XXL Nutrition

Knie stabiliteit

Bezoekers in dit topic

grenzlooz

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
1.052
Waardering
551
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
De binnenband van mijn linkerknie is waarschijnlijk ooit eens iets opgerekt waardoor ik eens in de zoveel tijd er geblesseerd aan raak. Dit is meestal na enkele dagen wel over maar ik wil er gerichter op gaan trainen. Ik heb er tijdens zware inspanning eigenlijk weinig last van, het gebeurt vrijwel altijd op een onbewaakt moment als mijn been in rust is. Dit weekend tijdens een grondgevecht BJJ weer verdraaid.
Wat ik al doe:
-Squat tot 5 herhalingen, 1RM 155kg
-Deadliften tot 5 herhalingen, 1 RM 180

Heb advies gehad van een fysio maar dat waren voornamelijk revalidatie oefeningen terwijl ik mijn knie normaliter maximaal kan inspannen.
Welke oefeningen zijn een absolute must om de kniestabiliteit te versterken. Heeft het echt zin om op 1 been te gaan staan en dat soort oefeningen?
Iedereen mag reageren maar als er mensen met praktijkervaring zijn dan zou dat mooi zijn.
 
Unilaterale oefeningen zullen denk ik wel moeten bijdragen aan kniestabiliteit, dus je kan denken aan lunges, splitsquats, pilotsquats e.d. Of bedoel je met niet op 1 been willen staan dat je dit soort oefeningen niet wilt doen?

Heb je trouwens zelf je knie verdraaid, of heeft de ander het gedaan? In het laatste geval zou ik eerder aftikken. ;)
 
Unilaterale oefeningen zullen denk ik wel moeten bijdragen aan kniestabiliteit, dus je kan denken aan lunges, splitsquats, pilotsquats e.d. Of bedoel je met niet op 1 been willen staan dat je dit soort oefeningen niet wilt doen?

Heb je trouwens zelf je knie verdraaid, of heeft de ander het gedaan? In het laatste geval zou ik eerder aftikken. ;)

Nee zelf verdraaid tijdens het rollen, was een beetje ongelukkig. Er zit in die knie iets meer speling helaas.
Ik wil alle oefeningen wel doen zolang ze maar nuttig zijn.
 
Back
Naar boven