MuscleMeat

Klopt alles volgens jullie ?

Shahin

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
27%
Hallo,

Na lang te lopen sleutel aan voedingswaardes en informatie opdoen en allerlei info over dieten te volgen heb ik eindelijk een dieet samen gesteld die ik kan volgen en die ik van plan ben te volgen tot mei en daarna zou ik willen bulken als alles goed gaat.

Als alle berekeningen kloppen dan zou mijn onderhoud op 2900 kcal zitten, ik krijg dagelijks 2778 kcal binnen en daar gaat natuurlijk de kcal af die ik eraf brand bij fitnessen. ik heb mijn dieet in een excell bestand gemaakt als jullie miss een kritische kijk eraan willen geven en jullie mening geven zou het geweldig zijn. sta open voor allerlei info en suggesties.

als er nog extra info nodig is kan dat gevraagd worden

alvast bedankt

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem hiernaast ook supplementen zoals multi vitaminen en omega 3 pillen. heb ook een pre workout en creatine die ik neem en ik train 5 dagen in de week

Wat moeten wij precies beoordelen? Er staat niet in wat je eet alleen wat cijfertjes. Eiwit is in iedergeval goed hoog.

Voor zover ik het kan beoordelen ziet er het prima uit. Ik vind 150 kcal onderhoud wel erg weinig. Hoeveel verbrand je met cardio erbij? Ben overigens niet bekend met hoeveel kcal onder onderhoud normaal is bij cutten. Wat ik vaak hoor is dat 500 gram (1 pond) tot max 1 kilo per week het doel moet zijn (overgewicht).

Daarnaast op je 2 rust dagen verlies je dus vrijwel geen vet omdat 150 kcal onder onderhoud echt geen substantieel verschil gaat maken.

Of me dieet klopt qua verhoudingen en macro's

Oow en neem op me rustdagen ook wat beter, ik skip dan me brood met jam en me eiwitshake na het trainen en zit ook wat lager in me carbs.

Ik doe nu nog geen enkele vorm van cardio ga ik binnenkort mee beginnen maar verbrand volgens mij al een behoorlijk hoeveelheid met krachttrainen.

Ik zou die jam weglaten en iets van fruit kiezen of eventueel een beetje pindakaas op je brood ipv die jam verder kun je natuurlijk nog een beetje afwisselen door af en toe wat vis te eten ipv biefstuk of kip

Ik zou die jam weglaten en iets van fruit kiezen of eventueel een beetje pindakaas op je brood ipv die jam verder kun je natuurlijk nog een beetje afwisselen door af en toe wat vis te eten ipv biefstuk of kip

Waarom jam vervangen?
Als hij beef vervangt door vis kloppen de macro's niet, en waarom zou je.

Die jam neem ik direct nadat ik de gym verlaat met wit brood, de suikers ervoor zorgt dat me spieren die hardheid en volheid langer behouden.

Biefstuk hou ik zwz in me dieet omdat ik gehoord heb dat je daardoor meer kracht krijg (en dat merk ik ook wel laatst 140 kg deadlift en 120 kg squat) de kip vervang ik idd wel door een stukje zalm of andere vis soort.

Is dit een goeie cut dieet voor mij of kan er nog wat aan veranderen volgens jullie ?

Die jam neem ik direct nadat ik de gym verlaat met wit brood, de suikers ervoor zorgt dat me spieren die hardheid en volheid langer behouden.

Biefstuk hou ik zwz in me dieet omdat ik gehoord heb dat je daardoor meer kracht krijg (en dat merk ik ook wel laatst 140 kg deadlift en 120 kg squat) de kip vervang ik idd wel door een stukje zalm of andere vis soort.

Is dit een goeie cut dieet voor mij of kan er nog wat aan veranderen volgens jullie ?

Biefstuk bevat wat creatine , hiervan zul je niks merken.
Wit brood met jam zal niks doen behalve als je werkelijk carb depleted bent , waar jij niet in de buurt zal komen.

Kun je uitleggen wat je bedoelt met carb depleted ? wat raad jij dan aan?

Mijn doel is om tot eind dit jaar te cutten als ik mijn ideale fysiek heb behaald en dan rustig te gaan clean bulken, en dit dieet kan ik naar eigen weten wel goed volhouden en is het te eten maar omdat ik nog helemaal nieuw ben met dieeten en schema's maken en omdat ik pas sinds kort allerlei info in me heb opgenomen wou ik graag advies van de wat ervaren mensen die het langer doen en alles goed weten, ik ziet hiermee hoog in de eiwitten en normaal in me carbs en vetten. wat goed moet zijn om af te vallen en goeie spier definitie te krijgen. of praat ik nu onzin ?

Mijn doel is om tot eind dit jaar te cutten als ik mijn ideale fysiek heb behaald en dan rustig te gaan clean bulken, en dit dieet kan ik naar eigen weten wel goed volhouden en is het te eten maar omdat ik nog helemaal nieuw ben met dieeten en schema's maken en omdat ik pas sinds kort allerlei info in me heb opgenomen wou ik graag advies van de wat ervaren mensen die het langer doen en alles goed weten, ik ziet hiermee hoog in de eiwitten en normaal in me carbs en vetten. wat goed moet zijn om af te vallen en goeie spier definitie te krijgen. of praat ik nu onzin ?

Carbs zijn meer spierbesparend dan eiwitten. Hoog in eiwitten zitten is slim omdat eiwitten je eetlust afremmen. Dus als je de hele tijd hoger hebt is dit de oplossing. Op de tweede plek staan voedingsvezels. Om zo veel mogelijk spier te behouden moet je kracht behouden. Je benchpress/sqaut en deadlift moeten zo hoog mogelijk blijven. Als er een isolatie oefening eruit moet om dit waar te maken so be it. Je eet naar mij mening te veel vet dit kan naar de 50 gram aan carbs heb je meer als het gaat om het behouden van kracht.

Oke duidelijk zal dan mijn vet een beetje omlaag halen en me carbs een klein beetje omhoog krikken, maar voor de rest kloppen me verhoudingen wel toch ?

Thanks en nou maar geduldig wezen voor de resultaten :D

Terug
Naar boven