified Copernicus Sentinel data (2018-19), processed by KNMI/ESA
  • Description
    Based on measurements gathered by the Copernicus Sentinel-5P mission between April 2018 and March 2019, the image shows nitrogen dioxide over Europe. Nitrogen dioxide pollutes the air mainly as a result of traffic and the combustion of fossil fuel in industrial processes. It has a significant impact on human health, contributing particularly to respiratory problems.
 
Wat kunnen we met deze info?
 
Een schone woonlocatie uitzoeken? :dunno:
 
Kan je een NO2 concentratie van minder dan 100 μmol/m2 NO2 in de troposfeer (grofweg een luchtkolom van 15km boven je hoofd) als schoon beschouwen?
 
Kan je een NO2 concentratie van minder dan 100 μmol/m2 NO2 in de troposfeer (grofweg een luchtkolom van 15km boven je hoofd) als schoon beschouwen?

Dat ligt eraan in welk land de norm bepaald is op een bepaalde grens :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
En wij ons maar druk maken in Nederland over onze impact op de wereld..


De 40-jarige Mariam Nabatanzi is een Oegandese die van de artsen geen kinderen meer mag krijgen. Nabatanzi had op haar 36ste al 44 baby’s op de wereld gezet. Maar haar baarmoeder is nu ‘geknipt’ waardoor het nu echt bij die 44 zal blijven.

Mariam Nabatanzi wordt in Oeganda - een land met een gemiddeld vruchtbaarheidscijfer van 5,6 kinderen per inwoonster - de ‘meest vruchtbare vrouw’ genoemd. Over heel de wereld genomen ligt het gemiddelde op 2,4 kinderen per vrouw.


Fuck Oeganda.
 
En wij ons maar druk maken in Nederland over onze impact op de wereld..


De 40-jarige Mariam Nabatanzi is een Oegandese die van de artsen geen kinderen meer mag krijgen. Nabatanzi had op haar 36ste al 44 baby’s op de wereld gezet. Maar haar baarmoeder is nu ‘geknipt’ waardoor het nu echt bij die 44 zal blijven.

Mariam Nabatanzi wordt in Oeganda - een land met een gemiddeld vruchtbaarheidscijfer van 5,6 kinderen per inwoonster - de ‘meest vruchtbare vrouw’ genoemd. Over heel de wereld genomen ligt het gemiddelde op 2,4 kinderen per vrouw.


Fuck Oeganda.


ze worden nu regelrecht meteen overgevlogen naar het alles is gratis paradijs

 
Back
Naar boven